۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

حوادث ايران در روزنامه هاي بريتانيا


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
روزنامه آبزرور چاپ لندن در صفحه اول شماره يكشنبه 14 ژوئن (24 خرداد) تيتر زده است كه در ايران بر سر انتخابات "دزديده شده" شورش شده است.
اين روزنامه در خبر اول خود، با چاپ تصويري از يكي از معترضين در خيابانهاي تهران نوشته پليس ضد شورش شب گذشته به مقابله با هزاران نفر پرداخت كه شعار مرگ بر ديكتاتور سر مي دادند.
روزنامه آبزرور در تحليل جداگانه اي نوشته است كه فارغ از اين كه در انتخابات روز جمعه تقلب شده باشد يا نه، نتيجه عملي آن اين است كه هر چند قدرت آقاي احمدي نژاد بيشتر شده، اما اين قدرت شكننده تر از گذشته شده است چون جريان انتخابات نشان داده كه در ايران تكثر آرا وجود دارد و مردم خواستار گفتمان آزاد - بخصوص با دنياي خارج - هستند.
روزنامه اينديپندنت يكشنبه نيز عنوان خبر صفحه اول خود را "ترور در تهران" انتخاب كرده است. اين روزنامه در كنار تصوير برزگي از يك جوان معترض كه با دستان خونين صورت خون آلود خود را در پارچه اي گرفته است نوشته "يك ضربه محكم به صورت، يك لگد در بيضه ها و زنده باد احمدي نژاد".
اين روزنامه مقاله هاي متعددي در خصوص انتخابات و ناآراميهاي روز شنبه منتشر كرده و در تحليلي نوشته است كه انتخابات ايران به مفهوم واقعي كلمه، "آزاد و منصفانه" برگزار نشد، و از دست مير حسين موسوي، رقيب اصلي آقاي احمدي نژاد، كار زيادي بر نمي آيد.
رابرت فيسك، يكي از تحليلگران روزنامه اينديپندنت، در گزارش مفصلي از تهران نوشته است كه چگونه شاهد حملات پليس به تظاهر كنندگان بوده است. او نوشته كه ماموران پليس در موارد متعدد با باتوم به صورت جوانان بازداشت شده مي زدند، سپس در ناحيه بيضتين به آنها لگد مي زدند.
"يك ضربه محكم به صورت، يك لگد در بيضه ها و زنده باد احمدي نژاد"
روزنامه اينديپندنت
روزنامه ساندي تايمز هم خبر اصلي صفحه اول خود را به ايران اختصاص داده است. اين روزنامه با تيتر "انفجار ايران بعد از راي گيري" نوشته است كه نتيجه اعلام شده نتيجه واقعي آرا مردم نبوده است.
ساندي تايمز مي نويسد يك نظر سنجي از 5000 نفر كه پيش از انتخابات توسط دفتر آيت الله علي خامنه اي، رهبر ايران، انجام شده بود و نتايج آن به دست آن روزنامه رسيده، حكايت از آن دارد كه ميزان راي مير حسين موسوي در سراسر ايران بالاي 58% بوده است.
اين در حالي است كه آرا آقاي موسوي در انتخابات توسط وزارت كشور ايران زير 34% اعلام شد.
روزنامه ساندي تايمز به نقل از افرادي كه در اعتراضات روز گذشته شركت داشته اند نوشته است كه مردم براي مطالبه آرا "سرقت شده" خود به خيابانها رفته بودند.
اين روزنامه در مقاله اي ديگر مي نويسد كه حكومت ايران براي جلوگيري از به روي كار آمدن افرادي كه به تعامل بيشتر با غرب معتقدند نتيجه انتخابات را تغيير داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859