۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

كروبي و موسوي: شوراي نگهبان انتخابات را باطل كند


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



مهدي كروبي و ميرحسين موسوي طي بيانيه هايي اعلام كرده اند كه شوراي نگهبان انتخابات را باطل كند و با برگزاري انتخابات مجدد، اعتماد عمومي را بازگرداند.
آقاي كروبي ضمن اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري اعلام كرده كه محمود احمدي نژاد را رئيس جمهور ايران نمي داند و آقاي موسوي نيز از مردم خواسته "به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد" به مخالفت خود نسبت به نتايج انتخابات ادامه دهند.
آقاي كروبي در اين بيانيه اي كه خطاب به ملت ايران منتشر شده، اعلام كرده است كه "با توجه به حضور شما (ملت) مطمئن باشيد نامزدهاي مورد علاقه شما در اين دوره انتخابات از حق خود و شما كوتاه نخواهند آمد."
به گفته آقاي كروبي، "نتايج اعلام شده بر اين انتخابات نامشروع و دولت بر آمده از آن فاقد وجاهت ملي و صلاحيت اجتماعي است و از اين رو آقاي محمود احمدي نژاد را رئيس جمهوري ايران نمي دانم."
آقاي كروبي از شوراي نگهبان قانون اساسي كه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد خواسته است كه اين انتخابات را باطل و "در راستاي خواست به حق ملت و اكثريت مردم بار ديگر اين انتخابات را تجديد نمايند."
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرده كه اگر شوراي نگهبان درخواست ابطال انتخابات را ناديده بگيرد و اين شورا و دولت بر نتايج فعلي تاكيد داشته باشند، تصميم هاي جديدي خواهد گرفت كه در اطلاعيه هاي بعد به اطلاع مردم خواهد رسيد.
آقاي كروبي از نيروي انتظامي و نيروهاي امنيتي خواسته است كه حقوق شهروندي منتقدان و معترضان را رعايت كنند زيرا به عقيده وي"شكرانه بيرون آوردن آقاي محمود احمدي نژاد از صندوق هاي راي ضرب و شتم مردم، دستگيري و تهديد امنيتي فعالان سياسي و اجتماعي و ايجاد جو امنيتي در كشور نيست."
آقاي كروبي از قطع وسايل ارتباط جمعي، سايت ها، موبايل ها، پيامك ها انتقاد كرده و گفته است:"كار به جايي رسيده كه حتي از انتشار اطلاعيه ها و بيانيه هاي اينجانب در روزنامه ها و حتي روزنامه اينجانب (اعتماد ملي) خودداري مي شود و مطبوعات مورد تهديد قرار مي گيرد."





درخواست موسوي از مردم براي مخالفت مسالمت آميز
همزمان نيز آقاي موسوي بيانيه اي منتشر كرده و از مردم خواسته كه به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد، مخالفت خود را نسبت به نتايج انتخابات نشان دهند.
آقاي موسوي، مي گويد كه درخواست مجوز برگزاري راهپيمايي را به مسئولان داده است تا يك راهپيمايي بزرگ در تمامي شهرهاي كشور برگزار شود و از آن طريق "مردم فرصتي براي نمايش مخالفت خود با شيوه برگزاري انتخابات و نتايج آن پيدا كنند."
هنوز مقامات دولتي واكنشي نسبت به اين تقاضا نشان نداده اند اما آقاي موسوي مي گويد:"موافقت مسئولان با اين امر مي تواند بهترين راه حل براي مهار هيجانات فعلي باشد."
در دو روز گذشته محدوديت هاي ارتباطي در ايران ايجاد شده و آقاي موسوي با اشاره به آنها مي نويسد كه قطع امكانات ارتباطي منجر به تغيير واكنش ها خواهد شد و اين نگراني وجود دارد كه "خداي ناكرده به حركات كور تبديل شود."
آقاي موسوي به نيروي انتظامي كه در دو روز اخير با برخي از معترضان در خيابانها درگير شده است، توصيه كرده، "از برخورد خشن با حركت هاي خودجوش مردم خودداري كند و اجازه ندهد كه اعتماد مردم نسبت به اين نهاد ارزشمند (نيروي انتظامي) خدشه دار شود."
آقاي موسوي تاكيد كرده كه امروز تقاضاي خود را مبني بر ابطال نتايج انتخابات اخير به شوراي نگهبان ارائه كرده است واين كار را تنها راه حل بازگشت اعتماد عمومي و حمايت مردم از دولت مي داند.
متن كامل بيانيه مير حسين موسوي
هموطنان عزيز
از سراسر كشور اخبار بسياري در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتايج اعلام شده براي انتخابات اخير به اينجانب مي‌رسد.
اطمينان دارم كه اين واكنش‌ها نه به خاطر شخص من ، بلكه از سر نگراني نسبت به روش جديدي از زندگي سياسي است كه دارد بر كشور ما تحميل مي‌شود.
اقداماتي كه در طي اين چند روز شاهد آن بوده‌ايم تاكنون در جمهوري اسلامي سابقه نداشته است.
اگر مردم با اضطراب تحولات فعلي را دنبال مي‌كنند به خاطر نگراني شديدي است كه نسبت به در خطر قرار گرفتن دستاوردهاي عظيم انقلاب خود دارند.
ما به عنوان كساني كه به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي آن پايبنديم اصل ولايت فقيه را يكي از اركان اين نظام مي‌دانيم و حركت سياسي را در چارچوب‌هاي قانوني دنبال مي‌كنيم.
اميدوارم روند آتي حوادث نادرست بودن اين برداشت را نشان دهددر عين حال هشدار مي‌دهيم كه در اين كشور هيچ يك از كساني كه به انقلاب اسلامي علاقه دارند چنين روندي را نخواهند پذيرفت اين چيزي است كه خون صدها هزار شهيد ما را به مسووليت پذيري در قبال آن فرا مي‌خواند.





مردم عزيز
اينجانب امروز طي نامه‌اي تقاضاي خودرا مبني بر ابطال نتايج انتخابات اخير به شوراي نگهبان ارايه كردم و اين كار را تنها راه حل براي بازگشت اعتماد عمومي و حمايت مردم از دولت مي‌دانم.
توصيه موكد و مجدد اين خدمتگزار شما آن است كه به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد مخالفت‌هاي مدني و قانوني خود را در سراسر كشور ادامه دهيد.
ما از مسوولان درخواست كرده‌ايم كه مجوز برگزاري يك راهپيمايي بزرگ در تمامي شهرهاي كشوربه ما داده شود تا در طي آن مردم فرصتي براي نمايش مخالفت خود با شيوه برگزاري انتخابات و نتايج آن پيدا كنند. موافقت مسولان با اين امر مي‌تواند بهترين راه حل براي مهار هيجانات فعلي باشد.
از رنگ سبز كه نماد معنويت و آزادي و عقلانيت ديني و مداراست و شعار الله اكبر كه حاكي از ريشه‌هاي انقلابي ماست دست بر نداريم. اين رنگ و شعاري است كه همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترين وسيله ارتباط دل‌ها و خواسته‌هاي ما با هم خواهد بود.
متاسفانه تلاش گسترده‌اي براي قطع تمامي امكاناتي ارتباطي ما با هم صورت مي‌گيرد و به اين نكته توجه نمي‌شود كه قطع اين مجاري تنها منجر به آن خواهد شد كه واكنش‌هاي موجود از شكلي هدفمند و مهار شده تغيير ماهيت پيدا كند و خداي ناكرده به حركات كور تبديل شود.
اطمينان دارم كه خلاقيت شما راه حل‌هاي ارتباطي جديد و موثري را پايه ريزي خواهد كرد تا بتوانيم از اقدامات خود نتايجي مفيد به حال كشور و نظام و انقلاب بگيريم. به عنوان يك علاقمند به نيروي انتظامي توصيه مي‌كنم از برخورد خشن با حركت‌هاي خودجوش مردم خودداري كند و اجازه ندهد كه اعتماد مردم نسبت به اين نهاد ارزشمند خدشه دار شود.
اين مردم براي احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نيروهاي نظامي و انتظامي كشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و درآينده نيز چنين خواهد بود.





متن كامل بيانيه مهدي كروبي
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت بزرگ ايران
واكنش هاي خود جوش شما به اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نشان دهنده آگاهي و تعهد شما نسبت به ايران اسلامي و عدم مشروعيت نتيجه اعلام شده براي انتخابات 22 خرداد 1388 است گرچه مي دانيد و مي دانيم كه اگر امكان داشت اين واكنش ها از راههاي قانوني و در چارچوب هاي مدني انجام مي شد از مطلوبيت بيشتري برخوردار بود. اما در حال با توجه به حضور آگاهانه شما مطمئن باشيد نامزدهاي مورد علاقه شما در اين دوره انتخابات از حق خود و شما كوتاه نخواهند آمد . نتيجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسي در مسير تاريخ انقلاب است.
اول: انحراف از جمهوريت نظام كه نقطه شروع ان برگزاري دومين انتخابات مجلس خبرگان رهبري در سال 1369 و رد صلاحيت گسترده ياران امام (ره) پس از رحلت بنيان گذار جمهوري اسلامي بود و اين انحراف سبب شد جمهوري مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتي افرادي كه در اين انحراف مقصر بودند از آن آسيب مي بينند و كار به جايي رسيده كه از كليت جمهوري اسلامي، هر دو ركن جمهوريت واسلاميت با اين انتخابات و اعلام نتايج مخدوش ان زير سوال رفته است.
دوم : انحراف از اصلاحات كه با فرصت سوزي و از دست دادن خودخواهانه موقعيت هاي بي نظيري كه ملت ايران در حوادث پس از دوم خرداد 1376 در اختيار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مديريت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جويان منتهي به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشكيل دولت نهم كه مهم ترين مخالف اصلاحات در سال 1384 و تثبيت او در سال 1388 گرديد . من بار ديگر اعلام مي كنم انتخاباتي كه با حضور پرشور ملت ايران برگزار شد نبايد وسيله سوء استفاده قرار گيرد و نتايح اعلام شده بر اين انتخابات نامشروع و دولت برآمده از ان فاقد وجاهت ملي و صلاحيت اجتماعي است و از اينرو آقاي محمود احمدي نژاد را رييس جمهور ايران نمي دانم.
اما از ان جايي كه به اصل نظام جمهوري اسلامي باور راسخ دارم و اين نوع انتخابات را تعريض به ميراث و راه امام مي دانم و از ان جايي كه هنوزم به ظرفيت نهادهاي قانوني در جمهوري اسلامي باور دارم از شوراي نگهبان مي خواهم با ابطال انتخابات و در راستاي خواست به حق ملت واكثريت مردم بار ديگر اين انتخابات را تجديد نمايد و اين بار به حق ، از آراي مردم پاسداري كند . بديهي است اين راه حل براي برون رفت از وضع موجود و اتمام حجتي با نهادهاي حقوقي و قانوني مي باشد .
فارغ از قضاوت من درباره برخي از اعضاي تاثير گذار شواري نگهبان و عوامل تاثير گذار پشت صحنه ان به ملت عزيز ايران عرض مي كنم كه ضمن اعلام نظرات صريح خود درباره عدم مشروعيت نتايج انتخابات از ظرفيت هاي قانوني موجود بهره ببرند و از نيروي انتظامي و امنيتي مي خواهم حقوق شهروندي منتقدان و معترضان را رعايت نمايند و نگذارند با انتشار تصاوير موحش و موهن در رسانه هاي خارجي موجبات وهن نظام جمهوري اسلامي فراهم آيد و بدانند كه شكرانه بيرون اوردن اقاي محمود احمدي نژاد از صندوق هاي راي ضرب و شتم مردم ، دستگيري و تهديد امنيتي فعالان سياسي واجتماعي و ايجاد جو امنيتي در كشور نيست.
همچنين به دولت و دست اندركاران هم يادآوري مي نمايم كه قطع وسايل ارتباط جمعي ، سايت ها ، موبايل ها ، پيامك ها و تلويزيون ها در شان جمهوري اسلامي كه همواره مورد تاييد حضرت امام (ره) بوده است نمي باشد. كار به جايي رسيده است كه حتي از انتشار اطلاعيه ها و بيانيه هاي اينجانب در روزنامه ها و حتي روزنامه اينجانب خودداري مي شود و مطبوعات مورد تهديد قرار مي گيرد.
اينجانب با تاكيد بر هويت مستقل و اصلاح طلبانه خود درخواست ابطال اين انتخابات منحرف شده را به نام صيانت از اراي شما پيگيري نموده و در صورتي كه دولت و شوراي نگهبان بر ان اصرار داشته باشد ، تصميمات خود را در اطلاعيه هاي بعدي به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهم رسانيد . نمايش غير قانوني امروز از سوي آقاي احمدي نژاد كه خود را قبل از تاييد انتخابات و رسيدگي به شكايات، رييس جمهور منتخب ناميده است نيز پرده ديگري از اين نمايش مضحك است.
در پايان ضمن تشكر مجدد از حضور آگاهانه شما در صحنه ، به ملت شريف و جوانان غيور اين سرزمين توصيه مي نمايم كه با حضور خود در صحنه و مراقبت از تحولات جاري ارامش را حفظ نمايند تا بهانه به دست غوغا سالاران ، انحصار طلبان و سركوب گران ندهند .
والسلام عليكم مهدي كروبي - 24 /3 /88

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859