۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

راي احمدي نژاد افشا شد


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


صادق محصولي: احتمال تمديد زمان انتخابات


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




صادق محصولي با تاكيد بر اين نكته كه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در كمال صحت و امنيت در حال برگزاري است، اعلام كرد :احتمال اينكه زمان انتخابات تمديد شود وجود دارد اما توصيه ما اين است كه مردم از اولين فرصت براي حضور در پاي صندوق هاي راي استفاده كنند. به گزارش خبرنگار مهر، صادق محصولي وزير كشور در يك برنامه زنده تلويزيوني با بيان اين مطلب افزود: انتخابات رياست جمهوري فرصت بزرگي براي مردم ايران است و درمقابل براي دشمن تهديد بزرگي به حساب مي آيد. اين انتخابات موجب افزايش انسجام ملي، رفع سايه هاي تهديد و موجب افزايش اميد به آينده در ملت مي شود.
وي افزود: دشمنان ملت ما درصدد بودند با ايجاد شائبه هايي مبني بر عدم سلامت انتخابات درصد مشاركت حداكثري مردم را پايين بياورند كه مردم با حضور پرشور خود در انتخابات نشان دادند به برگزاري انتخابات اعتماد كامل دارند.
محصولي تصريح كرد: من فرصت را مغتنم مي شمارم و به مجريان و برگزاركنندگان انتخابات توصيه مي كنم با افزايش روند كار شرايطي به وجود بياورند تا مردم كمتر معطل شوند.
وزير كشور در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال تمديد زمان انتخابات وجود دارد،تصريح كرد: البته احتمال اينكه زمان انتخابات تمديد شود وجود دارد اما توصيه ما اين است كه مردم از اولين فرصت براي حضور در پاي صندوق هاي راي استفاده كنند و آن را به تاخير نياندازند. چنانچه نياز باشد و بنا به درخواست فرمانداران زمان انتخابات تمديد خواهد شد.

پاسخ جنتي به نگراني‌ها درباره «تقلب»


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشی09143146859




احمد جنتي دبير شوراي نگهبان مي‌گويد كساني كه بحث «تقلب» در انتخابات را مطرح مي‌كنند با «خارج از كشور» ارتباط دارند.
آقاي جنتي امروز جمعه در ستاد انتخابات كشور با اعلام اين مطلب گفت: «كساني كه چنين مي‌گويند چه در داخل و چه خارج البته با يكديگر هماهنگ هستند.»
دبير شوراي نگهبان ادعا كرد كه افرادي كه بحث «تقلب» در انتخابات را مطرح مي‌كنند، «تعريف درستي از تقلب ندارند، زيرا بر اين باورند كه اگر انتخابات به نفع آنان نشد، تقلب صورت گرفته است.»
وي در عين حال گفت كه اين افراد كساني هستند كه «احساس مي‌كنند ممكن است در انتخابات از سايرين عقب بمانند» و به همين دليل «اين شبهه‌ها را القا مي‌كنند.»
اظهارات دبير شوراي نگهبان در شرايطي ايراد مي‌شود كه مهدي كروبي و ميرحسين موسوي دو نامزد انتخابات رياست جمهوري طي روز‌هاي اخير با انتشار اطلاعيه‌‌هايي از احتمال «تقلب» و دخالت «نيرو‌هاي نظامي» در انتخابات اظهار نگراني كرده‌اند.
كميته صيانت از آرا اين دو نامزد هم با انتشار اطلاعيه‌اي نسبت به برخي «تخلفات» در جريان برگزاري انتخابات اعتراض كرده است.
وب‌سايت‌هاي نزديك به ستاد ميرحسين موسوي امروز گزارش‌هايي مبني بر بروز برخي تخلفات در بعضي شعب اخذ راي مخابره كرده‌اند. آقاي موسوي نيز اعلام كرده است كه نسبت به برخي مسائل پيش آمده در جريان اين انتخابات اعتراض دارد.
با اين حال آقاي جنتي اظهار داشت كه شوراي نگهبان «به عنوان تنها نهادي كه وظيفه شرعي و قانوني جلوگيري از تخلف و تقلب در انتخابات دارد، در اين دوره از انتخابات با قوت و قدرت، نظارت خود را اعمال خواهد كرد.»
وي همچنين از راي‌دهندگان خواست كه به نامزد «اصلح» راي دهند.
به گفته دبير شوراي نگهبان، «اصلح كسي است كه بيش از همگان براي مردم كار كرده است و بيشتر به درد مردم مي‌خورد.»

تلاش نیروهای ستاد احمدی‌نژاد برای خرید رای در سبزوار

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



نیروهای ستاد احمدی‌نژاد در شهرستان سبزوار در تلاش هستند تا زمینه خرید رای از اقشار ضعیف مستقر در حاشیه شهر و محلات فقیر نشین را فراهم کنند.
به گزارش «موج سوم» این اقدامات که از عصر دیروز در محلات اسلام آباد، جعفرآباد، صالح آباد و شهرک ابوذر آغاز شده در ساعات اولیه صبح امروز نیز ادامه یافته است. شایان ذکر است در سایر انتخابات قبلی نیز در این محلات سابقه خرید رای وجود دارد. به طوری که در انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی همواره این پدیده مشاهده شده است.گزارش‌های دیگری نیز حاکی است که این افراد با پیشنهاد مبالغی بین 10 تا 50 هزار تومان اقدام به خرید رای می‌کنند. شیان ذکر است بسیاری از اهالی این محلات هوشیارانه با اقدامات صورت گرفته برای خرید رای مقابله کرده‌اند، اما نیروهای ستادهای احمدی‌نژاد همچنان در تلاش یرای خرید رای هستند.هنوز حرکت جدی از سوی نیروهای انتظامی برای مقابله با این پدیده خطرناک مشاهده نشده است.

جنجال همسر هاشمي رفسنجاني در جماران

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


عفت مرعشي همسر هاشمي رفسنجاني ضمن انداختن راي خود به صندوق انتخابات رياست جمهوري، شديدا به انتقاد از مسوولان برگزاري انتخابات پرداخت و گفت اگر موسوي راي نياورد مسلم است كه تقلب شده است.همسر هاشمي رفسنجاني بعد از خروج اعتراض آميز از حسينيه ي جماران، در كنار خبرنگاران و مردم درب منزلش را باز كرد و گفت: بياييد ببينيد چه كسي دزد است؟! آنها مي گويند مهدي و محسن من دزد هستند، بياييد ببينيد در داخل منزل چه داريم؟وي افزود: من به موسوي راي مي دهم و اگر موسوي از صندوق بيرون نيايد، يعني تقلب شده است و سر پل صراط يقه ي اين آقايان را خواهم گرفت

-ماجراي "زير نويس" صداوسيما در مورد پاسخ رهبر انقلاب به نامه ي هاشمي

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


خبرگزاري انتخاب: در پي شايعات مطرح شده در خصوص پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني، صداوسيماي ايران با زير نويس تكذيبيه به نقل از يك مقام مسئول در در رهبر انقلاب، اين خبر را تكذيب كرد.اما خبرنگار انتخاب كسب اطلاع كرد، پس از اطلاع دفتر رهبري از اقدام اخير صداوسيما، اين دفتر 3 بار از ضرغامي مي خواهد كه متن مذكور را از "زير نويس شبكه ها" حذف كند اما ضرغامي با 3 ساعت تاخير، نهايتاً در ساعت 12 خبر مذكور را حذف مي كند.گفتني است، صداوسيما كه تحت رياست ضرغامي است طي 3 ماه اخير يكي از ناعادلانه ترين دوران مديريت خود را پشت سرگذاشته است و تريبون رسانه ي ملي را به تريبون يك كانديداي خاص تبديل كرده است.

تخلفات انتخاباتي در سفارت ايران در دبي

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

قلم - به گفته تعدادي از ايرانيان ساكن امارات متحده عربي، در شعبه اخذ رأي در سفارت ايران در دوبي تخلفاتي صورت‌ گرفته‌ است.به گزارش قلم‌نيوز، افرادي در جلوي در ورودي سفارت ايران در امارات ايستاده‌اند و مردم را به رأي دادن به يك كانديداي خاص ترغيب مي‌كنند.
در اين شعبه همچنين از نصب كدهاي انتخاباتي خودداري شده است.

كروبي : از شايعاتي كه فلاني سكته كرده يا انصراف داده يا راي نداده است بپرهيزيد


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



بپرهيزيدحجت‌الاسلام و المسلمين مهدي كروبي كانديداي دهمين انتخابات رياست جمهوري صبح روز جمعه 22 خرداد راي خود را به صندوق آراء انداخت.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دبيركل حزب اعتماد ملي پس از انداختن راي خود در صندوق در جمع خبرنگاران با بيان اين‌كه " همه تلاش ما اين بود كه انتخابات پرشوري برگزار شود" اظهار كرد: هر جايي هم گره‌اي بوده ما تماس گرفتيم و آن را رفع و رجوع كرديم.
وي ادامه داد: توصيه‌ ما اين است كه مسوولان بيشتر دقت كنند و وظيفه خود را به خوبي انجام دهند و از آراء امانت‌داري كنند. آن‌ها بايد به راي مردم احترام بگذارند.
وي افزود: ما سه شرط داريم؛ يكي آن‌كه بتوانيم از خود دفاع كنيم، ديگر آن‌كه كارها به خوبي به پيش برود و راي مردم مورد توجه قرار بگيرد و سوم اين‌كه همانطور كه بزرگان ما تاكيد كرده‌اند بايد از آراء امانت‌داري شود. اين تذكر برادرانه است به مسوولان اجرايي و دست‌اندركاران.
يكي از خبرنگاران پرسيد: توصيه شما به هواداران كانديداها بعد از مشخص شدن آراء چيست؟
كروبي پاسخ داد: بايد از تخريب ديگران بپرهيزند و مردم هرچه بيشتر احساس كنند كه خواست آن‌هاست كه برآورده مي‌شود. هواداران كانديداها بايد توجه داشته باشند از مواردي كه ايجاد ترديد مي‌كنند مانند شايعاتي كه فلاني سكته كرده يا انصراف داده يا راي نداده است بپرهيزند.
وي تاكيد كرد: امروز تمام مي‌شود اما انتخابات ممكن است به مرحله‌ دوم برسد. بهتر است با حرف‌هايي كه ايجاد شك مي‌كند در انتخابات اختلالي ايجاد نكنند.
دبيركل حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد: اين انتخابات استثنايي است و همه با حساسيت آن را دنبال مي‌كنند به نوعي يكي از پرشورترين انتخابات‌هاست.
خبرنگار ديگري پرسيد: وظيفه‌ احزاب بعد از معلوم شدن نتيجه انتخابات چيست؟
كروبي گفت: همان سه شرط؛ يعني مردم، كار خوب و امانت‌داري كه ما گفتيم اگر رعايت شود همه بايد حمايت كنند. وي ادامه داد: اگر در انتخابات پيروز بشوم و يا غير پيروز تشكر مي‌كنم. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا دبيركلي حزب اعتماد ملي را ادامه خواهيد داد؟ گفت: بله من كار حزبي را ادامه مي‌دهم. كار ما فصلي نيست كه تنها مختص به زمان انتخابات باشد بايد اين راه را ادامه داد تا جايي كه كار حزبي نهادينه شود. تا حالا در هر كاري كه انجام داده‌ام موفق‌ترين بوده‌ام يعني دنبال يك جراحي بزرگ بودم كه آن را نياز داشتيم و در اين انتخابات به بهترين شكل انجام شد.
دبيركل حزب اعتماد ملي، افزود: صف‌بندي‌ها در اين انتخابات كاملا مشخص شد. هر كسي حرف خود را زد. من به خودم خوشبين هستم و راه خود را ادامه مي‌دهم. خوشحالم نقشي را كه بايد به لطف خدا انجام مي‌دادم از آن موفق بيرون آمدم. وي افزود: من مي‌دانستم كه حوادث و اوضاع شكاف‌هايي را نشان مي‌دهد كه هنوز رفع نشده است و ما بايد ادامه مي‌داديم تا زمان رياست جمهوري و امروز معلوم شد كه هركس با چه كسي است و حرف هركسي با چه كسي است. وي ادامه داد: نمي‌خواستند اجازه دهند كه مردم آگاه شوند. مي‌خواستند بازار مسگرها ايجاد كنند و دو نفر سر و صدا راه بياندازند اما من كاري كردم كه حرف همه‌ مردم و همه‌ گروه‌ها مشخص شد. براي كارهاي بعدي مي‌توان شفاف‌تر ادامه داد

بعضي شعب، مسئولان مانع استفاده از خودكار شخصي مي شوند

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


كلمه- گزارشهاي مردمي حكايت از آن دارد كه در برخي از حوزه هاي اخذ راي در تهران و ساير استانها و شهرستانها برخي از مسئولان شعب اخذ راي همچنان اصرار دارند تا مردم با خودكارهاي حوزه اخذ راي نام نامزد مورد نظر را بر روي تعرفه بنويسند. در تهران حوزه 2457، در اهواز شعبه 356 فرهنگ شهر و شعبه چونيده و در چالوس شعبه 6 دبستان حرج پور از جمله حوزه هايي است كه گزارشهاي مردمي حاكيست از نوشتن برگ راي با خودكارهاي شخصي جلوگيري مي كنند. اين در حالي است كه ستاد انتخابات بار ديگر اعلام كرده است مردم مي توانند از خودكارهاي همراه خود براي نوشتن نام نامزد مورد نظر استفاده كنند. پيشتر كامران دانشجو نيز تاكيد كرده بود مردم با خودكاري كه همراه خواهند آورد نام نامزد خود را بر روي تعرفه راي بنويسند

خاتمي: همه شواهد حاكي از پيروزي مهندس موسوي در انتخابات است


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي گفت: «همه شواهد امر حاكي است كه مهندس موسوي انتخابات را برده است اما من پيشگو نيستم».به گزارش قلم‌نيوز ، سيدمحمد خاتمي با حضور در حسينيه جماران در انتخابات شركت كرد و راي خود را به صندوق انداخت.خاتمي با اشاره به اين كه ان‌شاءالله حضور مردم در انتخابات همچنان خوب خواهد بود در برابر سوال خبرنگاري كه از او درباره نتيجه راي‌گيري امروز سوال كرد گفت: «همه شواهد امر حاكي است كه مهندس موسوي انتخابات را برده است اما من پيشگو نيستم».همچنين آيت‌الله موسوي بجنوردي استاد فقه و حقوق حوزه و دانشگاه نيز بعد از انداختن راي خود به صندوق در جمع خبرنگاران اعلام كرد: اساسا شركت در انتخابات به ويژه انتخاب دومين شخصيت رسمي كشور در قانون اساسي (رييس جمهور) هر چه بيشتر باشد نظام تثبيت مي‌شود و موجب عظمت آن خواهد بود. او گفت: كساني در اين انتخابات حضور دارند كه حضورشان سرنوشت‌ساز است و سوابقي دارند كه البته بايد اصلح را از بين آنها انتخاب كنيم؛ كساني كه 100 درصد مورد تاييد حضرت امام(ره) بوده و اعتلاي نظام را در نظر دارند.

چند ساعت مانده به انتخابات , شبكه SMS كشور قطع شد


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



قلم - از دقايقي پيش هيچ پيامكي از شبكه همراه اول و ايرانسل در سراسر كشور ارسال نمي شود.اين اقدام كمتر از 9 ساعت تا برگزاري انتخابات حيرت همگان را برانگيخته است.
دقايقي پيش قشرهاي مختلف مردم از سراسر كشور در تماس با قلم اظهار داشتند هيچ گونه پيامكي در شبكه هاي مختلف تلفن همراه ارسال نمي شود.
خبرنگار قلم نيوز در تماس با مسئولان شركت مخابرات علت اين اختلال سراسري و بي سابقه را جويا شد.در حاليكه تلفن همراه وفا غفاريان(رييس هيات مديره شركت مخابرات) ،داوود زارعيان(مديركل روابط عمومي شركت مخابرات) و صدوقي(مديرعامل شركت ارتباطات سيار) خاموش بود ؛ پاسخ دو مدير ديگر را به سوال " چرا SMS كشور قطع شده است ؟" را مي خوانيد:
صابر فيضي(مديرعامل شركت مخابرات): نه ! قطع نشده !
ابوالفضلي(مديركل روابط عمومي همراه اول): قطع نشده !من خودم جند دقيقه قبل پيامك فرستادم و ارسال شد !
خبرنگار قلم : اگر ممكن است به شماره من همين الان SMSبفرستيد ...
ابوالفضلي: اجازه بدهيد من بررسي كنم چند دقيقه بعد تماس بگيريد!
پس از اظهارات مشابه مديركل روابط عمومي همراه اول و مديرعامل شركت مخابرات مبني بر تماس براي دقايقي بعد , متاسفانه هيچ كدام از اين مسئولان حاضر به پاسخگويي نشده و به تماسها پاسخي ندادند.
از آنجا كه در اين ساعات حساس و باقيمانده تا برگزاري انتخابات اختلال در سيستم پيامك كشور اقدامي غيرعادي و برنامه ريزي شده تحليل مي شود لازم است مسئولان مخابرات و وزارت ارتباطات هرچه سريع تر با رفع اين انسداد سراسري پاسخگوي خيل عظيم مردم كشورمان باشند.
قلم نيوز وظيفه خود مي داند تا حصول نتيجه نهايي و برقراري مجدد سيستم پيامك كشور از هر طريق ممكن اطلاع رساني كند.
بيانيه شماره 9 كميته صيانت از آراي مهندس موسوي :
حسب اوامر دولت خدمات پيام كوتاه قطع شده است
كلمه - كميته صيانت از آراي مهندس ميرحسين موسوي با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد : به نظر مي رسد قطع خدمات ارسال پيام كوتاه "حسب اوامر دولت" صورت گرفته باشد.براساس بيانيه اين كميته ،با پايان يافتن فرصت تبليغات انتخاباتي از صبح روز پنج‌شنبه 21خرداد خدمات پيام كوتاه ابتدا دچار اختلال جدي و سپس بطور كامل قطع شده است. اين كميته افزود : قطع كامل خدمات پيام كوتاه موجب خواهد شد كه امكان ارتباط و اطلاع‌رساني در خصوص انتخابات و بويژه ايجاد ارتباط جهت گزارش گيري از نمايندگان نامزدهاي حاضر در شعب اخذ رأي ناممكن شده و اصولا امكاني براي نظارت نامزدها بر فرايند انتخابات درفضاي ديجيتالي باقي نماند.براساس اين بيانيه، انجام اين اقدام با اهداف سياسي و معطوف به ايجاد محدوديت براي رقيب آنهم در آستانه برگزاري انتخاباتي مهم و حساس تأمل برانگيز و موجب تأسف است. كميته صيانت از آراي موسوي تاكيد كرد : قطع خدمات پيام كوتاه ، اين شايعه را تقويت مي كند كه اين اقدام به منظور بستن فضا جهت مخدوش كردن انتخابات انجام پذيرفته است. كميته مذكور هشدار داده است : چنانچه اين محدوديت هرچه سريع تر رفع نشود،‌ شائبه عامدانه بودن اين اقدام و معطوف بودن آن به انجام تخلفات گسترده و برنامه‌ريزي شده تقويت مي‌گردد و اين ظن بوجود مي‌آيد كه دولت درصدد است دست به تقلب و تزوير بزند.


پيام آيت الله منتظري درباره دهمين انتخابات رياست جمهوري


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



خبرگزاري انتخاب : معتبر ترين مرجع تقليد شيعيان درون ايران پيامي درباره دهمين انتخابات رياست جمهوري صادر كرد.
آيت الله حسينعلي منتظري در اين پيام با اشاره به اينكه "مسأله شركت در انتخابات امر تقليدى نيست و تشخيص با خود مردم‏ ‏است" نسبت اعمال خلاف قانون شوراي نگهبان و دو مرحله اي شدن انتخابات اعتراض كرد.
همچنين او خطاب به برگزار كنندگان انتخابات گفت آراي مردم امانتي نزد ايشان است و از ايشان خواست كه از اين آرا صيانت كنند.
پيام آيت الله منتظري به اين شرح است:
‏برادران و خواهران ، ملت عزيز ايران ايدهم الله تعالى‏ ‏پس از سلام و تحيت؛ اين روزها در رابطه با انتخابات رياست جمهورى‏ ‏پرسش هايى از اينجانب مى‎شود، لذا به نحو اختصار نكته هايى را يادآور‏ ‏مى‎شوم :‏ ‏‏ ‏اولا: مسأله شركت در انتخابات امر تقليدى نيست و تشخيص با خود مردم‏ ‏است و اين جانب شخص خاصى را تعيين نمى كنم . مردم ما با رشد فكرى‏ ‏و تجربه هايى كه دارند مى‎توانند اصلح را از غير اصلح تشخيص داده و‏ ‏بر اساس نص صريح قرآن كريم كه مى‎فرمايد: (ان الله يأمركم ان تودوا الامانات‏ ‏الى أهلها...) فرد اصلح را انتخاب نمايند.‏ ‏‏ ‏ثانيا: بعد از پيروزى انقلاب و تشكيل مجلس خبرگان قانون اساسى ، از‏ ‏استبدادهاى زمان شاه و دخالت دربار در تعيين كانديداها و سلب آزادى‏ ‏ملت در امر انتخابات سخن به ميان آمد; لذا توسط اينجانب به عنوان‏ ‏رئيس مجلس خبرگان قانون اساسى و اعضاى محترم آن ، براى جلوگيرى‏ ‏از چنين رويه مستبدانه اى ، اصلى در قانون اساسى گنجانده شد مبنى بر‏ ‏اين كه شوراى نگهبان كه متشكل از فقهاى منصوب از طرف رهبرى و‏ ‏همچنين حقوقدانهاى تأييد شده از طرف مجلس شوراى اسلامى‏ ‏مى‎باشند بر انتخابات نظارت نمايند. بنابراين اصل ۹۹ تصويب گرديد تا‏ ‏شوراى نگهبان بتواند جلو دخالت هاى ناروا را گرفته و آزادى در انتخاب‏ ‏را تأمين نمايد.‏ ‏ولى آقايان متأسفانه خودشان را قيم جامعه فرض كرده و نظارت در اين‏ ‏اصل را به نظارت استصوابى تفسير نمودند و در نتيجه ، انتخابات را‏ ‏دو مرحله اى كردند:‏ ‏اول شوراى نگهبان با سليقه خود اشخاصى را از بين كانديداها معين‏ ‏مى‎كند و سپس مردم به خصوص آنان رأى مى‎دهند; اين امر علاوه بر‏ ‏اين كه برخلاف نظر تصويب كنندگان اين اصل و ظلم فاحش در حق‏ ‏مردودين صالح مى‎باشد، اهانت به مردم است ; زيرا مردم ما داراى رشد‏ ‏عقلانى مى‎باشند و نيازى به قيم ندارند. البته ضوابط و معيارهايى كه براى‏ ‏كانديداهاى رياست جمهورى توسط مجلس شوراى اسلامى تصويب‏ ‏شده است بايد احراز شود، ولى در احراز آنها نبايد ملاحظات خطى ،‏ ‏سياسى و جناحى اعمال گردد، وگرنه مردم به شوراى نگهبان و وزارت‏ ‏كشور بدبين شده و بتدريج با نظام فاصله مى‎گيرند.‏ ‏‏ ‏ظاهرا آنچه در كانديداها مهم است : ۱ - از رجال سياسى آگاه به مسائل‏ ‏روز و نياز جامعه باشند. ۲ - اعتقادا و عملا متعهد به موازين دينى و‏ ‏اخلاقى باشند و از دروغ و خلاف گوئى و ذمائم اخلاقى پرهيز نمايند. ۳ -‏ ‏قدرت كار داشته و شجاع و اهل تصميم باشند و استقلال خويش را حفظ‏ ‏نمايند.‏ ‏‏ ‏ثالثا: تبليغات و تبيين برنامه هاى تدوين شده توسط كانديداها، مستلزم اين‏ ‏نيست كه انسان ديگران را متهم كند و بدون حضور آنان براى دفاع از خود،‏ ‏با حيثيت و آبروى افراد بازى كند. بسيارى از اين افشاگرى ها بر خلاف‏ ‏عقل و شرع است . اگر كسى فرضا خلافى مرتكب شده باشد جاى‏ ‏رسيدگى به آن دستگاه قضايى كشور است كه مسئوليت رسيدگى به چنين‏ ‏اتهاماتى را دارد.‏ ‏مردى به رسول خدا(ص ) گفت : "أوصنى " به من توصيه اى كن ، آن حضرت‏ ‏در جواب فرمودند: "احفظ لسانك " زبان خود را حفظ كن ، تا سه بار اين‏ ‏سوال و جواب تكرار شد، و در آخر پيامبراكرم (ص ) فرمودند: "و هل‏ ‏يكب الناس على مناخرهم فى النار الا حصائد السنتهم؟" (تحف العقول ، ص‏ ‏۵۶) يعنى : آيا مردم را جز درو شده هاى زبانشان بر صورت و بينى در آتش‏ ‏خواهد انداخت ؟‏ ‏‏ ‏رابعا: كانديداهاى محترم ضمن توجه به مسئوليت بزرگى كه بر عهده آنان‏ ‏قرار مى‎گيرد، اگر واقعا توان آن را ندارند، خود را در معرض آراء ملت قرار‏ ‏ندهند; و از طرفى نبايد درصدد دادن شعارها و وعده هايى باشند كه از‏ ‏عهده آنها برنمى آيد; زيرا چه بسا خداى ناكرده مردم از چنين وعده هايى‏ ‏تلقى فريب كنند.‏ ‏‏ ‏و خامسا: متصديان امور بدانند كه آراء مردم امانتى در دست آنهاست كه‏ ‏بايد آنان بدون اعمال نظر و دستكارى ، با تمام توان از آراء ملت صيانت‏ ‏نمايند و تصرف در آراء مردم تقلب و بزرگترين خيانت ، و شيوه اى در‏ ‏جهت پايمال نمودن حقوق مسلم مردم است ; و در صورت دخالت در‏ ‏آراء، نتيجه كار هيچ گونه وجاهت و مشروعيت شرعى و قانونى ندارد. و از‏ ‏طرف ديگر چون اين گونه كارهاى خلاف به نام اسلام تمام مى‎شود،‏ ‏موجب وهن اسلام و نظام جمهورى اسلامى و بدبينى و بى تفاوتى مردم‏ ‏نسبت به سرنوشت خود خواهد شد.‏ ‏‏ ‏در خاتمه عزت و سربلندى اسلام و مسلمانان و ملت شريف و عزيز ايران‏ ‏را از خداوند بزرگ مسألت دارم . و اميد است آنچه خير و صلاح مردم‏ ‏است وسائل آن از ناحيه خداوند فراهم شود

نامه ميرحسين موسوي به آيت الله خامنه اي


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید


ميرحسين موسوي، يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايران از آيت الله خامنه اي خواسته است كه براي حفظ سلامت انتخابات دخالت كند.
آقاي موسوي روز چهارشنبه ۲۰ خرداد نامه اي به رهبر جمهوري اسلامي نوشته و در آن نسبت به جانبداري برخي ناظران و احتمال دخالت نظاميان در انتخابات هشدار داده است.
او در اين نامه كه متن آن روز پنجشنبه ۲۱ خرداد در سايت كلمه منتشر شد، نوشته است كه بعضي از اعضاي شوراي نگهبان و تعدادي از ناظران اين شورا با "جانبداري علني از رئيس كنوني دولت" از بي طرفي خارج شده اند.
متن نامه ميرحسين موسوي به آيت الله خامنه اي
آقاي موسوي گلايه كرده است كه وزارت كشور در پذيرش فهرست نمايندگان او تعلل كرده و قصد دارد نمايندگان او را در شعبه هاي رأي گيري جابه جا كند.
در بخشي از نامه آقاي موسوي آمده است: "شواهدي از مداخله تعدادي از فرماندهان و مسئولان سپاه و بسيج در انتخابات واصل گرديده و به نظر مي رسد اين عمل در صورت صحت خبر، علاوه بر نقض قوانين، شكاف بين فرماندهان و مسئولان رسمي و بدنه سالم و صادق نيروهاي بسيج و سپاه را دامن مي زند".
آقاي موسوي اظهار اميدواري كرده است كه با "رهنمودها و دخالت" آيت الله خامنه اي، "زمينه مساعدي براي بي طرفي كامل مقامات، ناظران و مجريان انتخابات و دقت در حفظ آراي مردم" فراهم شود.
متن كامل نامه ميرحسين موسوي به آيت الله خامنه اي
مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) سلام عليكم
احتراما همان گونه كه از طريق رسانه ها و گزارش هاي واصله استحضار يافته ايد، شور انتخاباتي گسترده كشور را فرا گرفته است و همه اقشار و اصناف اعم از زن و مرد، پير و جوان در كوي و برزن به طور شبانه روزي فعال عرصه انتخابات هستند و اين پديده مبارك نويدبخش مشاركت فراگير مردم در انتخابات و موجب ارتقاء وحدت ملي و عزت و احترام بين المللي كشور خواهد بود. لكن متاسفانه اخباري واصل مي شود كه برخي مقامات و دستگاه هاي رسمي از اين حركت مردمي اصيل استقبال نمي كنند. موارد زير نمونه اي از آنهاست:
۱- بعضي از اعضاي شوراي نگهبان در مركز و تعدادي از ناظرين در استان ها با جانبداري علني از رئيس كنوني دولت، رعايت شئون بي طرفي را نمي نمايند.
۲- وزارت محترم كشور و فرمانداران در پذيرش فهرست نمايندگان اينجانب در هيات هاي اجرايي، محل استقرار دستگاه هاي شمارشگر و شعب اخذ راي تعلل مي نمايند و قانون مصوب ۳۰/۵/۱۳۷۹ به صورت آشكار نقض مي شود. آخرين اقدام غيرقانوني آنان جابه جايي نمايندگان معرفي شده از طرف ستاد اينجانب در شعب است كه به هم ريختگي عجيبي ايجاد خواهد نمود. اين عمل كارشكني آشكار و موجب اختلال در انجام وظيفه آنان مي گردد. اين در حالي است كه ستاد انتخابات كشور ضمن بخشنامه شماره ۴۴/۴۵۳۳۳ مورخه ۹/۳/۸۸ بر صدور كارت نمايندگان نامزدها براي محلي كه معرفي شده اند، تاكيد نموده است و اين اقدام فرمانداران يا خودسرانه است و يا بخشنامه داخلي ديگري خلاف متن قبلي ابلاغ شده كه از آن اطلاعي در دست نيست.
۳- شواهدي از مداخله تعدادي از فرماندهان و مسئولان سپاه و بسيج در انتخابات واصل گرديده است و به نظر مي رسد اين عمل در صورت صحت خبر علاوه بر نقض قوانين، شكاف بين فرماندهان و مسئولان رسمي و بدنه سالم و صادق نيروهاي بسيج و سپاه را دامن مي زند. از آنجا كه دامنه اقدامات غيرقانوني فوق مشخص نيست و بخشي از اعضاي شعب اخذ راي و ناظران از حاميان نامزد خاص آنان انتخاب شده اند احتمال تصرف در آراء مردم اذهان را مي آزارد.
۴- بهره گيري رئيس دولت از امكانات دولتي در تبليغات و مسافرت هاي تبليغاتي مقامات رسمي و وزرا با استفاده از امكانات دولتي و نقض ماده ۶۸ قانون كه به وفور خبرهاي آن را در رسانه ها مي توان ملاحظه كرد از آن جمله است. اينها بخشي از اقداماتي است كه نتيجه اي جز سرخوردگي مردم عزيز كه با شوري وصف ناپذير در صحنه تحكيم استوانه هاي نظام جمهوري اسلامي وارد شده اند نخواهد داشت. با اطمينان از اين كه دغدغه اصلي حضرت مستطاب عالي مشاركت هر چه بيشتر و گسترده تر مردم در انتخابات و رعايت قانون و بي طرفي كامل مسئولان در تمام سطوح و برگزاري انتخابات سالم مي باشد اميدوارم با رهنمودها و دخالت حضرتعالي زمينه مساعدي براي رعايت بي طرفي كامل مقامات، ناظران و مجريان انتخابات و دقت در حفظ آراي مردم فراهم آيد.
ميرحسين موسوي

نامه حلاليت طلبيدن عباس پاليزدار از هاشمي رفسنجاني


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید



آفتاب نيوز : عباس پاليزدار، كه سال گذشته با ايراد اتهاماتي به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، فرزندانش و شمار ديگري از روحانيون و علماي برجسته در سخنراني معروفش در دانشگاه همدان، نامش بر سر زبان‌ها افتاد و پس از مدتي دستگير و در دادگاه محاكمه شد، در نامه‌اي مهم به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ضمن پس گرفتن ادعاهاي خود از رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عذرخواهي كرد.
جمهوريت : عباس پاليزدار مرد خبر ساز سال گذشته كه پس از سخنراني هاي خود در دانشگاه هاي بوعلي سينا و دانشگاه شيراز اتهامات عديده اي را متوجه برخي از مقامات عالي رتبه نظام كرده بود با نوشتن نامه اي خطاب به آيت الله هاشمي رفسنجاني از ايشان عذرخواهي كرد .
پاليزدار از نزديكان محمود احمدي نژاد بود كه گفته مي شود در جريان انتخابات رياست جمهوري نهم و دو انتخابات قبلي يعني شورا ها و مجلس هشتم اسپانسر مالي احمدي نژاد و ستاد رايحه خوش خدمت بوده است . وي كه از مجلس هفتم از سوي فاطمه آجرلو كه گفته مي شود نسبت فاميلي نيز با اين نماينده مجلس دارد به عنوان كارشناس تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضايه معرفي شده بود كه در جريان روند تحقيق و تفحص اسناد محرمانه سازمان بازرسي را در سخنراني هاي خود افشا كرده بود .
مطالب افشا شده از سوي پاليزدار در دو سخنراني او صرفاً جنبه گزارش محرمانه داشت و هيچ اتهامي در دادگاه متوجه شخصي نشده بود . پرونده پاليزدار به منازعه مجلس هشتم با قوه قضايه تبديل شد تا جايي كه ماموران امنيتي نيمه شب به منزل آجرلو در كرج مراجعه كردند و به بازرسي منزل وي و بازجويي از وي پرداختند . پس از آن ماجرا نمايندكاني چون علي رضا زاكاني از حاميان دولت نهم به دفاع از آجرلو پرداختند كه منجر به نامه نگاري هاي سعيد مرتضوي به مجلس شد .
متن نامه عباس پاليزدار به هاشمي رفسنجاني
باسمه تعالي
حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني دام عزه
رياست محترم مجلس خبرگان رهبري و مجمع تشخيص مصلحت نظام
باسلام؛ با توجه به تعبير آن بزرگوار در نامه به رهبري به " باند پاليزدار " احتراماً موارد ذيل به استحضار مي رسد:
1 - اينجانب يك بسيجي جانباز معتقد به انقلاب اسلامي و ولايت فقيه مي باشم ، هيچ باندي ندارم و فقط به وظيفه خود در تحقيق و تفحص مجلس عمل كرده ام.
2 - در 124 پرونده مورد بررسي تحقيق و تفحص مجلس هيچ پرونده اي از حضرتعالي و فرزندان شما نبود و در گزارش تحقيق و تفحص هم مدعي وجود پرونده عليه شما نشده ام.
3 - متاسفانه در پايان سخنراني در دانشگاه همدان، دانشجويي از خانواده شما سئوال كرد و اينجانب بدون هيچ مستنداتي به اتكاي شنيده هاي غير مستند از نزديكان آقاي احمدي نژاد مطالبي گفتم و در سخنراني ها هم گفته ام كه هيچ پرونده اي راجع به حضرتعالي و خانواده شما نديده ام. لذا بدينوسيله از محضر حضرتعالي عذر خواهي مي كنم و اميدوارم اين مختصر را به عنوان جبران بپذيريد تا باري بر دوش من در صحراي محشر نباشد.
4 - پيشاپيش از صبر و بزرگواري شما كه در طول اين يكسال هيچ شكايتي از اينجانب ننموده ايد تشكر مي كنم، علي رغم اين كه تنها كسي كه محق بر شكايت بود شما بوديد.
والسلام عليكم و رحمه الله
عباس پاليزدار

نامه سرگشاده يكي از هم دانشگاهي هاي احمدي نژاد


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید




اميرميانجي يكي از هم دانشگاهي هاي محموداحمدي نژاد در علم وصنعت با ارسال نامه به رييس جمهور كه نسخه اي از آن را براي آينده ارسال كرده است:بسمه تعاليآقاي رئيس جمهور يادتان هست ؟!جناب آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور محترم ، بنده هم دانش آموخته دانشگاه علم وصنعت هستم و با شما و اطرافيانتان از دوران داشجويي آشنايي دارم و اتفاقا در گروه بنديهاي سياسي جزو اصولگرايان به حساب مي آيم و مطالبي كه مي خواهم برايتان ياد آوري كنم را اصلا قصد نداشتم بيان كنم و براي خودم به عنوان خاطراتي از دوران تحصيل بايگاني كرده بودم لكن عملكرد 4 ساله حضرتعالي در دولت و مناظرات و سخنراني هاي شما مرا بدين فهم رساند كه حضرتعالي خود مصداق آيه شريفه " لم تقولون مالا تفعلون " هستيد و فكر كردم اين حق مردم است كه دليل اين مصداق را بدانند لذا جهت ياد آوري و تذكر براي شما و تنها گذاشتن شما با وجدانتان مطالبي را كه خود شاهد آن بودم را بيان مي كنم .آقاي دكتر با فوق ليسانستان كاري ندارم و معتقدم هر طور كه بوده و نبوده نوش جانتان چون شاهد آن نبودم اما دكترايتان را خوب يادم هست كه بعد از انتخا ب به استانداري اردبيل دانشجوي دكتري شديد و استاد راهنمايتان هم وزير فعلي راه آقاي دكتر بهبهاني كه آنروزها رئيس دانشكده عمران بود ،شد .آقاي دكتر بهبهاني را لااقل همه دانشجويان عمران و معماري مي شناسند و از گذشته و نظرات و عقايدشان اطلاع دارند كه چقدر سابقه درخشان انقلابي دارند ؟!!!!!!و حتي هنوز دانشجويان عمران كلاسهاي ايشان را بخاطر دارند كه از خاطراتشان در دورا ن تحصيل در آمريكا را با حسرت و ولع در سر كلاسهاي مختلط بيان مي كرد و چقدر اخلاق و ادب را مراعات مي كرد ؟!! و اتفاقا همان موقع هم جاي سوال بود كه كسي مثل احمدي نژاد انقلابي چرا استاد راهنمايش بهبهاني است ؟ جواب به اين سوال زياد طول نكشيد و در زماني كه حضرتعالي در واپسين روزهاي استانداري با عجله از دكتري دفاع نموديد روشن شد كه احمدي نژاد با بهبهاني چه سر و سري دارند !هر چند يكي انقلابي و ديگري ملي گراي مطلق است ! اما منافع هر دو حكم مي كند كه در مسئله دكتري با هم كنار بيايند .آقاي دكتر مي شود بفرمائيد در طي دوران استانداري اردبيل كه اتفاقا لقب استاندار نمونه را هم از سردار سازندگي دريافت كرديد و دليل آن نيز پر كاري و تلاش شما عنوان شد ، چگونه به تحصيل هم رسيديد ؟ آنهم در مقطع دكتري عمران ؟ آيا آن موقع قانون منع تحصيل همزمان كاركنان دولت وجود نداشت ؟ يا براي شما كه استاندار نمونه بوديد و سابقه عضويت در شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه را داشتيد، استثنا قائل بود ؟!آقاي دكتر از مسئله دكتري كه بگذريم عملكرد حضرتعالي در استانداري اردبيل هم جالب است ، من اصلا اشاره اي به پرونده نفت و غير نفت حضرتعالي يا همراهانتان نمي كنم فقط شاهد مثال از معاون فرهنگي و سياسي خودتان و شهرداري يكي از شهرهاي اردبيل مي آورم .معاون فرهنگي آن زمان شما اكنون كارمند وزارت كشور است و لباس روحانيت را به كناري نهاده است و خودش مي گويد كه بعد از اردبيل فهميدم چگونه بايد زندگي كنم !!!و به همين دليل لباس روحانيت را كنار نهاده تا بهتر زندگي كند و معاون سياسي شما نيز اكنون در نهاد رياست جمهوري است همو كه بارها به دليل اختلاف نظر با شما در هزينه كرد و جانبداري از كانديداي خاص ،قهر يا استعفا كرد ! و هردو به فعاليت بي نظير شما در انتخابات سال 76 و حراج امكانات استانداري به نفع آقاي ناطق نوري شهادت مي دهند .!آقاي رئيس جمهور يادتان هست شهردار پارس آباد را چگونه بر كنار كرديد ؟ همو كه با ارسال نمابري از مكه مكرمه به دفتر استانداري عزل شد !آيا دليل اين عزل را بخاطر داريد ؟ آيا خاطرتان هست كه به دليل مقاومتش در برابر خواست شما براي تبليغ ناطق نوري و استفاده از امكانات شهرداري چنين سزاوار برخورد قاطع شد !شما حتي تحمل نكرديد از آخرين سفر حج عمره اي كه به حساب استانداري رفته بوديد باز گرديد و از همان مكه حكم عزلش را نوشته و به دفتر استانداري فكس كرديد ، ما هنوز خوب به خاطر داريم !!آقاي رئيس جمهور يادتان هست كارخانه سيمان اردبيل چقدر پيشرفت فيزيكي داشت و شما براي خوش خدمتي به آقاي هاشمي آنرا چگونه افتتاح كرديد ؟ يكي از نقد هايي كه به دولت آقاي هاشمي مي شد افتتاح زود هنگام پروژه ها در پايان دوره رياست جمهوري بود ( همان كاري كه اكنون خود حضرتعالي انجام مي دهيد ) و يكي از اين پروژه ها هم كارخانه سيمان اردبيل بود كه تنها نوار نقاله انتهايي كارخانه را با آوردن كيسه هاي سيمان از كارخانجات ديگر افتتاح نموديد ! خاطرتان هست ؟يا آنقدر خاطره داريد كه گذشته هاي نه چندان دور را به خاطر نمي آوريد ؟آقاي رئيس جمهور خواستم فقط ياد آوري نمايم كه از جيب ملت و بيت المال چه خدماتي براي آقايان ناطق نوري و هاشمي انجام داديد .راستي آقاي رئيس جمهور چرا در انتخابات نهم استان اردبيل كمترين راي را به شما دادند ؟ مگر اولين استاندار اردبيل نبوديد ؟و مگر استاندار نمونه نبوديد ؟ پس چرا خدمات شما را ناديده گرفتند و كمترين راي را به شما دادند ؟! همه ميدانند كه مردم فهيم آذربايجان قدر دان مسئولين زحمت كش و خدوم خود هستند و در ميهمان نوازي هم زبان زدند اما چگونه شد كه راي مردم در اين استان اينگونه به كسي غير از شما تعلق گرفت ؟آقاي رئيس جمهور من يادم نمي آيد حضرتعالي در زماني كه آقاي مهاجراني طرح تغيير قانون اساسي و تمديد مدت رياست جمهوري آقاي هاشمي را مطرح كرد در كدام روزنامه يا شبكه تلويزيوني به اين پيشنهاد عكس العمل نشان داديد ؟ اگر شما يادتان هست بگوييد تا با مراجعه به آن تجديد خاطره كنيم !آقاي دكتر از استانداري اردبيل هم بگذريم .- يادتان هست بلوا و آشوبي كه در سال 77 در دانشگاه علم وصنعت براي جملات سخنراني كه از آقاي هاشمي به عنوان سردار چاپندگي ياد كرده بود ،بر پا كرديد ؟ من آنروزها فكر مي كردم كه اين حركت براي جملاتي است كه سخنران در مورد فقه گفته بود ولي بعد ها ديدم كه شما بيشتر مسئله و مشكلتان با عنوان چاپندگي براي ستون خيمه انقلاب است ( تعبير خود حضرتعالي در روزهاي تحصن ) و فقه فقط براي شما دستاويزي برا تهييج دانشجويان و مردم است .- يادتان هست حدود 10 روز دانشگاه را به تعطيلي كشانديد ؟ دوستانتان هم بودن آقايان دكتر محمد سليماني ، كامران دانشجو، حسين بلندي ،شهرام محمد نژاد ،علي احمدي و نصيري و ....- يادتان هست كه تغذيه و منابع مالي تحصن از كجا ها مي رسيد ؟- يادتان هست حتي در روزهاي تحصن به متحصنين مجرد وعده يك ميليون تومان هديه در صورت ازدواج را مي داديد ؟- يادتان هست كه آقايان رامين ،علي احمدي ،برادرتان داوود ، و حاج آقاي ثمري مردم را از شهرك شهيد محلاتي "كه نامبردگان از ساكنين و فعالين مسجد شهرك بودند ، "جلوي درب اصلي دانشگاه مي آوردند و تهييجشان مي كردند ؟يادتان هست كه از اين بلوا به انقلاب فرهنگي دوم تعبير مي كرديد و در صدد بوديد انقلاب فرهنگي دوم را از علم و صنعت شروع و به كل جامعه تعميم دهيد و جامعه را پاكسازي كنيد ؟- يادتان هست چه در گيريهايي بين دانشجويان پديد آمد ؟- يادتات هست به عنوان عضو شوراي متحصنين چه نظراتي داشتيد و تحصن را به كدام سو هدايت مي كرديد ؟- يادتان هست كه در شبهاي آخر برخي دوستان دانشجوي شما كه اكنون در نهاد رياست جمهوري مدير كل روابط عمومي و ...هستند به همرا ه آن دوست غير دانشجويي كه از قم مي آمد و اكنون دبير ستاد راهيان نور است با قيچي آهن بر كه دزدان برا ي بريدن قفل از آن استفاده مي كنند، سعي در بريدن قفل و زنجير درب اصلي دانشگاه و هدايت مردم تهييج شده، به داخل دانشگاه، براي ايجاد درگيري داشتند و اينها با اطلاع كامل شما بود ؟- يادتان هست به دنبال خونريزي و كشتار در دانشگاه بوديد ؟ آنهم بخاطر عنوان چاپندگي براي آقاي هاشمي ؟!!امروز مطمئنم كه اين كارها براي دفاع از فقه نبود كه اگر چنين بود در مقابل توهين به پيامبر (ص) در آموزش و پرورش تحت مديريت دوستان خود ساكت نمي نشستيد .آقاي دكتر يادتان هست كه اگر درايت و تدبير حضرت آيت الله حميدي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه نبود كه در روز آخر اعلام كردند:" ادامه تحصن را حرام ميدانند " چه اتفاقي مي افتاد ؟ يقينا خيلي بدتر از 18 تير معروف مي شد و من يادم هست كه نظر اين عالم بزرگوار ابو الشهيد را هم قبول نداشتيد و چه تلاشي داشتيد كه حتما انقلاب فرهنگي دوم را با خونريزي آغاز نماييد!رئيس جمهور عزيز ديگر به ماجراي كتك كاري دكتر صالحي كه در زمان رياست شما بر شهرداري اتفاق افتاد و كتك زنندگان شب قبل با شما ديدار كردند و بعد از كتك كاري هم در شهرداري مشغول شدند نمي پردازم !جناب رئيس جمهور مطلب ديگري كه خاطر مان را آزرد خطاب شما به آقاي دكتر محسن رضايي در ايفاي نقش نوشاندن جام زهر به حضرت امام بود ! ميدانم كه محسن رضايي بزرگتر از آن است كه در اين باب براي شما جوابي بدهد براي همين هم برخودم لازم ميدانم كه از فرمانده دوران دفاع مقدسمان دفاع كنم .مي دانم كه آقا محسن هنوز قصد ندارد برخي نا گفته ها را بگويد و ميدانم كه از شما نخواهد پرسيد در 8 سال جنگ كجا بوديد ؟ميدانم كه شخصيت آقا محسن اجازه نمي دهد شما را مقابل دوربين 70 ميليوني كنف كند !اما آقاي رئيس جمهور من سوالي دارمجناب آقاي دكتر ممكن است بفرمايئد بين سالهاي 59 تا 66 كجا تشريف داشتيد ؟ ممكن است بفرمايئد در عملياتهاي ثامن الائمه ،طريق القدس ،فتح المبين ،بيت المقدس ، رمضان ، والفجرهاي مقدماتي و يك ، محرم و مسلم ابن عقيل ، خيبر و بدر ،والفجر هشت ،‌كربلاي 4و 5 ، بيت المقدس 2و3 و والفجر10 كجا بوديد ؟ و فرماندهي كدام يگان را بر عهده داشتيد ؟ نگران ريا نباشيد كه قبلا با انتشار عكسهايتان با لباس بسيج مرتكب اين عمل شده ايد و يا با انتشار عكسهاي بازديد از مناطق عملياتي جنوب اين عمل را بخوبي انجام داده ايد !آقاي دكتر مي شود احكامي كه براي فر ماندهي گردانها يا تيپهايي كه بر عهده داشتيد را هم منتشر نماييد تا مردم بيشتر با خدمات و زحمات شما آشنا شوند و ارادت ما به شما كاملتر گردد ؟جناب رئيس جمهور وقاحت دارد از كسي كه فقط 6 ماه در سال پاياني جنگ براي گرفتن عكس يادگاري در گردان مهندسي حضور داشته از نوشاندن جام زهر حرف بزند .آقاي دكتر اگر سنتان اجازه حضور در جنگ نمي داد حرفي بود لكن شما در سالهاي 59 و 60 دانشجو بوديد نمي توانيد عذري در عدم حضورتان در نبرد هاي خرمشهر و سوسنگرد و ... داشته باشيد .جناب رئيس جمهور بنده به خودم جرات مي دهم و در اين مورد مي گويم لطفا ساكت !چرا كه اگر شما و يارانتان كه در لباس مقدس پاسداري هم از جبهه گريزان بودند ، در جنگ حضور پيدا مي كرديد شايد در رمضان يا خيبر و بدر جنگ بامشكل كمبود نيرو و امكانات مواجه نمي شد ، كمر دشمن در قطع ارتباط بصره با بقيه خاك عراق مي شكست و امام مجبور به نوشيدن جام زهر نمي شد .آقاي دكتر شما كه سنگر پشت ميز فرمانداريها و استانداريها را به حضور در جنگ ترجيح داديد حق اظهار نظر در باره جنگ و پايان آنرا نداريدآقاي دكتر اي كاش فقط به عدم حضور اكتفا مي كرديد اما دوستانتان پا را از اين هم فراتر گذاشته و تفرقه و نفاق را هم به جمع لشگرها تزريق مي كردند تا مانع موفقيت ياران امام باشند و اكنون وجدانهاي سالم قضاوت خواهند كرد كه جام زهر دست چه كساني بود .جناب دكتر ما سالها به مدرك دانشگاهيمان افتخار مي كرديم كه در دانشگاهي تحصيل كرده ايم كه سرداراني چون احمد متوسليان ، محمود شهباز ي ،يوسف كابلي و محمد حسن درولي و....در آن تحصيل كرده اند اما اكنون عارمان مي آيد كه بگوئيم علم و صنعتي هستيم براي اينكه رئيس جمهوري چون شما كه سراسر تناقض و عوامفريبي است از اين دانشگاه سر بلند كرده ، اما نه ما باز هم به علم و صنعتي بودنمان افتخار خواهيم كرد چرا كه مردم ميدانند حساب شما با مرداني چون متوسليان و شهبازي و .... جداست و افتخار ماهم به وجود همان مردان مرد است و نه كسي چون شما.امير ميانجيفارغ التحصيل علم و صنعت

پخش نطق تلويزيوني احمدي‌نژاد، به رغم مخالفت دادستان


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید


با اينكه دادستان كل كشور اعلام داشت كه اختصاص يك نطق تلويزيوني ۲۰ دقيقه‌اي به محمود احمدي‌نژاد غيرقانوني است، سيماي جمهوري اسلامي در آخرين روز، اين فرصت تبليغاتي را در اختيار احمدي‌نژاد گذارد
شبكه‌ي سوم سيماي جمهوري اسلامي در شامگاه چهارشنبه ۲۰ خرداد نطق محمود احمدي‌نژاد را به مدت حدود ۱۹ دقيقه پخش كرد. اين در حالي است كه كميسيون تبليغات صدا و سيماي جمهوري اسلامي براي سه كانديداي رياست جمهوري ديگر، فقط ۱ تا ۲ دقيقه برنامه‌ي تلويزيوني در نظر گرفته بود.

«پخش نطق احمدي‌نژاد غيرقانوني است»

به گزارش خبرگزاري ايلنا، آيت‌‌الله دري نجف‌آبادي، دادستان كل كشور در مورد تصميم كميسيون تبليغات صدا و سيماي جمهوري اسلامي گفت كه اين كميسيون با حضور نماينده‌ي صدا و سيما، نماينده‌ي شوراي نگهبان و نماينده‌ي دادستان كل كشور تشكيل مي‌شود و محوريت جلسه‌ها برعهده‌ي نماينده‌ي دادستان است.

وي به خبرگزاري ايلنا گفت كه در جلسه‌ي كميسيون تبليغات صدا و سيما كه با هدف بررسي مناظره‌ها تشكيل شد، نماينده‌ي دادستان حضور نداشته است. دري نجف‌آبادي گفت كه برگزاري اين جلسه و مصوبات آن از درجه‌ي اعتبار ساقط است.

از نظر دادستان كل كشور، زمان در نظر گرفته شده براي كانديداها بايد برابر و يكسان باشد و اختصاص دادن وقت به نامزدهاي انتخابات به صورت نابرابر، غيرقانوني است.
احمدي‌نژاد: با انتخاب من دوران درخشان ديگري آغاز خواهد شد

احمدي‌نژاد هجوم‌رقيبان انتخاباتي عليه خود را يك "جنگ رواني" خواند و گفت كه آنها نمي‌خواهند باور كنند كه در چهار سال گذشته در دولت او «مي‌شود اينقدر كار كرد».
وي از پيشرفت‌هاي گسترده‌ي علمي و فني در دوره‌ي رياست جمهوري‌اش سخن گفت و اظهار داشت كه در چهار سال گذشته، پيشرفت‌هاي بيوتكنولوژي و نانوتكنولوژي صورت گرفته و بيست‌هزار اختراع به ثبت رسيده و بيست‌هزار مقاله‌ي علمي به نگارش درآمده‌اند.

احمدي‌نژاد مخالفان خود را متهم به تشكيل «جلسات مخفي» كرد كه در آن جلسات تصميم گرفته شده، او را دروغگو بنامند. وي گم شدن يك ميليارد دلار پول نفت را تكذيب كرد و گفت كه معاون ديوان محاسبات هم نظر او را تأييد مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس، احمدي‌نژاد گفت: «انشاءالله اين چند روز هم مي‌گذرد و دوران درخشان ديگري در زندگي ملت ايران در افق بالاتري پيدا خواهد شد».

به گزارش قلم‌نيوز، احمدي‌نژاد همچنان مدعي شد كه سي دي فيلم سخنراني‌هايش (۹۰ سياسي) كه اخيرا در سطح جامعه پخش شده، دروغ، جعلي و بريده‌بريده‌ي جملات او از سخنراني‌هاي مختلف است. وي افزود، «معلوم است وقتي جملاتم را بريده‌اند و به هم چسبانده‌اند، يك چيز خنده‌دار و مسخره از آب درمي‌آيد».

«حق احمدي‌نژاد ۶۳ دقيقه بود»

مهدي كلهر، مشاور رسانه‌اي محمود احمدي‌نژاد به خبرگزاري فارس گفت كه ديگر كانديداها از حق خود براي ضبط و پخش نطق خود براي پاسخگويي به اتهاماتي كه به آنها وارد شده، استفاده نكردند.

اين مشاور رسانه‌اي رئيس جمهوري اسلامي نگفت كه وقت ديگر كانديداهاي رياست جمهوري حدود ۱ تا ۲ دقيقه بوده است. كلهر گفت كه بر اساس محاسبه‌ي ما، وقت آقاي احمدي‌نژاد با توجه به سخناني كه عليه ايشان مطرح شده، حدود ۶۳ دقيقه بود، ولي صدا و سيما فقط ۱۹ دقيقه را پذيرفت.
انصراف كانديداهاي رقيب از شركت در برنامه صدا و سيمانماينده ميرحسين موسوي در برنامه مناظره‌هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي اعلام كرد كه موسوي در اعتراض به محاسبه ناعادلانه وقت اضافه مناظره‌هاي تلويزيوني در اين برنامه شركت نخواهد كرد.ستاد انتخابات صدا و سيما اعلام كرده بود كه محمود احمدي نژاد ۲۰ دقيقه، ميرحسين موسوي يك دقيقه و۴۱ ثانيه، محسن رضايي ۶۰ ثانيه و مهدي كروبي يك دقيقه و ۱۶ ثانيه فرصت دارند تا از خود دفاع كنند.بيژن نامدار زنگنه گفت كه ميرحسين موسوي به نحوه‌ي محاسبه وقت‌هاي اضافه مناظره اعتراض دارد و اعلام داشته است كه قضاوت اين بداخلاقي انتخاباتي را به مردم فهيم ايران واگذار مي‌كند.
عبدالله رمضان زاده، سخنگوي دولت محمد خاتمي، طي سخناني از مردم سمنان در رابطه با عمل غير قانوني صداوسيما و اختصاص زمان اضافه به احمدي نژاد، از مردم خواست در صورت بروز اين اتفاق، در آن ساعت تلويزيون‌ها را خاموش كنند و به خيابان‌ها بيايند و به اين اقدام ناعادلانه‌ي صداوسيما و احمدي نژاد اعتراض كنند.
مهدي كروبي، كانديداي حزب اعتماد ملي نيز اعلام داشت كه به جاي رفتن به صدا و سيما، ترجيح مي‌دهد در يكي از ميدان‌هاي تهران براي حاميان خود سخنراني كند.

ممنوعيت تبليغات انتخاباتي از پنجشنبه ۸ صبح

براساس ماده ‌٦٦ قانون انتخابات رياست‌جمهوري، تبليغات نامزدهاي انتخاباتي ساعت ‌٨ صبح پنجشنبه (۲۱ خرداد) به پايان مي‌رسد. سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد كه با پايان يافتن زمان تبليغات كانديداها تا پايان زمان رأي‌گيري، نيروهاي انتظامي از اجتماعات و تجمعات جلوگيري خواهد كرد و اگر كساني بخواهند شادي كنند، بايد مراكزي را براي خودشان، با كسب مجوز قانوني انتخاب كنند.

پاسخ دفتر احمدي نژاد به ديوان محاسبات


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسیددفتر رئيس جمهوري ايران به نامه صبح پنجشنبه ديوان محاسبات در رد اظهارات آقاي احمدي نژاد واكنش نشان داده و مواضع ديوان را "متناقض" و "عجولانه" خوانده است.
محمدجعفر محمدزاده، معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهوري ايران عصر روز پنجشنبه به خبرگزاري رسمي ايران گفت: "در حالي كه معاونت تفريغ بودجه ديوان محاسبات در اظهاراتي كه در روزنامه هاي ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ منتشر شد، با صراحت اعلام نموده كه اين مبلغ گم نشده بلكه اختلاف و مغايرت بين حساب هاي وزارت نفت و بانك مركزي است، باعث تعجب است كه ديوان محاسبات هر روز مواضع ديد و اظهارنظرهاي متناقضي مي نمايد".
ديوان محاسبات كشور كه در ايران زير نظر مجلس شوراي اسلامي فعاليت مي كند، صبح پنجشنبه در نامه اي به صدا و سيما اعلام كرده بود كه موضوع وضعيت نامعلوم يك ميليارد دلار از درآمدهاي كشور هنوز در اين ديوان در حال بررسي است.
به گزارش سايت رسمي ديوان محاسبات، روابط عمومي اين نهاد روز پنجشنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) در نامه اي به رضا پورحسين، مدير شبكه سوم تلويزيون ايران نوشت: "آقاي محمود احمدي نژاد، نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در برنامه ويژه انتخاباتي روز چهارشنبه ۲۰ خرداد ۸۸ ساعت ۲۲:۴۵ در بخشي از سخنان خود از مختومه شدن موضوع يك ميليارد دلار در تفريغ بودجه سال ۸۵ خبر داد".
روابط عمومي ديوان محاسبات "مختومه شدن" اين پرونده را "تكذيب" كرد و نوشت اين پرونده "براي رسيدگي و صدور دادخواست، در مسير دادسراي ديوان محاسبات كشور" است و براي صدور رأي به هيأت هاي مستشاري و در صورت ضرورت به محكمه تجديدنظر فرستاده خواهد شد.
اما معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهوري مي گويد: "واضح است خلافي اتفاق نيفتاده تا از سوي دادستان ديوان محاسبات دادخواست صادر شود، بنابراين صدور بيانيه هاي غير كارشناسي و عجولانه از سوي ديوان محاسبات چيزي از واقعيت موضوع نخواهد كاست".
نامه صبح پنجشنبه ديوان محاسبات در پاسخ به اظهارات چهارشنبه شب آقاي احمدي نژاد نوشته شده بود كه در وقت اضافه اي كه تلويزيون ايران براي پاسخگويي به اظهارات رقيبانش به او داد، گفت: "مي گويند يك ميليارد دلار در اين دولت گم شده است اما وقتي معاون ديوان محاسبات مي گويد كه چنين چيزي نيست، آن را منتشر نمي كنند".
او جمعه شب ۱۵خرداد هم در گفت و گوي ويژه خبري در شبكه دوم تلويزيون ايران گفت: "اخيرا يك ميليارد دلار اشتباه محاسبه شده بود، ديديد كه چه جنجالي بر سر آن برپا شد. يك جا ريال را با دلار جمع زده بودند... بعد گروه گذاشتند و جلسات متعدد برگزار شد و معلوم شد كه اشتباه محاسباتي بوده است".
آقاي احمدي نژاد در اواخر بهمن ماه ۱۳۸۷ هم گفته بود كه گزارش ديوان محاسبات در مورد وضعيت نامعلوم يك ميليارد دلار از مازاد درآمد نفت در سال ۱۳۸۵، ناشي از اشتباه و بي دقتي بوده است و از مجلس شوراي اسلامي به دليل به راه انداختن "سروصدا" در اين مورد انتقاد كرد.
در آن زمان ديوان محاسبات بلافاصله به گفته هاي رئيس جمهوري ايران واكنش نشان داد و خواستار فرصت پاسخگويي به آن در تلويزيون شد، اما تاكنون چنين فرصتي به ديوان محاسبات داده نشده است.
اين نهاد اكنون هم مي گويد مايل است اين موضوع را "در فضاي كارشناسي" و به دور از التهابات سياسي پيگيري كند: "پيش از اين نيز معاون ديوان محاسبات از رسانه ها و نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري درخواست كرده بود نتايج حاصل از رسيدگي ها و گزارش هاي حرفه اي ديوان محاسبات كشور را له يا عليه نامزدها مورد استفاده قرار ندهند".
رقيبان آقاي احمدي نژاد در انتخابات ايران در مناظره ها و برنامه هاي تلويزيوني خود از "گم شدن" يك ميليارد دلار در دوران آقاي احمدي نژاد به عنوان نمونه اي از عملكرد نامناسب دولت او ياد كردند در حالي كه آقاي احمدي نژاد معمولا آن را يك "اختلاف حساب" مي نامد.
دانشجو: بر اساس گفته شوراي نگهبان، سازمان بازرسي حق دخالت در انتخابات ندارد
رئيس ستاد انتخابات كشور مي گويد كه شوراي نگهبان اجازه دخالت سازمان بازرسي در انتخابات رياست جمهوري ايران را نمي دهد.
كامران دانشجو روز پنجشنبه در يك كنفرانس خبري گفت: "شوراي نگهبان نامه اي ارسال كرده و رونوشتي از آن را براي وزارت كشور فرستاده است كه بر اساس آن سازمان بازرسي حق هيچ گونه دخالتي را در امر انتخابات ندارد".
آقاي دانشجو گفته است كه وزارت كشور نمي تواند اطلاعات مورد درخواست سازمان بازرسي را به آنها بدهد.
او گفت كه وزارت كشور به استصوابي بودن نظارت شوراي نگهبان معتقد است و بر اساس آن عمل مي كند.
آقاي دانشجو گفت كه "قاعده كار" اين است كه سازمان بازرسي با "مقام هاي بالاتر" به جمع بندي برسند و به مجري ابلاغ كنند.
او گفت كه مردم براي رأي دادن، حتما بايد شناسنامه همراه داشته باشند و به آنها توصيه كرد كه كارت ملي خود را هم با خود ببرند "زيرا كارت ملي كار را آسان مي كند".
او از مردم خواست كه رفتار عوامل اجرايي انتخابات را زيرنظر داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف آن را به ناظر، نماينده فرماندار يا فرماندار اطلاع دهند.
او با اشاره به احتمال وجود "خودكارهاي جادويي" كه جوهر آنها پس از ده دقيقه ناپديد مي شود، گفت بهتر است مردم با خودكارهاي خود رأيشان را بنويسند.
گرامي مقدم: براي حضور نمايندگان كروبي در سر صندوق ها مشكل ايجاد مي كنند
اسماعيل گرامي مقدم، سخنگوي ستاد انتخاباتي مهدي كروبي به بي بي سي فارسي گفته است كه فرمانداري ها، بخشداري ها و وزارت كشور همكاري لازم را براي صدور كارت نمايندگان آقاي كروبي انجام نمي دهند.
به گفته آقاي گرامي مقدم، دليلي كه مسئولان اجرايي مطرح مي كنند اين است كه اين نمايندگان دير معرفي شده اند، "در حالي كه اينطور نيست".
او همچنين گفت كه وزارت كشور مي خواهد نمايندگان نامزدها را به شعبه هايي اعزام كند كه خود تشخيص مي دهد.
آقاي گرامي مقدم گفت كه براي ۳۸۰۰ صندوقي كه در تهران وجود دارد، تا عصر پنجشنبه تنها ۱۵۰ كارت براي نمايندگان آقاي كروبي صادر شده است.
او گفت: "اگر مسئله به اين شكل ادامه پيدا كند، نمي توانيم بگوييم كه ما سر صندوق ها حاضر هستيم و از شمارش آرا اطمينان داريم".
آقاي گرامي مقدم از تماس آقاي كروبي با وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و وزير كشور در مورد اين مشكلات خبر داد اما گفت چندان به همكاري آنها اميدوار نيست و تصور مي كند "آقاي كروبي اقدامات ديگري انجام دهد".
كامران دانشجو، رئيس ستاد انتخابات كشور صبح پنجشنبه گفته بود: "تعدادي از نمايندگان نامزدها مدارك خود را تكميل نكرده اند كه براي آنها كارت صادر نمي شود".
او تأكيد كرد كه الصاق كارت روي سينه براي حضور در شعبه هاي رأي گيري الزامي است.
آقاي دانشجو گفت كه تا كنون ۱۱۰ هزار كار براي نمايندگان نامزدها صادر شده است.
با توجه به اين كه بر اساس اعلام وزارت كشور حدود ۴۶ هزار صندوق اخذ راي در انتخابات رياست جمهوري ايران فعال خواهد بود و هر يك از چهار نامزد مي توانسته اند براي هر صندوق يك نماينده ناظر معرفي كنند، مجموع نمايندگان نامزدها مي توانست حدود ۱۸۴ هزار نفر باشد