۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

شش اشتباه احمدي نژاد در يك پاراگراف!


محمود احمدي‌نژاد كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم طي سخنراني كه در سمنان محل تولدش صورت داد، گفت: «زماني كه در سعدآباد، آن توافقنامه يك جانبه تحميلي و نمي‌خواهم بگويم، ولي ننگين را تنظيم كردند با خود گفتند كار ملت ايران تمام شد. آنها گفتند بايد تمام فعاليت‌ها تعليق و در آزمايشگاه‌ها بسته شود و رشته‌هاي دانشگاهي كه مربوط به انرژي هسته‌اي هستند در دانشگاه تعطيل شود. آنها با امضاي اين توافقنامه جشن و پايكوبي كردند و در آن زمان نخست وزير معزول وقت انگليس مصاحبه كرد و گفت ما ميوه عراق را در سعدآباد چيدم».
در اين پاراگراف احمدي‌نژاد شش اشتباه فاحش را صورت داده كه خدا كند عمدي نباشد. در غير اينصورت يا ايشان دروغ گفته‌اند كه در اين حالت از شرايط كانديداتوري ساقط مي‌شوند و يا غلط به عرض ايشان رسانيده‌اند كه در اين صورت نيز مديريت ايشان زير علامت سوال قرار مي‌گيرد.
اين شش اشتباه و يا خداي ناكرده دروغ عبارتند از:
1. آنچه در سعدآباد اتفاق افتاد توافقنامه نبود بلكه يك بيانيه بود. شايد ايشان (احمدي‌نژاد) تفاوت بين توافقنامه و بيانيه را به خوبي نمي‌دانند و بهتر است دوستان وزارت خارجه‌اي ايشان اين تفاوت‌ها را به ايشان تبيين كنند.
2. در سعدآباد هيچ توافقي مبني بر تعليق صورت نگرفت. در سعدآباد جمهوري اسلامي ايران پذيرفت كه داوطلبانه مي‌تواند تعليق محدود را براي مدتي كه خود مي‌خواهد براي اعتمادسازي انجام دهد. در اين مذاكرات ايران داوطلبانه بودن تعليق را به آنها تحميل نمود در حالي كه قطعنامه آژانس آن را الزامي كرده بود. اي‌كاش احمدي‌نژاد به اسناد اين مذاكرات رجوع مي‌كرد و سپس لب به سخن مي‌گشود.
3. مذاكره حول محور تعليق موقت، صرفا روي محور نطنز بود و اينكه ايشان فرموده‌اند تمام فعاليت‌هاي آزمايشگاهي بسته شود جاي تعجب است چون بعد از سعدآباد فعاليت اصفهان و (U.C.F) ادامه يافت و قطعه‌سازي و مونتاژ نيز ادامه پيدا كرد.
4. در مذاكرات هيچ بحثي از آزمايشگاه‌ها نبوده و اينكه گفته‌اند آزمايشگاه‌ها بسته شد، كاملا خلاف واقع و نادرست است.
5. اينكه آقاي احمدي‌نژاد گفته‌اند «رشته‌هاي دانشگاهي مربوط به انرژي هسته‌اي در اين مذاكرات توافق شده بود كه تعطيل شوند» نيز كذب محض است.
در اين مذاكرات هيچ كجا بحث در خصوص موارد دانشگاهي صورت نگرفت و همه دانشگاه‌ها و ملت ايران شاهد است كه هيچ رشته دانشگاهي تعطيل نشد بلكه موضوع محدوديت تحصيلي دانشجويان ايراني در خارج از كشور فقط در قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و آن هم در دوران خود آقاي احمدي‌نژاد صورت گرفته كه طي اين قطعنامه‌ها دانشجويان ايراني را محروم از تحصيل در رشته‌هاي مرتبط با موضوع هسته‌اي كرده‌اند.
باز اي‌كاش آقاي احمدي‌نژاد به قطعنامه‌هاي صادر شده در دوران خود نيم نگاهي مي‌كردند كه خداي ناكرده دروغي از زبان ايشان ولو به طور سهوي جاري نشود.
6. بحث بيانات نخست وزير معزول وقت انگليس هم تا جايي كه بنده در كليه اسناد و اينترنت جستجو كردم هيچ مطلبي را نه آن زمان و نه از آن زمان تاكنون نديده و نشنيده‌ام.
به جاست كه آقاي احمدي‌نژاد از مشاوران اطلاعاتي و مطبوعاتي خود بخواهند تا يكبار ديگر كليه اخبار تلكس‌ها و حتي ميل‌هاي خودشان را نظاره كنند تا اگر سندي در خصوص اين گفته‌ها يافته‌اند ما را نيز مطلع نموده؛ چرا كه توهين به ملت را به زبان دشمن گذاشتن كار شايسته‌اي نيست.
به هر حال بد نيست آقاي احمدي‌نژاد در سخنراني‌هاي تبليغاتي خود به گونه‌اي سخن برانند كه در صورت نياوردن رأي مجبور به پاسخگويي به اين سخنان خداي نكرده دروغ نگردند.
دكتر ميلاد اكبري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859