۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

من يكي از يك ميليون مجري انتخابات هستم كه حسابي سر كار گذاشته شديم

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


از سه روز قبل منشي صندوق ها راي گيري را به عنوان كاربر كامپيوتر به ستادهاي انتخابات از جمله مناطق مختلف آموزش پرورش فرا خواندند تا برنامه رايانه اي راي گيري انتخاباتي را آموزش دهند در اين جلسه توجيهي دو كاربر از هر حوزه انتخاباتي آمده بودند.
و اما روز جمعه 22 خرداد روز حماسه ملت. از ساعت 6 و نيم صبح به حوزه رفتيم. در هر حوزه راي گيري 15 نفر نيروي اجرايي حضور داشتند. به ترتيب رييس صندوق معاون صندوق و 3 منشي دو كاربر كامپيوتر و سه ناظر از فرمانداري و وزارت كشور و شوراي نگهبان و نيروي امنيتي حفاظتي صندوق و 4 ناظر 4 كانديدا كه بيشتر از همه ناظر آقاي موسوي تا آخرين لحظه شمارش آرا حضور داشت.
ازساعت 7 نا8 صبح نيروهاي ستادي تلاش كردند تا كامپيوتر و خط تلفن و اينترنت را وصل كنند و برنامه راي گيري را از حالت آفلاين به آنلاين درآوردند تا در عين حالي كه با استفاده از باركد خوان باركد كارت ملي وارد كامپيوتر ميشد همزمان به صورت دستي هم در فرمهاي رايانه اي كدهاي ملي وارد ميشد و سپس تعرفه نويسها مشخصات فرد راي دهنده را وارد مي كرد و در شناستامه مهر زده ميشد و تعرفه رياست جمهوري به فرد داده ميشد.
صندوق ها نخست توسط اين اعضا بازديد شد كه خالي است و در آن را به ترتيب رييس صندوق و سپس سه ناظر دولتي پلمپ كردند.
آنچه كه جالب بود اينكه مردم از 5/7 صبح صف كشيده بودند تا راي خود را به صندوق بياندازند.از ساعت 8 كه كار راي گيري شروع شد تا ساعت 10 براي350 تفر تعرفه صادر شد و راي گيري براي آنان به دوصورت دستي و كامپيوتري صورت مي گرفت. مجريان صندوق يك لحظه استراحت نكردند تا بتواتتد اين حماسه ملي را سريعنر ثبت كنند و مردم كمتر درصف بمانند.
صف بسيار طولاتي بود و صحنه هايي از حضور مردم ديده مي شد كه هركس را بسيار متاثر مي كرد. تعرفه بيش از 20 نفر را خودم نوشتم كه متولد 1305 تا 1311 بودند به زحمت راه مي رفتند و من شرمنده از اين همه انتظار آتها در اين صف طولاني.مردي نشسته بر ويلچر كه ظاهرا سكته كرده بود و به زحمت صحبت مي كرد پسرش او را همراهي مي كرد. خارج از صف او را پذيرفتم و برايش تعرفه رياست جمهوري را صادر كردم پسرش ميخواست برايش راي را بنويسد اما اوقبول نكرد و با دستان خودش رايش را توشت.
اما اتفاقات قابل نوجهي كه افتاد: ساعت 10 خبر دادند كه صف ها بسيار طولاني است صف حسينيه ارشاد به يك كيلومتر رسيده فورا از وزارت كشور دستور رسيد كه راي گيري كامپيوتري را جمع كنيد برخي از اعضا اجرايي مخالف بودند و مي گفتند اين دقيقترين راه جمع آوري آراست و تا ساعت ده و نيم عليرغم مخالفت ناظرين به راي گيري كامپيوتري ادامه داديم. ناظر شوراي نگهبان آمد و با دسنور گفت همين حالا به ما دستور رسيده راي گيري كامپيوتري را جمع كنيد. گفنيم بگوييد اين تنها راه چك كردن دقيق تعداد تعرفه ها با تعداد آرا است.بدون توجه به اصرار كاربران دستگاه كامپيوتر جمع آوري شد. و راي گيري به صورت دستي ادامه داشت.
ساعت 12 شب حوزه بسته شد و شمارش آرا توسط اعضا اجرايي صورت گرفت.
ايتجا حوزه اي بود كه هيچگاه بيش از 1200 راي نداشته است اما امروز3237 راي به صتدوق ريخته شده بود و رايي كه براي انتخابات خبرگان ريخته شده بود تنها 660 راي بود كه 145 نا باطله داشت و255 راي به آقاي علوي و 230 راي آقاي تسخيري
اما آراي رياست جمهوري در اين حوزه كه شامل دو صندوق ميشد رويهم از مجموع 3237 راي ماخوذه 2605 راي به مير حسين موسوي 443 راي احمدي نژاد 100راي كروبي و63 راي رضايي بود و 26 راي باطله بود.
پس از نوشتن 7 نسخه صورتجلسه كه به ترتيب يكي در صندوق انداخته ميشد و 2 تا به هيئت اجرايي وزارت كشور مستقر در ستاد اصلي بايد تحويل داده ميشد و به رييس صندوق و ناظر شوراي نگهبان و تاظر فرمانداري هم هركدام يك نسخه از فرم 22 تحويل داده شد كه همه اين صورتجلسه ها بايد به امضاي تمامي اعضاي اجرايي و ناظر بر صندوق مي رسيد.راي شمارش شده به صورت بسته هاي 100 نايي دسته يندي شد و با تعرفه هاي باقيمانده و خالي و مهرهاي شوراي نگهبان و نظارت و رياست جمهوري همه بايد در صندوق گذاشته و مجددا بوسيله رييس صندق و ناظرين پلمب ميشد و شماره پلمبها هم در صورتجلسه فرم 22 قيد ميشد.
ناظر وزارت كشور پس از پايان شمارش از كاربران خواست تا فرم 22 را به صورت اينترنتي وارد سايت وزارت كشور كنند كه عليرغم تلاش كاربران به علت شلوغي خطوط اينترنت تا ساعت 2صبح 23خرداد نتوانستيم فرم 22 را وارد سايت وزارت كشور كنيم.به علت خستگي اعضا اجرايي كه 14 ساعت تلاش بي وقفه براي ثبت آرا كرده بودند ساعت 2و نيم صبح كليه اعضا اجرايي و ناظرين به همراه صتدوقها به سايت منطقه واقع در آموزش پرورش رفتيم كه صتدوقها را تحويل دهيم.
نكات جالب در اين راي گيري اين است كه يكي از اعضا اجرايي كه طرفدار و حاميان منطقه 17احمدي نژاد بود و ازحضور گسنرده مردم شكست خود را پيش بيني ميكرد و مي گفت خوبه هر وقت مردم لج مي كنند حضورشون گسترده تر ميشه.ساعت 12و نيم با موبايل به او خبر دادند كه آرا شمارش شده و از 33 ميليون راي 22 ميلون احمدي نژاد راي آورده. از تعجب خشكمان زد گفتيم هيچ صندوقي هتوز شمارش آرا تموم نشده مگه ميشه ؟
با تماس به دوستان اجرايي در صندوقهاي ديگر اين خبرها را تا ساعت 3 صبح دريافت كردم. سلسبيل در تهران از حدود 5 هزار راي 4هزار موسوي حصارك كرج از 1800 راي 1400 موسوي از صندوقي در تازي آباد از حدود 4هزار راي احمدي نژاد دو برابر بيش از موسوي راي داشته در يك منطقه محروم خرمشهر از 800 راي 600 احمدي تژاد و 150 موسوي از حوزه اي در شهرك وليعصر شيراز از 1700 راي 1040راي احمدي تژاد و 650راي موسوي.جالب اين بود كه هيچكدام به اينترنت وصل نشده بودند و هيچكدام زودتر از ساعت 3 صبح شنبه صندوقها را تحويل نداده بودند.در صورتيكه تلويزيون از ساعت 1بامداد ارقام 10 ميليوني را اطلاعرساني مي كرد.
اما آنچه كه در ساعت 11 صبح يكشنبه24 خرداد در آموزش پرورش يكي از مناطق تهران مشاهده كردم مرا از چگونگي اين آمار ساختگي آگاه و راز اين تقلب را برايم برملا ساخت. ساعت 10 و نيم صبح يكشنبه 24 خرداد بناگاه چند سرباز آمدند و در آموزش پرورش را بستند گفتم چه خبر شده جواب ندادند ديدم وانتي را آوردند و در كنار سالن بزرگ آموزش پرورش قرار دادند درون سالن را كه نگاه كردم از تعجب خشكم زد نمام صندوق هايي را كه ما دو و نيم بامداد شنبه در اينجا تحويل داده بوديم و قرار بود به وزارت كشور برده شود همانجا بود پلمب شده و دست نخورده يعني اصلا باز نشده بود. سرباز گفت داريم رايها را مي بريم. آشفته به ساختمان وارد شدم مسئول ستاد انتخابات را ديدم گفننم خسته نباشيد اين سربازها دارن تازه امروز صندوق هاي راي را مي برند مگر قرار نبود اين صندوق ها به وزارت كشور برده و رايها جمع آوري شود. گفت نه نياز نبود همون فرم 22 كه كامپيوتري وارد كرديد براي وزارت كشور كافيست و ديگر نيازي به باز كردن صندوقها نيست. گفنم پس اين رايها را ميخواهنذ چكار كتند گفت دپو كنند گفتم دپو؟ گفت نه براي 6 ماه رايها در جايي برده و محافظت مي شود.
احساس سرخوردگي شرمندگي از ملتي كه 14ساعت سرپاايستاده بودند و خودم كه واقعا سركار بودم وقتي قرار تبود حتي زحمت بازكردن صندوقها را به خود دهيد و از برگه هاي راي وحشت داشتيد چه زيبا بود كه از همون اول مي گفتيد انتخاباتي برگزار نمي كنيم وديگر نيازي به ارائه آمار دروغ نبود جالب است وزارت كشور حتي جرات تقلب و دستكاري در آرا ي مردم را تيز نداشت و از ديدن صفوف راي گيران و نتايج وحشت داشت.
منبع : سايت سكولاريسم نو

دفاع كاخ سفيد از موضع اوباما در مقابل ايران


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



كاخ سفيد آمريكا بار ديگر ضمن تاكيد بر احترام به حاكميت ملي ايران، تاكيد كرده است كه از معترضين ايراني در مقابل دولت اين كشور حمايت نمي كند.
باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا، روز سه شنبه (16 ژوئن) گفته بود نمي خواهد با موضع گيري عليه جناح خاصي، آمريكا را به يك "توپ فوتبال سياسي" در بحران پس از انتخابات ايران تبديل كند.
او در عين حال از اعمال خشونت ها عليه مردم معترض ابراز نگراني عميق كرد.
كاخ سفيد روز پنج شنبه (18 ژوئن) از اين موضع آقاي اوباما كه توسط سياستمداران محافظه كار در واشنگتن ضعيف ارزيابي شده است، دفاع كرد.
رابرت گيبز، سخنگوي كاخ سفيد گفت، باراك اوباما معتقد است كه معترضين در ايران بايد از اين حق جهاني برخوردار باشد كه بتوانند بدون هراس از صدمه ديدن راهپيمايي خود را انجام دهند.
او در عين حال درخواست برخي سياستمدارن جمهوريخواه در كنگره براي حمايت علني آمريكا از مردم معترض در ايران را رد كرد.
سخنگوي كاخ سفيد گفت، آمريكا به حاكميت ملي ايران احترام مي گذارد.
كاخ سفيد در حالي از موضع رئيس جمهوري آمريكا در قبال وقايع ايران دفاع مي كند كه فشار بر باراك اوباما براي اتخاذ موضعي جدي تر در قبال ايران رو به افزايش است.
اريك كنتر، از اعضاي ارشد حزب جمهوريخواه در مجلس نمايندگان آمريكا، ضمن محكوم كردن خشونت ها عليه مردم معترض در ايران، حمايت آمريكا از آن ها را وظيفه اخلاقي كشورش دانسته است.
سناتور جمهوريخواه جان مك كين، رقيب انتخاباتي باراك اوباما، نيز پيشتر به طور صريح برنده اعلام شدن محمود احمدي نژاد در انتخابات ايران را محكوم كرده بود.
او انتخابات رياست جمهوري ايران را فاسد و تقلب آميز خوانده بود و خواهان محكوم شدن آن از سوي رئيس جمهوري آمريكا شده است.
با اين همه، باراك اوباما تا كنون چنين موضع گيري عليه دولت ايران نكرده است.
او گفته است: "ما به حق حاكميت ملي ايرانيان احترام مي گذاريم و مي خواهيم از اين مساله پرهيز كنيم كه آمريكا به مساله اي در داخل ايران بدل شود."
وي همچنين تاكيد دارد كه ديپلماسي "سرسختانه" و عاري از هرگونه "توهمي" را در قبال جمهوري اسلامي دنبال خواهد كرد.

بازداشت همسر شهيد رجايي و محتشمي پور در قم

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
خبرگزاري حامي دولت در گزارشي نوشت: همسر شهيد رجايي، محتمشي پور و جميله كديور در قم بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاري انتخاب، فارس به نقل از قاسم روانبخش از طلاب هوادار احمدي نژاد با اشاره به حضور اين خانواده هاي شهدا كه براي درد دل با علما به قم رفته بودند،نوشته است كه : طي خبري كه در خصوص حركت اتوبوس‌هايي از تهران براي ايجاد آشوب و اغتشاش در قم پخش شد، به سرعت بسيجيان و مردم آگاه با حضور در ورودي‌هاي شهر از وارد شدن اين اغتشاشگران به قم جلوگيري كردند. يكي از اين اتوبوس‌ها كه اكثر زنان در آن حضور داشتند وارد قم شدند و خواستار ديدار با علما شدند.وي افزود: با آگاهي علما و مراجع اين افراد كه جميله كديور، محتشمي‌پور و همسر شهيد رجايي هم در بينشان بودند با دست رد علماي آگاه ما مواجه شدند و پس از اينكه حالت زاري شان نتوانست علما را نرم كند تا بر طبق خواسته آنان سخن بگويند، مي‌خواستند توطئه ديگري برپا كنند و در صحن آيينه حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تحصن كردند، ولي پس از ساعاتي با شعارهاي مردم و كمك نيروي انتظامي دستگير شدند و اين توطئه خنثي شد.روانبخش ادامه داد: اين توطئه‌گران با زيركي امشب را براي تحصن انتخاب كردند چون حرم حضرت فاطمه معصومه (س) شلوغ است و مي‌خواستند از اين شلوغي به نفع خود استفاده كنند و بگويند همه مردم ياور ما هستند كه با هوشياري مردم و نيروي انتظامي اين توطئه هم خنثي شد.

سوگواري جمع انبوه معترضان در تهران


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



صدها هزار نفر در تجمعي در تهران براي گراميداشت ياد هشت نفري كه پيشتر در جريان اعتراضات به نتايج انتخابات كشته شده بودند شركت كرده اند.
بي بي سي : همزمان گزارش مي رسد كه برنامه تجمع روز جمعه كه مهدي كروبي درخواست آن را كرده بود لغو شده و در عوض وي خواستار برگزاري تجمعي در روز شنبه در تهران شده است.
در تظاهرات روز پنجشنبه مير حسين موسوي، از نامزدهاي انتخابات، كه اين تجمع به درخواست او برگزار شده بود در بين هوادارانش در ميدان امام خميني تهران حاضر شد و سخنراني كرد.
به گفته شاهدان عيني تظاهرات خاموش مردمي كه پلاكاردهاي اعتراض آميز در دست داشتند از ميدان هفتم تير تا ميدان امام خميني و از طرف ديگر از ميدان فردوسي تا ميدان انقلاب برگزار شد.
بسياري از معترضان شمع به دست داشتند. ميرحسين موسوي نيز مانند هوادارانش لباس سياه بر تن كرده بود و از روي يك ماشين سخنراني كرد.
برخي از مردم عكس هاي كشته ها را در دست داشتند و روي برخي پلاكاردها نوشته شده بود: "چرا برادران ما را كشتيد؟".
بر اساس برخي منابع بسياري از خيابانهاي منتهي به محل تجمع مسدود شد و امكان عبور و مرور اتومبيل ها به سمت ميدان امام خميني تهران وجود نداشت.
روزنامه گاردين در وبلاگ ويژه خود به نقل از شبكه پرس تي وي، شمار شركت كنندگان در راهپيمايي را "صدها هزار نفر" ذكر كرده است.
حدود ساعت شش بعد از ظهر به وقت تهران خبر رسيد كه به دليل ازدحام شديد جمعيت در ميدان امام خميني، مسافران مترو نميتوانند از خروجيهاي اين ميدان بيرون بيايند و به خروج از ايستگاههاي قبلي و بعدي دعوت ميشوند.
همزمان شوران نگهبان كه مسئول نظارت بر انتخابات است از سه نامزد انتخابات كه بازنده اعلام شده اند خواسته است روز شنبه نمايندگان خود را براي ديدار با اعضاي اين شورا اعزام كنند.
ماركوس جورج خبرنگار بي بي سي در تهران مي گويد كه در اين روز كمتر نشانه اي از بسيجيان هوادار حكومت ديده مي شد اما هواداران آقاي موسوي به هم مي گفتند كه بايد به صورت گروهي حركت كنند تا در برابر هرگونه حمله احتمالي كمتر آسيب پذير باشند.
مري كولوين گزارشگر روزنامه "ساندي تايمز" كه در تهران است به بي بي سي گفت كه به نظر مي رسد هر دو طرف سعي دارند از برخوردهاي عمده پرهيز كنند اما وضعيت "خيلي حساس است و پيشبيني تحولات آينده خيلي دشوار است."
وي گفت كه يك خبرنگار وال استريت ژورنال "يك شب پيش درحال مصاحبه با يك مرد جوان در خيان بوده است كه يك شبه نظامي نزديك شد و با اسلحه گردن او را هدف گرفت و كشت."
در ديگر شهرها، آرامگاه شاهچراغ محل گردهم آيي معترضان شهر شيراز بود كه هزاران نفر از آنها در اين مكان در سكوت مقابل يك تابوت نمادين تجمع كردند.
هرچند برخي منابع حاضر در اين گردهم آيي تعداد ماموران نيروي انتظامي در محل شاهچراغ را اندك توصيف كردند اما نيروهاي لباس شخصي در ميان جمعيت حضور دارند.
اين گردهم آيي پس از آن برگزار شد كه در دو روز گذشته نيروهاي بسيجي با تظاهر كنندگان در شهر شيراز برخورد كردند.
يك تظاهركننده به نام علي كه در تجمع خاموش شيراز شركت كرده بود به بي بي سي گفت: "در حدود دو تا سه هزار نفر اينجا هستند، در سكوت در محوطه داخل شاهچراغ نشسته اند. پليس كاري نمي كند چون در يك مكان مقدس هستيم."
محدوديت هاي شديدي بر بي بي سي و ساير رسانه هاي خارجي در ارتباط با پوشش خبري اعتراض ها اعمال شده است. خبرنگاران اجازه ندارند خبر تجمعات "غيرقانوني" را - كه شامل تجمعات گسترده مخالفان در روزهاي اخير مي شود - از نزديك پوشش دهند اما بر محتواي گزارش آنها كنترلي اعمال نمي شود.
به گفته منابع در زاهدان، اين شهر تا اندازه اي آرام تر شده و تظاهرات به شكل آرام پي گرفته مي شود. همچنين مسجد طالقاني اين شهر نيز محل برگزاري يك مراسم عزاداري براي كشته شدگان در جريان ناآرامي ها بوده است.
در اروميه هم به گفته منابع آگاه خيابان هاي امام خميني و خيام، كه در روز هاي اخير محل برگزاري تجمع معترضان به نتيجه انتخابات بوده، تحت كنترل شديد نيروهاي امنيتي قرار دارند و تا كنون مردم اروميه امكان برگزاري تظاهرات اعتراضي خود را نداشته اند.
ضدتظاهرات
اعتراضات تازه درحالي انجام شده است كه شوراي نگهبان از مهدي كروبي، ميرحسين موسوي و محسن رضايي نامزدهايي كه وزارت كشور مي گويد بازندگان انتخابات هستند دعوت كرده است روز شنبه درباره شكايات خود بحث كنند. معلوم نيست كه نامزدها اين دعوت را پذيرفته باشند.
سخنگوي اين شورا گفته است كه معاونت اجرايي اين شورا "بررسي دقيق" 646 مورد شكايت كه از سوي اين سه نامزد ارائه شده را آغاز كرده است.
اين شورا پيشتر در اين هفته گفت كه در صورتي كه لازم بداند دستور بازشماري برخي از صندوق ها را خواهد داد اما درخواست برگزاري مجدد انتخابات كه درخواست آقاي موسوي و كروبي است را رد كرده است.
قرار است آيت الله علي خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي نماز جمعه اين هفته را امامت كند و بسياري از چشم ها به سخنراني وي دوخته شده است.
در ساير تحولات روز پنجشنبه طي يك تجمع، در اطراف دفتر دادستاني تهران، دانشجويان هوادار آقاي احمدي نژاد و رهبر ، عليه نقش علي اكبر هاشمي رفسنجاني و خانواده اش در اعتراضات تظاهرات كردند.
خبرگزاري فارس مي گويد كه فائزه رفسنجاني كه روز سه شنبه در جمع مخالفان سخنراني كرد و برادرش مهدي در ارتباط با نقشي كه ادعا مي شود در "ناآرامي ها" دارند از ترك كشور منع شده اند.
مجلس خبرگان رهبري - كه مسئول عزل و نصب رهبري است - و تحت رياست علي اكبر هاشمي رفسنجاني قرار دارد طي بيانيه اي از مشاركت مردم در انتخابات استقبال كرده اما در مورد نتايج آن اظهار نظري نكرده است.
بيانيه حزب اعتماد ملي
از سوي ديگر گزارش مي شود كه برنامه تجمع اعتراضي روز جمعه در ميدان هفت تير به سوي نماز جمعه در خيابان انقلاب كه مهدي كروبي خواستار آن شده بود لغو شده است.
در خبري در وبسايت حزب اعتماد ملي كه آقاي كروبي رئيس آن است آمده است: "حزب اعتماد ملي در نامه اي به وزير كشور خواهان صدور مجوز براي برپايي تجمع اعتراض آميز به نتايج انتخابات در روز شنبه شد. در نامه حجت الاسلام والمسلمين دكتر رسول منتجب نيا قايم مقام دبير كل اين حزب از وزير كشور براي ساعت ١٦ روز شنبه و در ميدان انقلاب به سمت آزادي تقاضاي مجوز راهپيمايي در اعتراض به نتايج اعلام شده انتخابات شده است."
اين حزب گفت كه راهپيمايي از ساعت 16 تا 19 بعداز ظهر صورت مي‌گيرد و هدف آن "پي‌گيري مطالبات قانوني و تداوم اعتراض مدني آنان است."
پيشتر گروه هاي ديگر نيز درخواست برگزاري تجمعي در روز شنبه را داده بودند و شاهدان عيني مي گويند كه خبر برگزاري اين تجمع در تظاهرات روز پنجشنبه نيز ميان مردم دهن به دهن گشته است.

شوراي نگهبان: بررسي شكايات انتخاباتي آغاز شده است


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان گفته است كه از نمايندگان محسن رضايي، مهدي كروبي و ميرحسين موسوي از نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري دعوت شده است كه روز شنبه هفته آينده، 20 ژوئن در جلسه اي مشترك با اين شورا شركت كنند.
به گفته وي شوراي نگهبان در پي جلسه اي كه روز سه شنبه، 16 ژوئن با نمايندگان نامزدها داشته است، تصميم گرفته كه در جلسه ديگري نمايندگان نامزدها مستقيما سئوال و نظرات شان را با اعضاي شوراي نگهبان در ميان بگذارند.
هنوز مشخص نشده كه آيا نمايندگان نامزدها اين دعوت را پذيرفته اند يا نه.
آقاي كدخدايي گفت كه در اولين جلسه عمومي شوراي نگهبان پس از انتخابات، اين شورا از معاونت اجرايي اش خواسته تا از طريق كارشناسان موضوع شكايات كانديداها به طور دقيق بررسي شود و نتايج آن به جلسه بعدي و عمومي شوراي نگهبان ارائه شود.
او گفته است كه معاونت اجرايي "بررسي دقيق" بر روي 646 مورد شكايت كه از سوي اين سه نامزد ارائه شده را آغاز كرده است.
با پايان شمارش آرا و اعلام نتايج آن، وزارت كشور ايران، محمود احمدي نژاد را پيروز اين انتخابات اعلام كرد كه با اعتراض شديد مير حسين موسوي و مهدي كروبي، نامزدهاي اصلاح طلب روبرو شد و موجب اعتراض گسترده هواداران آنها در شهرهاي مختلف ايران شد.
در پي اين ناآرامي ها، آقاي موسوي با رهبر ايران ديدار كرد و آيت الله خامنه اي گفت كه تاكيد كرده تا شوراي نگهبان به اين اعتراض ها رسيدگي كند.
بجز محمود احمدي نژاد، سه نامزد ديگر در خصوص نتيجه انتخابات به شوراي نگهبان شكايت كرده اند و آقايان موسوي و كروبي خواهان ابطال انتخابات و برگزاري مجدد آن شده اند.
بنا بر قانون، شوراي نگهبان به مدت هفت تا ده روز فرصت دارد به شكايت ها رسيدگي كند.
با وجود گذشت شش روز از برگزاري انتخابات هنوز شوراي نگهبان صحت اين انتخابات را تائيد نكرده است. اين نهاد علاوه بر بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات، مسئول نظارت بر انتخابات نيز هست و بدون تائيد اين شورا، نتايج اين انتخابات قانوني نخواهد بود.
پيشتر آقاي كدخدايي گفته بود كه نمايندگان نامزدها "تقاضاي بازشماري برخي از صندوق ها را داشته كه ما اجمالا موافقت خود را اعلام كرديم اما بايد در جلسه شورا تصويب شود. ما آماده هستيم به صورت اتفاقي و موردي با حضور نمايندگان داوطلبان (آراء) بازشماري شود."
اما روز چهارشنبه كامران دانشجو، رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور در گفتگويي با شبكه خبر سيماي جمهوري اسلامي ايران، احتمال بازشماري كامل آراي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اين كشور را بعيد دانست.

رهبر حزب الله لبنان: چهل ميليون ايراني به ولايت فقيه رأي دادند


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان، ديشب در يك سخنراني زنده تلويزيوني به طرفداري از نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران پرداخت و گفت مشكلاتي كه در اعتراض به نتايج انتخابات در ايران به وجود آمده بزودي پايان خواهد يافت.
سيدحسن نصرالله در حالي كه جمع زيادي از هوادارانش در حومه شيعه نشين جنوبي بيروت به صفحه عظيم تلويزيون بزرگ حسينيه سيدالشهدا چشم دوخته بودند، در مورد اعتراضهايي كه به نتيجه انتخابات ايران شده گفت: "البته بله، بعضي از دوستان ما در ايران به خاطر اختلاف بر سر شمارش آرا مشكلاتي ايجاد كرده اند، هميشه در ايران از اين جور اختلافات بوده اما با حضور ولي فقيه، آيت الله خامنه اي و خردمندي ايرانيان، ايران از اين بحراني كه پيش آمده به آساني گذر خواهد كرد".
وي كه از نخستين شخصيتهاي سياسي خارجي بود كه پس از اعلام نتايج انتخابات ايران، اعلام پيروزي محمود احمدي نژاد را به او تبريك گفت افزود: "دنيا چهل ميليون ايراني را كه از بامداد تا شامگاه صف كشيدند تا در نظامي اسلامي و در حكومت ولايت فقيه، رأي بدهند نديد؟ كجاي جهان عرب ممكن است چنين اتفاقي بيفتد؟"
سيدحسن نصرالله گفت كساني كه در مورد شرايط كنوني در ايران در حال خيالبافي و تحليلند و اميد و آرزوهايي در ذهن مي بافند، دچار توهمند

آيت الله خزعلي: ديگر با پسرم حرف نمي زنم


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




آيت الله ابوالقاسم خزعلي از اظهارات فرزندش دكتر مهدي خزعلي اعلام برائت كرد.
. متن بيانيه آيت‌الله خزعلي به اين شرح است: خداوند متعال مي‌فرمايد: «يا ايها الذين آمنوا ان من ازواجكم و اولادكم عدوا لكم فاحذروهم» و نيز تذكر مي‌دهد «لا تجد قوما يومنون بالله و اليوم الاخر يوادون من حاد الله و رسوله و لو كانوا آباءهم او ابناءهم.
در اين دو آيه ارجمند خداوند سبحان به ما تنبه مي‌دهد اگر اولادتان با خدا و رسول كنار نيامدند از آنها احتراز كنيد و آنها را دوست نداشته باشيد. مدت مديدي است پسرم مهدي خزعلي از راه مستقيم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحيت مي‌كنم و براي هدايتش متوسل به اولياي خدا مي‌شوم اثر نمي‌كند. با بعضي از علماي بزرگ صحبت كردم، فرمود دست نگه دار شايد به راه بيايد. ديگر كاسه صبرم لبريز شده، ديگر با او صحبت نمي‌كنم و حرف‌هاي نامناسب او را بر نمي‌تابم.
ملت انقلابي عزيز هميشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل كند، نپذيرند. با من ارتباطي ندارد ولي الان هم دعا مي‌كنم خداوند به او توفيق دهد كه از راه انحرافي كه پيش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئيس جمهور و مسلمين عزيز را از شر او مصون و محفوظ بفرمايد.
گفتني است مهدي خزعلي چشم پزشك و مدير انتشارات حيان است و اخيرا در اظهارات و مصاحبه هاي خود با رسانه هاي خارجي و نيز در وبسايت خود مطالب تندي عهليه مسئولان از جمله احمدي نژاد مطرح كرده است.
پاسخ مهدي خزعلي به پدرش؛ پدرم گفت از ناحيه امام زمان (عج) پيامي برايم آمده كه مكلفم از احمدي نژاد دفاع كنم!
مهدي خزعلي در واكنش به اعلام برائت پدرش از او و اعلام اين نكته از سوي آيت الهل خزعلي كه "من دذيگر با پسرم حرف نمي زنم"، در توضيحاتي در سايت شخصي خود نوشته است:مبارزه با دروغ ، فريب و ريا مرزهاي خانواده ها را نيز در نور ديده است، فريبكاران با شعار دين و دين فروشي علماي ما را مي فريبند، مدتهاست آقايان حسين شريعتمداري و حسن شايانفر به پدر اصرار مي كنند كه از فرزندش برائت بجويد ، و آقاي مصباح يزدي گفته بودند قدري صبر كنيد شايد
برگردد! اخيرا حسين شريعتمداري با صدها صفحه از مقالات سايت و كامنت ها به نزد پدر رفته و سعايت مي كند و از معظم له مي خواهد كه اعلام برائت خود را در رسانه ها اعلام كنند. من ضمن اداي احترام به پيشگاه پدر و عرض دست بوسي كه فرمان الهي است موارد ذيل را به استحضار ملت شريف مي رسانم:متأسفانه دفاع معظم له از احمدي نژاد به واسطه دروغ ، فريب و نيرنگ مقدس ماب هايي است كه از امام زمان (عج) و زهراي مرضيه (س) خرج مي كنند.بخاطر دارم شبي الهام و همسرش مهمان حضرت آيت الله بودند، فرداي آنروز معظم له مرا احضار فرمودند و گفتند : "مي خواهم با تو اتمام حجت كنم ، فاطمه زهرا (س) به خواب يكي از اولياء آمده و فرموده كه پسرم (رهبري) و احمدي نژاد را حمايت كنيد" و معظم له فرمودند : آيا با دستور فاطمه زهرا (س) مخالفت مي كني؟ من پاسخ دادم: "پدر جان ، فاطمه (س) ، براي من زياد است اگر فضه كنيز زهرا (س) يا قنبر غلام علي (ع) پيامي بياورد به روي چشم مي گذارم و اطاعت مي كنم."اينهاشيادند و دروغ مي گويند.

من با اطمينان مي گويم ، مسير ما در اين 4سال مسير فاطمه و علي عليهما السلام نبوده و بايد به مسير سبز علوي (ع) باز گرديم.و باز اخيرا فرمودند: " از ناحيه مقدس حضرت حجه ابن الحسن المهدي (عج) پيامي براي من آورده اند كه مكلف هستم از احمدي نژاد دفاع كنم! ، باز عرض كردم اينها از آن ناحيه مقدس نيست، اينها زاييده هاله نور است و شيادي است.در خاتمه من شهادت مي دهم كه پدر بزرگوارم از اولياء و از زهاد است، او پاك است و عاشق و دلباخته اهل بيت عليهم السلام، او همه را مثل دل خود صاف و پاك و بي ريا مي بيند و متاسفانه فريبكاران، آن بزرگ را نيز مي فريبند. و دير نباشد كه نقاب از چهره پليد اين دروغگويان برداشته شود و معظم له به صف امت اسلامي بپيوندند.امروز معظم له جز كيهان ، رسالت و پرتو نمي خوانند، امواج ميليوني ملت را نمي بينند و نمي خواهند ببينند. ايشان فقط دروغ رسانه هاي وابسته به دولت را مي شنوند و بديهي است كه چنين قضاوت كنند.راه راست كدام است، آيا امام نفرمودند ميزان رأي ملت است؟

راه راست راه اهل بيت عصمت است كه هيچكدام به زور شمشير حكومت نكردند، و تا مردم نخواستند تشكيل حكومت ندادند!...به معظم له دروغ احمدي نژاد را ثابت مي كنم. مي فرمايند "خوب يك دروغ گفته است اما به اسلام عزت بخشيده است !!"به ايشان فساد مالي اورا عرض مي كنم ، مي فرمايند " اگر نبود حاكم عادل بايد از حاكم فاسق حمايت كرد تا نظام اسلامي حفظ شود !!"به معظم له عرض مي كنم: اگر يك روز مردم ما را نخواهند بايد چه كنند؟ مي فرمايند : " همان كاري كه ما كرديم ، انقلاب !!" و عرض مي كنم " پس فرق ما با شاه چيست؟.مي فرمايند: " اگر پدر راضي نباشد روزه مستحبي حرام است" مي گويم" بلي اما جهاد واجب را مي شود به امر پدر ترك كرد؟" مسئله رفع ظلم و استبداد است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نيست.در خاتمه از صميم قلب دعا ميكنم كه اين پير فرزانه ي عابد به صفوف ملت بپيوندند و از همه كساني كه مي توانند حقايق را به گوش معظم له برساند ، عاجزانه تقاضا دارم از هيچ تلاشي مضايقه نفرمايند. والسلام علي من اتبع الهدي دكتر مهدي خزعلي28/3/88

محسن رضايي: حتي از يك راي مردم هم نمي گذرم


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


خبرگزاري انتخاب : محسن رضايي نامزد انتخابات رياست جمهوري كه به كانديداي اخلاق مدار مشهور شده است، با حضور در برنامه ويژه ي خبري شبكه دوم سيما، خواستار وحدت مردم و خونسردي نيروهاي پليس شد.به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري «انتخاب»، وي ضمن تشكر مجدد از رهبر معظم انقلاب گفت: خوشبختانه رهبر گرانقدر انقلاب با هوشياري تمام، روساي ستادهاي مختلف را فراخواندند و گفتند هر چه در ته دلتان در مورد فضاي اخير انتخابات است، به من بگوييد.وي ضمن انتقاد شديد از كساني كه به خاطر تملق پيش روي مقام معظم رهبري اخبار غلط مي برند گفت: من اصلا چنين رفتارهايي را نمي پسندم. ايشان قطعاً بايد از همه چيز مطلع باشند. همانطو ركه در اين جلسه ي اخير، نماينده ي اينجانب صريح ترين شكل ممكن در مورد انتخابات و شائله هاي ايجاد شده سخن گفت.محسن رضايي در ادامه ضمن ابراز خرسندي از عقب نشيني احمدي نژاد از ابراز جمله ي "خس و خاشاك" در مورد ملت گفت: حتي اگر به فرض تعداد كساني كه به غير از نامزد حاكم راي داده اند را 15 ميليون نفر بدانيم، نبايد 15 ميليون راي دهنده را كه همگي فرزند اين كشور هستند را تحقير كرد.دبير تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت و گوي خود، با اشاره به اظهارات مختلف بيان شده از سوي وزارت كشور و شوراي نگهبان گفت: من اصلاً نمي توانم بدانم چرا مسئولين وزارت كشور و اخيراً سخنگوي شوراي نگهبان، به جاي شفاف سازي مسائل باعث تحريك بيشترمردم مي شوند.اين نامزد انتخابات گفت: من واقعاً از اينكه مي بينيم در يك صندوق در برخي شهرها و حوزه هاي انتخاباتي، بيش از 140 درصد واجدين شرايط راي ريخته شده ناراحتم و اين مسئله را تا آخر پيگيري مي كنمرضايي گفت: من هرگز از حق مردم و حتي يك راي مردم نمي گذرم و تا اخر قول مي دهم كه اين موضوع را به صورت جدي پيگيري مي كنم.به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري «انتخاب»، دبير تشخيص مصلحت نظام در ادامه ضمن دعوت مردم و پليس به همدلي، وحدت و خونسردي خواستار پايان تنش هاي ايجاد شده در جامعه شد و گفت: من با طرح نجات و انقلاب اقتصادي وارد عرصه انتخابات شدم. چون تصور مي كردم ما در حال وارد شدن به فاز توسعه هستيم اما شرايط فعلي مجدداً كشور را به وضعيت امنيتي – سياسي برميگرداند.وي ادامه داد: فضاي سياسي امنيتي كشور را 10 سال عقب مي اندازد و باعث دوري كشور از مسير توسعه مي شود.دكتر رضايي در پايان از همه ي اقشار و تفكرات مختلف مردم خواست در نماز جمعه عبادي سياسي فردا با حضور رهبر معظم انقلاب، حضوري گسترده داشته باشند.

نامه تكان دهنده 240هنرمند مشهور


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



جمعي از اهالي هنر و فرهنگ كشور با صدور بيانيه اي ضمن همراهي با موج سبز مردم، از تمامي مراجع قانوني و مذهبي درخواست كردند كه نقش پناه مردم را در اين شرايط خطير ايفا كنند.به گزارش قلم نيوز، متن بيانيه ارسالي هنرمندان به قلم به اين شرح است:به نام خدابيانيه جمعي از اهالي هنر و فرهنگ كشورجمعه بيست و دوم خرداد روز با شكوهي بود. همه بودند. آنها كه هميشه مي آمدند و آنها كه هرگز نيامده بودند. همه محترم بودند. هيچكس خس نبود، خاشاك نبود.جمعه بيست و دوم خرداد روز نمايش اعتماد، آگاهي و عقلانيت ملت و درك صحيح مردم از ارادة در دست گرفتن سرنوشت خويش بود.1- جامعة هنري ايران همپاي اين جريان تاريخي، پيشگام حركت سرنوشت ساز انتخابات رياست جمهوري دهم شد و در بستر سازي اين اعتماد عمومي، به سهم خود تلاش كرد.2- متاسفانه در هنگامة تجلي اين ارادة ملي، جريان هاي شناخته شده اي با سوءاستفاده از امكانات ملي و دولتي به كارگرداني آرا و مديريت آن پرداختند و در يك اقدام ويرانگر تاريخي، ضربه مهلكي به حقوق مدني مردم وارد كردند و عملاً بخش گسترده اي از جامعه ايران را در آستانه خروج از دايرة اعتماد به نظام قرار دادند.3- در شرايطي كه بسياري از نخبگان سياسي و فرهنگي كشور به همراه بخش عظيمي از ملت ، در صحت انتخابات دچار تشكيك شده اند ، متاسفانه رسانه ملي ايران به جاي بستر سازي براي رفع نگراني ها و اعتراضات و تلاش جهت شفاف سازي واقعيت ها ، همچنان از مواضع و ادبياتي دور از شان اين ملت بزرگ استفاده مي كند.جامعه هنري و فرهنگي ايران همگام با خواست و ارادة عمومي ملت كه در راهپيمايي ميليوني آنها تجلي يافته و در اظهارات نامزدهاي معترض نيز منعكس شده است، از تمامي مراجع قانوني و مذهبي درخواست مي كند، نقش پناه مردم را در اين شرايط خطير ايفا كنند و براي اعاده حقوق از دست رفتة ملت و بازسازي بناي ويران شده عدالت اجتماعي ، اقدام كنند.اين جامعة هنري و فرهنگي همچنين از نيروهاي نظامي و انتظامي درخواست مي كند با خويشتن داري و پرهيز از خشونت ، تصويري جوانمردانه تر از رفتار و فرهنگ ملت ايران را به نمايش گذارند .عزت‌الله‌ انتظامي، صابر ابر، محمد آلادپوش، امير اثباتي، پگاه آهنگراني، محمد احمدي، حميد اسكندري، محمدرضا اعلامي، حميد امجد، ژيلا ايپكچي، اهورا ايمان، بابك اطمينان، ساعد باقري، مرضيه برومند، مهدي بزرگمهر، رخشان بني‌اعتماد، بيتا بهشتيان، شهرزاد بهشتيان، اميرحسين بياتي، كامبوزيا پرتوي، كيومرث پور‌احمد، حميد‌ پور‌آذري، فرهاد توحيدي، هديه تهراني، شاپور حاتمي، امير راد، حيب‌اله صادقي، مهرداد صديقي، هاجر صمدي، فرشته طائر‌پور، طناز طباطبايي، امير عابدي، قدرت‌ا... عاقلي، ساقي عطائي، افشين علاء، حسين عليزاده، فريدون عموزاده خليلي، كيانوش عياري، حميد فرخ‌نژاد، شبنم فرشاد‌جو، محمد فرشته‌نژاد، اصغر فرهادي، فرشاد فزوني، فرهاد فزوني، عبدالجبار كاكاني، مهدي كرم‌پور، باران كوثري، احمدرضا گرشاسبي، نعمت‌ لاله‌اي، نيلوفر لاري‌پور، محمدحسين لطيفي، مهسا محب‌علي، غلامحسين نامي، ليلا حاتمي، حمدعلي حسين‌نژاد، محمدحسين حقيقي، منيژه حكمت، حسين خسرو‌جردي، فردين خلعتبري، سيف‌ا... داد، ابوالحسن داوودي، احمدرضا درويش، بهمن دهقاني، عليرضا رئيسيان، شادمهر راستين، فاطمه راكعي، محمد رحمانيان، داوود رشيدي، ليلي رشيدي، محمد رضايي‌راد، حسين زمان، جمال ساداتيان، حسام‌الدين سراج، سعيد سهيلي، علي‌اصغر سيد‌آبادي، مرتضي شايسته، پرويز شهبازي، سهيل محمودي، محسن مخملباف، آزاده مدني، سهراب مدني، علي مصفا، فاطمه معتمد‌آريا، حسن معجوني، كسري معظمي، محمدرضا موييني، نازنين مفخم، تورج منصوري، داريوش مهرجويي، مازيار ميري، محمدعلي نجفي، مهتاب نصير‌پور، نشاط نوذري، ضياء هاشمي، افشين هاشمي‌، كارن همايون‌نفر، محمدرضا درويشي، مريلا زارعي، محبوبه هنريان، اشكان خطيبي، مرضيه محبوب، سعيد شهرام، نادر رضايي، سعيد پور‌اسماعيلي، آتوسا قلمفرسايي، مصطفي احمدي، احمد وكيلي، مريم نراقي، عليرضا سميع‌آذر، طاهره ايبد، بيوك ملكي، افسانه گيريان، فريبا نباتي، شهرام اقبال‌زاده، پرويز تناولي، منوچهر معتبر، حميدرضا قليچ‌خاني، داريوش فرهنگ، امير توده‌روستا، خسرو خسروي، احمد مرشد‌لو، شهاب فتوحي، رضا بهار‌انگيز، بهذرنگ صمد‌زادگان، شهرام مكري، رضا نامي، بهرام عظيم‌پور، طوفان نهان‌قدرتي، كوروش شيشه‌گران، حامد صحيحي، سميرا اسكندر‌فر، پيروز كلانتري، فرح اصولي، واحد خاكدان، ليلا نقد‌پري، مجيد برزگر، پريوش نظريه، سعيد شهلا‌پور، امين نوراني، محمدمهدي طباطبايي، معصومه بختياري، ابراهيم حقيقي، بيتا فياضي، ژينوس تقي‌زاده، حامد رشتيان، امير‌حسين بيرجندي، پيمان نهان‌قدرتي، علي واجد‌سميعي، بهمن كيارستمي، محمدرضا مقدسيان، ايمان افسريان، معصومه مظفري، ميترا كاويان، گلناز فتحي، رعنا فرنود، محمدحسين ماهر، رزيتا شرف‌جهان، پويا آريان‌پور، منيز صحي، مصطفي دره‌باغي، مرتضي دره‌باغي، محسن صادقيان، رعنا جوادي، بهمن جلالي، تورج كياني، پروين صفري، منصوره حسيني، پرويز آبنار، باربد گلشيري، ثميلا امير‌ابراهيمي، علي‌اكبر صادقي، ليلي گلستان، توكا نيستاني، شيده تامي، وحيد حكيم، احمد ميراحسان، علاء محسني، ماني پتگر، ماجد نيسي، منوچهر مشيري، ميترا كارآگاه، پژمان حبيبيان، هوشنگ آزادي‌ور، محمد نصيري، مجيد عاشقي، سحر سلحشور، مهوش شيخ‌الاسلامي، فرهاد مهرانفر، رضا كاظمي، ارد زند، كيوان كياني، مهدي شكيب، رضا بهرامي‌نژاد، محمد حدادي، علي حدادي، اكبر حدادي، عميد راشدي، جلال متولي، هاله باستاني، محمدحسين مهدوي‌سعيدي، علي اسدي، سيد‌رضا يكرنگيان، ماكان محمدي، سعيد صديق، سعيد حدادي، محمد عاشقي، غزل شاكري، مهدي قربانپور، مجتبي ميرطهماسب، تبسم هاشمي، ايمان وزيري، اريكا ابراهيمي‌قاجار، نيلوفر قادري‌نژاد، فرشته يميني شريف، مهشيد رحيم‌ تبريزي، يعقوب عمامه پيچ، جعفر پناهي، پرويز آبنار، منوچهر محمدي، رايكا ميلانيان، آرزو نيكپور، محمدعلي سعيدي، شيما طباطبايي، فرزاد موتمن، سميرا عليخان‌زاده، مهرداد ميركياني ، شاليزه عارف پور ، مونا زندي ، عليرضا شمس ، منوچهر سفر زاده ، فيروزه اميني ، هايده ديلمغاني ، مجيد اخوان ، محمد هادي قميشي ، مسعود صادقيان ، خزر معصومي ، شادي افشار ، معصومه عبيري

ابراز همدردي دو مرجع تقليد با آسيب ديدگان ناآرامي هاي ايران

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

دو تن از مراجع تقليد شيعه با آسيب ديدگان در جريان نا آرامي هاي اخير در ايران ابراز همدردي كرده اند.
روز پنجشنبه، 18 ژوئن (28 خرداد)، متن اطلاعيه آيت الله يوسف صانعي، از مراجع تقليد شيعه، در مورد تظاهرات و درگيري هاي اخير در ايران انتشار يافت كه در آن آمده است "ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي قربانيان فجايع اخير" نسبت به اقدامات خشونت آميز در روزهاي اخير ابراز تاسف شده است.
در اين اطلاعيه براي سلامت و بهبودي "مجروحان و به خصوص دانشجويان فرهيخته و گرانقدر دانشگاه تهران، شيراز، اصفهان و ساير شهرها" ابراز اميدواري شده است.
آيت الله صانعي اعتراضاتي را كه در پي انتشار نتايج انتخابات اخير رياست جمهوري روي داده، اقدام براي احقاق حق و رفع شبهه از انتخابات و آراي معترضان خوانده و چنين اقدامي را "حق آنان " توصيف كرده است.
وي در ادامه اين اطلاعيه در مورد خشونت عليه تظاهركنندگان مي نويسد "تاسف و تاثر و انزجار شديد خود را از عاملين اين حوادث اعلام نموده و اميدوارم اهداف و خواسته ها از طرف مسئولين نظام، كه بايد حافظ جان و مال و ناموس مردم باشند، به عينيت رسيده و از مرحله خواستن به ظهور و تحقق نايل آيد."
آيت الله صانعي پيشتر در پاسخ نامه مير حسين موسوي، از نامزدهاي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، كه قبل از انتشار اخبار مربوط به اقدامات خشونت آميز در جريان اعتراضات ارسال شد،نوشت "اگر مي پنداشتم كه با تذكر اينجانب گره اي از مشكلات فعلي رفع مي شد، حتما به چنين امر مقدس و لازمي اقدام مي كردم تا شك و شبهه به وجود آمده در انتخابات و آراي مردم، مرتفع گردد."
تصاوير و گزارشهايي از خشونت ماموران عليه مردم انتشار يافته است
همچنين، آيت الله عبدالكريم موسوي اردبيلي، يكي ديگر از مراجع تقليد، در پيامي كه از مكه ارسال داشته، از تمامي كساني كه نسبت به نتايج اعلام شده انتخابات اعتراض دارند خواسته است تا "اعتراضات خود را با رعايت موازين شرعي ابرازنمايند و از دست زدن به آشوب و تخريب اموال عمومي احتراز كنند."
آيت الله موسوي اردبيلي در پيام خود، كه از مكه ارسال شده، از نيروهاي انتظامي و امنيتي خواسته است تا در برخورد با معترضان رافت و ملايمت و با حفظ حدود شرع و قانون رفتار كنند و از دست زدن به اقدامات تحريك آميز خودداري ورزند.
وي ازنهادهاي مسئول انتخابات خواسته است تا به شكايت مردم در زمينه نتيجه انتخابات رياست جمهوري با دقت و سرعت و به نحوي رسيدگي كنند كه موجب رضايت مردم را فراهم آورد و آنان را قانع كند.
خشونت عليه دانشجويان
اعتراضات خياباني نسبت به نتايج انتخابات اخير رياست جمهوري در ايران كوتاه مدتي پس از انتشار نتايج اين انتخابات آغاز شد و با برگزاري تظاهرات پراكنده و چند راهپيمايي بزرگ به خصوص در تهران ادامه داشته است.
تظاهركنندگان، كه از مير حسين موسوي و مهدي كروبي، نامزدهاي اصلاح طلب حمايت مي كنند، دولت را به تخلف انتخاباتي متهم كرده و اعلام پيروزي محمود احمدي نژاد در اين انتخابات را مردود دانسته و خواستار ابطال اين انتخابات شده اند.
دانشگاههاي ايران هدف حملات افراد 'لباس شخصي' بوده است
در مقابل، وزارت كشور نحوه برگزاري انتخابات را مورد تاييد قرار داده و شوراي نگهبان نيز وعده داده است كه به شكايت هايي كه در مورد تخلف آرا دريافت كند رسيدگي خواهد شد اما بروز گسترده تقلب و لزوم برگزاري مجدد انتخابات را مرود دانسته است.
بر اساس گزارش منابع مختلف خبري، ماموران دولتي در مواردي عليه تظاهركنندگان به اقدامات خشونت آميز متوسل شده اند و از جمله در جريان راهپيمايي روز دوشنبه در تهران، دست كم هفت نفر به ضرب گلوله نيروهاي دولتي كشته و شماري زخمي شدند.
منابع خبري و رسانه هاي دولتي كساني را كه "اراذل و اوباش و آشوبگر" خوانده اند مسئول بروز خشونت و تخريب اموال معرفي كرده و كشورهاي خارجي را به تحريك و حمايت از آنان متهم ساخته اند.
گزارش ها و تصاوير متعددي هم از هجوم ماموران و افراد لباس شخصي، كه گفته مي شود وابسته به تشكيلات دولتي هستند، به دانشگاه ها و خوابگاه هاي دانشجويي، ضرب و جرح دانشجويان و تخريب اموال آنان انتشار يافته و حتي اعتراض گروهي از نمايندگان مجلس را برانگيخته است.
برخي گزارش ها از كشته و زخمي شدن تعدادي دانشجو در شهرهاي مختلف به دست مهاجمان حكايت دارد اما مقامات رسمي اين گزارش ها را تاييد نكرده اند و امكان تاييد مستقل اين گزارش ها وجود نداشته است.
چند دانشگاه ها و خوابگاه دانشجويي نيز بسته و امتحانات در تعدادي از دانشگاه ها لغو شده كه ظاهرا منظور از آن جلوگيري از تجمع دانشجويان و برخورد گروه هاي مهاجم با آنان صورت گرفته است.
آيت الله يوسف صانعي در سال هاي بعد از انقلاب سال 1979 در مشاغلي مانند عضويت در شوراي نگهبان و دادستان كل خدمت كرده و آيت الله موسوي اردبيلي هم براي چند سال سمت هاي دادستان كل و رئيس قوه قضائيه را برعهده داشت.

موسوي در راهپيمايي تهران حضور يافت

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

مير حسين موسوي در بين هزاران نفر از هوادارانش كه به نتايج انتخابات رياست جمهوري اعتراض دارند، در ميدان امام خميني تهران حاضر شد. اين راهپيمايي به دعوت آقاي موسوي براي بزرگداشت هشت نفري كه روز دوشنبه در راهپيمايي تهران كشته شدند، برگزار شده است و به گفته شاهدان عيني از ميدان هفتم تير تا ميدان امام خميني تهران در جريان است.
به گزارش شاهدان عيني ميرحسين موسوي مانند هوادارانش لباس سياه بر تن كرده بود و از روي يك ماشين سخنراني كرد.
بر اساس برخي منابع بسياري از خيابانهاي منتهي به محل تجمع مسدود شده اند و امكان عبور و مرور اتومبيل ها به سمت ميدان امام خميني تهران وجود ندارد.
روزنامه گاردين در وبلاگ ويژه خود به نقل از شبكه پرس تي وي، شمار شركت كنندگان در راهپيمايي را "صدها هزار نفر"ذكر كرده است.
حدود ساعت شش بعد از طهر به وقت تهران خبر رسيد كه به دليل ازدحام شديد جمعيت در ميدان امام خميني، مسافران مترو نميتوانند از خروجيهاي اين ميدان بيرون بيايند و به خروج از ايستگاههاي قبلي و بعدي دعوت ميشوند.
در ديگر شهرها، آرامگاه شاهچراغ محل گردهم آيي معترضان شهر شيراز بود كه هزاران نفر از آنها در اين مكان در سكوت مقابل يك تابوت نمادين تجمع كردند.
هرچند برخي منابع حاضر در اين گردهم آيي تعداد ماموران نيروي انتظامي در محل شاهچراغ را اندك توصيف كردند اما نيروهاي لباس شخصي در ميان جمعيت حضور دارند.
اين گردهم آيي پس از آن برگزار شد كه در دو روز گذشته نيروهاي بسيجي با تظاهر كنندگان در شهر شيراز برخورد كردند.
به گفته منابع در زاهدان، اين شهر تا اندازه اي آرام تر شده و تظاهرات به شكل آرام پي گرفته مي شود. همچنين مسجد طالقاني اين شهر نيز محل برگزاري يك مراسم عزاداري براي كشته شدگان در جريان ناآرامي ها بوده است.
در اروميه هم به گفته منابع آگاه خيابان هاي امام خميني و خيام، كه در روز هاي اخير محل برگزاري تجمع معترضان به نتيجه انتخابات بوده، تحت كنترل شديد نيروهاي امنيتي قرار دارند و تا كنون مردم اروميه امكان برگزاري تظاهرات اعتراضي خود را نداشته اند.

موسوي در راهپيمايي تهران حضور يافت

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

مير حسين موسوي در بين هزاران نفر از هوادارانش كه به نتايج انتخابات رياست جمهوري اعتراض دارند، در ميدان امام خميني تهران حاضر شد. اين راهپيمايي به دعوت آقاي موسوي براي بزرگداشت هشت نفري كه روز دوشنبه در راهپيمايي تهران كشته شدند، برگزار شده است و به گفته شاهدان عيني از ميدان هفتم تير تا ميدان امام خميني تهران در جريان است.
به گزارش شاهدان عيني ميرحسين موسوي مانند هوادارانش لباس سياه بر تن كرده بود و از روي يك ماشين سخنراني كرد.
بر اساس برخي منابع بسياري از خيابانهاي منتهي به محل تجمع مسدود شده اند و امكان عبور و مرور اتومبيل ها به سمت ميدان امام خميني تهران وجود ندارد.
روزنامه گاردين در وبلاگ ويژه خود به نقل از شبكه پرس تي وي، شمار شركت كنندگان در راهپيمايي را "صدها هزار نفر"ذكر كرده است.
حدود ساعت شش بعد از طهر به وقت تهران خبر رسيد كه به دليل ازدحام شديد جمعيت در ميدان امام خميني، مسافران مترو نميتوانند از خروجيهاي اين ميدان بيرون بيايند و به خروج از ايستگاههاي قبلي و بعدي دعوت ميشوند.
در ديگر شهرها، آرامگاه شاهچراغ محل گردهم آيي معترضان شهر شيراز بود كه هزاران نفر از آنها در اين مكان در سكوت مقابل يك تابوت نمادين تجمع كردند.
هرچند برخي منابع حاضر در اين گردهم آيي تعداد ماموران نيروي انتظامي در محل شاهچراغ را اندك توصيف كردند اما نيروهاي لباس شخصي در ميان جمعيت حضور دارند.
اين گردهم آيي پس از آن برگزار شد كه در دو روز گذشته نيروهاي بسيجي با تظاهر كنندگان در شهر شيراز برخورد كردند.
به گفته منابع در زاهدان، اين شهر تا اندازه اي آرام تر شده و تظاهرات به شكل آرام پي گرفته مي شود. همچنين مسجد طالقاني اين شهر نيز محل برگزاري يك مراسم عزاداري براي كشته شدگان در جريان ناآرامي ها بوده است.
در اروميه هم به گفته منابع آگاه خيابان هاي امام خميني و خيام، كه در روز هاي اخير محل برگزاري تجمع معترضان به نتيجه انتخابات بوده، تحت كنترل شديد نيروهاي امنيتي قرار دارند و تا كنون مردم اروميه امكان برگزاري تظاهرات اعتراضي خود را نداشته اند.

صدها هزار ايراني سياهپوش در تهران راه پيمايي مي كنند

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
صدها هزار ايراني مخالف نتايج انتخابات رياست جمهوري، با ناديده گرفتن هشدارها و تهديدهاي مقامات امنيتي، روز ديگري از اعتراضات خياباني را آغاز كرده اند.ميرحسين موسوي در پيامي در وب سايت خود از طرفدارانش خواست براي اداي احترام به كساني كه در خشونت هاي روزهاي اخير كشته شدند، سياه بپوشند و در خيايان ها راه پيمايي كنند.جمهوري اسلامي ايران تاييد كرده است كه از روز دوشنبه دست كم هفت تن در زدو خورد با نيروهاي بسيج كشته شده اند.اتهامات تقلب در راي گيري جدي ترين نا آرامي در ايران از زمان انقلاب اسلامي سال ۱۹۷۹ را موجب شده است.يك سخنگوي شوراي نگهبان روز پنجشنبه به رسانه هاي دولتي گفت شورا تحقيق درباره مجموعا ۶۴۶ مورد شكايت خلافكاري در انتخابات را آغاز كرده است. شورا همچنين از مير حسين موسوي و دو كانديداي شكست خورده ديگر دعوت كرده است براي بحث درباره نگراني هاي خود روز شنبه در جلسه اي شركت كنند.روز چهارشنبه، ده ها هزار نفر در سكوت در خيابان هاي تهران راه پيمايي كردند.گروه هاي طرفدار حقوق بشر مي گويند در روزهاي اخير تعداد زيادي از اعضاي اوپوزيسيون دستگير شده اند. از جمله ابراهيم يزدي، دبير كل نهضت آزادي، كه در بخش مراقبت هاي ويژه در بيمارستاني در تهران دستگير شد.

تحصن نامحدود و شبانه‌روزي در دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران از روز شنبه

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


جمعي از دانشجويان دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرده‌اند كه از روز شنبه در محل پرديس مركزي اين دانشگاه به صورت نامحدود تحصن خواهند كرد.
متن كامل اين اطلاعيه به شرح زير است:
تحصن براي آزادي
پس از وقايع اخير كوي‌دانشگاه و اعلام تحصن اساتيد در مسجد دانشگاه ما هم‌چون باقي دوستان‌مان رفتيم كه به ضرب و شتم و جنايت عليه حريم خصوصي دانشجو متعرض شويم اما تنها شعارهايي شنيديم كه شنيدن‌شان خوش است، آن‌قدر شوري اين آش زياد بود كه بسيج اساتيد و رئيس فرمايشي دانشگاه هم محكومش كردند بنابراين تنها محكوم كردن و شعاردادن به نظر كافي نمي‌آيد، اعلام مرحله‌اي بودن و محدود بودن تحصن نشانه‌‌اي است از آ‌ن‌‌هايي كه منتظر همراهي‌شان بوديم كه اين تحصن بيش‌تر به جلوه‌ي در انظار عام شبيه است تا نيل به خواسته‌هاي به حق ما، بنابراين با همه‌ي احترامي كه برايشان قائليم و همبستگي با ايشان در تحصن زمان‌دار و محدودشان، اعلام تحصن نامحدود به صورت شبانه‌روزي از تاريخ سي ام خرداد هشتاد و هشت تا حصول به نتيجه و رسيدن به آزادي مي‌كنيم.
سنگر ما چمن‌هاي حياط دانشكده‌ي هنرهاي زيبا و سنگ‌فرش آن است و براي بست‌نشيني‌مان به هيچ‌نيرويي بيرون از دانشگاه چشم اميد نداريم. سياسيون و عقلا اگر امام‌زاده‌اي بودند گره از كار خود مي‌گشودند اما اين به معناي آن نيست كه دست‌هاي كمك‌رسان را پس بزنيم. ما دانشجويان هنرهاي زيباي دانشگاه تهران بدون احساس مالكيت اين تحصن هر استاد و دانشجويي را در هر كجاي اين كشور به جمع‌مان دعوت مي‌كنيم تا به حصول نهايي كه آزادي است برسيم. خواسته‌هاي اين تحصن.
اول، اعلام اسامي كامل بازدشت‌شدگان، آزادشدگان، مضروبين در بازداشت و شهداي احتمالي حمله به كوي.
دوم، عذر‌خواهي رئيس نالايق وقت دانشگاه فرهاد رهبر از دانشجويان و بركناري‌‌اش كه با همه‌ي ادعاهاي اطلاعاتي حتا نمي‌تواند آماري از زخمي‌ها و كشته‌گان احتمالي كوي بدهد.
سوم، خلع يد اجرايي و محاكمه‌ي تمام آمرين و عاملين حمله به كوي دانشگاه تهران در هر پست حكومتي در اسرع وقت.
چهارم، قصاص حق است و چشمي در برابر چشم يا دنداني جاي دندان حق شرعي دانشجوياني است كه جفايي برآن‌ها رفته.
پنجم، اطلاق رسمي شهيد به كشته‌گان احتمالي كوي دانشگاه از طرف مراجع ذي‌صلاح.
ششم، تصويب قوانين پيش‌گيرانه از حمله‌ي نيروهاي انتظامي و شبهه نظامي به محيط‌هاي دانشجويي و تضمين اجرايي آن در مجلس.
هفتم، احقاق حق راي مردم در انتخابات بيست‌ودوم خرداد كه حمله به كوي ناشي از مخدوش شدن همين حق بود.
جمعيت تحصن براي آزاديدانشكده‌ي هنرهاي زيباي دانشگاه تهران