۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

احمدي نژاد به منتقدان پاسخ داد


محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران به انتقادات اخير عليه عملكرد دولت خود پاسخ داده و گفته است تخريب دولت جرم است و نامزدهاي رقيب نمي توانند اتهامات خود را ثابت كنند.
آقاي احمدي نژاد روز شنبه ۲ خرداد در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت: در اين چهار سال و به خصوص در سه ماه اخير به خاطر منافع كشور سكوت كردم اما در مناظره ها برخي حرف ها را خواهم گفت.
او گفت رقيبان او در انتخابات دو اشتباه كرده اند: "اول اينكه طبق قانون تخريب جرم است و دوم اينكه اتهاماتي وارد مي كنند كه بعدا نمي توانند آن را اثبات كنند".
آقاي احمدي نژاد از عملكرد دولت خود در حوزه اقتصاد و سياست خارجي دفاع كرد و به عملكرد منتقدانش در زماني كه اداره كشور را به عهده داشتند تاخت.
كساني كه امروز به دنبال گفتگو با ما هستند، چهار سال پيش مي گفتند بايد ايران را از صحنه جغرافيا حذف كنيم و ما را به حمله نظامي تهديد مي كردند
محمود احمدي نژاد
او گفت: "متوسط نرخ تورم در طول چهار سال اين دولت نسبت به چهار سال دولت هاي قبلي كمتر بوده و ممكن است در مقاطعي به ۲۵ درصد رسيده باشد كه به وجود آمدن آن هم ربطي به سياست هاي اين دولت ندارد".
در حالي كه منتقدان مي گويند سياست هاي دولت نهم به رشد شديد نقدينگي و در نتيجه افزايش تورم منجر شده است، آقاي احمدي نژاد گفته است اين افزايش تورم ناشي از تورم سنگين جهاني و اجراي برنامه هايي مانند سهميه بندي بنزين بوده كه مجلس با وجود مخالفت دولت تصويب كرده و دولت ناچار به اجراي آنها بوده است.
رئيس جمهوري ايران همچنين از سياست خارجي دولت خود دفاع كرد و گفت "با كمترين هزينه و حتي با هزينه اي نزديك به صفر" اهداف سياست خارجي ايران را محقق كرده است.
او گفت: "كساني كه امروز به دنبال گفتگو با ما هستند، چهار سال پيش مي گفتند بايد ايران را از صحنه جغرافيا حذف كنيم و ما را به حمله نظامي تهديد مي كردند".
آقاي احمدي نژاد به شدت از سياست "تنش زدايي" كه در دولت هاي محمد خاتمي و اكبر هاشمي رفسنجاني دنبال مي شد انتقاد كرد و گفت "تحقيري كه ايران در آن دوره تحمل كرد، در طول تاريخ انقلاب بي سابقه بود".
اين در حالي است كه ميرحسين موسوي، رقيب آقاي احمدي نژاد از جناح اصلاح طلب، ساعتي پيش تر در اصفهان گفته بود: "دولت نهم آبروي ايرانيان را در جهان برده است".
اما رئيس جمهوري ايران در كنفرانس خبري خود گفت: "در دولت قبل نتيجه سياست تنش زدايي را ديديم كه براي استقرار ناتو در افغانستان با آنها همكاري كردند، اما آنها به محض اينكه در افغانستان مستقر شدند ايران را كنار گذاشتند. در عراق همين سياست را ادامه دادند و آمريكايي ها در اوج سياست تنش زدايي، ايران را محور شرارت ناميدند".
'بسته پيشنهادي' براي غرب آماده است
آقاي احمدي نژاد ضمن صحبت هاي خود به مجموعه پيشنهاداتي اشاره كرد كه مقامات ايران از مدتي قبل مي گفتند براي ارائه به گروه ۱+۵ در حال بررسي آن هستند.
او گفت: "ما بسته پيشنهادي خود را بر اساس اصول منطقي آماده كرده ايم".
رئيس جمهوري ايران در مورد گفتگو با غرب نيز گفت: "زماني آنها اولتيماتوم مي دادند و ضرب الاجل تعيين مي كردند، اما حالا ما به آنها گفته ايم كه بعد از انتخابات گفت و گو مي كنيم و آنها هم پذيرفته اند"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859