۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

حمله خشونت بار نيروهاي امنيتي به كوي دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
گزارش ها از ايران حاكيست كه نيروهاي امنيتي دولت ايران بامداد دوشنبه در پي تجمع اعتراض آميز دانشجويان در خوابگاه دانشگاه تهران واقع در خيابان كارگر شمالي به آنجا يورش برده اند كه به گفته شاهدان عيني در اثر تيراندازي نيروها تعدادي دانشجو زخمي و تعدادي نيز دستگير شده اند.
همزمان در اصفهان نيز نيروهاي دولتي به محوطه دانشگاه صنعتي اصفهان يورش برده اند كه طي آن نيز دانشجويان هدف ضرب و شتم قرار گرفته اند و دانشگاه تحت محاصره قرار گرفته است.
يك شاهد عيني كه نخواست نامش فاش شود در گفتگو با بي بي سي فارسي گفت كه حدود ساعت سه صبح گروهي از دانشجويان كنار در كوي دانشگاه، خوابگاه دانشجويان دانشگاه تهران، تجمع كرده بودند و شعار مي دادند كه نيروهاي گارد ويژه و انصار حزب الله وارد محوطه كوي و سپس تعداد زيادي از ساختمان ها شدند.
به گفته وي اين نيروها ابتدا گاز اشك آور شليك كردند و با استفاده از اسلحه وينچستر - يك نوع اسلح شكاري كه ساچمه پرت مي كند - تعداد زيادي از دانشجويان را زخمي كردند.
اين دانشجو گفت كه اين نيروها سپس با شكستن در اتاق ها به ضرب و شتم دانشجويان پرداختند كه تعداد زيادي زخمي شدند و تعداد زيادي را نيز با خود بردند. به گفته او در حمله به اتاق ها، مقدار زيادي از وسايل شخصي دانشجويان همچون كامپيوترهاي شخصي تخريب شد.
وي گفت اين عمليات از ساعت سه و نيم تا پنج صبح دوشنبه ادامه داشت و كوي همچنان در محاصره نيروهاي امنيتي است.
اين شاهد عيني گفت از تعداد زخمي ها و بازداشتي ها خبر ندارد اما وضعيت كوي را به شدت غيرعادي توصيف كرد و گفت دانشجويان شديدا احساس نا امني مي كنند.
پيشتر در طول روز يكشنبه خبرگزاري رويتر گزارش داده بود كه پليس به يك گروه دو هزار نفره از دانشجويان كه در دانشگاه تهران تظاهرات مي كردند يورش برده است.
همزمان گزارش مي رسد كه پس از اعتراض دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان به نتايج اعلام شده در انتخابات طي آن برخي از نقاط دانشگاه از جمله تالارها و بانك ملي به آتش كشيده شد، نيروهاي ضدشورش وارد دانشگاه شده اند و دانشجويان را هدف ضرب و شتم قرار داده اند.
براساس اين گزارش ها برخي از دانشجويان دستگير شده اند و دانشگاه تحت محاصره قرار گرفته است و از ورود افراد به دانشگاه جلوگيري مي شود.
كوي دانشگاه تهران در دوره نخست رياست جمهوري محمد خاتمي نيز در پي اعتراض دانشجويان به بسته شدن روزنامه "سلام" - كه در مورد قتل هاي زنجيره اي روشنفكران و ناراضيان افشاگري كرده بود - هدف حمله نيروهاي لباس شخصي قرار گرفت كه يك كشته به جا گذاشت.
وزارت كشور ايران محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كنوني، را برنده انتخابات روز جمعه اعلام كرد و آيت الله علي خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي نيز بلافاصله پس از اعلام اين نتايج در روز شنبه بر آن مهر تاييد زد، اما ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، دو نامزد ديگر انتخابات، نتيجه را ناشي از نقض مقررات مي دانند و خواستار ابطال آن شده اند.
آقاي احمدي نژاد، همچون چهار سال قبل كه اولين بار رئيس جمهور شد، اتهام تقلب در راي گيري را رد كرده است.
وي يكشنبه بعد از ظهر در خيابان وليعصر تهران براي جمع عظيمي از هوادارانش سخنراني كرد.
يكشنبه شب گزارش شد كه در بسياري از محلات تهران بسياري از مردم با رفتن روي بام ها شعار "مرگ بر ديكتاتور" سر داده اند.
ميرحسين موسوي، نامزد اصلاح طلب دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران، گفته است كه او روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۴ بعدازظهر از ميدان انقلاب تهران تا ميدان آزادي راه پيمايي خواهد كرد و از هواداران خود خواسته است كه به او ملحق شوند.
آقاي موسوي كه از شوراي نگهبان خواسته است نتايج را باطل كند، پيشتر در اين روز از هوداران خود خواست به گونه اي مسالمت آميز، صداي اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.
آقاي احمدي نژاد در واكنش به انتقادها، انتخابات را سالم و دقيق توصيف كرده و اعتراضات را به خشم طرفداران تيم بازنده پس از بازي فوتبال تشبيه كرده است.
درگيري ميان پليس و مخالفان احمدي نژاد روز يكشنبه در تهران ادامه يافت و چندين بخش شهر توسط مقام ها مسدود شد تا از گسترش ناآرامي ها جلوگيري شود.
احمد رضا رادان معاون رئيس پليس تهران به خبرگزاري رسمي ايرنا گفته است كه بيش از 170 نفر از جمله "ده نفر از طراحان شورش ها" در تهران دستگير شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859