۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

عباس پاليزدار به ده سال حبس محكوم شد




لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




دادگاهي در تهران روز دوشنبه، 15 ژوئن حكم پرونده عباس پاليزدار و ديگر متهمان همراه او را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، عباس پاليزدار، متهم اصلي اين پرونده، به اتهام اقدام عليه امنيت ملي، افشاي اسناد محرمانه، خيانت در امانت، تحصيل مال نامشروع، تهمت، افترا و نشر اكاذيب مجموعا به 10 سال حبس تعزيري محكوم شد.
فاطمه آجرلو و حسن كامران، نمايندگان پيشين كرج و اصفهان در مجلس كه دو متهم ديگر اين پرونده بودند، به جرم "معاونت در تخريب اعتماد عمومي جامعه به مسولان نظام و خارج كردن اسناد محرمانه" به چهار سال و شش ماه حبس تعزيري محكوم شده اند.
عباس پاليزدار سال گذشته در يك سخنراني، مقامهاي بلند پايه ايران را به فساد مالي متهم كرد و بعد از چندي بازداشت شد. او دو بار در طور مدت بازداشتش سكته قلبي كرد.
عباس پاليزدار، 41 ساله كه گفته مي شود "جانباز 45 درصد" است، تا سال گذشته چهره اي شناخته شده براي مردم و رسانه ها در ايران نبود.
"رئيس امور زيربنايي مركز پژوهش هاي مجلس" و "مشاور كميسيون اقتصادي مجلس هفتم" از جمله سمت هايي است كه رسانه هاي ايران تا قبل از ماجراي آقاي پاليزدار براي معرفي او استفاده كرده بودند. اما نمايندگي كميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه مستقر در سازمان بازرسي كل كشور مهمترين سمتي است كه او در سال هاي اخير بر عهده داشته است.
آقاي پاليزدار در سخنراني هاي گوناگوني كه به عنوان "دبير كميته تحقيق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائيه" مي كرد، بعضي از عالي ترين مقامات ايران را به اتهاماتي چون فساد مالي، رانت خواري، تصاحب اموال عمومي و خصوصي، مافياي اقتصادي و بي لياقتي متهم كرد.
او به طور مداوم سخنانش را به پرونده هاي محرمانه اي كه گفته بود در سازمان بازرسي كل كشور موجود است، مستند مي كرد.
عباس پاليزدار روز 14 ارديبهشت 1387 در يك سخنراني در دانشگاه بوعلي سيناي همدان مقام هاي بلند پايه جمهوري اسلامي را به فساد مالي متهم كرد.
فيلمي از اين سخنراني در سايت هاي اينترنتي منتشر شد كه در آن تعدادي از روحانيان بلندپايه از جمله محمد امامي كاشاني، امام جمعه موقت تهران، محمد يزدي، رئيس سابق قوه قضائيه، عباس واعظ طبسي، توليت آستان قدس رضوي و علي اكبر ناطق نوري، رئيس پيشين مجلس ايران به فساد اقتصادي گسترده متهم شده بودند.
او در سخنراني اش با ذكر جزئيات از 44 شخصيت از جمله 9 روحاني با نفوذ جمهوري اسلامي نام برد و آنها را متهم كرد كه با سوء استفاده از موقعيت خود، منافعي اقتصادي براي خود و اعضاي خانواده شان فراهم آورده اند. اين اتهامات در مورد بعضي از آنها شامل مسائل اخلاقي نيز مي شد.
عباس پاليزدار در سخنراني خود به حمايت از محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران پرداخته و گفته بود كه او مي خواهد دست مفاسد اقتصادي را ازامكانات دولتي كوتاه كند، اما هيچ كس دولتش را در اين زمينه حمايت نمي كند.سخنراني آقاي پاليزدار با واكنش هايي در محافل سياسي ايران روبرو شد و گروه هاي اصولگرا، ارتباط خود را با او رد كردند.
اما همان زمان مسعود زريبافان، دبير پيشين هيئت دولت و از نزديكان به محمود احمدي نژاد هر نوع ارتباط عباس پاليزدار با دولت آقاي احمدي نژاد را رد كرد.
مركز پژوهش هاي مجلس به رياست احمد توكلي نيز ارتباط با آقاي پاليزدار را رد كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859