۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه




لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859









i
خس و خاشاك اینهایند یا....
25 خرداد 88 - 20:35

خس و خاشاك اینهایند یا....
خس و خاشاك خواندن مخالفانی كه خواسته ای جز روشن شدن تكلیف میلیونها رایی كه به حمایت از میرحسین به صندوق ها ریختند، ندارند را چه می توان خواند جز همان كه گفتند ادب مرد به ز دولت اوست.
انسان به حكم خدا آزاد آفریده شده است. می توان همه چیز او را گرفت و از او صدایی نشنید اما نمی توان آزادیش را گرفت و بعد انتظار تمكین و سكوت دائمی او شد.
دهها هزار مردمی كه عصر دوشنبه بی دعوت و با همان سبك ارتباطی دهان به دهان به خیابان آزادی و میدان انقلاب آمده بودند را مگر می توان اراذل و اوباش خواند؟
سخنگوی شورای نگهبان گفته است در پی جلسه فردا(سه شنبه) با میرحسین و كروبی و رضایی هرچیزی امكان دارد از جمله ابطال یا حتی تكرار انتخابات.
آنچه از برخورد لباس شخصی ها با مردم می بینیم را چه می توان خواند؟ مردم كور كه نیستند. می بینند و تشخیص می دهند. گمانم بر این است كه بهتر بود به بالاترین شركت مردم در انتخابات واكنش بهتری نشان داده می شد.
حتی اگر نتیجه واقعی انتخابات هم همان باشد كه گفته اند( كه نیست)، باز نمی توان مخالفان را از حق مشروع خود در اعتراض نادیده گرفت و آنان را مشتی خس و خاشاك و كف روی آب خواند.
مردم، مردمند. همانانی كه اماممان آنان را ولی نعمت می خواند. حامیان دولت به لطف اینترنت و ماهواره( به رسانه ملی كه امیدی نیست) سبز پوشانی را دیدند كه از قضا خیلی هاشان از حامیان سرسخت دولت هم مسلمان تر و حزب االهی تر بودند. زنان و دخترانی كه چادر بر سر سرنوشت رای شان را جویا می شدند. اینان مردمند، خس و خاشاك كدام است.

سر تيتر چند روزنامه معروف جهان در مورد ناآرامي هاي ايران







لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859





















حمله شبانه به كوي دانشگاه تهران




لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
در پي حمله نيروهاي لباس شخصي و امنيتي به تجمع دانشجويان ساكن كوي دانشگاه تهران، بيش از پانزده تن از دانشجويان ساكن كوي دانشگاه تهران در اثر اصابت گلوله به ايشان، به شدت مجروح شدند.
تجمع دانشجويان ساكن كوي دانشگاه تهران كه از آغاز يكشنبه شب، بيست‌وچهارم خرداد ماه آغاز شده‌بود. با ورود نيروهاي لباس شخصي و امنيتي به داخل كوي و مستقر شدن در ساختمان تخليه‌شده 23 مي‌رود كه به جنگي نابرابر تبديل شود.
نيروهاي امنيتي كه دور تا دور كوي را از ساعت نزديك به 23 يكشنبه شب تحت اختيار دارند، چند بار براي ورود به كوي تلاش كردند كه اين تلاش با مقاومت دانشجويان ناكام ماند. اما پس از آغاز حمله تمام عيار نيروهاي امنيتي به كوي دانشگاه كه با پرتاب نارنجك صوتي، گاز اشك‌آور و تيراندازي زميني به تمام درهاي كوي دانشگاه همراه بود، توانستند وارد كوي دانشگاه شوند و در ساختمان 23 مستقر شوند كه از آغاز تجمع به علت عدم امنيت حداقلي از سوي دانشجويان ترك و كاملاً تخليه شده‌بود.
اين در حالي است كه در جريان تلاش نيروهاي امنيتي براي ورود به كوي و در حين درگيري ميان نيروهاي امنيتي لباس شخصي با دانشجويان، بيش از پانزده نفر از دانشجويان تنها به علت اصابت گلوله به شدت مجروح شدند. از ميان مجروح‌شد‌گان، وضعيت دانشجويي به علت خونريزي از ناحيه گردن و صورت به شدت وخيم است. هم‌چنين دو مورد از تيرهاي شليك‌شده به صورت دانشجويان برخورد كرده‌است كه يكي از دانشجويان از ناحيه چشم آسيب‌ ديده‌است و به گفته دانشجويان پزشكي حاضر در كوي، احتمال از دست دادن چشم وي زياد است. ديگر تيرها به پا و بدن دانشجويان اصابت كرده‌است كه منجر به جراحات و زخم‌هاي عميق روي بدن آن‌ها شده‌است.
به گفته دانشجويان نيروهاي مهاجم به طور كامل مجهز هستند و هر گونه سلاح گرم و سرد در اختيار آن‌ها قرار گرفته‌است. كه از جمله مي‌توان به باتوم، چماق، نارنجك صوتي، گاز اشك‌آور و فلفل و تفنگ اشاره كرد. دانشجويان هم‌چنين از استفاده نيروهاي مهاجم از نوع عجيبي گلوله پلاستيكي خبر مي‌دهند كه حالت ساچمه‌اي دارد و در حين اصابت با بدن، پوست بدن فرد را سوراخ‌ سوراخ مي‌كند.
درگيري‌ها در كوي دانشگاه در حالي ادامه دارد كه تمامي نگهبانان و مسئولان كوي، خوابگاه دانشجويي دانشگاه تهران را ترك كرده‌اند و دانشجويان در محوطه كوي و در برابر نيروهاي مهاجم كاملاً تنها هستند. اين امر سبب شده‌است تمامي دانشجويان حاضر در كوي از شدت التهاب و نگراني، علي‌رغم شدت و تداوم شليك گاز اشك‌آور، نارنجك صوتي و گلوله‌هاي پلاستيكي، از اتاق‌ها و ساختمان‌هاي خود بيرون بيايند.
به گفته دانشجويان حاضر در كوي دانشگاه تهران، مجروح‌شدگان به شدت نياز به تجهيزات پزشكي و انجام عمليات فوري پزشكي دارند،‌ با اين حال نه تنها آمبولانسي در اختيار دانشجويان نيست كه از كمك‌هاي اوليه نيز خبري نيست.
درگيري‌ها در كوي دانشگاه تهران در حالي در ساعت 2 پس از بامداد ادامه دارد كه شبكه موبايل در سراسر تهران براي بار دوم پس از اعلام نتايج انتخابات قطع شده‌است.






اعتراض غرب به سركوب تظاهركنندگان ايراني

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



مقام هاي بلندپايه چند كشور عمده غربي براي اولين بار مواضع صريحي در مورد انتخابات ايران و وقايع پس از انتخابات كه با تظاهرات خودجوش بسياري از هواداران ميرحسين موسوي و برخورد شديد نيروهاي ضدشورش با آنها همراه بود، اتخاذ كرده اند.
همزمان گزارش مي شود كه بسياري از مردم تهران با رفتن روي بام ها شعار "مرگ بر ديكتاتور" سر داده اند.
جو بايدن، معاون رئيس جمهوري آمريكا، روز يكشنبه اعتبار نتايج انتخابات ايران را زير سوال برد و فرانسه و آلمان نيز سركوب "بي رحمانه" و "خشن" مخالفان را محكوم كردند.
آقاي بايدن در مصاحبه با تلويزيون ان بي سي آمريكا گفت: "سوالات خيلي زيادي درباره چگونگي برگزاري اين انتخابات وجود دارد."
او افزود: "مسلما اينطور كه آنها درحال سركوب حق بيان، سركوب اجتماعات، و شيوه برخورد با مردم هستند، ترديدهاي كاملا جدي در مورد (صحت انتخابات) پيش مي آورد."
وي از گفتن اينكه آيا آمريكا نتيجه انتخابات را خواهد پذيرفت يا نه خودداري كرد اما گفت كه اين كشور سياست خود براي تعامل با ايران بر سر برنامه اتمي را پي خواهد گرفت.
روز يكشنبه در تهران محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران، كه وزارت كشور او را برنده راي گيري اعلام كرد، براي جمعيت بزرگي از طرفداران خود سخنراني كرد اما در همين حال هواداران ميرحسين موسوي براي دومين روز متوالي به اعتراضات خود ادامه دادند.
آقاي موسوي كه مي گويد در آرا تقلب شده است، در اين روز از هوداران خود خواست به گونه اي مسالمت آميز، صداي اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.
آقاي احمدي نژاد در واكنش به انتقادها، انتخابات را سالم و دقيق توصيف كرده و اعتراضات را به خشم طرفداران تيم بازنده پس از بازي فوتبال تشبيه كرده است.
درگيري ميان پليس و مخالفان احمدي نژاد روز يكشنبه در تهران ادامه يافت و چندين بخش شهر توسط مقام ها مسدود شد تا از گسترش ناآرامي ها جلوگيري شود.
خبرگزاري رويتر گزارش داد كه پليس به يك گروه دو هزار نفره از دانشجويان كه در دانشگاه تهران تظاهرات مي كردند يورش برده است.
احمد رضا رادان معاون رئيس پليس تهران به خبرگزاري رسمي ايرنا گفته است كه بيش از 170 نفر از جمله "ده نفر از طراحان شورش ها" در تهران دستگير شده اند.
همزمان خبرگزاري آسوشيتدپرس از تهران گزارش مي دهد كه درست پس از غروب آفتاب، صداي "مرگ بر ديكتاتور" مخالفان آقاي احمدي نژاد كه بر بام خانه ها تجمع كرده بودند طنين انداز شده است. بنابه اين گزارش اين اقدام نمادين يادآور طنين "الله اكبر" انقلابيون در مخالفت با رژيم شاه بود.
اعتراض فرانسه، آلمان و هلند
برنار كوشنر وزير خارجه فرانسه در پاريس گفت "ما خيلي نگرانيم چون اين شروع يك ديالوگ" ميان جناح هاي رقيب سياسي در ايران بود.
وي گفت: "من متاسفم كه به جاي روي باز، واكنشي نشان داده شده كه تا حدودي بي رحمانه است. بي رحمي راه حل نيست و دنبال كردن مستمر فعاليت هاي نظامي - اشاره به برنامه اتمي ايران - هم راه حل نيست."
آنري گويانو مشاور ارشد نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه نيز حوادث ايران را خبر بدي توصيف كرد و گفت: "اين واقعيت كه ايران از شعارهاي خشن دست بر نمي دارد، شورش ها، بازداشت ها، اين كه مردم تعقيب مي شوند، به زندان مي افتند، به آنها ظلم مي شود، خبر خوبي براي هيچ كس نيست."
به گزارش خبرگزاري فرانسه اما او افزود: "آقاي احمدي نژاد با همه زياده روي هايش و عصبانيتش اينجاست، و اين كمكي به كار كساني كه در جهان مي خواهند ايران را مد نظر قرار دهند، به آن احترام بگذارند و با آن گفتگو كنند، نمي كند."
در برلين، وزير خارجه آلمان سركوب تظاهركنندگان توسط پليس ايران را "غيرقابل قبول" خواند و همچنين سوالاتي درباره مشروعيت راي گيري مطرح كرد.
فرانك والتر اشتاين ماير در بيانيه اي گفت: "اقدامات خشن نيروهاي امنيتي عليه تظاهركنندگان قابل قبول نيست، همچنين جلوگيري از تظاهرات صلح آميز قابل پذيرش نيست."
وي افزود: "گزارش ها از نقض مقررات (راي گيري) مايه نگراني است. من از مقام هاي تهران انتظار دارم اين اتهامات را به دقت زياد بررسي كنند و توضيحات جامعي ارائه دهند."
وزير خارجه هلند نيز روز يكشنبه گفت: "مسلم به نظر مي رسد كه تدابيري براي نفوذ در صندوق ها مانند محدود كردن دسترسي به اينترنت و انسداد سيستم پيامك تلفني اتخاذ شده است."
وي افزود: "گزارش هاي تقلب در جريان راي گيري و شمارش آرا مشروعيت انتخابات را تضعيف مي كند."
همزمان گزارش مي شود كه رهبران افغانستان و عراق به آقاي احمدي نژاد تبريك گفته اند.
برخورد با رسانه هاي خارجي
سه شبكه تلويزيوني جهاني گزارش مي دهند كه در پخش ناآرامي هاي پس از راي گيري از سوي دولت ايران به مانع برخورده اند.
بي بي سي گفت كه پخش برنامه هاي تلويزيون فارسي در ايران با پارازيتي كه دولت ايران مي فرستد مختل شده است.
كانال "هلند 2" نيز كه تلويزيون دولتي هلند است گفت كه دو خبرنگار آن دستگير شده و دستور خروج از ايران را گرفته اند. اين شبكه گفت كه خبرنگارانش هنگام فيلمبرداري برابر ستاد آقاي موسوي دستگير شدند و پليس فيلم ها و مجوز كاري آنها را ضبط كرد.
و شبكه "العربيه" نيز يكشنبه گفت كه مقام هاي جمهوري اسلامي ايران دفاتر آن را در تهران براي يك هفته بسته اند.
همزمان در حداقل سه كشور اروپايي تظاهراتي مقابل سفارت ايران برگزار شده است.
روز يكشنبه گروهي از ايرانيان در مقابل سفارت ايران در بريتانيا عليه نتايج انتخابات روز جمعه تظاهرات كردند.
يك سخنگوي پليس لندن به خبرگزاري فرانسه گفت كه شمار تظاهركنندگان حدود 200 نفر بوده است و افزود كه اين تجمع مسالمت آميز بوده است و كسي در آن دستگير نشده است.
آنها نيز همان شعاري را مي دادند كه اين روزها ورد زبان بسياري از هواداران ميرحسين موسوي است: "راي من كجاست؟"
گروهي نيز در برابر سفارت ايران در لاهه دست به اعتراض زدند كه پليس شمار آنها را نيز حدود 200 تن تخمين زد.
تظاهرات مشابهي نيز در برابر سفارت ايران در شهر برلين آلمان برگزار شد

بیانیه ی میر حسین موسوی خطاب به مردم

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
بسم الله الرحمن الرحیم
هموطنان عزیز
از سراسر کشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می‌رسد اطمینان دارم که این واکنشها، نه به خاطر شخص من، بلکه اثر نگرانی نسبت به روش جدیدی از زندگی سیاسی که دارد بر کشور ما تحمیل می‌شود. اقداماتی که در طی این چند روز شاهد آن بوده‌ایم تا کنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است. اگر مردم با اضطراب تحولات فعلی را دنبال می‌کنند به خاطر نگرانی‌های شدیدی است که به خاطر در خطر گرفتن دستاورد‌های عظیم انقلاب خود دارند.
کسانی که با تخلفات بسیار نتایج غیر قابل باوری را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند اینک در صدد تثبیت آن نتایج و شروع دوره جدید از تاریخ کشور ما هستند. اینجانب در طول انتخابات به کرات از خطرات قانون‌گریزی سخن گفته‌ام و تاکید کرده‌ام که چنین شیوه‌ای ممکن است به استبداد و دیکتاتوری بیانجامد و امروز ملت ما در نقطه‌ای قرار گرفته است که این دور نما را لمس می‌کند ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبند هستیم، اصل ولایت فقیه یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکات سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم، امیدواریم روند آتی حوادث نادرست بودن این برداشت را نشان دهد در عین حال هشدار می‌دهیم که هیچ یک از کسانی که انقلاب اسلامی علاقه دارند چنین روندی را نخواهند پذیرفت. این چیزی است که خون صدها هزار شهید ما را به مسئولیت پذیری در قبال آن قرا می‌خواند.
مردم عزیز
اینجانب امروز طی نامه‌ای تقاضای خود را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شواری نگهبان ارائه کردم و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می‌دانم. توصیه مکرر و و مجدد این خدمتگذار شما آن است که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد؛ مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.
ما از مسئولان درخواست کرده‌ایم که مجوز برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای کشور به ما داده شود تا در طی آن مردم فرصتی برای نمایش مخالفت خود با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن پیدا کنند. موافقت مسئولان با این امر می‌تواند بهترین راه حل برای مهارهیجانات فعلی باشد.
از رنگ سبز که نماد معنویت و آزادی و عقلانیت دینی و مداراست و شعار الله اکبر که حاکی از ریشه‌های انقلابی ماست دست برنداریم. این رنگ و شعاری است که همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترین وسیله ارتباط دل‌ها و خواسته‌های ما با هم خواهد بود. متاسفانه تلاش گسترده‌ای برای قطع تمامی امکاناتی ارتباطی ما با هم صورت می‌گیرد و به این نکته توجه نمی‌شود که قطع این مجاری تنها منجر به آن خواهد شد که واکنش‌های موجود از شکلی هدفمند و مهار شده تغییر ماهیت پیدا کند و خدای ناکرده به حرکات کور تبدیل شود. اطمینان دارم که خلاقیت شما راه حل‌های ارتباطی جدید و موثری را پایه ریزی خواهد کرد تا بتوانیم از اقدامات خود نتایجی مفید به حال کشور و نظام و انقلاب بگیریم.
به عنوان یک علاقمند، به نیروی انتظامی توصیه می‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌های خود جوش مردم خودداری کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود. این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود.
به امید روزهای بهتر
میرحسین موسوی
نامه ی میر حسین موسوی به شورای محترم نگهبان :
بسمه تعالی
شورای محترم نگهبان
سلام علیکم
پیرو ده ها مکاتبه ستاد انتخاباتی اینجانب با آن شورا دایر بر تخلفات صریح انتخاباتی عوامل اجرایی وزارت کشور و نیز یکی از نامزدها که قطعا در نتیجه انتخابات 22 خرداد ماه موثر بوده است و ذیلا به مواردی از آنها اشاره می شود، عدم صحت انتخابات محرز است و رسیدگی و ابطال ان درخواست می گردد:
1- در ایام تبلیغات ، خصوصا در مناظره آقای احمدی نژاد، اتهامات بزرگی علیه بعضی از شخصیت های حقیقی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز آقای ناطق نوری عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس بازرسی ویژه مقام معظم رهبری، در رسانه ملی مطرح شد که بنا به اظهار صریح ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور مصادیق روشن عمل مجرمانه بوده است. این اتهامات خوراک اصلی تبلیغات انتخاباتی آقای احمدی نژاد علیه سایر نامزد ها، خصوصا اینجانب قرار گرفت.
2- ایشان در مناظره های انتخاباتی اقدام به بیان مطالب خلاف امنیت ملی نمود که نتیجه آن زیر سوال بردن بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی سلام الله علیه بود. به علاوه، عمل ایشان در افشای بعضی از موضوعات محرمانه و سری با تلفیق موارد نادرست، از جمله متهم کردن دولت جمهوری اسلامی و وزارت کشور به سازماندهی اوباش برای حمله به جوانان و مردم و بریدن کراوات ها و تراشیدن موی سر جوانان اتهاماتی واهی است که در هیچ مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار نگرفته و بدیهی است که عملی مجرمانه محسوب می شود.
3- کارشکنی های عدیده مسؤلان وزارت کشور و بسیاری از فرمانداری ها، از جمله فرمانداری های تهران در ارایه کارت های نمایندگان جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی و اینجانب منجر به عدم امکان حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان ما دو نفر در محل شعب اخذ رای و محل های شمارش و تجمیع آراء گردید و نمایندگان نامزدها هیچگونه نظارتی بر انتخابات نداشته اند.
4- بر خلاف اعلام کتبی قبلی مبنی بر این که شمارش آراء و تجمیع آن دستی خواهد بود، ستاد انتخابات کشور در حالی که هنوز تعدادی از شعب در حال شمارش آرای مردم بودند اقدام به اعلام نتایج در حجم انبوه نمود. این در حالی بود که هنوز صورت جلسه های موسوم به فرم های 22 و 28 از هیات های اجرایی دریافت نشده وتنها ملاک ارایه آمار ارقام موجود در سیستم های رایانه ای بود که هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد و موجب التهاب اجتماعی و نگرانی در جامعه بر اساس امارهای فاقد مبنای قانونی می شود.
5- صدها شعبه اخذ رای در مناطق مختلف کشور از جمله شیراز، تبریز،تهران و ... در ساعات قبل و بعد از ظهر دچار کمبود تعرفه اخذ رای شدند و این امر موجب توقف چند ساعته رای گیری در آنها گردید . با توجه به این که تعداد تعرفه های چاپ شده با فرض بالاترین تعداد متصوره شرکت کنندگان به گونه ای بوده است که بیش از 17میلیون تعرفه اضافی می توانست در اختیار وزارت کشور باشد تعلل شدیدی که در جریان توزیع تعرفه های انتخاباتی به چشم می خورد کاملاً ابهام برانگیز بود و نشان می داد که این تعلل و نیز اعلام توقف زمان رای گیری ، درحالی که هنوز تعداد قابل توجهی از مردم خواستارشرکت درانتخابات بودنداز سرنگرانی نسبت به افزایش تعداد آرای ماخوذه از مرز100%افراد واجد شرایط بوده است.طبیعی است که چنین اموری شائبه وقوع اقدامات غیرقانونی گسترده و وجود تعداد بی شمار آرای تقلبی در صندوق ها را تحکیم می کند.
6- علاوه بر موارد فوق تخلفات فراوانی صورت گرفته در روز و زمان اخذ رای طی بیش از 80مورد نامه خطاب به آقای کدخدایی سخنگوی محترم شورای نگهبان توسط رابط اینجانب به آن شورا تقدیم شده است.
7- آقای احمدی نژاد در وقت تبلیغات اضافی که سازمان صدا و سیما به صورت غیرقانونی به ایشان اهدا کرد وقوع اقدامات ضدامنیتی را پیش بینی کرد و به طور ضمنی موفقیت خود را مسلم دانست و رقبا را متهم به توطئه چینی نمود،که تمامی اینها حاکی از برنامه ریزی های پشت پرده برای دستکاری نتایج انتخابات است.به همین ترتیب تیتر خبر پیروزی آقای احمدی نژاد در سایت رجانیوز، فارس و ایرنا که چند ساعت قبل از پایان اخذ رای رویداد و نیز تعیین تیتر روزنامه کیهان با همین عنوان،طراحی قبلی اعلام چنین نتیجه رای را مشخص سازد.
8- نقص ماده 40 قانون جرائم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مداخله نظامیان و بسیج در انتخابات و شرکت در میتینگ های تبلیغاتی آقای احمدی نژاد و استفاده گسترده از امکانات دولتی و نقض ماده 68قانون انتخابات،از جمله تورگردی وزراء در استان ها و شهرستان ها(تاجایی که پس از سخنرانی معاون اول ریاست جمهوری در گیلان به ستاد اینجانب حمله گردید)و حضور آقای وزیرخارجه در شهرهای مختلف ایلام،کرمانشاه،سمنان و گیلان و .... در جلسات تبلیغاتی و استفاده آقای احمدی نژاد از هواپیمای اختصاصی دولت برای حضور در میتینگ های تبریز و ارومیه و اصفهان و .... نمونه هایی دیگر از تخلفات از فصول مختلف قانون مذکور،به ویژه فصل هفتم آن بوده است.
9- نظر به موارد فوق انتظار دارم درخواست اینجانب درمورد ابطال انتخابات 22خردادماه مورد رسیدگی و اقدام قرارگیرد.
میرحسین موسوی

تصاويري از بستن اتوبان مدرس در حمايت از ميرحسين موسوي
















لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

انتشار رسمي نتايج آراء استان به استان و شهر به شهر

نتايج آراء استان به استان و شهر به شهر دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ستاد انتخابات كشور نتايج نهايي آراء دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را به تفكيك استان و شهرستان منتشر كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، اين نتايج در فايل زير قابل مشاهده مي باشد.
فايلها

نتايج آرا به تفكيك استان و شهرستان به صورت فايل.pdf
231.715 KB

نتايج آرا به تفكيك استان و شهرستان.xls
94.72 KB

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




انتشار رسمي نتايج آراء استان به استان و شهر به شهر
و گاف بزرگ وزارت كشور در عددسازي

حوادث ايران در روزنامه هاي بريتانيا


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
روزنامه آبزرور چاپ لندن در صفحه اول شماره يكشنبه 14 ژوئن (24 خرداد) تيتر زده است كه در ايران بر سر انتخابات "دزديده شده" شورش شده است.
اين روزنامه در خبر اول خود، با چاپ تصويري از يكي از معترضين در خيابانهاي تهران نوشته پليس ضد شورش شب گذشته به مقابله با هزاران نفر پرداخت كه شعار مرگ بر ديكتاتور سر مي دادند.
روزنامه آبزرور در تحليل جداگانه اي نوشته است كه فارغ از اين كه در انتخابات روز جمعه تقلب شده باشد يا نه، نتيجه عملي آن اين است كه هر چند قدرت آقاي احمدي نژاد بيشتر شده، اما اين قدرت شكننده تر از گذشته شده است چون جريان انتخابات نشان داده كه در ايران تكثر آرا وجود دارد و مردم خواستار گفتمان آزاد - بخصوص با دنياي خارج - هستند.
روزنامه اينديپندنت يكشنبه نيز عنوان خبر صفحه اول خود را "ترور در تهران" انتخاب كرده است. اين روزنامه در كنار تصوير برزگي از يك جوان معترض كه با دستان خونين صورت خون آلود خود را در پارچه اي گرفته است نوشته "يك ضربه محكم به صورت، يك لگد در بيضه ها و زنده باد احمدي نژاد".
اين روزنامه مقاله هاي متعددي در خصوص انتخابات و ناآراميهاي روز شنبه منتشر كرده و در تحليلي نوشته است كه انتخابات ايران به مفهوم واقعي كلمه، "آزاد و منصفانه" برگزار نشد، و از دست مير حسين موسوي، رقيب اصلي آقاي احمدي نژاد، كار زيادي بر نمي آيد.
رابرت فيسك، يكي از تحليلگران روزنامه اينديپندنت، در گزارش مفصلي از تهران نوشته است كه چگونه شاهد حملات پليس به تظاهر كنندگان بوده است. او نوشته كه ماموران پليس در موارد متعدد با باتوم به صورت جوانان بازداشت شده مي زدند، سپس در ناحيه بيضتين به آنها لگد مي زدند.
"يك ضربه محكم به صورت، يك لگد در بيضه ها و زنده باد احمدي نژاد"
روزنامه اينديپندنت
روزنامه ساندي تايمز هم خبر اصلي صفحه اول خود را به ايران اختصاص داده است. اين روزنامه با تيتر "انفجار ايران بعد از راي گيري" نوشته است كه نتيجه اعلام شده نتيجه واقعي آرا مردم نبوده است.
ساندي تايمز مي نويسد يك نظر سنجي از 5000 نفر كه پيش از انتخابات توسط دفتر آيت الله علي خامنه اي، رهبر ايران، انجام شده بود و نتايج آن به دست آن روزنامه رسيده، حكايت از آن دارد كه ميزان راي مير حسين موسوي در سراسر ايران بالاي 58% بوده است.
اين در حالي است كه آرا آقاي موسوي در انتخابات توسط وزارت كشور ايران زير 34% اعلام شد.
روزنامه ساندي تايمز به نقل از افرادي كه در اعتراضات روز گذشته شركت داشته اند نوشته است كه مردم براي مطالبه آرا "سرقت شده" خود به خيابانها رفته بودند.
اين روزنامه در مقاله اي ديگر مي نويسد كه حكومت ايران براي جلوگيري از به روي كار آمدن افرادي كه به تعامل بيشتر با غرب معتقدند نتيجه انتخابات را تغيير داد.

بي اطلاعي رئيس جمهور از شكايت رضايي و انتشار اجباري يك نامه


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




پيرو سخنان امروز عصر دكتر احمدي نژاد در مراسم ميدان حضرت وليعصر(عج) مبني بر اينكه تا اين ساعت هيچ شكايتي به شوراي نگهبان نشده است، دفتر دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در تماس با "تابناك" اعلام كرد: با اينكه بنابر نظر دكتر محسن رضايي بنا نبود كه نامه وي به دبير محترم شوراي نگهبان منتشر شود، ولي با صحبتهاي امروز آقاي احمدي نژاد، تصميم بر اين شد كه اين نامه منتشر شود.به گزارش "تابناك" دفتر محسن رضايي با اعلام تأسف از بي اطلاعي رئيس جمهور از اين مسئله و اعلام قاطعانه نرسيدن هيچ گونه شكايتي به شوراي نگهبان، همين نوع موضع گيري ها از سوي وي را دليل دادن نسبت خلاف گويي از سوي برخي به ايشان دانست.بر همين اساس نامه محسن رضايي خطاب به آيت الله جنتي به شرح زير است:حضرت آيت الله جنتيدبير محترم شوراي نگهبان قانون اساسيسلام عليكمتخلفات گزارش شده از ستادهاي اينجانب در روز انتخابات جهت رسيدگي به پيوست ارسال مي گردد.در ضمن برآورد ستادهاي اينجانب و كارشناسان نشان مي دهد كه اينجانب در بدبينانه ترين حالت، وضعيتي بين 3.5 تا 7 ميليون رأي داشته ام، هرچند كه برخي از كارشناسان تا 9 ميليون رأي نيز برآورد كرده اند.مبناي چنين محاسبه اي موارد ذيل است:1 ـ گزارش ناظرين اينجانب از محل شعب اخذ رأي.2 ـ تجميع آراء بيش از 1000 صندوق (به طور تصادفي)3 ـ نظرسنجي هاي رسمي و مستقل كشور (منتهي به روز انتخابات)4 ـ اظهارات مردم به اينجانب و مسئولان ستادها.خواهشمند است براي رفع شبهه و احقاق حق هواداران به طور جدي به اين مسئله رسيدگي فرماييد.محسن رضايينامزد دوره دهم رياست جمهوري اسلامي ايران

هديه‌ي يك ميليارد دلاري مجلس به احمدي‌نژاد؟


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


خبرگزاري ايرنا گزارش كرده است كه « نمايندگان اصولگراي مجلس به شكرانه انتخاب دكتر محمود احمدي نژاد در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، پرچم ايران را كه نماد انتخاباتي احمدي‌نژاد بود، به ميكروفن‌هاي خود ‌آويخته اند».

حساب ذخيره‌ي ارزي – بدون كنترل مجلس

يك اقدام نمادين ديگر مجلسيان مخالفت با تقاضاي تحقيق و تفحص در باره‌ي وضعيت حساب ذخيره‌ي ارزي است. اين تقاضا را مصطفي كواكبيان، نماينده‌ي سمنان، طرح كرده بود. كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درخواست را تصويب كرد و آن را براي تصويب نهايي در اختيار كل مجلس نهاد. در اولين جلسه‌ي پس از پيروزي احمد‌ي‌نژاد تقاضا بررسي شد. ۲۲۹ تن از نمايندگان در جلسه حضور داشتند. مي‌بايست طبق آيين‌نامه دو سوم نمايندگان با درخواست موافق باشند. نتيجه‌ي ‌رأي‌گيري چنين شد: ۱۰۰ رأي موافق، ۸۶ رأي مخالف، ۱۱ رأي ممتنع.

بر اين قرار، مجلس بررسي وضعيت حساب ذخيره‌ي ارزي را ضروري نمي‌بيند. تكليف يك ميليارد دلار در اين حساب ناروشن است. اقدام مجلس ممكن است گامي باشد براي مختومه اعلام كردن پرونده‌ي اين مبلغ كلان.

تبريك رئيس مجلس

علي لاريجاني، رئيس مجلس، پيروزي احمد‌ي‌نژاد را تبريك گفته است. او كه حاضر به پشتيباني صريح از احمدي‌نژاد در جريان مبارزات انتخاباتي نشد، در پيام تبريك خود گفته است كه اينك «بسترهاي راهگشا براي حل مشكلات كشور براي دولت فراهم شده است». وي همچنين گفته است كه « خلق اين خيزش عظيم مردمي در انتخابات در پناه هدايت‌هاي حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي محقق شد». او انتخابات اخير را به مثابه «نفس‌گيري جديد حركت انقلاب» دانسته است

احمدي‌نژاد:زير سئوال بردن انتخابات مهم نيست

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران در اولين كنفرانس مطبوعاتي خود پس از اعلام پيروزي او توسط وزارت كشور، انتخابات رابه بازي فوتبال تشبيه كرد و گفت طرف بازنده بايد نتيجه اين انتخابات را بپذيرد.
به دنبال اعلام نتايج انتخابات كه با حضور گسترده مردم ايران همراه بود، دو كانديداي اصلاح طلب در اين انتخابات، نسبت به نتيجه اعلام شده ابراز ترديد كرده و با ذكر "تخلفات" انجام گرفته خواهان لغو نتايج و برپايي دور جديدي از اين انتخابات شده اند.
تهران و چند شهر ديگر در كشور طي دو روز گذشته شاهد ناآرامي هايي بوده و گزارش ها حاكي از ادامه آن است.
آقاي احمدي نژاد در كنفرانس امروز خود كه با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي برگزار شد، انتخابات در ايران را آزاد و واقعي خواند و گفت راي ملت در ايران حاكم است.
او در مورد پرداختن به سلامت انتخابات در رسانه هاي خارجي گفت: "اگر ملتي به تصميم ديگري غير از نظر آنها برسد، با آن مقابله مي كنند و معلوم نيست چرا استقبال 40 ميليوني را زير سئوال مي برند."
آقاي احمدي نژاد در پاسخ به پرسشي در مورد نامه اكبر هاشمي رفسنجاني به آيت الله خامنه اي رهبر ايران و تدابيرش براي خنثي آنچه اين خبرنگار خنثي سازي غائله و فتنه ها خواند گفت كه در انتخابات روز جمعه ملت پيروز شدند و اعتراض و زير سئوال بردن نتايج انتخابات از سوي عده اي هم مهم نيست.
رئيس جمهوري ايران گفت در ايران آزادي نزديك به مطلق است و دليل آن هم اينكه هر چه مي خواهند بگويند و خيالشان از تعقيب راحت است. او افزود در ايران صدها روزنامه منتشر مي شود و دو سه تا مي روند و مي آيند كه اينها در حركت يك ملت طبيعي است.
روزنامه ياس نو، از ارگان هاي اصلاح طلبان در آستانه انتخابات تعطيل شد و طي دو روز گذشته چندين سايت اينترنتي متعلق به گروه هاي اصلاح طلب در ايران توقيف و فيلتر شده اند. روزنامه اعتماد ملي كه به مهدي كروبي تعلق دارد، امروز بدون انتشار بيانيه هاي مطبوعاتي دو كانديداي اصلاح طلب منتشر شده كه دليل آن را فشارهاي وارده براي عدم چاپ اين بيانيه ها ذكر كرده اند.
همچنين پيش از برگزاري انتخابات شبكه ارسال اس ام اس مختل شد.
محمود احمدي نژاد در باره بازداشت سران گروه هاي اصلاح طلب توسط نيروهاي امنيتي گفت در ايران قانون حاكم است و همه در برابر آن برابرند. او افزود گروهي در يك مسابقه از چراغ قرمز عبور مي كنند و پليس نيز آنها را جريمه مي كند.
آقاي احمدي نژاد خود را رئيس جمهوري تمام ايرانيان خواند و گفت همه را دوست دارد ولي از اينكه برخي از چراغ قرمز عبور كنند و جريمه شوند، خوشحال نيست.
گروهي از سران گروه هاي رقيب كه شب گذشته بازداشت شده بودند امروز آزاد شده اند اما هنوز چند نفر ديگر در بازداشت به سر مي برند.

از ديگر رسانه‌ها: كودتاي سياسي ايران


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




گري سيك، يكي از مشاوران امنيت ملي سه رئيس جمهوري آمريكا و مشاور كاخ سفيد در زمان انقلاب ۱۳۵۷ و بحران گروگانگيري در تحليلي در سايت شخصي خود به رويدادهاي پس از انتخابات ايران پرداخته و مي گويد به نظر او ايران وارد دوره جديدي از تاريخ پس از انقلاب شده است.
آقاي سيك مي گويد آنچه ايران را از ساير ديكتاتورهاي خاورميانه متمايز مي كرد، احترام آن به صداي مردم حتي در زماني بود كه اين صدا چيزهايي را مي گفت كه بخش بزرگي از حكومت خواهان شنيدن آن نبود.مشاور سابق امنيت ملي دوران رياست جمهوري جرالد فورد، جيمي كارتر و رونالد ريگان مي نويسد در سال ۱۹۹۷ تندرويان ايران از پيروزي قاطع محمد خاتمي، اصلاح طلبي كه وعده حاكميت قانون و ارائه چهره انساني تري از انقلاب ايرانيان را مي داد،مبهوت شدند.به گفته او يك سال طول كشيد تا مقامات ارشد ايراني خونسردي خود را به دست بياورند و كنترل خود را بر اوضاع از طريق تحريف قانون اساسي و نظام قضايي تشديد كنند. اما در هر حال مقامات ايران در نتايج انتخابات دستكاري نكردند و حتي اجازه انتخاب مجدد خيره كننده در چهار سال بعد را هم دادند.
آنچه ايران را از ساير ديكتاتورهاي خاورميانه متمايز مي كرد، احترام آن به صداي مردم حتي در زماني بود كه اين صدا چيزهايي را مي گفت كه بخش بزرگي از حكومت خواهان شنيدن آن نبود
گري سيك
آقاي سيك مي نويسد آنها در مقابل ترجيح دادند تا مانع از به اجرا گذاشتن برنامه هاي اصلاحي رئيس جمهوري شوند.طبق اين مقاله، در سال ۲۰۰۵ هنگامي كه به نظر مي رسيد هيچ محافظه كار تندرويي در دور اول انتخابات رياست جمهوري امكان موفقيت ندارد، گزارش ها از تقلب منتشر شد تا از اين طريق اطمينان خاطر حاصل شود محمود احمدي نژاد در دور دوم با اكبر هاشمي رفسنجاني به رقابت بپردازد و پيروز شود.به گفته آقاي سيك به نظر مي آمد كه مقامات ممكن است در انتخاباتي نزديك به هم، آرا را جا به جا كنند اما آنها دست به تغيير گسترده آرا نمي زنند.اما او مي گويد به نظر مي رسد اين قواعد در انتخابات اخير كنار گذاشته شده اند. آقاي سيك در بخش ديگري از مقاله خود مي گويد ميرحسين موسوي اين پتانسيل را داشت تا در برخي موارد ساختارهاي فعلي قدرت را به چالش بگيرد. موج سبز او چيزي بيش از يك موج بود. در واقع بسياري آن را يك انقلاب سبز خواندند و براي حكومتي كه از امكان انقلاب مخملي هراسناك بود، اين قابل قبول نبود.به گفته گري سيك، آنچه مقامات رسمي انجام دادند، اقدام سازمان يافته اي براي شگفت زده كردن مخالفان خود بود كه اين تعريف كلاسيك كودتا است. اين كودتاي يك گروه از خارج عليه طبقه حاكم نبود بلكه كودتاي طبقه حاكم عليه مردم خود بود.مشاور پيشين كاخ سفيد مي گويد تمايل حكومت به انكار واقعيت و جعل نتيجه انتخابات بدون كوچكترين اشاره اي به تقلب، نشان دهنده يك تغيير مسير تاريخي در انقلاب اسلامي ايران است. تمام رهبران پيشين ايران حداقل در ظاهر امر وانمود كردند كه به خواسته هاي مردم ايران توجه دارند.او مي نويسد انتخابات اخير نشان مي دهد كه رهبران ايران مي دانند كه اعتبار خود را در بين بيشتر مردم ايران از دست داده اند و ديگر سعي نمي كنند وانمود كنند كه مشروعيت دارند و مي خواهند كه با قدرت سركوب عمل كنند.
تمايل حكومت به انكار واقعيت و جعل نتيجه انتخابات بدون كوچكترين اشاره اي به تقلب، نشاندهنده يك تغيير مسير تاريخي در انقلاب اسلامي ايران است.در اين مقاله آمده است كه اپوزيسيون ايران كه شامل برخي چهره ها و نهادهاي قدرتمند داخل حكومت است، با تصميمي دشوار رو به رو هستند. آگر انها مرعوب شوند و با نمايش قدرت سكوت كنند (مانند گذشته)، تمام اعتبار خود را در آينده با طرفداران خود از دست مي دهند اما اگر بخواهند به مواجهه برخيزند، اين احتمال وجود دارد تا كنترل اوضاع از دست برود و به طور بالقوه ساختار حكومت ايران را ساقط كند.مشاور سابق روساي جمهوري آمريكا مي گويد در باره آمريكا و غرب، هيچ امري نمي تواند غرب را در اصل از تعامل با يك حكومت استبدادي غيرمشروع بازدارد. ما هر روز اين كار را انجام مي دهيم و سال هاست كه اين را كرده ايم. اما اين انتخابات، هديه اي استثنايي براي كساني است كه نسبت به طرح باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا براي مذاكره با ايران بدبين هستند. نومحافظه كاران كه قبلا حمايت خود را از پيروزي احمدي نژاد اعلام كرده بودند، اكنون خشنود هستند. نيروهاي مخالف كه قبلا در حالت تدافعي بودند، هم اكنون اين موقعيت را يافته اند تا به حملات سياسي روي آورند كه اين وضع را براي باراك اوباما براي اجراي طرح خود در قبال ايران دشوارتر خواهد ساخت.آقاي سيك مي گويد وضعيت فعلي به هر نحو پايان يابد، اين يك نقطه عطف در تاريخ سي ساله انقلاب اسلامي است.او در پايان مي نويسد ايرانيان هرگز دخالت هاي سياسي خارجي را كه منجر به سرنگوني دولت دموكراتيك {دكتر محمد مصدق} در سال ۱۹۵۳ شد، فراموش نكردند. آنها اين روز را چگونه به ياد خواهند سپرد؟

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



جناب آقاي مهندس ضرغاميرياست محترم صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران
با كمال تأسف، مشاهده مي‌شود كه صداوسيما، اطلاعيه اينجانب را گزينشي و ناقص به اطلاع مردم مي‌رساند. اين مسأله بر خلاف اخلاق رسانه‌اي است. دستور دهيد از اين كار جلوگيري شود و متن اطلاعيه را كامل بخوانند. من در اطلاعيه خود، ضمن آنكه مردم را به آرامش توصيه كردم، از مسئولان نظام خواسته‌ام كه دغدغه‌هاي مردم را نيز پيگيري كنند. براي اينجانب هم مردم و هم نظام، هر دو، مهم هستند و اصولاً راه سوم كه من به آن معتقد هستم، بر همين اساس استوار است.
محسن رضايي

كروبي و موسوي: شوراي نگهبان انتخابات را باطل كند


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



مهدي كروبي و ميرحسين موسوي طي بيانيه هايي اعلام كرده اند كه شوراي نگهبان انتخابات را باطل كند و با برگزاري انتخابات مجدد، اعتماد عمومي را بازگرداند.
آقاي كروبي ضمن اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري اعلام كرده كه محمود احمدي نژاد را رئيس جمهور ايران نمي داند و آقاي موسوي نيز از مردم خواسته "به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد" به مخالفت خود نسبت به نتايج انتخابات ادامه دهند.
آقاي كروبي در اين بيانيه اي كه خطاب به ملت ايران منتشر شده، اعلام كرده است كه "با توجه به حضور شما (ملت) مطمئن باشيد نامزدهاي مورد علاقه شما در اين دوره انتخابات از حق خود و شما كوتاه نخواهند آمد."
به گفته آقاي كروبي، "نتايج اعلام شده بر اين انتخابات نامشروع و دولت بر آمده از آن فاقد وجاهت ملي و صلاحيت اجتماعي است و از اين رو آقاي محمود احمدي نژاد را رئيس جمهوري ايران نمي دانم."
آقاي كروبي از شوراي نگهبان قانون اساسي كه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد خواسته است كه اين انتخابات را باطل و "در راستاي خواست به حق ملت و اكثريت مردم بار ديگر اين انتخابات را تجديد نمايند."
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرده كه اگر شوراي نگهبان درخواست ابطال انتخابات را ناديده بگيرد و اين شورا و دولت بر نتايج فعلي تاكيد داشته باشند، تصميم هاي جديدي خواهد گرفت كه در اطلاعيه هاي بعد به اطلاع مردم خواهد رسيد.
آقاي كروبي از نيروي انتظامي و نيروهاي امنيتي خواسته است كه حقوق شهروندي منتقدان و معترضان را رعايت كنند زيرا به عقيده وي"شكرانه بيرون آوردن آقاي محمود احمدي نژاد از صندوق هاي راي ضرب و شتم مردم، دستگيري و تهديد امنيتي فعالان سياسي و اجتماعي و ايجاد جو امنيتي در كشور نيست."
آقاي كروبي از قطع وسايل ارتباط جمعي، سايت ها، موبايل ها، پيامك ها انتقاد كرده و گفته است:"كار به جايي رسيده كه حتي از انتشار اطلاعيه ها و بيانيه هاي اينجانب در روزنامه ها و حتي روزنامه اينجانب (اعتماد ملي) خودداري مي شود و مطبوعات مورد تهديد قرار مي گيرد."





درخواست موسوي از مردم براي مخالفت مسالمت آميز
همزمان نيز آقاي موسوي بيانيه اي منتشر كرده و از مردم خواسته كه به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد، مخالفت خود را نسبت به نتايج انتخابات نشان دهند.
آقاي موسوي، مي گويد كه درخواست مجوز برگزاري راهپيمايي را به مسئولان داده است تا يك راهپيمايي بزرگ در تمامي شهرهاي كشور برگزار شود و از آن طريق "مردم فرصتي براي نمايش مخالفت خود با شيوه برگزاري انتخابات و نتايج آن پيدا كنند."
هنوز مقامات دولتي واكنشي نسبت به اين تقاضا نشان نداده اند اما آقاي موسوي مي گويد:"موافقت مسئولان با اين امر مي تواند بهترين راه حل براي مهار هيجانات فعلي باشد."
در دو روز گذشته محدوديت هاي ارتباطي در ايران ايجاد شده و آقاي موسوي با اشاره به آنها مي نويسد كه قطع امكانات ارتباطي منجر به تغيير واكنش ها خواهد شد و اين نگراني وجود دارد كه "خداي ناكرده به حركات كور تبديل شود."
آقاي موسوي به نيروي انتظامي كه در دو روز اخير با برخي از معترضان در خيابانها درگير شده است، توصيه كرده، "از برخورد خشن با حركت هاي خودجوش مردم خودداري كند و اجازه ندهد كه اعتماد مردم نسبت به اين نهاد ارزشمند (نيروي انتظامي) خدشه دار شود."
آقاي موسوي تاكيد كرده كه امروز تقاضاي خود را مبني بر ابطال نتايج انتخابات اخير به شوراي نگهبان ارائه كرده است واين كار را تنها راه حل بازگشت اعتماد عمومي و حمايت مردم از دولت مي داند.
متن كامل بيانيه مير حسين موسوي
هموطنان عزيز
از سراسر كشور اخبار بسياري در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتايج اعلام شده براي انتخابات اخير به اينجانب مي‌رسد.
اطمينان دارم كه اين واكنش‌ها نه به خاطر شخص من ، بلكه از سر نگراني نسبت به روش جديدي از زندگي سياسي است كه دارد بر كشور ما تحميل مي‌شود.
اقداماتي كه در طي اين چند روز شاهد آن بوده‌ايم تاكنون در جمهوري اسلامي سابقه نداشته است.
اگر مردم با اضطراب تحولات فعلي را دنبال مي‌كنند به خاطر نگراني شديدي است كه نسبت به در خطر قرار گرفتن دستاوردهاي عظيم انقلاب خود دارند.
ما به عنوان كساني كه به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي آن پايبنديم اصل ولايت فقيه را يكي از اركان اين نظام مي‌دانيم و حركت سياسي را در چارچوب‌هاي قانوني دنبال مي‌كنيم.
اميدوارم روند آتي حوادث نادرست بودن اين برداشت را نشان دهددر عين حال هشدار مي‌دهيم كه در اين كشور هيچ يك از كساني كه به انقلاب اسلامي علاقه دارند چنين روندي را نخواهند پذيرفت اين چيزي است كه خون صدها هزار شهيد ما را به مسووليت پذيري در قبال آن فرا مي‌خواند.





مردم عزيز
اينجانب امروز طي نامه‌اي تقاضاي خودرا مبني بر ابطال نتايج انتخابات اخير به شوراي نگهبان ارايه كردم و اين كار را تنها راه حل براي بازگشت اعتماد عمومي و حمايت مردم از دولت مي‌دانم.
توصيه موكد و مجدد اين خدمتگزار شما آن است كه به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد مخالفت‌هاي مدني و قانوني خود را در سراسر كشور ادامه دهيد.
ما از مسوولان درخواست كرده‌ايم كه مجوز برگزاري يك راهپيمايي بزرگ در تمامي شهرهاي كشوربه ما داده شود تا در طي آن مردم فرصتي براي نمايش مخالفت خود با شيوه برگزاري انتخابات و نتايج آن پيدا كنند. موافقت مسولان با اين امر مي‌تواند بهترين راه حل براي مهار هيجانات فعلي باشد.
از رنگ سبز كه نماد معنويت و آزادي و عقلانيت ديني و مداراست و شعار الله اكبر كه حاكي از ريشه‌هاي انقلابي ماست دست بر نداريم. اين رنگ و شعاري است كه همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترين وسيله ارتباط دل‌ها و خواسته‌هاي ما با هم خواهد بود.
متاسفانه تلاش گسترده‌اي براي قطع تمامي امكاناتي ارتباطي ما با هم صورت مي‌گيرد و به اين نكته توجه نمي‌شود كه قطع اين مجاري تنها منجر به آن خواهد شد كه واكنش‌هاي موجود از شكلي هدفمند و مهار شده تغيير ماهيت پيدا كند و خداي ناكرده به حركات كور تبديل شود.
اطمينان دارم كه خلاقيت شما راه حل‌هاي ارتباطي جديد و موثري را پايه ريزي خواهد كرد تا بتوانيم از اقدامات خود نتايجي مفيد به حال كشور و نظام و انقلاب بگيريم. به عنوان يك علاقمند به نيروي انتظامي توصيه مي‌كنم از برخورد خشن با حركت‌هاي خودجوش مردم خودداري كند و اجازه ندهد كه اعتماد مردم نسبت به اين نهاد ارزشمند خدشه دار شود.
اين مردم براي احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نيروهاي نظامي و انتظامي كشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و درآينده نيز چنين خواهد بود.





متن كامل بيانيه مهدي كروبي
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت بزرگ ايران
واكنش هاي خود جوش شما به اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نشان دهنده آگاهي و تعهد شما نسبت به ايران اسلامي و عدم مشروعيت نتيجه اعلام شده براي انتخابات 22 خرداد 1388 است گرچه مي دانيد و مي دانيم كه اگر امكان داشت اين واكنش ها از راههاي قانوني و در چارچوب هاي مدني انجام مي شد از مطلوبيت بيشتري برخوردار بود. اما در حال با توجه به حضور آگاهانه شما مطمئن باشيد نامزدهاي مورد علاقه شما در اين دوره انتخابات از حق خود و شما كوتاه نخواهند آمد . نتيجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسي در مسير تاريخ انقلاب است.
اول: انحراف از جمهوريت نظام كه نقطه شروع ان برگزاري دومين انتخابات مجلس خبرگان رهبري در سال 1369 و رد صلاحيت گسترده ياران امام (ره) پس از رحلت بنيان گذار جمهوري اسلامي بود و اين انحراف سبب شد جمهوري مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتي افرادي كه در اين انحراف مقصر بودند از آن آسيب مي بينند و كار به جايي رسيده كه از كليت جمهوري اسلامي، هر دو ركن جمهوريت واسلاميت با اين انتخابات و اعلام نتايج مخدوش ان زير سوال رفته است.
دوم : انحراف از اصلاحات كه با فرصت سوزي و از دست دادن خودخواهانه موقعيت هاي بي نظيري كه ملت ايران در حوادث پس از دوم خرداد 1376 در اختيار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مديريت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جويان منتهي به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشكيل دولت نهم كه مهم ترين مخالف اصلاحات در سال 1384 و تثبيت او در سال 1388 گرديد . من بار ديگر اعلام مي كنم انتخاباتي كه با حضور پرشور ملت ايران برگزار شد نبايد وسيله سوء استفاده قرار گيرد و نتايح اعلام شده بر اين انتخابات نامشروع و دولت برآمده از ان فاقد وجاهت ملي و صلاحيت اجتماعي است و از اينرو آقاي محمود احمدي نژاد را رييس جمهور ايران نمي دانم.
اما از ان جايي كه به اصل نظام جمهوري اسلامي باور راسخ دارم و اين نوع انتخابات را تعريض به ميراث و راه امام مي دانم و از ان جايي كه هنوزم به ظرفيت نهادهاي قانوني در جمهوري اسلامي باور دارم از شوراي نگهبان مي خواهم با ابطال انتخابات و در راستاي خواست به حق ملت واكثريت مردم بار ديگر اين انتخابات را تجديد نمايد و اين بار به حق ، از آراي مردم پاسداري كند . بديهي است اين راه حل براي برون رفت از وضع موجود و اتمام حجتي با نهادهاي حقوقي و قانوني مي باشد .
فارغ از قضاوت من درباره برخي از اعضاي تاثير گذار شواري نگهبان و عوامل تاثير گذار پشت صحنه ان به ملت عزيز ايران عرض مي كنم كه ضمن اعلام نظرات صريح خود درباره عدم مشروعيت نتايج انتخابات از ظرفيت هاي قانوني موجود بهره ببرند و از نيروي انتظامي و امنيتي مي خواهم حقوق شهروندي منتقدان و معترضان را رعايت نمايند و نگذارند با انتشار تصاوير موحش و موهن در رسانه هاي خارجي موجبات وهن نظام جمهوري اسلامي فراهم آيد و بدانند كه شكرانه بيرون اوردن اقاي محمود احمدي نژاد از صندوق هاي راي ضرب و شتم مردم ، دستگيري و تهديد امنيتي فعالان سياسي واجتماعي و ايجاد جو امنيتي در كشور نيست.
همچنين به دولت و دست اندركاران هم يادآوري مي نمايم كه قطع وسايل ارتباط جمعي ، سايت ها ، موبايل ها ، پيامك ها و تلويزيون ها در شان جمهوري اسلامي كه همواره مورد تاييد حضرت امام (ره) بوده است نمي باشد. كار به جايي رسيده است كه حتي از انتشار اطلاعيه ها و بيانيه هاي اينجانب در روزنامه ها و حتي روزنامه اينجانب خودداري مي شود و مطبوعات مورد تهديد قرار مي گيرد.
اينجانب با تاكيد بر هويت مستقل و اصلاح طلبانه خود درخواست ابطال اين انتخابات منحرف شده را به نام صيانت از اراي شما پيگيري نموده و در صورتي كه دولت و شوراي نگهبان بر ان اصرار داشته باشد ، تصميمات خود را در اطلاعيه هاي بعدي به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهم رسانيد . نمايش غير قانوني امروز از سوي آقاي احمدي نژاد كه خود را قبل از تاييد انتخابات و رسيدگي به شكايات، رييس جمهور منتخب ناميده است نيز پرده ديگري از اين نمايش مضحك است.
در پايان ضمن تشكر مجدد از حضور آگاهانه شما در صحنه ، به ملت شريف و جوانان غيور اين سرزمين توصيه مي نمايم كه با حضور خود در صحنه و مراقبت از تحولات جاري ارامش را حفظ نمايند تا بهانه به دست غوغا سالاران ، انحصار طلبان و سركوب گران ندهند .
والسلام عليكم مهدي كروبي - 24 /3 /88

اعتراضات مراجع تقليد آغاز شد


بنا بر گزارش هاي دريافتي آيت الله صافي گلپايگاني نسبت به كودتا هشدار داد. همچنين گفته مي شود مهدي كروبي لباس روحانيت اش را به نشانه عزا از تن درآورده است.
ساعت ۵ عصر امروز حاميان موسوي از ستاد ميرحسين موسوي خيابان ميرهادي در وليعصر حوالي زرتشت به سمت تجريش مي روند. كروبي در بيانيه اش از مردم خواست لباس سياه به تن كنند.
از روز گذشته شايعاتي در مورد اعتراض آيت الله صانعي به نتيجه انتخابات منتشر مي شد كه هرگز تاييد نشد. اما از ساعاتي پيش اين شايعات اوج گرفت گفته مي شود آيت الله صانعي براي بست نشستن به تهران آمده است. او اعلام كرده كه احمدي نژاد رييس جمهور نيست و همكاري با او حرام است. اينك شايعاتي قوي از محاصره دفتر اين مرجع تقليد پخش شده است. دسترسي با سايت آقاي صانعي هم از ساعاتي پيش غير ممكن شده اما پيش از آن استفتائي از ايشان در سايتشان منتشر شده بود كه حرمت و معصيت كبيره بودن هرگونه دستكاري در آراي مردم را به خاطر خيانت در امانت و حقوق مردم اعلام مي كرد.

فاطمه رجبي: موسوي و خاتمي را دستگير كنيد


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



نحوه حضور، رفتار و گفتار، عقبه داخلي و خارجي، هزينه سرسام‌آور تبليغاتي، حاميان سگ‌باز و اراذل و اوباش، همه و همه بيانگر آن بود كه اصلاح‌طلبي برانداز در پي يك كودتا، عليه ملت و نظام اسلامي است. قلب‌هاي مريض كه مغز عليلي هم به آن اضافه شده، جنگ رواني سه‌ماهه را ايجاد و دامن زدند.
همسر سخنگوي دولت ادامه داد: هاشمي و خاتمي سردمداري معركه را بر عهده گرفتند، فرزندان هاشمي با راه‌اندازي سايت‌ها و هتاكي و فحاشي مطابق با فرهنگ هاشمي عليه احمدي‌نژاد جولان دادند و افرادي چون كرباسچي غارتگر و ديگران امدارسان كودتاي امريكايي البته از نوع «سبز لجني» گرديدند. اما امداد فاطمي آگاهي مردم خوداجو را صدچندان كرد و ولايت‌مداران با عزمي جزم، «احمدي‌نژاد» را برگزيدند. برگزيدند تا اسلام بماند، انقلاب بماند، نظام اسلامي بماند، ولايت‌فقيه بالنده و متعالي بماند، مردم بمانند و ايران بماند.
خاتمي، هاشمي و مهره‌هاي آنان به ويژه موسوي فرتوت و بي‌انگيزه در راستاي اهداف براندازانه امريكا حركت كردند و مثل گذشته به مشتي اراذل و اوباش و البته سگ‌بازان سبز‌پوش دل‌ خوش نمودند و به آنها تكيه كردند. بيانيه غيرقانوني و براندازانه محمد خاتمي سرسپرده غرب در ساعات نيمه‌شب و اعلان دروغين پيروزي، همراه با بيانيه‌هاي آشوبگرانه موسوي و كروبي نماد بارز مأموريت آنها در انجام كودتاي نافرجامي است كه با حضور چهل ميليوني مردم سركوب شده‌ است.
همسر الهام افزود: زهرا رهنورد زني كه انديشه و عمل و علم و دين او در پرونده تحصيلي‌اش به ارزيابي گذارده شد، در گفت‌وگو با رسانه ضدانقلاب بي‌بي‌سي ناتوان و نااميد آشوب‌گري را افتان و خيزان دنبال مي‌كند. همسر رفسنجاني بنا بر فرهنگ فرعوني اين خاندان مردم را به شورش خياباني دعوت كرد. فرق اين دو زن فرتوت چيست؟
به هر حال:
۱. دستگيري سركردگان آشوبگري كه با صدور بيانيه‌هاي غيرقانوني مجريان سرسپرده طراحان كودتا هستند، ضروري است.
۲. افشاي پشت پرده ماجراي چهارساله مخالفان احمدي‌نژاد، يعني دشمنان ملت و نظام اسلامي براي رسوايي هرچه بيشتر اين غارتگران و متجاوزان خودكامه، و سرنوشت كشور و ملت، امري حياتي است. پشت پرده‌اي كه گوشه‌اي از آن در ماجراي موسويان و نامه هاشمي افشا شد.
۳. در اين مسأله، برخورد قاطع با هاشمي رفسنجاني به عنوان عامل اساسي فتنه‌هاي اخير كه به وسيله نامه اخيرش عريان به صحنه آمد، اولويت اساسي دارد

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي: سرنوشت مردم را به بازي نگيريد


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با صدور بيانيه اي با انتقاد از دستگيري تعدادي از اعضاي خود و حزب مشاركت، انتخابات رياست جمهوري را "مصادره آراء مردم در انتخابات رسواي دهم" معرفي كرده است.
اين سازمان به نقل از محافل سياسي داخل و خارج انتخابات رياست جمهوري را "كودتاي نرم عليه مردم سالاري و جمهوريت در ايران" ياد مي كند و در شرح دستگيري هاي روز شنبه مي نويسد:"نيروهاي ناشناس به منزل مسكوني آقاي بهزاد نبوي مراجعه كرده و بدون ارائه هر گونه حكم يا مجوز قانوني ايشان را بازداشت و به نقطه نامعلومي منتقل كرده اند."
در اين بيانيه در باره دستگيري اعضاي حزب مشاركت آمده كه تعدادي از اعضاي اين حزب از جمله محسن ميردامادي دبير كل حزب، محمد رضا خاتمي و عبدالله رمضان زاده از اعضاي حزب مشاركت دستگير و دفتر مركزي حزب مشاركت نيز پلمپ شده است.
بر اساس تازه ترين اخبار از جمع افرادي كه روز يكشنبه 13 ژوئن (23 خرداد) پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران بازداشت شده بودند، محمدرضا خاتمي، بهزاد نبوي، سعيد شريعتي و محسن ميردامادي آزاد شده اند.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از "كنترل و سانسور مستقيم و بي سابقه" بر مطبوعات و روزنامه ها خبر داده و نسبت به دستگيري فعالان سياسي و محدوديت ها محكوم كرده است.
اين سازمان، دستگيري فعالان سياسي و محدوديت ها را "نشانه وحشت و نگراني مفرط اقتدارگرايان حاكم از بازتاب كودتاي خود عليه مردم سالاري و جمهوريت نظام اسلامي مي داند."
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از فعالان سياسي، روحانيون، چهره هاي باسابقه انقلاب و مراجع تقليد خواسته است "در برابر موج بدعت بي سابقه اي كه اين روزها مي رود تا دستاوردهاي باقيمانده انقلاب را به تاراج ببرد و به استحاله نظام جمهوري اسلامي به نظامي خودكامه بينجامد، واكنش نشان دهند."
در اين بيانيه هشدار داده شده كه به "اقتدارگرايان حاكم" هشدار داده شده است براي حفظ قدرت سرنوشت ملت و مردم را به بازي نگيرند زيرا "روند قهقراي سلسله خطاها و اشتباهات فاحش مي تواند كيان نظام و كشور را با تهديدهاي سنگيني مواجه سازد."

مهدي كروبي : احمدي نژاد را رئيس جمهور نميدانم


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



متن دومين بيانيه مهدي كروبي

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت بزرگ ايرانواكنش هاي خود جوش شما به اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نشان دهنده آگاهي و تعهد شما نسبت به ايران اسلامي و عدم مشروعيت نتيجه اعلام شده براي انتخابات 22 خرداد 1388 است گرچه مي دانيد و مي دانيم كه اگر امكان داشت اين واكنش ها از راههاي قانوني و در چارچوب هاي مدني انجام مي شد از مطلوبيت بيشتري برخوردار بود. اما در حال با توجه به حضور آگاهانه شما مطمئن باشيد نامزدهاي مورد علاقه شما در اين دوره انتخابات از حق خود و شما كوتاه نخواهند آمد . نتيجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسي در مسير تاريخ انقلاب است .اول: انحراف از جمهوريت نظام كه نقطه شروع ان برگزاري دومين انتخابات مجلس خبرگان رهبري در سال 1369 و رد صلاحيت گسترده ياران امام (ره) پس از رحلت بنيان گذار جمهوري اسلامي بود و اين انحراف سبب شد جمهوري مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتي افرادي كه در اين انحراف مقصر بودند از آن آسيب مي بينند و كار به جايي رسيده كه از كليت جمهوري اسلامي، هر دو ركن جمهوريت واسلاميت با اين انتخابات و اعلام نتايج مخدوش ان زير سوال رفته است .دوم : انحراف از اصلاحات كه با فرصت سوزي و از دست دادن خودخواهانه موقعيت هاي بي نظيري كه ملت ايران در حوادث پس از دوم خرداد 1376 در اختيار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مديريت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جويان منتهي به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشكيل دولت نهم كه مهم ترين مخالف اصلاحات در سال 1384 و تثبيت او در سال 1388 گرديد . من بار ديگر اعلام مي كنم انتخاباتي كه با حضور پرشور ملت ايران برگزار شد نبايد وسيله سوء استفاده قرار گيرد و نتايح اعلام شده بر اين انتخابات نامشروع و دولت برآمده از ان فاقد وجاهت ملي و صلاحيت اجتماعي است و از اينرو آقاي محمود احمدي نژاد را رييس جمهور ايران نمي دانم . اما از ان جايي كه به اصل نظام جمهوري اسلامي باور راسخ دارم و اين نوع انتخابات را تعريض به ميراث و راه امام مي دانم و از ان جايي كه هنوزم به ظرفيت نهادهاي قانوني در جمهوري اسلامي باور دارم از شوراي نگهبان مي خواهم با ابطال انتخابات و در راستاي خواست به حق ملت واكثريت مردم بار ديگر اين انتخابات را تجديد نمايد و اين بار به حق ، از آراي مردم پاسداري كند . بديهي است اين راه حل براي برون رفت از وضع موجود و اتمام حجتي با نهادهاي حقوقي و قانوني مي باشد . فارغ از قضاوت من درباره برخي از اعضاي تاثير گذار شواري نگهبان و عوامل تاثير گذار پشت صحنه ان به ملت عزيز ايران عرض مي كنم كه ضمن اعلام نظرات صريح خود درباره عدم مشروعيت نتايج انتخابات از ظرفيت هاي قانوني موجود بهره ببرند و از نيروي انتظامي و امنيتي مي خواهم حقوق شهروندي منتقدان و معترضان را رعايت نمايند و نگذارند با انتشار تصاوير موحش و موهن در رسانه هاي خارجي موجبات وهن نظام جمهوري اسلامي فراهم آيد و بدانند كه شكرانه بيرون اوردن اقاي محمود احمدي نژاد از صندوق هاي راي ضرب و شتم مردم ، دستگيري و تهديد امنيتي فعالان سياسي واجتماعي و ايجاد جو امنيتي در كشور نيست . همچنين به دولت و دست اندركاران هم يادآوري مي نمايم كه قطع وسايل ارتباط جمعي ، سايت ها ، موبايل ها ، پيامك ها و تلويزيون ها در شان جمهوري اسلامي كه همواره مورد تاييد حضرت امام (ره) بوده است نمي باشد . كار به جايي رسيده است كه حتي از انتشار اطلاعيه ها و بيانيه هاي اينجانب در روزنامه ها و حتي روزنامه اينجانب خودداري مي شود و مطبوعات مورد تهديد قرار مي گيرد .اينجانب با تاكيد بر هويت مستقل و اصلاح طلبانه خود درخواست ابطال اين انتخابات منحرف شده را به نام صيانت از اراي شما پيگيري نموده و در صورتي كه دولت و شوراي نگهبان بر ان اصرار داشته باشد ، تصميمات خود را در اطلاعيه هاي بعدي به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهم رسانيد . نمايش غير قانوني امروز از سوي آقاي احمدي نژاد كه خود را قبل از تاييد انتخابات و رسيدگي به شكايات، رييس جمهور منتخب ناميده است نيز پرده ديگري از اين نمايش مضحك است.در پايان ضمن تشكر مجدد از حضور آگاهانه شما در صحنه ، به ملت شريف و جوانان غيور اين سرزمين توصيه مي نمايم كه با حضور خود در صحنه و مراقبت از تحولات جاري ارامش را حفظ نمايند تا بهانه به دست غوغا سالاران ، انحصار طلبان و سركوب گران ندهند .والسلام عليكممهدي كروبي – 24 /3 /88



اطلاعيه رسمي ستاد انتخابات مهدي كروبي : رنگ سياه مي پوشيم


سحام نيوز :‌سعيد رضوي فقيه سخنگوي ستاد انتخابات مهدي كروبي طي اطلاعيه اي اعلام كرد : "‌ با توجه به اينكه نتيجه اعلام شده از سوي وزارت كشور براي انتخابات رياست جمهوري غير قابل قبول و روند برگزاري انتخابات از منظر ما كاملا مخدوش و پر از سوال و مسئله است ،‌و به نظر مي رسد كه انتخابات از معناي واقعي خود خارج شده است و ما با يك انتخابات از پيش تعيين شده مواجه هستيم و اكنون كه ديگر ميزان راي ملت نيست ، لذا به نشانه اعتراض ضمن تاكيد بر حفظ آرامش و صرفا به عنوان يك حركت مسالمت آميز مدني در عزاي انتخابات آزاد و جمهوريت جامعه هاي سياه به تن مي كنيم و از رنگ سياه به عنوان نماد اعتراض به انتخابات مهندسي شده در محافل و تجمعات خود استفاده مي كنيم .

فعاليت شبكه العربيه در ايران متوقف شد

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



به گفته مسئولان شبكه العربيه مقام هاي ايراني اين شبكه عربي را موظف ساخته اند كه به خاطر نحوه پوشش تحولات دو روز منتهي به اعلام نتايج انتخابات، به مدت يك هفته فعاليت خود در ايران را متوقف كند.
بر اساس بيانيه رسمي منتشر شده در سايت اين شبكه مقام هاي ايراني دليلي براي تصميم خود ارائه نكرده اند و بر اساس اين بيانيه به اين ترتيب "عملا در ميانه شورش ها و اعتراض ها از سوي اصلاح طلبان ... مانع خبر رساني [شبكه العربيه] از اين كشور شده اند."
خبر توقف فعاليت العربيه در ايران ابتدا بطور زنده توسط ديا الناصري گزارشگر اين شبكه در ايران اعلام شد كه گفت وزارت ارشاد ايران از او خواسته يك گزارش خود را تغيير دهد و سپس از تصميم تعليق فعاليت هاي اين رسانه در ايران به مدت يك هفته خبر داد.
خبرنگار اين شبكه در چهار ماه اخير در تهران بوده است اما بنا به اعلام نبيل الخطيب، سردبير اجرايي اين شبكه دستور توقف فعاليت "بطور شفاهي" به اين شبكه اعلام شده است.
اين شبكه اعلام كرده پيش از قطعي شدن تصميم دولت ايران "ساعت ها مذاكرات بين وزارت ارشاد و العربيه" در جريان داشت.
العربيه در بيانيه خود مدعي شده مقام هاي ايراني با بروز خشونت ها در جريان اعتراض به نتايج شمارش آراء، به برخي از خبرنگاران خارجي دستور دادند كه فورا ايران را ترك كنند.
اين شبكه كه با حمايت مالي عربستان سعودي فعاليت مي كند پيشتر هم با مقام هاي ايراني دچار مشكل شده بود و در ماه سپتامبر سال گذشته، مسئولان ايراني حاضر به تمديد مجوز فعاليت هاي خبري حسن فحص، رئيس دفتر العربيه در تهران نشده بودند و او اكنون از دوبي به فعاليت خود ادامه مي دهد.

موسوي:حالم خوبست


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



موسوي:حالم خوبست
راهپيمايي فردا 4عصر،ميدان انقلاب تا آزادي


خبرگزاري انتخاب: خبرگزاري انتخاب اين پيام را از سوي نزديكان ميرحسين موسوي دريافت كرده است؛ «با توجه به ابراز نگراني هاي مردم اعلام مي كنم كه حال اينجانب و خانواده ام خوب است و عليرغم فشارهاي زيادي كه از سوي مقامات كشور براي پذيرش نتيجه انتخابات ساختگي وجود دارد براي احقاق حقوق و صيانت از آراي واقعي مردم و درخواست ابطال آراي اعلام شده به وزارت كشور مراجعه كرده ام.همچنين امكان حضور در ميان مردم يا هرنوع ارتباط و گفتگو با آنان از من سلب گرديده و تحت نظارت مي باشم . از سوي ديگر ستاد مركزي اينجانب نيز پلمپ شده و اعضاي حزب مشاركت دستگير شده اند.از مردم عزيز مي خواهم ضمن حضور در صحنه، از هرگونه درگيري و تشنج كه قطعا به نفع گروه قانون گريز و متقلب تمام خواهد شد بپرهيزند.»ميرحسين موسويگفتني است كه مهندس مهندس موسوي براي فردا ساعت 4 بعد از ظهر در مسير ميدان انقلاب تا ميدان آزادي درخواست مجوز براي راهپيمايي كرده است.