۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

من يكي از يك ميليون مجري انتخابات هستم كه حسابي سر كار گذاشته شديم

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


از سه روز قبل منشي صندوق ها راي گيري را به عنوان كاربر كامپيوتر به ستادهاي انتخابات از جمله مناطق مختلف آموزش پرورش فرا خواندند تا برنامه رايانه اي راي گيري انتخاباتي را آموزش دهند در اين جلسه توجيهي دو كاربر از هر حوزه انتخاباتي آمده بودند.
و اما روز جمعه 22 خرداد روز حماسه ملت. از ساعت 6 و نيم صبح به حوزه رفتيم. در هر حوزه راي گيري 15 نفر نيروي اجرايي حضور داشتند. به ترتيب رييس صندوق معاون صندوق و 3 منشي دو كاربر كامپيوتر و سه ناظر از فرمانداري و وزارت كشور و شوراي نگهبان و نيروي امنيتي حفاظتي صندوق و 4 ناظر 4 كانديدا كه بيشتر از همه ناظر آقاي موسوي تا آخرين لحظه شمارش آرا حضور داشت.
ازساعت 7 نا8 صبح نيروهاي ستادي تلاش كردند تا كامپيوتر و خط تلفن و اينترنت را وصل كنند و برنامه راي گيري را از حالت آفلاين به آنلاين درآوردند تا در عين حالي كه با استفاده از باركد خوان باركد كارت ملي وارد كامپيوتر ميشد همزمان به صورت دستي هم در فرمهاي رايانه اي كدهاي ملي وارد ميشد و سپس تعرفه نويسها مشخصات فرد راي دهنده را وارد مي كرد و در شناستامه مهر زده ميشد و تعرفه رياست جمهوري به فرد داده ميشد.
صندوق ها نخست توسط اين اعضا بازديد شد كه خالي است و در آن را به ترتيب رييس صندوق و سپس سه ناظر دولتي پلمپ كردند.
آنچه كه جالب بود اينكه مردم از 5/7 صبح صف كشيده بودند تا راي خود را به صندوق بياندازند.از ساعت 8 كه كار راي گيري شروع شد تا ساعت 10 براي350 تفر تعرفه صادر شد و راي گيري براي آنان به دوصورت دستي و كامپيوتري صورت مي گرفت. مجريان صندوق يك لحظه استراحت نكردند تا بتواتتد اين حماسه ملي را سريعنر ثبت كنند و مردم كمتر درصف بمانند.
صف بسيار طولاتي بود و صحنه هايي از حضور مردم ديده مي شد كه هركس را بسيار متاثر مي كرد. تعرفه بيش از 20 نفر را خودم نوشتم كه متولد 1305 تا 1311 بودند به زحمت راه مي رفتند و من شرمنده از اين همه انتظار آتها در اين صف طولاني.مردي نشسته بر ويلچر كه ظاهرا سكته كرده بود و به زحمت صحبت مي كرد پسرش او را همراهي مي كرد. خارج از صف او را پذيرفتم و برايش تعرفه رياست جمهوري را صادر كردم پسرش ميخواست برايش راي را بنويسد اما اوقبول نكرد و با دستان خودش رايش را توشت.
اما اتفاقات قابل نوجهي كه افتاد: ساعت 10 خبر دادند كه صف ها بسيار طولاني است صف حسينيه ارشاد به يك كيلومتر رسيده فورا از وزارت كشور دستور رسيد كه راي گيري كامپيوتري را جمع كنيد برخي از اعضا اجرايي مخالف بودند و مي گفتند اين دقيقترين راه جمع آوري آراست و تا ساعت ده و نيم عليرغم مخالفت ناظرين به راي گيري كامپيوتري ادامه داديم. ناظر شوراي نگهبان آمد و با دسنور گفت همين حالا به ما دستور رسيده راي گيري كامپيوتري را جمع كنيد. گفنيم بگوييد اين تنها راه چك كردن دقيق تعداد تعرفه ها با تعداد آرا است.بدون توجه به اصرار كاربران دستگاه كامپيوتر جمع آوري شد. و راي گيري به صورت دستي ادامه داشت.
ساعت 12 شب حوزه بسته شد و شمارش آرا توسط اعضا اجرايي صورت گرفت.
ايتجا حوزه اي بود كه هيچگاه بيش از 1200 راي نداشته است اما امروز3237 راي به صتدوق ريخته شده بود و رايي كه براي انتخابات خبرگان ريخته شده بود تنها 660 راي بود كه 145 نا باطله داشت و255 راي به آقاي علوي و 230 راي آقاي تسخيري
اما آراي رياست جمهوري در اين حوزه كه شامل دو صندوق ميشد رويهم از مجموع 3237 راي ماخوذه 2605 راي به مير حسين موسوي 443 راي احمدي نژاد 100راي كروبي و63 راي رضايي بود و 26 راي باطله بود.
پس از نوشتن 7 نسخه صورتجلسه كه به ترتيب يكي در صندوق انداخته ميشد و 2 تا به هيئت اجرايي وزارت كشور مستقر در ستاد اصلي بايد تحويل داده ميشد و به رييس صندوق و ناظر شوراي نگهبان و تاظر فرمانداري هم هركدام يك نسخه از فرم 22 تحويل داده شد كه همه اين صورتجلسه ها بايد به امضاي تمامي اعضاي اجرايي و ناظر بر صندوق مي رسيد.راي شمارش شده به صورت بسته هاي 100 نايي دسته يندي شد و با تعرفه هاي باقيمانده و خالي و مهرهاي شوراي نگهبان و نظارت و رياست جمهوري همه بايد در صندوق گذاشته و مجددا بوسيله رييس صندق و ناظرين پلمب ميشد و شماره پلمبها هم در صورتجلسه فرم 22 قيد ميشد.
ناظر وزارت كشور پس از پايان شمارش از كاربران خواست تا فرم 22 را به صورت اينترنتي وارد سايت وزارت كشور كنند كه عليرغم تلاش كاربران به علت شلوغي خطوط اينترنت تا ساعت 2صبح 23خرداد نتوانستيم فرم 22 را وارد سايت وزارت كشور كنيم.به علت خستگي اعضا اجرايي كه 14 ساعت تلاش بي وقفه براي ثبت آرا كرده بودند ساعت 2و نيم صبح كليه اعضا اجرايي و ناظرين به همراه صتدوقها به سايت منطقه واقع در آموزش پرورش رفتيم كه صتدوقها را تحويل دهيم.
نكات جالب در اين راي گيري اين است كه يكي از اعضا اجرايي كه طرفدار و حاميان منطقه 17احمدي نژاد بود و ازحضور گسنرده مردم شكست خود را پيش بيني ميكرد و مي گفت خوبه هر وقت مردم لج مي كنند حضورشون گسترده تر ميشه.ساعت 12و نيم با موبايل به او خبر دادند كه آرا شمارش شده و از 33 ميليون راي 22 ميلون احمدي نژاد راي آورده. از تعجب خشكمان زد گفتيم هيچ صندوقي هتوز شمارش آرا تموم نشده مگه ميشه ؟
با تماس به دوستان اجرايي در صندوقهاي ديگر اين خبرها را تا ساعت 3 صبح دريافت كردم. سلسبيل در تهران از حدود 5 هزار راي 4هزار موسوي حصارك كرج از 1800 راي 1400 موسوي از صندوقي در تازي آباد از حدود 4هزار راي احمدي نژاد دو برابر بيش از موسوي راي داشته در يك منطقه محروم خرمشهر از 800 راي 600 احمدي تژاد و 150 موسوي از حوزه اي در شهرك وليعصر شيراز از 1700 راي 1040راي احمدي تژاد و 650راي موسوي.جالب اين بود كه هيچكدام به اينترنت وصل نشده بودند و هيچكدام زودتر از ساعت 3 صبح شنبه صندوقها را تحويل نداده بودند.در صورتيكه تلويزيون از ساعت 1بامداد ارقام 10 ميليوني را اطلاعرساني مي كرد.
اما آنچه كه در ساعت 11 صبح يكشنبه24 خرداد در آموزش پرورش يكي از مناطق تهران مشاهده كردم مرا از چگونگي اين آمار ساختگي آگاه و راز اين تقلب را برايم برملا ساخت. ساعت 10 و نيم صبح يكشنبه 24 خرداد بناگاه چند سرباز آمدند و در آموزش پرورش را بستند گفتم چه خبر شده جواب ندادند ديدم وانتي را آوردند و در كنار سالن بزرگ آموزش پرورش قرار دادند درون سالن را كه نگاه كردم از تعجب خشكم زد نمام صندوق هايي را كه ما دو و نيم بامداد شنبه در اينجا تحويل داده بوديم و قرار بود به وزارت كشور برده شود همانجا بود پلمب شده و دست نخورده يعني اصلا باز نشده بود. سرباز گفت داريم رايها را مي بريم. آشفته به ساختمان وارد شدم مسئول ستاد انتخابات را ديدم گفننم خسته نباشيد اين سربازها دارن تازه امروز صندوق هاي راي را مي برند مگر قرار نبود اين صندوق ها به وزارت كشور برده و رايها جمع آوري شود. گفت نه نياز نبود همون فرم 22 كه كامپيوتري وارد كرديد براي وزارت كشور كافيست و ديگر نيازي به باز كردن صندوقها نيست. گفنم پس اين رايها را ميخواهنذ چكار كتند گفت دپو كنند گفتم دپو؟ گفت نه براي 6 ماه رايها در جايي برده و محافظت مي شود.
احساس سرخوردگي شرمندگي از ملتي كه 14ساعت سرپاايستاده بودند و خودم كه واقعا سركار بودم وقتي قرار تبود حتي زحمت بازكردن صندوقها را به خود دهيد و از برگه هاي راي وحشت داشتيد چه زيبا بود كه از همون اول مي گفتيد انتخاباتي برگزار نمي كنيم وديگر نيازي به ارائه آمار دروغ نبود جالب است وزارت كشور حتي جرات تقلب و دستكاري در آرا ي مردم را تيز نداشت و از ديدن صفوف راي گيران و نتايج وحشت داشت.
منبع : سايت سكولاريسم نو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859