۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

حمله انصار و بسيج به دانشجويان شيراز و مشهد؛

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


خبرنامه اميركبير: در پي تجمعات دانشجويان دانشگاه شيراز كه در اعتراض به شيوه برگزاري انتخابات ۲۲ خرداد در روز هاي شنبه و يكشنبه ، ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار شد، نيروهاي امنيتي و سازمان يافته با يورش به داخل دانشگاه، دانشجويان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وضعيت چند تن از اين دانشجويان وخيم گزارش شده است.
همچنين ظهر امروز چند ون نيروي انتظامي ضمن محاصره كتابخانه خوارزمي دانشگاه شيراز و پرتاب گاز اشك آور، به سمت دانشجويان هجوم آوردند و ضمن ضرب و شتم دانشجويان در حدود ۱۰۰ تن از آنان را بازداشت كردند. در حين اين اقدام مسئولين كتابخانه خوارزمي از جمله دكتر خياطيان كه قصد داشتند مانع از ورود نيروهاي انتظامي به دانشگاه شوند نيز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
در پي اين اقدام محمد هادي صادقي رئيس دانشگاه شيراز از سمت خود استعفا داد و صبح فردا، ساعت ۱۰ صبح اساتيد و مسئولين دانشگاه شيراز در محل مديريت دانشگاه در اعتراض به اين يورش تجمع برگزار خواهند كرد. شنيده ها حاكي از آن است كه دانشجويان نيز به اين جمع خواهند پيوست.
فضاي شهر شيراز نيز به شدت ملتهب است. شب گذشته در خيابان ملاصدراي شيراز تجمعي برگزار شد كه با هجوم نيروهاي امنيتي به خشونت كشيده شد. عصر امروز نيز در خيابان ملاصدارا تا دانشگاه شيراز نيروهاي امنيتي به فاصله يك متر قرار داشتند و با هجوم به دانشگاه، مردم و دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
همچنين از ساعاتي پيش نيروهاي انصار و بسيج به دانشجويان متحصن در دانشگاه فردوسي مشهد حمله كرده اند.
گزارش ها حاكيست كه اين درگيري اطراف در شمالي دانشگاه فردوسي مشهد رخ داده است. خيابان هاي باهنر، وكيل آباد و ديگر خيابان هاي منتهي به دانشگاه فردوسي مشهد هم اكنون محاصره شده اند و امكان عبورومرور مردم وجود ندارد.
هر لحظه احتمال حمله نيروهاي گارد ويژه و انتظامي به داخل دانشگاه مي باشد. دانشجويان در محاصره هستند و در هاي دانشاه بسته شده است و امكان خروج دانشجويان از دانشگاه وجود ندارد.
تعداد نامعلومي از دانشجويان نيز بازداشت شده اند.ش
گفتني است در اعتراضات روز گذشته شهر مشهد مهدي عبايي رئيس جبهه مشاركت منطقه خراسان و امير اقتناعي رئيس ادوار تحكيم وحدت منطقه خراسان در حالي كه براي گفتگو در بيت ايت الله شيرازي حاضر شده بودند، بازداشت شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859