۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

كروبي در شهر شيراز : كرباسچي را به عنوان معاون اول خود معرفي ميكنم







مهدي كروبي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ساعاتي پيش به مناسبت سالگرد پيروزي دوم خرداد با حضور در سالن شهيد دستغيب شيراز در جمع هزاران نفر از مردم اين شهر به ايراد سخنراني پرداخت.
به گزارش خبرنگار ما مهدي كروبي طي سخناني در جمع مردم شيراز گفت: اگر با راي شما مردم به پيروزي رسيدم ، آقاي غلامحسين كرباسچي را كه همه شما مردم مي شناسيد و او را دوست داريد به عنوان معاون اول خود معرفي خواهم كرد.
رئيس مجلس ششم در بخشي از سخنان خود به ويژگي هاي شهر شيراز اشاره كرد و با بيان اينكه شيراز مايع افتخار ايرانيان از هر جهت است و داراي برجستگي هاي بسيار زيادي است گفت: يكي از افتخارهاي اين سرزمين كوروش و اعلاميه حقوق بشر اوست. رئيس مجلس ششم در ادامه افزود: برخي علما واژه ذوالقرنين كه در قرآن آمده است را كوروش دانسته اند. مهدي كروبي همچنين به ديگر شخصيت هاي بزرگ شهر شيراز و استان فارس اشاره كرد و گفت: صدرالمتاهلين شخصيتي ممتاز و بزرگي است كه چهره اي همچون امام از ايشان تقدير مي كنند و حتي برخي نامه اي به گورباچف مي نويسند از ايشان نام مي برند. وي افزود: ميرزاي شيرازي نيز كه از همين ديار برخواست نقشي پررنگ در تاريخ معاصر ما دارد و گرچه فتواي آن تنها يك سطر بود اما كاخ ناصرالدين شاه را لرزاند و اوضاع سياسي آن روزگار را دگرگون كرد. كروبي همچنين از چهره هاي برجسته ديگر شهر شيراز و علماي اين شهر از جمله؛ آيت الله رباني آيت الله دستغيب و... اشاره كرد. مهدي كروبي همچنين در ادامه شيراز را شهر حافظ و سعدي دانست و گفت: نه تنها ايرانيان كه قلوب و انديشه هاي در جهان به حافظيه و سعديه متصل است.
كروبي همچنين شيراز را سمبل، ايمان، معرفت، رشادت، ذوق، هنر پايداري و هوشياري دانست. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات رياست جمهوري گفت: شرايط امروز كشورمان در عرصه هاي داخلي و خارجي، اقتصادي و اجتماعي براي همگان روشن است و آنهايي كه از وضع موجود ناراضي هستند، سياست خارجي را نامطلوب مي دانند و معتقدند تورم كارگران و كشاورزان و اقشار مختلف مردم را شكسته است و آنهايي كه از وضعيت دانشگاه ها ناراضي هستند و مي گويند نبايد دانشجوي ستاره دار داشته باشيم، بايد براي تغيير به صورت جدي در پاي صندوق هاي راي حاضر شوند. وي همچنين با اشاره به ستاره كردن دانشجويان گفت: دانشجويان ستاره هاي آسمان كشور هستند و اگر من در انتخابات پيروز شوم در دولت من دانشجويي ستاره دار نخواهد شد. بلكه حتي رابطه تنگاتنگ با دانشجويان برقرار خواهيم كرد. شيخ اصلاحات تاكيد كرد: براي دستيابي به تغيير نبايد تنها به راي دادن خود اكتفا كنيم. بلكه بايد آحاد ملت را براي اين امر بسيج كنيم.
وي با بيان اينكه جرياني مخالف حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي است، گفت: بايد علي رغم گلايه ها و كمبودها، به گونه اي بايد صفحه انتخابات را ورق بزنيم تا آن گروه اقليت ناخرسند از حضور گسترده مردم تا ماه ها به كما بروند. كروبي در ادامه سخنان خود به تيم خود و از جمله غلامحسين كرباسچي اشاره كرد و وي را مديري لايق و موردتوجه امام دانست و افزود: امام شخصا طي مشورتي با ديگر مسئولان، آقاي كرباسچي را براي حل مشكلات مردم اصفهان، به عنوان استاندار اين استان برگزيدند. كروبي افزود: امروز آقاي كرباسچي را به عنوان معاون اول خود معرفي مي كنم تا اگر با راي شما مردم به پيروزي رسيدم ايشان به عنوان معاون اول رئيس جمهور همچنان در خدمت مردم باشند.
حاشيه ها
- در اين مراسم علاوه بر مهدي كروبي غلامحسين كرباسچي، رئيس ستاد كروبي، رسول منتجب نيا قائم مقام حزب اعتمادملي، فاطمه كروبي همسر مهدي كروبي، ابراهيم اميني رئيس ستاد كروبي در استان فارس و بدرالسادات ميرموسوي و هنگامه شهيدي روزنامه نگار حضور داشتند.
-همچنين تعدادي از نمايندگان ادوار، از جمله خسروي نماينده آباده، حسيني نماينده شيراز در دور سوم، باقريان نماينده سوم و ششم كازرون، خانم رضازاده نماينده مردم شيراز در مجلس ششم و زارعي نماينده مردم سروستان در مجلس پنجم، عبدالوند نماينده مردم دورود و ازنا در مجالس پنجم و ششم و سهرابي نماينده مجلس پنجم از شهر شيراز حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859