۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

هشدار سپاه پاسداران به سايت ها و وبلاگ ها

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

پاسداران ايران با انتشار اطلاعيه اي، گروهي را متهم كرده كه با "دروغ ها و تهمت هاي ساختگي و سازماندهي شورشها" از طريق اينترنت به"تبليغ آشوبگري" و "شايعه پراكني" مشغولند.
بنابر اطلاعيه اي كه "مركز بررسي جرايم سازمان يافته" وابسته به سپاه پاسداران منتشر كرده، از مديران سايت هاي اينترنتي خواسته است مطالبي كه حاوي "تبليغ آشوبگري و تهديد مردم و شايعه" باشد را حذف كنند و گرنه "اقدامات قانوني ما مي تواند براي آنها بسيار سنگين باشد."
اين مركز در اطلاعيه خود تاكيد دارد كه در بررسي خود "در فضاي سايبر به موارد متعددي از سايت هاي خبري منحرف برخورد كرده كه با تغيير رويكرد و ايجاد سايت ها و وبلاگهاي متعدد به تشويش اذهان عمومي، تبليغ اغتشاشگري و ايجاد آشوب هاي خياباني" پرداخته اند.
مركز بررسي جرايم سازمان يافته معتقد است كه اين سايت ها و وبلاگ ها "با دروغ ها و تهمت هاي ساختگي و سازماندهي شورشها به اقدامات غيرقانوني خود در زمينه تخريب و اخلال در نظرم و امنيت عمومي دامن مي زنند."
سپاه پاسداران با تشبيه اين سايتها و وبلاگ ها به مراكزي سازمان يافته، آنها را متهم كرده كه "با حمايت مالي و فني شركت هاي كانادايي و آمريكايي و رسانه هاي تحت حمايت سازمان هاي اطلاعاتي آمريكايي و انگليسي (راديو زمانه، راديو فردا، بي بي سي فارسي)" فعاليت مي كنند.
معمولا در ايران تخلفات اينترنتي از سوي نهادهاي قضايي و انتظامي و وزارت اطلاعات مورد پيگيري قرار مي گيرد اما از اواخر سال گذشته تشكيلاتي با عنوان "مركز بررسي جرائم سازمان يافته سايبري" سپاه پاسداران فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كرده است.
اين مركز مي گويد كه عوامل اصلي اين "شبكه هاي اينترنتي مخرب" را شناسايي كرده و به زودي مستندات خود را منتشر خواهد كرد.
محدوديت رسانه ها
اين اطلاعيه در حالي منتشر شده است كه در چند روز اخير محدوديت هاي رسانه اي در ايران به طرز چشمگيري افزايش يافته است.
گفته مي شود وزارت ارشاد به خبرنگاران خارجي اطلاع داده كه تنها حق دارند از گردهمايي هاي داراي مجوز دولتي گزارش تهيه كنند و حق ارسال خبر در مورد حوادث و تحولات خبري ديگر را ندارند.
اين دستور پس از آن صادر مي شود كه با اعلام نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري ايران، شهر تهران و شمار ديگري از شهرهاي اين كشور صحنه تظاهرات و حضور اعتراض آميز گروه هاي مختلف مردم بوده است.
روز دوشنبه، 25 خرداد، صدها هزار نفر از طرفداران آقاي موسوي در خيابان مركزي شهر تهران در اعتراض به نتيجه انتخابات به راهپيمايي پرداختند و اين راهپيمايي آرام در ساعات پاياني به خشونت كشيده شد. بنابر گزارشهاي رسمي در جريان اين راهپيمايي هفت نفر كشته و 29 نفر زخمي شده اند.
گفته مي شود كه دستگاه هاي دولتي در ايران به اقدامات مختلفي براي جلوگيري از دسترسي مردم به اخبار اين حوادث چند روز اخير ايران بعد از انتخابات مبادرت كرده اند.
از جمله اقدامات دولت در محدود ساختن دسترسي آزادانه به اطلاعات، محدويت هاي شديدي است كه در زمينه ارتباط اينترنتي و شبكه مبادله پيامك و اختلال در تلويزيون هاي ماهواره اي، از جمله شبكه تلويزيون فارسي بي بي سي ايجاد شده است.
برخي از ناظران اينگونه اختلالات را بي سابقه توصيف كرده و گفته اند كه تلاش براي قطع شبكه هاي ارتباطي داخل يك كشور معمولا اقدامي است كه مخالفان يك دولت براي فلج كردن اداره امور، مثلا با دست زدن به اعتصاب عمومي، به آن مبادرت مي ورزند و دولت ها قاعدتا خود را حافظ امنيت ارتباطي شهروندان مي دانند.
پس از اعلام نتيجه شمارش آرا انتخابات در روز جمعه، نيروهاي انتظامي در تهران و ساير شهرها مستقر شدند تا از اعتراض مردم نسبت به اين نتيجه جلوگيري به عمل آورند.
همچنين، محدوديت هاي گسترده اي بر تعدادي از روزنامه هاي داخلي وضع شد تا ظاهرا از انعكاس اخبار مربوط به اعتراضات در داخل كشور جلوگيري به عمل آيد.
همزمان دسترسي به برخي سايت هاي دولتي و طرفدار دولت نيز ظاهرا در نتيجه اقدامات مخالفان اين سايت ها با دشواري صورت مي گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859