۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

تاريخ مناظره هاي انتخاباتي ايران مشخص شد


قرعه كشي مربوط به پخش برنامه هاي تلويزيوني انتخابات ايران با حضور نمايندگان نامزدهاي انتخاباتي و رئيس سازمان صدا و سيما انجام و تاريخ مناظره هاي انتخاباتي ميان نامزدها مشخص شده است.
بر اساس گزارش رسانه هاي ايران، مراسم قرعه كشي عصر روز چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت (۲۰ مه) با حضور مهدي كلهر به نمايندگي از محمود احمدي نژاد، مرتضي الويري به نمايندگي از مهدي كروبي، شهرام گيل آبادي به نمايندگي از محسن رضايي و بيژن زنگنه و احمد پورنجاتي به نمايندگي از ميرحسين موسوي برگزار شد.
بر اساس اين گزارش ها، مناظره ميان آقاي كروبي و آقاي رضايي روز ۱۲ خرداد، مناظره ميان آقاي موسوي و آقاي احمدي نژاد در روز ۱۳ خرداد، مناظره ميان آقاي رضايي و آقاي موسوي روز ۱۴ خرداد، مناظره ميان آقاي احمدي نژاد و كروبي روز ۱۶ خرداد، مناظره ميان آقاي موسوي و آقاي كروبي روز ۱۷ خرداد و مناظره ميان آقاي رضايي و آقاي احمدي نژاد روز ۱۸ خرداد برگزار خواهد شد.
مدت هر يك از اين مناظره ها يك ساعت و نيم در نظر گرفته شده و فيلم آنها از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه به وقت تهران از شبكه سوم تلويزيون ايران پخش خواهد شد.
آغاز تبليغات رسمي
وزير كشور ايران آغاز تبليغات رسمي نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران را اعلام كرد.
صادق محصولي صبح روز چهارشنبه پس از اعلام اسامي نامزدهايي كه شوراي نگهبان صلاحيت آنها را براي انتخابات تأييد كرده است، گفت: "تبليغات رسمي داوطلبان از اين لحظه آغاز مي شود و تا ساعت ۸ صبح روز ۲۱ خرداد ادامه مي يابد".
قانون انتخابات رياست جمهوري ايران
ماده ۶۲- به منظور تضمين برخورداري يكسان نامزدهاي رياست جمهوري از امكانات دولتي، كميسيوني به نام كميسيون بررسي تبليغات انتخابات در وزارت كشور و بنا به دعوت وزير كشور تشكيل مي گردد.
ماده ۶۳- اعضاي كميسيون بررسي تبليغات رياست جمهوري عبارتند از:
دادستان كل كشور يا نماينده تام الاختيار او
وزير كشور يا نماينده تام الاختيار او
مديرعامل صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران يا نماينده تام الاختيار او تبصره: شوراي نگهبان مي تواند يك نفر از ميان اعضاي خود يا از خارج را به منظور نظارت بر كار كميسيون مزبور تعيين نمايد.
وزير كشور ايران گفته است: "براي اولين بار تلاش كرديم كه فرصت پخش يك برنامه تبليغاتي در روز آخر تبليغات براي همه نامزدها فراهم شود".
ادامه انتقادات از صدا و سيما
در اين حال انتقادات از عملكرد انتخاباتي سازمان صدا و سيما ادامه دارد.
يك روز پس از انتشار نامه هاي سرگشاده مهدي كروبي و ميرحسين موسوي كه در آن ها از عملكرد صدا و سيما انتقاد شده بود، "ستاد خودجوش مردمي حمايت از احمدي نژاد" هم با انتشار بيانيه اي به جمع منتقدان تلويزيون ايران پيوست.
ستاد حاميان آقاي احمدي نژاد به پخش برنامه اي به نام 'جريان' از تلويزيون ايران اعتراض كرده اند كه مجري بخشي از آن سعيد ابوطالب، نماينده اصولگراي دور قبلي مجلس و از منتقدان دولت نهم است.
در بيانيه اين ستاد آمده است كه آقاي ابوطالب در برنامه دوشنبه شب خود دو نماينده منتقد دولت را دعوت كرده و آنها بدون حضور نماينده اي از طرف دولت يا كسي كه از مواضع آن دفاع كند، به انتقاد از عملكرد دولت آقاي احمدي نژاد پرداخته اند.
حاميان آقاي احمدي نژاد در بيانيه خود نوشته اند كه شواهد از "نفوذ كانون فتنه عليه گفتمان انقلاب و عدالت خواهي در برنامه 'جريان' و برخي ديگر از برنامه هاي صدا و سيما" حكايت دارد.
سعيد ابوطالب چندي پيش به حمايت از نامزدي ميرحسين موسوي گرايش نشان داده بود.
او در برنامه تلويزيوني مورد اشاره گفته است كه از چند چهره مدافع دولت هم دعوت شده اما آنها به دلايل مختلف در برنامه حاضر نشده اند.
حمايت نهضت آزادي از نامزدهاي اصلاح طلب
نهضت آزادي ايران با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرده است كه از هر دو نامزد جناح اصلاح طلب در انتخابات رياست جمهوري ايران حمايت مي كند.
نهضت آزادي در اطلاعيه خود از عملكرد دولت محمود احمدي نژاد به تندي انتقاد كرده و دوره رياست جمهوري او را از دشوارترين دوره هايي خوانده كه بر ايران و ايرانيان گذشته است.
نهضت آزادي ضمن انتقاد از چگونگي برگزاري انتخابات در ايران، از مردم خواسته است با شركت گسترده در انتخابات به تغيير اوضاع كشور كمك كنند.
در اطلاعيه نهضت آزادي، "اصلاحات" تنها راه توسعه و پيشرفت ايران خوانده شده و آمده است: "آقايان مهدي كروبي و ميرحسين موسوي، هر دو واجد ويژگي ها و ظرفيت هايي هستند كه به رغم موانع موجود و در چارچوب ساختار كنوني مي توانند كف مطالبات سياسي اصلاح طلبانه را پاسخ دهند".
لاريجاني: مصلحت نمي بينم نامزد معرفي كنم
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي و نامزد دوره قبلي انتخابات رياست جمهوري ايران گفته است كه مصلحت نمي بيند در بحث هاي انتخاباتي دخالتي داشته باشد و نامزد مورد نظر خود را معرفي كند.
او در گفتگو با خبرگزاري مهر از احتمال تشكيل مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان مجلس در "يكي دو هفته آينده" خبر داد و گفت در اين جلسه، موضوع معرفي نامزد انتخاباتي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
او گفت كه عدم معرفي نامزد توسط اين فراكسيون تا كنون به دليل نظر شخصي او نبوده است.
تجمع حاميان موسوي در مقابل فرمانداري تهران
گروهي از حاميان ميرحسين موسوي روز چهارشنبه با تجمع در برابر فرمانداري تهران خواستار صدور مجوز برگزاري مراسم سالگرد دوم خرداد شدند.
سايت قلم، يكي از سايت هاي نزديك به ستاد انتخاباتي آقاي موسوي، نوشته است كه اين تجمع پس از آنكه فرماندار تهران قول صدور مجوز براي برگزاري مراسم را داد، پايان يافت.
حسين طلا، فرماندار تهران روز قبل گفته بود كه يكي از دلايل عدم صدور مجوز براي برگزاري مراسم سالگرد دوم خرداد، اعلام نشدن اسامي نامزدهاي تأييد صلاحيت شده توسط شوراي نگهبان بوده است.
سايت هاي نزديك به ستاد آقاي موسوي پيش تر از هواداران محمد خاتمي و ميرحسين موسوي براي شركت در مراسم مذكور دعوت كرده بودند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859