۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

احمدي نژاد: انتقاد نامزدها خلاف قانون است


محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران و يكي از نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران روز دوشنبه 4 خرداد در يك نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي به انتقاد از رقباي انتخاباتي اش پرداخت كه سياست خارجي وي را زير سئوال برده اند.
آقاي احمدي نژاد به صراحت به اين پرسش پاسخ نداده اما گفته است:"در ايران آزادي نزديك به مطلق است و ما در انتخابات گذشته اين را نداشتيم كه چند كانديدا به صورت متحد و به شدت يك كانديداي ديگر (احمدي نژاد) را زير سئوال ببرند."
به گفته آقاي احمدي نژاد انتقادهاي نامزدهاي رياست جمهوري از عملكرد وي، "خلاف قانون است ولي در كشور ما آزادي هست و در جمهوري اسلامي اين مقدار صبر وجود دارد كه اين مقداز از خلاف قانون را تحمل كند و مشكلي ايجاد نكند."
وي در اين نشست گفت در صورتيكه دوباره رئيس جمهوري ايران شود قصد دارد در مجمع عمومي سازمان ملل كه در ماه سپتامبر برگزار مي شود با باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در خصوص مسائل جهاني مناظره اي علني داشته باشد.
او افزود كه از نظر او پرونده هسته اي ايران پايان يافته است و ايران مذاكره در خصوص برنامه هسته اي اش را فقط در چارچوب مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي سازمان ملل متحد پيش خواهد برد.
آقاي احمدي نژاد گفت: "ايران سياست پيشنهادي توفق غني سازي در مقابل تحريمها را نخواهد پذيرفت."
او گفت كه ايران در خارج از چارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي فقط حاضر است در خصوص مديريت مسائل جهان و برقراري صلح پايدار مذاكره كند.
او در باره لغو سفر وزير خارجه ايتاليا به ايران گفت:"قرار شد اين سفر به تقاضهاي طرف ايتاليايي انجام شود كه بايد اين ديدار در سمنان انجام مي شد اما قبول نكردند و مسئله غيرعادي در اين باره نبوده است."
قرار بود كه فرانكو فراتيني، وزير خارجه ايتاليا هفته گذشته به ايران سفر كند كه پس از آنكه معلوم شد آقاي احمدي نژاد قصد ديدار با او در استان سمنان، يعني محل انجام آزمايش موشكي تازه را داشته است، اين سفر لغو شد.
رئيس جمهوري ايران در پاسخ به سئوالي در باره عدم اجماع اصولگرايان بر نامزدي اش گفته است كه گروه ها در ايران آزادند و همه مي توانند اظهار نظر كنند و هيچكس نمي تواند نظر خود را بر ديگران تحميل كند و در نهايت مردم تصميم گيري مي كنند.
در هفته هاي اخير اصلاح طلبان ضمن ابراز نگراني از سلامت انتخابات، طرح صيانت از آراء را مطرح كرده اند اما آقاي احمدي نژاد گفته است:"عده اي بحث هاي حاشيه اي مطرح مي كنند كه از كشورهاي غربي ياد گرفته اند."
به گفته آقاي احمدي نژاد، قوانين در ايران بسيار شفاف و روشن است و دقيق ترين نظارت در ايران بر انتخابات اعمال مي شود و علاوه بر مجريان و ناظران انتخابات، كانديداها نيز حق دارند براي هر صندوق راي نماينده معرفي كنند.
رئيس جمهوري ايران در پاسخ به سئوال خبرنگاري در خصوص فيلتر شدن سايت فيس بوك و اينكه آيا وي حاضر است به خاطر آزادي بيان امروز دستور رفع فيلتر شدن اين سايت را بدهد، گفت: "هزاران سايت هستند كه عليه دولت مطلب مي نويسند و البته من بايد بپرسم و ببينم كه موضوع دقيقا از چه قرار است و علت فيلتر شدن اين سايت چيست."
او در اين خصوص گفت :" بايد ديد كه آيا اين سايت شاكي خصوص دارد يا شاكي عمومي. اگر شاكي خصوصي دارد بايد طبق قانون رسيدگي شود و اگر شاكي عمومي داشته باشد گفته ايم كه نبايد محدود شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859