۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

حمله شبانه به كوي دانشگاه تهران




لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
در پي حمله نيروهاي لباس شخصي و امنيتي به تجمع دانشجويان ساكن كوي دانشگاه تهران، بيش از پانزده تن از دانشجويان ساكن كوي دانشگاه تهران در اثر اصابت گلوله به ايشان، به شدت مجروح شدند.
تجمع دانشجويان ساكن كوي دانشگاه تهران كه از آغاز يكشنبه شب، بيست‌وچهارم خرداد ماه آغاز شده‌بود. با ورود نيروهاي لباس شخصي و امنيتي به داخل كوي و مستقر شدن در ساختمان تخليه‌شده 23 مي‌رود كه به جنگي نابرابر تبديل شود.
نيروهاي امنيتي كه دور تا دور كوي را از ساعت نزديك به 23 يكشنبه شب تحت اختيار دارند، چند بار براي ورود به كوي تلاش كردند كه اين تلاش با مقاومت دانشجويان ناكام ماند. اما پس از آغاز حمله تمام عيار نيروهاي امنيتي به كوي دانشگاه كه با پرتاب نارنجك صوتي، گاز اشك‌آور و تيراندازي زميني به تمام درهاي كوي دانشگاه همراه بود، توانستند وارد كوي دانشگاه شوند و در ساختمان 23 مستقر شوند كه از آغاز تجمع به علت عدم امنيت حداقلي از سوي دانشجويان ترك و كاملاً تخليه شده‌بود.
اين در حالي است كه در جريان تلاش نيروهاي امنيتي براي ورود به كوي و در حين درگيري ميان نيروهاي امنيتي لباس شخصي با دانشجويان، بيش از پانزده نفر از دانشجويان تنها به علت اصابت گلوله به شدت مجروح شدند. از ميان مجروح‌شد‌گان، وضعيت دانشجويي به علت خونريزي از ناحيه گردن و صورت به شدت وخيم است. هم‌چنين دو مورد از تيرهاي شليك‌شده به صورت دانشجويان برخورد كرده‌است كه يكي از دانشجويان از ناحيه چشم آسيب‌ ديده‌است و به گفته دانشجويان پزشكي حاضر در كوي، احتمال از دست دادن چشم وي زياد است. ديگر تيرها به پا و بدن دانشجويان اصابت كرده‌است كه منجر به جراحات و زخم‌هاي عميق روي بدن آن‌ها شده‌است.
به گفته دانشجويان نيروهاي مهاجم به طور كامل مجهز هستند و هر گونه سلاح گرم و سرد در اختيار آن‌ها قرار گرفته‌است. كه از جمله مي‌توان به باتوم، چماق، نارنجك صوتي، گاز اشك‌آور و فلفل و تفنگ اشاره كرد. دانشجويان هم‌چنين از استفاده نيروهاي مهاجم از نوع عجيبي گلوله پلاستيكي خبر مي‌دهند كه حالت ساچمه‌اي دارد و در حين اصابت با بدن، پوست بدن فرد را سوراخ‌ سوراخ مي‌كند.
درگيري‌ها در كوي دانشگاه در حالي ادامه دارد كه تمامي نگهبانان و مسئولان كوي، خوابگاه دانشجويي دانشگاه تهران را ترك كرده‌اند و دانشجويان در محوطه كوي و در برابر نيروهاي مهاجم كاملاً تنها هستند. اين امر سبب شده‌است تمامي دانشجويان حاضر در كوي از شدت التهاب و نگراني، علي‌رغم شدت و تداوم شليك گاز اشك‌آور، نارنجك صوتي و گلوله‌هاي پلاستيكي، از اتاق‌ها و ساختمان‌هاي خود بيرون بيايند.
به گفته دانشجويان حاضر در كوي دانشگاه تهران، مجروح‌شدگان به شدت نياز به تجهيزات پزشكي و انجام عمليات فوري پزشكي دارند،‌ با اين حال نه تنها آمبولانسي در اختيار دانشجويان نيست كه از كمك‌هاي اوليه نيز خبري نيست.
درگيري‌ها در كوي دانشگاه تهران در حالي در ساعت 2 پس از بامداد ادامه دارد كه شبكه موبايل در سراسر تهران براي بار دوم پس از اعلام نتايج انتخابات قطع شده‌است.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859