۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

محسن رضايي: خانه انقلاب را بر اساس منافع ملي تشكيل مي دهم


محسن رضايي فرمانده سابق سپاه پاسداران ايران و نامزد انتخابات رياست جمهوري در يك نشست خبري اعلام كرده است كه "خانه انقلاب" را تشكيل خواهد داد كه سران گروه هاي سياسي براي همفكري در آن جمع شوند.
آقاي رضايي در حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در توضيح اين طرح گفت:" ما نبايد در ايران اقليت و اكثريت داشته باشم و طرح مباحثي چون شهروند درجه يك و دو نيز كاملا بيهوده و مخرب است."
آقاي رضايي گفت كه براي دستيابي به يكپارچگي ملي "خانه انقلاب"را تشكيل خواهد داد تا در آن تمام سران گروه ها و جناح هاي سياسي حول محور منافع ملي گرد هم جمع شوند.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري كه در انتخابات سال 1384 چند روز قبل از برگزاري انتخابات انصراف داد، در اولين نشست خبري با رسانه ها تاكيد كرده كه با ديگر نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ملاقات خواهد كرد و با آنها در باره دولت ائتلافي مذاكره مي كند.
آقاي رضايي كه حركت دولت محمود احمدي نژاد را در مسير پرتگاه خوانده، پيشنهاد كرده است كه يك دولت ائتلافي با حضور گروههاي مختلف تشكيل شود.
در نشست مطبوعاتي آقاي رضايي كه در سالن اجتماعات خبرگزاري مهر برپا شده بود، آقاي رضايي به رسانه ها قول داده كه ضمن پاسخگو كردن دولت در مقابل نهادهاي چون مجلس، قوه قضائيه و رسانه ها، امكانات لازم را نيز در اختيار رسانه ها قرار دهد.
اين فرمانده سابق جنگ كه در ده سال گذشته به عنوان دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام فعاليت كرده، با انتقاد از وضعيت اقتصادي ايران، پيشنهاداتي را براي بهبود وضع اقتصادي ارائه كرده است.
او گفت كه طي چهار سال گذشته تورم از حدود 12 درصد به 25 درصد رسيده در حالي كه درآمدهاي دو برابر نشده است و اين نشان مي دهد كه قدرت خريد مردم كم شده است.
طرح هايي نظير ساخت دو منطقه گردشگري، پرداخت وام به دانشجويان، بيمه زنان خانه دار و پرداخت حقوق به آنها را نيز پيشنهاد كرده است.
طرح توسعه گشت هاي ارشاد نيز كه سالهاي اخير در دستور كار نيروي انتظامي بوده است از جمله پرسش هاي خبرنگاران بود كه آقاي رضايي گفت: گشت ارشاد دو بخش دارد بخش مربوط به برخورد با اشرار و چاقو كش هاست كه در اين زمينه دست نيروي انتظامي را مي فشارم اما بخش فرهنگي آن را كاملا غير دولتي مي دانم و آن را به دست فرهنگيان مي سپارم.
آقاي رضايي در بخش سياست خارجي نيز به رابطه با آمريكا اشاره كرد و گفت كه اتفاقات اخير در آمريكا را خوشبينانه مي بيند اگر چه نبايد ايران هوشياري خود را از دست بدهد.
به گفته وي، "اگر آمريكا برخي سياست هاي خود را تغيير دهد ما هم تغيير مي كنيم."
با آنكه آقاي رضايي ارتباط با آمريكا را به سياست هاي آيت الله علي خامنه اي رهبر ايران وابسته دانسته با اين حال پيشنهاد كرده كه ايران بايد "يك بسته جديد سياست خارجي با عنوان تغييرات متقابل به آمريكا" ارائه دهد كه حاوي "حوزه هاي همكاري و اختلاف با آن كشور"باشد.
به نظر اين نامزد انتخابات رياست جمهوري، يكي از مسائل مورد اختلاف ايران با آمريكا مسئله كشور فلسطين و يك از نقاط مشترك نيز حفظ محيط زيست خليج فارس است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859