۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

فيس بوك در آستانه انتخابات ايران مسدود شد


دسترسي به شبكه اجتماعي فيس بوك در ايران مسدود شده است.
خبرگزاري كار ايران، ايلنا، با اعلام اين خبر افزود كميته تعيين مصاديق فيلترينگ دستور مسدود شدن فيس بوك را در كشور صادر كرده است.
بعضي گزارش ها نزديكي زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ايران و حضور پررنگ رقيبان محمود احمدي نژاد را علت مسدود شدن فيس بوك عنوان كرده اند.
علت مسدود شدن فيس بوك هنوز به طور رسمي اعلام نشده است.
فيس بوك با ابراز نگراني از مسدود شدن اين سايت در ايران، اين تصميم را "شرم آور" دانسته است.
اين در حالي است كه پيش از اين نيز اين شبكه اجتماعي در ايران مسدود بود و تنها چند ماهي است كه فيلترينگ آن برداشته شده بود.
منابع رسمي در ايران هنوز واكنشي به انتشار اين خبر نشان نداده اند.
طرفداران بعضي از كانديداهاي رياست جمهوري ايران بر روي بعضي از شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك فعال هستند و حضور هواداران ميرحسين موسوي بيشتر از سايرين به چشم مي خورد.
يكي از گروه هاي حاميان آقاي موسوي در فيس بوك بيشتر از 5400 عضو دارد.
اينترنت و انتخابات ايران
فيس بوك مي گويد از دريافت خبر مسدود شدن اين سايت در زماني كه راي دهندگان براي دريافت اطلاعات درباره نامزدهاي انتخاباتي و مواضع آنها به اينترنت روي مي آورند، مايوس شده است.
فيس بوك در پاسخ خبرگزاري فرانسه اعلام كرد محدود شدن فرصت هاي خبررساني و ابراز عقيده در اينترنت به علت نگراني هاي فرهنگي و سياسي دولت ها شرم آور است.
اين در حالي است كه در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري در ايران، نقش اينترنت و شبكه هاي اجتماعي در تبليغات نامزدها و طرفداران آنها بيشتر از قبل به چشم مي خورد.
شهرام شريف، كارشناس فناوري اطلاعات برخورداري فيس بوك از همه قابليت هاي شبكه هاي اجتماعي را عامل توجه هواداران نامزدهاي رياست جمهوري به آن مي داند.
آقاي شريف در گفتگو با بي بي سي فارسي گفت: "در چند ماه گذشته كه فيلترينگ شبكه هاي اجتماعي برداشته شد، آنها به تدريج ميان مردم شناخته تر شدند. فيس بوك شناخته تر است و طبيعي است افراد از آن در زمينه انتخابات و موارد ديگر استفاده كنند."
به گفته آقاي شريف به رغم استقبال از اينترنت، به علت ضريب نفوذ پايين آن در ايران، راديو و تلويزيون همچنان رسانه هاي اصلي مردم هستند و اينترنت تنها در رقابت با مطبوعات است كه نقش مهم تري در خبررساني انتخاباتي دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859