۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

تجمع خودجوش معترضان در برابر صدا و سيما

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

بعد از اعلام تجمع در ميدان ولي‌عصر از سوي صدا و سيما و سايت‌هاي وابسته به دولت، مردم معترضي كه روز دوشنبه در تظاهرات ميليوني تهران شركت كرده‌بودند، تصميم گرفتند مسير راهپيمايي خود را تغيير دهند.
يك شاهد عيني در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران به دويچه وله گفت: «جمعيتي حدود ۷-۸هزار نفر از ميدان ونك در حال حركت به سمت جام جم هستند و هرلحظه بر تعداد آنها افزوده مي‌شود». اما خبرگزاري آلمان اندكي پيش از ساعت ۵ تعداد تظاهركنندگان در راه را ده‌ها هزار نفر گزارش داد.
يك شاهد ديگر كه در همان ساعت در ميدان ونك بود به دويچه وله گفت: «طرفداران موسوي، ديروز مسير راهپيمايي را ميدان ولي‌عصر قرار داده بودند و امروز چون ديدند طرفداران احمدي‌نژاد در ميدان ولي‌عصر هستند، سعي كردند بدون رسانه و سينه به سينه به مردم بگويند كه به جاي ولي‌عصر به طرف پارك وي و صداو سيما بيايند. هرلحظه به جمعيتشان اضافه مي‌شود و كسي هم تا الان مزاحم‌شان نشده است. فعلا هيچ خبري هم از نيروهاي امنيتي و ضد شورش نيست. هدف مشخص تجمع مقابل صدا و سيماست».
وي در مورد تعداد افراد حاضرشده در ميدان وليعصر گفت: «فقط ميدان را پر كرده‌اند. خودتان ببينيد در ميدان وليعصر چقدر آدم جا مي‌گيرد كه آن هم اكثرا با امكانات دولتي به آنجا آمده‌اند».

ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران تماس ما با بهمن احمدي، روزنامه‌نگار برقرار شد. وي گفت: «ما الان جلوي صدا و سيما هستيم در خيابان ولي‌عصر، جمعيت خيلي زياد است. حداقل ۱۵هزارنفر هستند. تا اين‌جا راهپيمايي خيلي مسالمت‌آميز بوده و بدون شعار. الان عمدتا در خيابان روبروي صدا و سيما نشسته‌اند و فائزه هاشمي آمده مي‌خواهد سخنراني كند كه البته صدايش را كسي نخواهد شنيد چون اصلا بلندگو و اين چيزها نيست. شعارهايي كه مي‌دهند: موسوي موسوي حمايتت مي كنيم/ هاشمي، موسوي حمايت حمايت/ هاشمي سكوت كني خائني. خيابان جام جم پر از نيروي انتظامي و نيروهاي گارد ويژه است. اما تا به حال هيچ درگيري‌اي روي نداده است».
وي در مورد سردادن شعارهاي خشونت‌آميز مي‌گويد: «شعارهاي خشونت آميزي اينجا شنيده نشد. فقط تعدادي پلاكارد دست مردم هست مبني بر اين‌كه تعداد زيادي از دانشجويان در كوي دانشگاه كشته شدند. ولي شعار مي كشم مي كشم آنكه برادرم كشت اصلا مطرح نيست. بيشتر پلاكاردها عكس هاي آقاي موسوي است و دعوت مردم به اعتراض همراه با سكوت».
قبلا گزارش‌ رسيده بود كه همزمان با تجمع معترضان در برابر تلويزيون، گروه‌هائي نيز در برابر دانشگاه و ميدان آزادي گردهم خواهند آمد. يك شاهد عيني در ساعت ۸ بعد از ظهر به دويچه وله گفت: «در حال حاضر جمعيتي حدود ۷ الي ۸ هزار نفر در ميدان آزادي به صورت نشسته جمع شده‌اند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859