۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

محمد علي ابطحي بازداشت شد


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



محمد علي ابطحي، از مشاوران مهدي كروبي، بازداشت شده است.
روز سه شنبه، 16 ژوئن (26 خرداد)، سايت "وب نوشت"، وب سايت شخصي محمد علي ابطحي، رئيس دفتر و معاون رئيس جمهوري در زمان رياست جمهوري محمد خاتمي، رئيس جمهوري سابق ايران، اطلاع داد كه آقاي ابطحي بامداد سه شنبه در خانه خود بازداشت شده است.
در انتخابات اخير رياست جمهوري در ايران، آقاي ابطحي يكي از مشاوران مهدي كروبي، از نامزدهاي اصلاح طلب در اين انتخابات بوده است.
همسر آقاي ابطحي در مكالمه تلفني با بي بي سي تاييد كرده است كه ساعت 6 صبح سه شنبه، افرادي به خانه آنان مراجعه كردند و محمد علي ابطحي را با خود بردند.
وي گفته است كه اين افراد حكم بازداشت در دست نداشتند و در نتيجه، مشخص نيست كه اين افراد از سوي كدام نهادي مامور بازداشت آقاي ابطحي بوده اند و او را به چه مكاني انتقال داده اند.
اخبار تاييد نشده اي از بازداشت سعيد حجاريان توسط ماموران دولتي نيز دريافت شده است
خانم ابطحي افزود كه گفته مي شود سعيد حجاريان، از فعالان اصلاح طلب در جمهوري اسلامي نيز روز سه شنبه بازداشت شده است اما اين خبر هنوز از سوي منبع ديگري تاييد نشده است.
از زمان اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري در ايران در روز جمعه، شماري از فعالان سياسي، روزنامه نگاران و شخصيت هاي مخالف محمودي احمدي نژاد در ايران بازداشت شده اند.
به گفته بازداشت شدگان يا نزديكان آنان، در اكثر اين موارد اشخاصي بدون در دست داشتن مجوز قانوني يا برگه شناسايي با مراجعه به محل سكونت يا كار اين افراد آنان را بازداشت كرده و با خود برده اند.
شماري از بازداشت شدگان پس از مدتي آزاد شده اند.
همچنين، گفته مي شود كه در جريان تظاهرات خياباني مخالفان نتيجه اعلام شده انتخابات رياست جمهوري هم تعدادي از تظاهركنندگان بازداشت شده اند اما در اين مورد اطلاع دقيقي در دست نيست.
بازداشت آقاي ابطحي در پي گردهمايي اعتراضي طرفداران نامزدهاي اصلاح طلب در انتخابات رياست جمهوري گزارش مي شود كه روز گذشته در تهران برگزار شد.
راهپيمايي گسترده
موسوي در تظاهرات 'ميليوني' مردم تهران از پيگيري حقوق آنان سخن گفت
خبرگزاري هاي مختلف و شاهدان عيني از شركت صدها هزار تن در اين گردهمايي و صف چند كيلومتري راهپيمايان خبر داده اند.
به گفته آنان، از زمان راهپيمايي هاي گسترده مردم تهران در جريان انقلاب سال 1979، ايران شاهد حضور چنين تعدادي از تظاهركنندگان در اعتراضات سياسي نبوده است.
قرار بود اين راهپيمايي با مجوز رسمي وزارت كشور برگزار شود اما پس از آنكه مقامات دولتي از صدور مجوز خودداري ورزيدند، مير حسين موسوي و مهدي كروبي، نامزدهاي اصلاح طلب انتخابات، اعلام كردند كه به منظور دعوت مردم به نظم و آرامش "در مسير راهپيمايي" حضور خواهند داشت.
آقايان موسوي، كروبي، محمد رضا خاتمي و شماري از شخصيت هاي اصلاح طلب، از جمله آقاي ابطحي در تظاهرات بعد از ظهر دوشنبه حضور داشتند.
اگرچه اين راهپيمايي در مجموع با آرامش برگزار شد، اما گزارش شده است كه در اثر تيراندازي ماموران دولتي در جريان اين راهپيمايي، دست كم يك نفر از تظاهركنندگان كشته و تعدادي ديگر زخمي شده اند.
برخي منابع خبري از كشته شدن تعداد بيشتري در اين تظاهرات خبر داده اند و از جمله شبكه تلويزيوني پرس تي وي، وابسته به جمهوري اسلامي، شمار كشته شدگان "در راهپيمايي غيرقانوني" روز دوشنبه را هفت نفر ذكر كرده اما اين خبر از سوي منابع ديگر تاييد نشده است.
طرفداران مير حسين موسوي گفته اند كه در نظر دارند ساعت 4 بعد از ظهر روز سه شنبه بار ديگر به منظور پيگيري مطالبات خود در خيابان وليعصر تهران حضور يابند.
سايت قلم نيوز، متعلق به ستاد انتخاباتي مير حسين موسوي، بيانيه اي از سوي وي انتشار داده كه براساس آن، آقاي موسوي ضمن ابراز تشكر از حضور مردم "در راهپيمايي ميليوني روز گذشته" از مردم و حاميان خود خواسته است "در برگزاري برنامه هايشان نظم و آرامش را حفظ كنند."
به گزارش قلم نيوز، آقاي موسوي افزوده است كه از برگزاري برنامه خيابان وليعصر اطلاع دارد ولي روز سه شنبه در هيچ برنامه اي شخصا شركت نمي كند و از مردم خواسته است "رفتار مسالمت داشته باشند و در دام آشوب هاي خياباني نيفتند و آرامش خود را حفظ كنند."
پس از اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوري ايران در روز جمعه اين هفته، تظاهرات و گردهمايي هاي متعددي در تهران و شماري ديگر از شهرهاي ايران در اعتراض به اعلام پيروزي محمود احمدي نژاد با كسب اكثريت كم سابقه آرا برگزار شده و براساس گزارش هاي رسيده، اين اعتراضات همچنان ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859