۱۳۸۸ خرداد ۲۱, پنجشنبه

همايش حاميان ميرحسين موسوي در مالزي











واكنش ديوان محاسبات به پرونده يك ميليارد دلاري و تكذيب سخنان احمدي نژاد


ديوان محاسبات كشور با ارسال نامه‌اي به رئيس شبكه سه سيما درباره اظهارات يك نامزد انتخابات دهم رياست جمهوري مبني بر مختومه شدن موضوع يك ميليارد دلار عدم واريزي به خزانه در گزارش تفريغ بودجه سال 85 واكنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، در نامه روابط عمومي و امور بين‌الملل ديوان محاسبات كشور خطاب به رئيس شبكه سه آمده است: به استحضار مي‌رساند آقاي محمود احمدي‌نژاد نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران در برنامه ويژه انتخاباتي روز چهارشنبه 20 خرداد 88 ساعت 22:45 در بخشي از سخنان خود از مختومه شدن موضوع "يك ميليارد دلار" در تفريغ بودجه سال 85 خبر داد.
در بخش ديگر اين نامه مي‌خوانيم: ضمن تكذيب مختومه شدن پرونده فوق‌الذكر همچنان كه در گذشته نيز تاكيد شده است پرونده مورد اشاره براي رسيدگي و صدور دادخواست در مسير دادسراي ديوان محاسبات كشور مطرح و در حال رسيدگي است و براي صدور راي به هيئت‌هاي مستشاري و حسب ضرورت محكمه تجديد نظر ارجاع خواهد شد.
در پايان نامه ديوان محاسبات آمده است: پيش از اين نيز معاون محترم ديوان محاسبات با صدور اطلاعيه‌اي از رسانه‌ها و نامزدهاي محترم انتخابات رياست جمهوري درخواست كرده بود نتايج حاصل از رسيدگي‌ها و گزارش‌هاي حرفه‌اي ديوان محاسبات كشور را له يا عليه ديگر نامزدها مورد استفاده قرار ندهند تا ديوان در فضاي كارشناسي، قانون و فارغ از التهابات سياسي موضوعات را پيگيري كند و نتايج حاصل از رسيدگي‌هاي نهايي را به اطلاع عموم برساند.

همسر سخنگوي دولت با اشاره به دلايل عزل حجت الاسلام پورمحمدي از وزارت كشور گفت: وي نيز از مهره‌هاي هاشمي بود كه اكنون انتقاد مي كند. به گزارش مهر، فاطمه رجبي همسر الهام در حاشيه برگزاري همايش زنان در جمع خبرنگاران با اشاره به عزل پورمحمدي اظهار داشت: وي نيز از جمله مهره هاي هاشمي رفسنجاني بود و اكنون نيز كه انتقاد مي كند بايد به وي گفت تو خودت نيز متهم هستي كه چرا در كنار اين دولت متهم ، به زعم خود، فعاليت داشته و اكنون نيز مي خواهد به عنوان علمي بر عليه احمدي نژاد از طريق سازمان بازرسي در انتخابات دخالت داشته باشد. وي با تاكيد بر اينكه متاسفانه اكنون در كشور قوه قضائيه سالمي وجود ندارد ، اظهار داشت: تاكنون به جز آيت الله شاهرودي كه موضع گيري عليه احمدي نژاد نكرده شاهد برخي موضع گيري ها عليه دكتر احمدي نژاد بوده ايم و چرا بايد رئيس ديوان عالي كشور اينگونه موضع گيري نمايد. همسر وزير دادگستري در ادامه افزود:‌ من اعتقادي به نظرسنجي هاي آماري ندارم چرا كه اين احتمال وجود دارد كه در جامعه آماري مد نظر مخالفين و يا موافقين وجود داشته باشند اما آنچه كه قطعي به نظر مي رسد خيزش يك ملت در دفاع از احمدي نژاد و بر عليه مفسدين برپا شده است. همسر سخنگوي دولت ادعا كرد: اين امر در سفرهاي اخير احمدي‌نژاد پس از مناظره اول در اصفهان و ديگر شهرها مشهود است. همسر رئيس ستاد مبارزه با قاجاق كالا در ادامه با اشاره به اينكه تاكنون انتخاباتي چون اين انتخابات در ايران از اول انقلاب تا كنون برگزار نشده است اظهار داشت: متاسفانه اكنون عرصه، عرصه جنگ بر سر انتخاب و قدرت است و بسياري به دنبال كسب و به دست آوردن قدرت از دست رفته خود هستند. وي مدعي شد: اكنون بسياري به دنبال نگه داشتن قدرت و ثروت خود هستند .چنانچه بسياري از اين افراد اعلام مي نمايند كه در انتخابات سلامت وجود ندارد كه البته به لحاظ افكار دشمنان اين سلامت وجود ندارد و تا كنون نيز سابقه نداشته كه بر عليه رئيس جمهور قانوني يك كشور بجاي مناظره با او به وي فحاشي نمايند. فاطمه رجبي در پاسخ به سئوال خبرنگاري اظهار داشت: متاسفانه اكنون برخي از ديگر كانديداها نشان داده‌اند كه به دنبال شورش اجتماعي هستند . چرا كه افراد او زنان سگ‌باز و يا مردان فاسدي هستند كه عليه مقدسات شعار مي دهند و فحاشي او نيز نشان دهنده اين اصل است كه آنان پس از انتخابات به دنبال شورش اجتماعي هستند.

نامه كروبي به اژه اي، تائب و احمدي‏مقدم


حجت الاسلام مهدي كروبي نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در نامه اي سرگشاده خطاب به وزير اطلاعات، فرمانده نيروي مقاومت بسيج و فرمانده ناجا آورده است:بسم‌الله الرحمن الرحيمآقايانحجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌ايوزير محترم اطلاعاتحجت‌الاسلام حسين تائبفرمانده محترم نيروي مقاومت بسيجسردار اسماعيل احمدي‌مقدمفرمانده محترم نيروي انتظامي جمهوري اسلاميبا سلام و آرزوي توفيقهمان‌طور كه از شواهد امر پيداست با رقابت‌هاي گسترده‌اي كه ميان چهار نامزد انتخابات رياست‌جمهوري برپاست بزودي ناظر مشاركت گسترده ملت در انتخابات 22 خرداد 88 خواهيم بود. در اين ميان نقش نهادهاي امنيتي نظام در برقراري امنيت انتخابات مبهم و سرنوشت‌ساز است. هر سه نهاد تحت اشراف شما در معرض اتهاماتي قرار دارند كه اگر از آنها پرهيز كنيد به اميد خداوند متعال انتخاباتي آزاد خواهيم داشت يا حداقل اين نهادها از اتهام دخالت در انتخابات تبرئه مي‌شوند. مشي درست در انتخابات روز جمعه تأسي به روش رهبري است كه بي‌طرفي كامل حكومت را ايجاب مي‌كند. اما متاسفانه اخبار نگران‌كننده‌اي از احتمال دخالت‌هاي سازمان‌يافته يا نظارت‌هاي مداخله‌جويانه در انتخابات به گوش مي‌رسد كه اينجانب را به شدت نگران مي‌كند. نظرسازي‌هاي نادرست از سوي نهادها و رسانه‌هاي دولتي آتش تهيه اين دخالت‌ها را فراهم كرده‌اند. آنها با انتشار اخبار جعلي از قبيل آراي اندك برخي نامزدها يا شايعه كناره‌گيري، انصراف و حتي سكته آنان قصد مي‌كنند حاميان نامزدها را دلسرد كنند. در عين حال از نوع نظارت بر صندوق‌ها و صيانت از آرا هم نگراني عميقي وجود دارد. در واقع اخبار فعلي به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه نتايج آرا با هر تغيير و تحولي براي مردم غيرعادي و غيرمنتظره نباشد. همچنين متاسفانه برخي نامزدها هم با مباح اعلام كردن ورود بخش‌هايي از بسيج در انتخابات پس از اجتهاد فرمانده محترم سپاه پاسداران عملا بر اين بدعت مهر تاييد گذاشته‌اند كه نگراني‌ها را دوچندان مي‌كند.اينجانب بار ديگر اعلام مي‌كنم كه در شامگاه 22 خرداد 88هرگز اشتباه 4 سال قبل را تكرار نمي‌كنم و تا صبح بيدار مي‌مانم و ساعت يازده صبح روز شنبه 23 خرداد 88 در كنفرانس خبري نتايج رايزني‌ها و بررسي‌ها را به صورت شفاف به مردم اعلام مي‌كنم و البته نتيجه انتخابات آزاد و سالم و به دور از شايعه و دروغ و دخالت را صريح و روشن خواهم پذيرفت و در غير اين صورت هم صادقانه با نظام و مردم سخن خواهم گفت و ذره‌اي پرده‌پوشي نخواهم كرد. نتيجه انتخابات مهم نيست آنچه مهم است روش برگزاري انتخابات است. من با شما اتمام حجت مي‌كنم تا حجتي براي دنيا و آخرت خود داشته باشم.

دلیل انکار واقعیت از سوی احمدی‌نژاد درباره مدارک رهنورد چیست؟/تصویر تقدیرنامه دولت نهم از رهنورد







قلم - محمود احمدی‌نژاد در حالی ادعاهای نادرست خود درباره مدارک تحصیلی و نحوه ارتقای دکتر زهرا رهنورد را تکرار کرد که سازمان بازرسی کل کشور نحوه ارتقا و مدارک وی را مورد تایید قرار داده است و وزیر علوم دولت نهم نیز از وی به عنوان پژوهشگر برتر تقدیر کرده است.
به گزارش خبرنگار قلم‌نیوز، همانطور که در تصاویر این مدارک نشان داده شده است، خانم دکتر رهنورد در تاریخ 4/4/81 به مقام دانشیاری گروه آموزشی مطالعات عالی هنر دانشکده هنرهای زیبا نائل شده است.
در تاریخ 20/4/86 یعنی با طی 5 سال که زمان قانونی ذکر شده در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی است، وی به مرتبه استادی گروه آموزشی مطالعات عالی هنر پردیس هنرهای زیبا نائل می‌شود که تصویر آن در مدرک پایین آمده است.
نکته حائز اهمیت این است که بررسی هیات ممیزه در زمان دولت نهم با بررسی آیین‌نامه‌ها و سوابق پژوهشی ایشان صورت گرفته و حکم آن به امضای فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران در دولت نهم است اما مطلب قابل توجه دیگری که محمود احمدی‌نژاد در برنامه تلویزیونی خودشان فراموش کردند، تقدیر از دکتر رهنورد به عنوان پژوهشگر ممتاز در گروه هنر در نهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر کشور توسط وزیر علوم دولت نهم است که نشان از اعتراف این دولت نسبت به سابقه پژوهشی درخشان و ممتاز وی است که تصویر این تقدیرنامه در تصویر زیر آمده است.
حال این سوال مطرح است که انگیزه محمود احمدی‌نژاد از طرح شبهه نسبت به سوابق پژوهشی و علمی دکتر رهنورد در آخرین برنامه تلویزیونی خود چیست؟

سپاه هواداران موسوي را به انقلاب مخملي متهم كرد


يك مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز چهارشنبه مخالفان اصلاح طلب محمود احمدي نژاد را متهم به تلاش براي انجام "انقلاب مخملي" كرده است.
يدالله جواني، رئيس دفتر سياسي سپاه پاسداران، هشدار داد كه "هر حركتي براي انقلاب مخملي در ايران در نطفه خفه خواهد شد."
آقاي جواني در مصاحبه اي با هفته نامه "صبح صادق" متعلق به سپاه پاسداران گفت: "استفاده از يك رنگ خاص براي اولين بار در انتخابات نشانه اي از كليد خوردن پروژه انقلاب مخملي در انتخابات دهم است."
وي به مبارزات انتخاباتي ميرحسين موسوي، نامزد اصلاح طلب انتخابات، اشاره داشت كه در آن از رنگ سبز به عنوان نشان انتخاباتي استفاده مي شود.
اين اظهارات نشانه اوج گيري تازه اي در جنگ الفاظ ميان اردوگاه هاي رقيب است. آقاي احمدي نژاد كه با چالش بزرگي از سوي ميرحسين موسوي روبروست پيشتر رقبايش را متهم كرد براي كوبيدن او از شيوه هاي هيتلري استفاده مي كنند و گفت مجازات اين كار زندان است.
خيابان هاي تهران در روزهاي اخير صحنه تجمعات پررنگ هواداران نامزدهاي انتخابات شامل مهدي كروبي، محسن رضايي، محمود احمدي نژاد و ميرحسين موسوي بوده است كه در اين ميان به خصوص جدال و نبرد لفظي ميان هواداران احمدي نژاد و موسوي شديد بوده است.
يدالله جواني در اشاره اي به رنگ سبز در مبارزات انتخاباتي ميرحسين موسوي گفت: "كساني پشت صحنه اين رنگ قرار دارند كه در پيشينه و سوابق خود طراحي و اجراي سناريوي كوي دانشگاه در 18 تير و تحصن در مجلس ششم را داشته و معتقد به پيروزي اصلاحات از طريق جنبش اجتماعي و كشاندن هواداران به خيابان ها هستند."
وي تلويحا گفت كه ريشه اين جريان به انتخاب محمد خاتمي به عنوان رئيس جمهور در سال 1376 بازمي گردد.
وي افزود: "اين پروژه از سال 1376 در ايران كليد خورد و از آن مقطع تاكنون در چند نوبت تلاش شد تا سناريوهايي با الگوگيري از همين شيوه ها اجرا شود كه تاكنون نتيجه نداده است."
اين مقام سپاه همچنين در مورد مبارزات ميرحسين موسوي گفت: "آقايان با تبليغات سنگين و فضاسازي رسانه اي، خود را پيروز انتخابات معرفي كرده و با اعلام جشن پيروزي زودهنگام هواداران را هيجاني و ذوق زده كرده و در صورت پيروزي رقيب، موضوع تقلب در انتخابات را مطرح خواهند ساخت."
مسئولان مبارزات انتخاباتي مهدي كروبي و ميرحسين موسوي علنا نسبت به احتمال بروز تخلف در راي گيري و روند شمارش آرا ابراز نگراني كرده اند.
منظور اين مقام سپاه از "انقلاب مخملي" انقلاب هاي مسالمت آميزي است كه از جمله در گرجستان باعث فروپاشي حكومت شد.
جمهوري اسلامي در گذشته بارها آمريكا را به تلاش براي راه انداختن انقلاب مخملي در ايران متهم كرده است.

حمله ...به حاميان موسوي در شيراز


آينده نيوز : دو روز مانده به انتخابات و در حالي كه فراگير شدن موج سبز نتيجه انتخابات را از حالا معلوم كرده، لباس شخصي‌هاي طرفدار احمدي‌نژاد در تلاش‌اند تا با ايجاد فضاي رعب و وحشت، موج سبز حاميان ميرحسين موسوي را مهار كنند. به گزارش «موج سوم»، موتورسوارهاي وابسته به ستاد احمدي‌نژاد در شيراز به شكل وحشيانه‌اي به راهپيمايي طرفداران موسوي حمله كرده‌اند و با سنگ، باتوم، تيغ، چاقو، كاتر و ساتور حاميان موسوي و سبزپوشان را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند و شيشه خودروهايي را كه عكس موسوي را چسبانده‌اند، مي‌شكنند.اين در حالي است كه به گفته مسئولان ستادهاي موسوي، آنها پيش از اين در جريان تصميم مسئولان ستاد احمدي‌نژاد براي حمله به سبزپوشان قرار داشته‌اند و به همين خاطر جوانان و فعالان ستاد را از خروج از محل ستادها منع كرده‌اند. بدين ترتيب عابران و خودروهايي كه مورد ضرب و شتم حاميان لباس شخصي‌هاي ستاد احمدي‌نژاد قرار گرفته‌اند، مردم عادي بوده‌اند كه به ستادهاي انتخاباتي هم وابستگي نداشته‌اند.گزارش‌هاي رسيده حاكي از آن است كه پليس در مقابل وحشي‌گري‌هاي لباس شخصي‌ها كاملا منفعل بوده و هيچ واكنشي براي جلوگيري از درگيري نشان نداده است.گزارش ديگري از حمله سازمان‌يافته بيش از 200 موتورسوار خبر مي‌دهد كه هرجا پوستر يا عكس موسوي را مي‌بينند و يا اثري از رنگ سبز حاميان موسوي مشاهده مي‌كنند، به آن حمله مي‌كنند؛ چه انسان باشد يا خودرو يا مغازه و يا بيل‌بوردها و تبليغات ديواري.بر اساس اين گزارش لباس شخصي‌ها كه همزمان با حمله به حاميان موسوي، براي احمدي‌نژاد هم تبليغ مي‌كنند، در بلوار چمران و خيابان عليوردي كه به چهارراه گاز و حافظيه منتهي مي‌شود، در حال تردد هستند و فضاي ناامني را براي مردم ايجاد كرده‌اند.همچنين بر اساس اعلام رسمي مسئولان ستاد موسوي در شيراز، دست‌كم تاكنون 6 مجروح با وضعيت وخيم به بيمارستان نمازي و 4 نفر نيز با همين وضعيت به بيمارستان خليلي منتقل شده‌اند.آخرين خبر رسيده نيز حاكي از حمله خشونت‌آميز لباس شخصي‌ها به ستاد پويش موج سوم در شيراز است كه بر اثر آن، اكثر وسايل و امكانات موجود در اين ستاد از بين رفته و اعضاي اين ستاد نيز مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. اين دومين بار است كه به ستاد موج سوم شيراز حمله مي‌شود.گفتني است حدود 3000 تن از حاميان احمدي‌نژاد نيز در ورزشگاه حافظيه منتظر سخنراني او بوده‌‌اند كه پس از اطلاع از عدم حضور او با عصبانيت به حاميان موسوي كه زنجيره‌ي انساني سبز را تشكيل داده‌بودند، حمله‌ور شده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
7 زخمي در حمله طرفدارن احمدي نژاد به ستاد پزشكي مهندس موسوي در استان فارس
استان فارس - بر اساس گزارش رسيده از شهر شيراز در پي تهاجم طرفداران احمدي نزاد به ستاد پزشكي مهندس موسوي در اين شهر 7 نفر از اعضاي اين ستاد مجروح گرديدند.
اين گزارش حاكي از آنست كه به غير يك نفر كه دچار شكستگي گرديده بقيه مجروحين تحت مداوي سرپايي از بيمارستان مرخص گرديده اند. همچنين رئيس ستاد مردمي مهندس موسوي در استان فارس در فرمانداري شيراز تحت بازداشت موقت قرار دارد.