۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

جزئيات حمله به كوي دانشگاه تهران
















لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859















كوي دانشگاه تهران، يكشنبه شب مورد حمله نيروهاي ويژه و لباس شخصي‌ها قرار گرفت
۱۳۸۸/۰۳/۲۵ در حمله يكشنبه شب نيروهاي پليس و لباس شخصي‌ها به كوي دانشگاه تهران، از گلوله‌‌هايي استفاده شده كه بر بدن مضروبين نقاط ريز سوختگي ايجاد مي‌كند.
يك شاهد عيني كه يكشنبه‌شب و در جريان حمله به كوي دانشگاه در ميان دانشجويان حضور داشت در گفت‌وگو با راديو فردا به توصيف وقايعي پرداخت كه حدفاصل ساعت ۹:۳۰ يكشنبه‌شب تا حوالي ۳ بامداد روز دوشنبه در كوي دانشگاه رخ داده است.
به گفته اين دانشجو كه خود شب گذشته مورد اصابت ضربات باتوم نيروهاي حمله كننده به كوي دانشگاه قرار گرفته بود، نيروهاي ضد شورش حوالي ساعت دوي بامداد با قطع شدن تمام تلفن‌ها در منطقه اميرآباد، وارد كوي دانشگاه شدند و محل تجمع دانشجويان را به هم ريختند و راه را باز كردند و پشت سر آنها نيروهاي لباس شخصي با همراهي نيروهاي پليس به كوي دانشگاه هجوم بردند.
تجمع حدود يك هزار نفري دانشجويان ساكن كوي دانشگاه از حوالي ساعت ۹:۳۰ يكشنبه شب و در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري ۲۲ خرداد، آغاز شد و به گفته اين شاهد عيني تا حدود ساعت ۱۱ شب به صورت مسالمت‌آميز ادامه داشت.
با اين حال آن طور كه اين دانشجوي حاضر در محل تجمع مي‌گويد، نيروهاي ضد شورش از حوالي ساعت ۱۱:۳۰ شب كل منطقه كوي دانشگاه را محاصره كردند و اقدام به سنگ‌پراني به سمت دانشجويان تجمع كننده كردند.
وي همچنين اضافه كرد كه همزمان با تبادل سنگ ميان نيروهاي پليس و دانشجويان، شدت پرتاب گاز اشك‌آور به داخل محوطه كوي كه تا ساعت دوي بامداد ادامه داشت در حدي بود كه اصلاً نمي‌شد در منطقه كوي دانشگاه نفس كشيد و چندين نفر از دانشجويان از حال رفتند. با اين حال روشن كردن آتش در ورودي كوي مناع از ورود پليس ضد شورش به دانشگاه بود.
اين شاهد عيني همچنين گفت كه گرچه در حمله دوشب پيش به كوي دانشگاه از گلوله‌هاي پلاستيكي استفاده مي‌شد كه با فشار به افراد ضربه وارد مي‌كردند، اما گلوله‌هايي كه در يورش شب گذشته نيروهاي پليس به كوي دانشگاه استفاده شد به صورت نقاط ريز بر بدن افراد سوختگي ايجاد مي‌كرد، گويي كه يك ماده شيميايي بر بدن آنها پاشيده شده است.
به گفته وي، در جريان اين حمله دست‌كم شش نفر از دانشجويان مجروح شدند و از جمله يكي از آنها از ناحيه سر و يك نفر از ناحيه شكم دچار آسيب‌ديدگي شديد شد. وي همچنين از زخمي شدن چند دانشجوي ديگر بر اثر ضربات باتوم نيروهاي پليس خبر داد.
«بين ۱۶۰ تا ۴۰۰ نفر بازداشت شده‌اند»
اين دانشجوي حاضر در محل درگيري در كوي دانشگاه اضافه كرد كه درگيري داخل كوي حدود نيم ساعت ادامه داشت و پس از آن دانشجويان سعي كردند داخل ساختمان‌ها پناه بگيرند كه اين بار نيروهاي لباس شخصي وارد ساختمان‌ها شدند و با شكستن در بعضي از اتاق‌ها بعضي از دانشجويان را كشان كشان بردند و با وارد كردن ضربات باتوم و با همكاري نيروهاي پليس آنها را بازداشت كردند.
وي گفت كه تعداد افرادي كه بازداشت شده‌اند بين ۱۶۰ تا ۴۰۰ نفر تخمين زده مي‌شوند گرچه رقم ۱۶۰ نفر معقول‌تر به نظر مي‌رسد.
اين شاهد عيني با اين حال گفت كه از لحظه‌اي كه كوي دانشگاه به تصرف كامل لباس شخصي‌ها و پليس درآمد، به شدت دانشجويان مورد ضرب و شتم قرار مي‌گرفتند ولي آماري از كساني كه در اين ماجرا آسيب ديده‌اند در دست نيست چراكه در آن لحظه نمي‌شد ديد كه كساني كه زخمي مي‌شوند با چه حال و روزي از كوي خارج مي‌شوند.
اين دانشجوي حاضر در محل درگيري‌ها گفت كه در تجمع مسالمت‌آميز يكشنبه شب، هيچ اقدام تحريك‌آميزي صورت نگرفته بود و تجمع به صورت تجمعاتي بود كه پيش از اين برگزار مي‌شد اما نكته در اينجاست كه هيچوقت برخورد به اين اندازه شديد نبود و شدن برخورد به هبچ وجه متناسب با حركت دانشجويان نبود.
وي گفت كه نيروهاي ضد شورش و لباس شخصي‌ها به سمت دانشجويان سنگ پزتاب مي‌كردند و دانشجويان را با سنگ مي‌زدند و پس از آن با گاز اشك‌آور حمله‌ور شدند و آنقدر به مدت سه ساعت به داخل كوي دانشگاه گاز اشك‌آور پرتاب شد كه كل فضاي كوي را گاز اشك‌آور گرفته بود.
اين شاهد عيني گفت كه آتشي كه در ورودي كوي روشن شده بود تنها به نگهباني سرايت كرد اما شماري از اتاق‌هاي ساختما شماره ۲۳ كه مجاور خيابان بودند، بعد از شليك مستقيم گاز اشك‌آور به داخل آنها آتش گرفتند.
وي اضافه كرد كه حتي امدادگراني كه در حال امدادرساني به مجروحان و زخمي‌ها در داخل ميدان بودند از هجوم ضربات باتوم در امان نماندند و به آنها اجازه داده نمي‌شد به كارشان برسند.
«رئيس دانشگاه پاسخگو باشد»
اين دانشجوي حاضر در وقايع شب گذشته كوي دانشگاه، گفت كه روز دوشنبه نزديك به چهار هزار از دانشجويان دانشگاه تهران در داخل محوطه دانشگاه تحصن كردند و خواستار پاسخگويي رئيس دانشگاه تهران در قبال اتفاقات شب گذشته كوي دانشگاه شدند.
وي گفت كه از نگاه تحصن كنندگان اين اتفاقات در حوزه مسئوليت رئيس دانشگاه افتاده و گفته مي‌شود كه اين نيروها بدون اجازه رئيس دانشگاه نمي‌توانستند وارد كوي شوند.
اين شاهد عيني افزود كه دانشجويان از صبح امروز در حال ترك كوي دانشگاه هستند و ظاهراً دانشگاه با تعيين ضرب‌الاجل اعلام كرده كه امتحانات لغو شده و كوي دانشگاه بايد تخليه شود.
وي همچنين اضافه كرد كه با توجه به فضاي رعب و وحشتي كه ايجاد شده و زخمي‌ها و بازداشتي‌هاي ماجراي يكشنبه‌شب، تصور نمي‌كند كه جمعيت زيادي دوشنبه شب به كوي دانشگاه بازگردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859