۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

موسوي در راهپيمايي تهران حضور يافت

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

مير حسين موسوي در بين هزاران نفر از هوادارانش كه به نتايج انتخابات رياست جمهوري اعتراض دارند، در ميدان امام خميني تهران حاضر شد. اين راهپيمايي به دعوت آقاي موسوي براي بزرگداشت هشت نفري كه روز دوشنبه در راهپيمايي تهران كشته شدند، برگزار شده است و به گفته شاهدان عيني از ميدان هفتم تير تا ميدان امام خميني تهران در جريان است.
به گزارش شاهدان عيني ميرحسين موسوي مانند هوادارانش لباس سياه بر تن كرده بود و از روي يك ماشين سخنراني كرد.
بر اساس برخي منابع بسياري از خيابانهاي منتهي به محل تجمع مسدود شده اند و امكان عبور و مرور اتومبيل ها به سمت ميدان امام خميني تهران وجود ندارد.
روزنامه گاردين در وبلاگ ويژه خود به نقل از شبكه پرس تي وي، شمار شركت كنندگان در راهپيمايي را "صدها هزار نفر"ذكر كرده است.
حدود ساعت شش بعد از طهر به وقت تهران خبر رسيد كه به دليل ازدحام شديد جمعيت در ميدان امام خميني، مسافران مترو نميتوانند از خروجيهاي اين ميدان بيرون بيايند و به خروج از ايستگاههاي قبلي و بعدي دعوت ميشوند.
در ديگر شهرها، آرامگاه شاهچراغ محل گردهم آيي معترضان شهر شيراز بود كه هزاران نفر از آنها در اين مكان در سكوت مقابل يك تابوت نمادين تجمع كردند.
هرچند برخي منابع حاضر در اين گردهم آيي تعداد ماموران نيروي انتظامي در محل شاهچراغ را اندك توصيف كردند اما نيروهاي لباس شخصي در ميان جمعيت حضور دارند.
اين گردهم آيي پس از آن برگزار شد كه در دو روز گذشته نيروهاي بسيجي با تظاهر كنندگان در شهر شيراز برخورد كردند.
به گفته منابع در زاهدان، اين شهر تا اندازه اي آرام تر شده و تظاهرات به شكل آرام پي گرفته مي شود. همچنين مسجد طالقاني اين شهر نيز محل برگزاري يك مراسم عزاداري براي كشته شدگان در جريان ناآرامي ها بوده است.
در اروميه هم به گفته منابع آگاه خيابان هاي امام خميني و خيام، كه در روز هاي اخير محل برگزاري تجمع معترضان به نتيجه انتخابات بوده، تحت كنترل شديد نيروهاي امنيتي قرار دارند و تا كنون مردم اروميه امكان برگزاري تظاهرات اعتراضي خود را نداشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859