۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

حمايت مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم از راهپيمايي حاميان موسوي

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


جمهوريت : مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم در بيانه اي از راه پيمايي دوشنبه كه قرار است با حضور مهندس موسوي و هوادارانش برگزار شود, حمايت كرد.به گزارش جمهوريت اين مجمع اعلام كرده است كه با توجه به اتفاقاتي كه شمارش آراي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري افتاده است, بايد به ميرحسين موسوي و طرفدارانش اين فرصت را دارد تا در فضايي مناسب, اعتراض خود را به اين روند نشان دهند.
راه پيمايي : دوشنبه 25 خرداد
راهپيمايي آرام در اعتراض به تقلب انتخاباتي
ساعت 16 الي 18 بعداز ظهر - تهران - ميدان انقلاب تا ميدان آزادي

موسوي و خامنه اي ديدار كرده اند

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


آيت الله علي خامنه اي، رهبر جمهوري اسلامي ايران در ديدار با ميرحسين موسوي به او توصيه كرده است كه اعتراض خود را از طريق مراجع قانوني پيگيري كند.
سايت رسمي دفتر رهبر ايران گزارش داده كه اين ديدار عصر روز يكشنبه انجام شده و آقاي موسوي در آن "ديدگاه خود را در باره روند انتخابات" به اطلاع آيت الله خامنه اي رسانده است.
بر اساس اين گزارش آقاي خامنه اي "بر لزوم حفظ آرامش و متانت" تاكيد كرده و گفته است: "در دوره هاي قبلي انتخابات نيز برخي افراد و نامزدها مسائلي داشتند كه از طريق شوراي نگهبان به عنوان مرجع قانوني رسيدگي به شكايت انتخاباتي، پيگيري كردند و طبعا در اين دوره نيز مسائل بايد از طريق قانوني دنبال شود."
آيت الله خامنه اي گفته است كه "به شوراي نگهبان تاكيد شده" به نامه آقاي موسوي "به دقت" رسيدگي كند.
رهبر ايران اعتراضات خياباني روزهاي اخير را به "تحريكات دشمن و برخي طراحي هاي پشت صحنه براي به آشوب كشاندن خيابانها " نسبت داده و خطاب به آقاي موسوي گفته است: "جنس شما با اين گونه افراد متفاوت است و لازم است كارها را با متانت و آرامش پيگيري كنيد."
در همين حال سايت اينترنتي قلم نيوز مربوط به ستاد آقاي موسوي گزارش داده كه آقاي موسوي و مهدي كروبي (ديگر نامزد جناح اصلاح طلب در انتخابات) در مسير راهپيمايي امروز، در جمع راهپيمايي كنندگان حاضر خواهند شد و "مردم را به حفظ آرامش دعوت خواهند كرد."
به گزارش اين سايت، با وجود اين كه مجوز راهپيمايي امروز -كه قرار است از ميدان انقلاب به سمت ميدان آزادي برگزار شود_ صادر نشده، چون فرصت كافي براي اطلاع رساني به مردم وجود نداشته، نامزدهاي جناح اصلاح طلب ناچارند با حضور در ميان راهپيمايان آنها را به آرامش دعوت كنند

حمله خشونت بار نيروهاي امنيتي به كوي دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
گزارش ها از ايران حاكيست كه نيروهاي امنيتي دولت ايران بامداد دوشنبه در پي تجمع اعتراض آميز دانشجويان در خوابگاه دانشگاه تهران واقع در خيابان كارگر شمالي به آنجا يورش برده اند كه به گفته شاهدان عيني در اثر تيراندازي نيروها تعدادي دانشجو زخمي و تعدادي نيز دستگير شده اند.
همزمان در اصفهان نيز نيروهاي دولتي به محوطه دانشگاه صنعتي اصفهان يورش برده اند كه طي آن نيز دانشجويان هدف ضرب و شتم قرار گرفته اند و دانشگاه تحت محاصره قرار گرفته است.
يك شاهد عيني كه نخواست نامش فاش شود در گفتگو با بي بي سي فارسي گفت كه حدود ساعت سه صبح گروهي از دانشجويان كنار در كوي دانشگاه، خوابگاه دانشجويان دانشگاه تهران، تجمع كرده بودند و شعار مي دادند كه نيروهاي گارد ويژه و انصار حزب الله وارد محوطه كوي و سپس تعداد زيادي از ساختمان ها شدند.
به گفته وي اين نيروها ابتدا گاز اشك آور شليك كردند و با استفاده از اسلحه وينچستر - يك نوع اسلح شكاري كه ساچمه پرت مي كند - تعداد زيادي از دانشجويان را زخمي كردند.
اين دانشجو گفت كه اين نيروها سپس با شكستن در اتاق ها به ضرب و شتم دانشجويان پرداختند كه تعداد زيادي زخمي شدند و تعداد زيادي را نيز با خود بردند. به گفته او در حمله به اتاق ها، مقدار زيادي از وسايل شخصي دانشجويان همچون كامپيوترهاي شخصي تخريب شد.
وي گفت اين عمليات از ساعت سه و نيم تا پنج صبح دوشنبه ادامه داشت و كوي همچنان در محاصره نيروهاي امنيتي است.
اين شاهد عيني گفت از تعداد زخمي ها و بازداشتي ها خبر ندارد اما وضعيت كوي را به شدت غيرعادي توصيف كرد و گفت دانشجويان شديدا احساس نا امني مي كنند.
پيشتر در طول روز يكشنبه خبرگزاري رويتر گزارش داده بود كه پليس به يك گروه دو هزار نفره از دانشجويان كه در دانشگاه تهران تظاهرات مي كردند يورش برده است.
همزمان گزارش مي رسد كه پس از اعتراض دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان به نتايج اعلام شده در انتخابات طي آن برخي از نقاط دانشگاه از جمله تالارها و بانك ملي به آتش كشيده شد، نيروهاي ضدشورش وارد دانشگاه شده اند و دانشجويان را هدف ضرب و شتم قرار داده اند.
براساس اين گزارش ها برخي از دانشجويان دستگير شده اند و دانشگاه تحت محاصره قرار گرفته است و از ورود افراد به دانشگاه جلوگيري مي شود.
كوي دانشگاه تهران در دوره نخست رياست جمهوري محمد خاتمي نيز در پي اعتراض دانشجويان به بسته شدن روزنامه "سلام" - كه در مورد قتل هاي زنجيره اي روشنفكران و ناراضيان افشاگري كرده بود - هدف حمله نيروهاي لباس شخصي قرار گرفت كه يك كشته به جا گذاشت.
وزارت كشور ايران محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كنوني، را برنده انتخابات روز جمعه اعلام كرد و آيت الله علي خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي نيز بلافاصله پس از اعلام اين نتايج در روز شنبه بر آن مهر تاييد زد، اما ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، دو نامزد ديگر انتخابات، نتيجه را ناشي از نقض مقررات مي دانند و خواستار ابطال آن شده اند.
آقاي احمدي نژاد، همچون چهار سال قبل كه اولين بار رئيس جمهور شد، اتهام تقلب در راي گيري را رد كرده است.
وي يكشنبه بعد از ظهر در خيابان وليعصر تهران براي جمع عظيمي از هوادارانش سخنراني كرد.
يكشنبه شب گزارش شد كه در بسياري از محلات تهران بسياري از مردم با رفتن روي بام ها شعار "مرگ بر ديكتاتور" سر داده اند.
ميرحسين موسوي، نامزد اصلاح طلب دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران، گفته است كه او روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۴ بعدازظهر از ميدان انقلاب تهران تا ميدان آزادي راه پيمايي خواهد كرد و از هواداران خود خواسته است كه به او ملحق شوند.
آقاي موسوي كه از شوراي نگهبان خواسته است نتايج را باطل كند، پيشتر در اين روز از هوداران خود خواست به گونه اي مسالمت آميز، صداي اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.
آقاي احمدي نژاد در واكنش به انتقادها، انتخابات را سالم و دقيق توصيف كرده و اعتراضات را به خشم طرفداران تيم بازنده پس از بازي فوتبال تشبيه كرده است.
درگيري ميان پليس و مخالفان احمدي نژاد روز يكشنبه در تهران ادامه يافت و چندين بخش شهر توسط مقام ها مسدود شد تا از گسترش ناآرامي ها جلوگيري شود.
احمد رضا رادان معاون رئيس پليس تهران به خبرگزاري رسمي ايرنا گفته است كه بيش از 170 نفر از جمله "ده نفر از طراحان شورش ها" در تهران دستگير شده اند.

راهپيمايي در تهران با حضور ميرحسين موسوي(عکس)
















لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

نا ارامی ها در ارومیه (عکس)
















لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

جوابيه آيت الله العظمي صانعي در پاسخ به نامه مير حسين موسوي



لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




به گزارش قلم نيوز، متن جوابيه آيت الله العظمي صانعي در پاسخ به مهندس مير حسين موسوي در باره مسائل پيش آمده در انتخابات اخير رياست جمهوري به اين شرح است:
بسمه تعاليدوست مكرّم و يار و فرزند امام خميني (سلام الله عليه)جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي (دام عزه) بعدالتحيه والسلام؛
نامه دردمندانه، انساني، اسلامي و ايماني جنابعالي را دريافت كردم، اميد آن داشتم كه انتخاب شما با كوله باري ازتجربه و تعهد و دعاي امام امت (سلام الله عليه) وياران با وفايش، شادي مردم فهيم وآگاه ايران اسلامي را دوچندان كند. اما صد افسوس كه چنين نشد، يقين بدانيد كه احقاق حقوق و احترام به راي مردم و صيانت از انتخاب آگاهانه ملت كه درمتن نامه شما به خوبي نمايان است تنها از طريق آگاه نمودن همه انسانها و ادامه آن امكان پذير است.
و اگر مي پنداشتم كه با تذكّر اينجانب گره اي ازمشكلات فعلي رفع مي شد حتما به چنين امرمقدس و لازمي اقدام ميكردم، تا شك و شبهه به وجود آمده درانتخابات و آراي مردم مرتفع گردد.
لكن با همه مشكلات و شرايط موجود چون باب دعا و توجه به خداوند بدون حجاب و مانع است و درهر زمان بشر مي تواند با او ارتباط برقرارنمايد برخود لازم مي دانم كه براي شما وهمه مردان و زنان اين مرز و بوم و استمرار اهداف مقدس نهضت و جمهوري اسلامي امام خميني (سلام الله عليه)- كه همان اسلام ناب طرفدار كرامت وحقوق انسانهاست - دعا نمايم، برماست دعا و بر اوست اجابت.
در خاتمه همه ملت را به آرامش و حفظ نظم دعوت مي نمايم تا بتوانند حقوق و مطالبات خود را كه از اعظم آنها راي و انتخابشان مي باشد از مجاري قانوني و آگاهي دهنده عينيت بخشند .
و اميدوارم در اين موقعيت حساس و بهت زدگي جمعيت ها و توده هايي از مردم بتوانيد با توكل به ذات باري تعالي و حمايت توده هاي مردم و دانشگاهها و روحانيون معظم از جمله مجمع روحانيون مبارز تهران و مجمع محققين و مدرسين قم ـ كه همه آنها ازبزرگان علم و تحقيق ميباشندـ و صدها و هزاران بزرگ ديگر از حوزه هاي قم و سايرحوزه هاي علميه (حفظها الله عن الحدثان) با حفظ طمأنينه هميشگي، همبستگي و وحدت ملت و حقوق آنها را تامين نماييد كه تنها عامل سعادت، اتحاد و وحدت كلمه وكلمه توحيد«لااله الاالله» است .
دوشنبه ۲۵/۳/ ۱۳۸۸هجري شمسي مطابق با ۲۱جمادي الثاني ۱۴۳۰هجري قمري قم المقدسه - يوسف صانعي