۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

حضور پرحاشيه مهدي كروبي در دانشگاه اميركبير


مهدي كروبي، يكي از نامزدهاي جناح اصلاح طلب در انتخابات رياست جمهوري ايران روز شنبه ۹ خرداد (۳۰ مه) در دانشگاه اميركبير تهران سخنراني كرد كه حضور او با حاشيه هاي فراوان همراه شد.
اسماعيل گرامي مقدم، سخنگوي ستاد انتخاباتي آقاي كروبي به بي بي سي فارسي گفت كه در ابتدا از ورود هواداران آقاي كروبي به دانشگاه ممانعت مي شد، اما فشار جمعيت باعث شكسته شدن در دانشگاه شد.
روزنامه اعتماد ملي در شماره روز شنبه خود از حضور آقاي كروبي به همراه غلامحسين كرباسچي در دانشگاه اميركبير خبر داده بود، اما رئيس دانشگاه اين برنامه را غيرقانوني اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رئيس دانشگاه در اطلاعيه اي كه در تابلوي اعلانات دانشگاه نصب شد، اعلام كرد كه مجوز سخنراني آقاي كروبي براي روز چهارشنبه ۱۳ خرداد صادر شده و اين موضوع به ستاد او اعلام شده است.
به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده بود: "كليه فعاليت هاي عادي دانشگاه برقرار بوده و هيچ برنامه رسمي و قانوني توسط كانديداهاي محترم امروز در دانشگاه برگزار نمي گردد".
اما با وجود اين مهدي كروبي به دانشگاه اميركبير رفت و در مسجد دانشگاه سخنراني كرد.
آقاي كروبي در سخنان خود از رئيس دانشگاه اميركبير گله كرد و گفت: "امروز ما براي سخنراني در جمع دانشجويان و ترغيب آنان براي مشاركت حداكثري در انتخابات به اينجا آمده ايم اما ساختمان در اختيار ما قرار ندادند".
او گفت كه نماينده ولي فقيه در دانشگاه اصرار داشته كه سخنراني او برگزار شود و افزود: "من هم فردا، پس فردا و روز بعد از آن به سفرهاي مختلف مي روم و برنامه هاي فشرده اي دارم".
بر اساس گزارش ها، آقاي كروبي "در واكنش به شعارهاي دانشجويان" گفت: "به ياري خدا در دولت من زنداني سياسي نخواهيم داشت و من همين حالا هم از توان، حيثيت و سرمايه ام هزينه مي كنم تا كساني هم كه گرفتار شده اند به زودي آزاد شوند".
پس از بروز تشنج در مراسم خاكسپاري پنج سرباز گمنام جنگ ايران و عراق در محوطه دانشگاه اميركبير كه اسفندماه سال گذشته رخ داد، گروهي از دانشجويان اين دانشگاه بازداشت شدند كه عده اي از آنها هنوز در بازداشت به سر مي برند.
آقاي كروبي با اشاره به بازداشت يكي از اين دانشجويان به نام مهدي دهقان، گفت: "اين دانشجو فرزند شهيد است. من با وزير اطلاعات تماس گرفتم و گفتم ببينيد در چه وضعيتي قرار گرفته ايم كه در روز سوم خرداد آزادي خرمشهر را جشن مي گيريم و ياد شهيدان را گرامي مي داريم، اما فرزندان آنان در زندان به سر مي برند".
در اين حال وب سايت رسمي حزب اعتماد ملي (سحام نيوز) از بازداشت يكي از اعضاي ستاد دانشجويي حامي آقاي كروبي خبر داده است.
بر اساس گزارش سحام نيوز، كارو صدقياني در يكي از خيابان هاي اطراف دانشگاه اميركبير در حالي كه مشغول تبليغ به نفع آقاي كروبي بوده ، دستگير شده است.
دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) و سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحكيم) دو تشكل دانشجويي هستند كه از نامزدي آقاي كروبي در انتخابات رياست جمهوري ايران حمايت كرده اند.
دانشجويان اميركبير درهاي دانشگاه را به روي كروبي گشودند
مهدي كروبي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري كه برنامه سخنراني امروزش در دانشگاه امير كبير موفق به كسب مجوز نشده بود، وي با گشايش درهاي اين دانشگاه از سوي دانشجويان حامي، وارد محل سخنراني شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود اعلام لغو مراسم سخنراني مهدي كروبي دردانشگاه امير كبير ازسوي هيئت نظارت بر دانشگاهها وموكول شدن آن به روز چهارشنبه هفته جاري، كروبي به همراه معاون اول خود غلامحسين كرباسچي در دانشگاه امير كبير حاضر شد .
هواداران كروبي كه از ساعتي پيش در مقابل دانشگاه تجمع كرده بودند، علي رغم خواست مسئولان حراست درب دانشگاه را گشودند و هم اينك كروبي به همراه همراهان خود در حال حركت به سمت محل سخنراني است.
دانشجويان دانشگاه امير كبير با شعارهاي "كروبي ميرحسين ، اتحاد اتحاد"،"كروبي، كرباسچي، نه يك تداركاتچي " و پلاكاردهايي چون " رئيس جمهوري مي خواهيم كه به شعارهايش پايبند باشد " از اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم استقبال كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859