۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

ميرحسين موسوي پرچم دار جنبش اصلاحي جديد ايران

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


همه آمده بودند. اعلام كردند كسي به خيابان ها نيايد . تلويزيون بارها اعلام كرد كه راهپيمايي امروز عصر غير قانوني است و با كساني كه در اين تجمع حاضر شوند به شدت برخورد مي شود. نه كسي مردم را با اتوبوس از شهر هاي ديگر آورده بودند و نه قرار بود بينشان به سياق راهپيمايي هاي دولتي وفرمايشي حكومتي كيك و سانديس توزيع كند و نه نيروهايي نظامي را با لباس شخصي به اسم مردم به خيابان كشانده بودند. هركس امده بود براي كتك خوردن و كشته شدن آمده بود.
نوار سبزي به دستم بستم و از خانه خارج شدم . قبل اش چند آيه الكرسي خواندم و دلم را به دريا زدم . با موتور از ميدان توپخانه و خيابان سپه به سمت ميدان حر رفتم. در مسير وقتي از مقابل ساختمان هايي كه مقر نهادهاي حكومتي است عبور مي كردم خيل نيروهاي حافظ امنيت را ديدم كه شرايطي مشابه شرايط جنگي در خيابان سپه به وجود آورده بودند. متر به متر تقاطع ولي عصر پسه تا كارگر سپه نيروهاي ويژه ايستاده بودند و دوربين هاي مخصوص حركت كوچكترين جنبده اي بر فرار آسمان را زير نظر گرقفته بود.پيش از ساعت 14 امروز ميدان انقلاب در اشغال نيروهاي ويژه پليس بود و بر اساس تخمين شمار آنها چيزي حدود 500 تا 700 نفر بود كه به مرور با شروع حركت مردم از سمت دانشگاه تهران به سوي ميدان انقلاب به مرور از شمار آنها كاسته شد و يك ساعت بعد حتي يك نيروي انتظامي در خيابان ها ديده نمي شد.حماسه 25 خرداد در سه دهه پس از انقلاب بي سابقه بود. خروش ميليوني مردمي كه به ميدان آمدند تا نشان دهند خس و خاشاك نيستند و اراده كرده اند كه از اين پس نا ديده گرفته نشوند.
* * * *
كودتاي 22 خرداد خاطره خوش يك حماسه را تبديل به تصوير تلخي از تهديد و سانسور اطلاعات و بستن و توقيف مطبوعات و تارنماهاي اينترنتي تبديل شد ولي اين پاداشي براي حضور مردم نبود.
چهار ماه از آغاز دهه چهارم انقلاب 1357 ما شاهد پايان جمهوريت در ايران و آغاز حكومتي هستيم كه راي مردم را تزئيني مي داند و جمهوريت را تا حد فراهم كردن نمايش مضحكي از حضور مردم براي توجيه اراده حكمرانان تنزل داده است.
با وجود همه اين شرايط شاهد پديده اي هستيم كه در سه دهه گذشته بي سابقه بوده است اگر سيد محمد خاتمي زير فشارها تاب نياورد و مردم را نا اميد كرد ولي مير حسين موسوي نشان داد كه مي تواند پرچم رهبري جنبشي را بر دست بگيرد كه خواهان تغيير وضع موجود است.
او با اعلام دست زدن به نا فرماني مدني نويد آغاز دوره اي از تاريخ انقلاب را به مردم داد كه نقطه شروع حركت راه پيمايي ميليوني امروز تهران بود. مردم امروز تنها براي مردي به خيابان آمدند كه نشان داد مي تواند حق آنها را باز پس بگيرد. ولي آيا اگر سيد محمد خاتمي در چنين عرصه اي گرفتار مي شد توان گفتن چنين سخناني را داشت كه ما امروز از زبان مير حسين موسوي شنيديم؟چرا براي يك بار هم كه شده خاتمي از هوادارن خود نخواست كه خيابان هاي تهران را شلوغ كنند؟ راستي در چند روز گذشته خاتمي كجا بود؟ بيجا نيست كه امروز مير حسين موسوي را رهبر جنبش اصلاحي مردم و رفرميست هاي اسلامي بدانيم. او مردي است كه يك در يك عصر گاه مردم را به نافرماني مدني دعوت مي كند و فردايش ميليون ها نفر به خيابان ها سرازير مي شوند.يا حسين!
منبع :سيد مسعود لواساني

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859