۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

پاسخ لاريجاني به اعتراض موسوي به صدا و سيما


علي لاريجاني، رئيس مجلس ايران مي گويد كه پس از دريافت نامه اعتراض آميز يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، با مسئولان سازمان صدا و سيما در مورد تبليغات انتخاباتي صحبت كرده است.
آقاي لاريجاني روز اول خرداد در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران، بدون نام بردن از ميرحسين موسوي گفت: "يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نامه اي به رئيس قوه قضائيه و رئيس مجلس داده است؛ با مسئولان صدا و سيما صحبت كرديم، آنچه ما ديديم اين بود كه برنامه جامعي براي انتخابات تدارك ديده اند و تلاش خوبي شده است كه نامزدها عقايد و برنامه هاي خود را معرفي كنند".
ميرحسين موسوي روز سه شنبه ۲۹ ارديبهشت نامه اي به روساي قواي مقننه و مجريه و دادستان كل كشور نوشته و در آن صدا و سيما را به "نقض مكرر و آشكار بي طرفي" در مورد نامزدهاي انتخابات متهم كرده بود.
اكنون هم مسئول كميته رسانه و تبليغات ستاد آقاي موسوي در يادداشت هاي روزانه خود كه در سايت قلم منتشر مي شود، نوشته است كه نماينده شوراي بازبيني صدا و سيما خواستار حذف بخش هايي از سخنان آقاي موسوي از يكي از فيلم هاي تبليغاتي او شده بود اما بعدا "موانع" برطرف شده است.
به نوشته ابوالفضل فاتح، مواردي كه شوراي بازبيني خواستار حذف آنها شده بود، "بخش اساسي" سخنراني آقاي موسوي بود كه با حذف آن "تقريبا چيزي از سخنراني باقي نمي ماند".
آقاي فاتح نوشته است كه ساعتي بعد "پيغام رسيد كه موانع برطرف شده است".
دلايل حمايت از احمدي نژاد
دبيركل حزب موتلفه اسلامي مي گويد اين حزب از دي ماه ۱۳۸۷ تصميم گرفته بود از محمود احمدي نژاد حمايت كند، اما صبر كرد تا ۱۳ عضو ديگر جبهه خط امام و رهبري هم تصميم خود را بگيرند.
محمد نبي حبيبي در مجمع عمومي حزب موتلفه اسلامي، دلايل حمايت اين حزب از آقاي احمدي نژاد را بر شمرد.
به گفته آقاي حبيبي، حزب موتلفه اسلامي آقاي احمدي نژاد را فردي "مومن به ارزش هاي انقلاب" و داراي "روحيه مردمي" مي داند كه با انجام سفرهاي استاني، با مشكلات مردم آشنا شده است و اكنون بايد به او فرصت داد كه يك دور ديگر رئيس جمهوري بماند.
آقاي حبيبي گفت كه مواردي چون سخنراني آقاي احمدي نژاد در دانشگاه كلمبيا و اجلاس دوربان ۲ را نمونه هايي از دفاع او از "استقلال و شرف ملت ايران" مي داند.
اين در حالي است كه نامزدهاي اصلاح طلب مشخصا در مورد اجلاس دوربان ۲ به عملكرد آقاي احمدي نژاد انتقاد مي كنند.
كرباسچي: ديگران شجاعت كروبي را ندارند
غلامحسين كرباسچي، مشاور عالي مهدي كروبي و عضو ستاد انتخاباتي او مي گويد: "اگر به كسي جز كروبي رأي دهيم، ۴ سال ديگر تأسف مي خوريم".
او آقاي كروبي را شخصي شجاع توصيف كرده كه خيلي ها حتي در خانه جرأت ندارند بيانيه هاي او را با صداي بلند بخوانند.
به گفته آقاي كرباسچي، مهدي كروبي نظارت استصوابي را باعث "تهي شدن انقلاب از وجه جمهوريت" مي داند.
آقاي كرباسچي كه در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي بندرعباس سخن مي گفت، به دانشجويان وعده داد كه در صورت پيروزي آقاي كروبي در انتخابات، ۷۵ درصد از شهريه دانشجويان دانشگاه آزاد به صورت وام به آنها پرداخت مي شود.
ستاد انتخاباتي آقاي كروبي اعلام كرده است كه او روز شنبه دوم خرداد به استان فارس سفر مي كند.
محسن رضايي: در صورت پيروزي به زنان خانه دار حقوق مي دهيم
محسن رضايي، يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايران مي گويد اگر در انتخابات پيروز شود به زنان خانه دار "حقوق خانه داري" مي پردازد.
آقاي رضايي امروز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: "من در دولت خود نه تنها پست كليدي به زنان كشور خواهم داد، بلكه در اداره امور كشور از زنان توانمند در تمامي مشاغل و مديريت مراكز استفاده خواهم كرد".
او نوشته است از آنجا كه سهم كار زنان خانه دار در توليد ناخالص ملي "چشمگير و قابل محاسبه" است، در صورت انتخاب شدن به رياست جمهوري "خانه داري" را به عنوان شغل تصويب مي كند و به زنان خانه دار حقوق مي پردازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859