۱۳۸۸ خرداد ۲۱, پنجشنبه

سپاه هواداران موسوي را به انقلاب مخملي متهم كرد


يك مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز چهارشنبه مخالفان اصلاح طلب محمود احمدي نژاد را متهم به تلاش براي انجام "انقلاب مخملي" كرده است.
يدالله جواني، رئيس دفتر سياسي سپاه پاسداران، هشدار داد كه "هر حركتي براي انقلاب مخملي در ايران در نطفه خفه خواهد شد."
آقاي جواني در مصاحبه اي با هفته نامه "صبح صادق" متعلق به سپاه پاسداران گفت: "استفاده از يك رنگ خاص براي اولين بار در انتخابات نشانه اي از كليد خوردن پروژه انقلاب مخملي در انتخابات دهم است."
وي به مبارزات انتخاباتي ميرحسين موسوي، نامزد اصلاح طلب انتخابات، اشاره داشت كه در آن از رنگ سبز به عنوان نشان انتخاباتي استفاده مي شود.
اين اظهارات نشانه اوج گيري تازه اي در جنگ الفاظ ميان اردوگاه هاي رقيب است. آقاي احمدي نژاد كه با چالش بزرگي از سوي ميرحسين موسوي روبروست پيشتر رقبايش را متهم كرد براي كوبيدن او از شيوه هاي هيتلري استفاده مي كنند و گفت مجازات اين كار زندان است.
خيابان هاي تهران در روزهاي اخير صحنه تجمعات پررنگ هواداران نامزدهاي انتخابات شامل مهدي كروبي، محسن رضايي، محمود احمدي نژاد و ميرحسين موسوي بوده است كه در اين ميان به خصوص جدال و نبرد لفظي ميان هواداران احمدي نژاد و موسوي شديد بوده است.
يدالله جواني در اشاره اي به رنگ سبز در مبارزات انتخاباتي ميرحسين موسوي گفت: "كساني پشت صحنه اين رنگ قرار دارند كه در پيشينه و سوابق خود طراحي و اجراي سناريوي كوي دانشگاه در 18 تير و تحصن در مجلس ششم را داشته و معتقد به پيروزي اصلاحات از طريق جنبش اجتماعي و كشاندن هواداران به خيابان ها هستند."
وي تلويحا گفت كه ريشه اين جريان به انتخاب محمد خاتمي به عنوان رئيس جمهور در سال 1376 بازمي گردد.
وي افزود: "اين پروژه از سال 1376 در ايران كليد خورد و از آن مقطع تاكنون در چند نوبت تلاش شد تا سناريوهايي با الگوگيري از همين شيوه ها اجرا شود كه تاكنون نتيجه نداده است."
اين مقام سپاه همچنين در مورد مبارزات ميرحسين موسوي گفت: "آقايان با تبليغات سنگين و فضاسازي رسانه اي، خود را پيروز انتخابات معرفي كرده و با اعلام جشن پيروزي زودهنگام هواداران را هيجاني و ذوق زده كرده و در صورت پيروزي رقيب، موضوع تقلب در انتخابات را مطرح خواهند ساخت."
مسئولان مبارزات انتخاباتي مهدي كروبي و ميرحسين موسوي علنا نسبت به احتمال بروز تخلف در راي گيري و روند شمارش آرا ابراز نگراني كرده اند.
منظور اين مقام سپاه از "انقلاب مخملي" انقلاب هاي مسالمت آميزي است كه از جمله در گرجستان باعث فروپاشي حكومت شد.
جمهوري اسلامي در گذشته بارها آمريكا را به تلاش براي راه انداختن انقلاب مخملي در ايران متهم كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859