۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

فاطمه كروبي: دختر خوش شانسي بودم كه با كروبي ازدواج كردم


خبرگزاري فرانسه گزارشي از «فاطمه كروبي»، همسر مهدي كروبي، نامزد انتخابات رياست جمهوري، تهيه كرده است:
در آستانه انتخابات رياست جمهوري ايران خانم فاطمه كروبي به شكل خستگي ناپذيري براي پيروزي همسرش در انتخابات تلاش مي كند.
او مي گويد: پيروزي آقاي كروبي به منزله يك پيروزي براي همه زنان ايراني خواهد بود.
خانم كروبي معتقد است: شوهرش بهترين موقعيت براي احياي حقوق زنان در جمهوري اسلامي را در اختيار دارد.
معاون 63 ساله وزير كار و امور اجتماعي در دولت خاتمي از نقض حقوق زنان ابراز نگراني مي كند و به ويژه از اين امر ناخشنود است كه شوراي نگهبان حتي يك كانديداي زن را براي رقابت در انتخابات رياست جمهوري واجدصلاحيت تشخيص نداده است.
كروبي كه در دفتر خود در مركز تهران با خبرگزاري فرانسه گفت و گو مي كرد اظهار داشت: "يكي از موارد اعتراض من اين است كه آنها حتي يك زن را نيز واجدصلاحيت تشخيص ندادند."
شوراي نگهبان كه وظيفه بررسي صلاحيت كانديداها را برعهده دارد پيشتر 4 مرد شامل كروبي، رضايي، احمدي نژاد و موسوي را از ليست 476 نفره مردان و زنان براي انتخابات رياست جمهوري برگزيد.
خانم كروبي اين وضعيت كه طي آن زنان اجازه ثبت نام مي يابند اما بعداً به طور خودكار از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت مي شوند را «داراي تناقض» ناميد و خواستار اصلاح آن شد.
فاطمه كروبي آشكارا مشغول تبليغات انتخاباتي براي شوهرش است ، موردي كه به ندرت در تاريخ انتخابات جمهوري اسلامي مشاهده شده است. در رويكردي مشابه، زهرا رهنورد همسر برجسته ميرحسين موسوي ديگر كانديداي اصلاح طلب نيز دائما در ستادهاي انتخاباتي ديده مي شود كه به نمايندگي از شوهرش مشغول سخنراني است.
خانم كروبي همچنين با ابراز ناخشنودي از آنچه «وضعيت نابرابر» زنان و مردان در زمينه فرصت هاي اشتغال در كشور ناميد اظهار داشت: "به عقيده آنها (مسوولان) مردان تنها نان آور زندگي هستند و در نتيجه زنان را در مناصب عالي استخدام نمي كنند."
شوهر وي، مهدي كروبي، پيشتر در مصاحبه اي جداگانه به خبرگزاري فرانسه گفته بود: "بهبود حقوق زنان يكي از اصلاحات مدنظر وي در صورت پيروزي در انتخابات خواهد بود."
مهدي كروبي همچنين جمع آوري گشت هاي ارشاد از سطح خيابان ها را يكي از برنامه هاي خود اعلام كرده بود.
خانم كروبي كه در زمان رياست شوهرش بر مجلس ايران در فاصله سال هاي 2000 تا 2004، مشاور وي در امور اجتماعي بود ، علاوه بر نام خانوادگي مشتركات بسيار زيادي با آقاي كروبي دارد.
اين زن و شوهر هر دو داراي احساسات مشتركي در عالم سياست هستند و در چندين رويداد تبليغاتي در كنار يكديگر حاضر شده اند.
فاطمه كروبي كه رياست ستاد انتخاباتي شوهرش در تهران را برعهده دارد مي گويد: "من سخنراني مي كنم و تا جايي كه مي توانم از او (مهدي كروبي) حمايت مي كنم. ما به پيروزي فكر مي كنيم و مي خواهيم وضعيت جاري را تغيير دهيم."
خانم كروبي همچنين با انتقاد از وضعيت اقتصادي جاري كشور مي گويد: "وضعيت اقتصادي ما بسيار دشوار شده است و نبود يك امنيت اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فردي احساس مي شود."
كروبي نقش مهمي در ساخت و مديريت ده ها بيمارستان و كلينيك كه توسط بنياد شهيد اداره مي شود ايفا كرده است. او همچنين مجله زنان «ايراندخت» را منتشر مي كند.
فاطمه كروبي زماني كه تنها 14 سال سن داشت با همسرش در شهر اليگودرز در استان لرستان آشنا شد و اين دو با هم ازدواج كردند.
وي در حالي كه عينك بر صورت و چادر و روسري رنگي برسر داشت درباره تشكيل زندگي مشترك با آقاي كروبي اظهار داشت: "براي من عجيب بود كه با خانواده يك روحاني وصلت مي كنم. صادقانه مي گويم كه من ايشان را به خوبي نمي شناختم اما من يك دختر خوش شانس بودم چونكه او هميشه در پي من بود."
خانم كروبي در عين حال مجبور بود با زندگي سياسي شوهرش كه چندسالي را در دوران شاه در زندان به سر برد بسازد: "او را چند بار به زندان بردند. آقاي كروبي پسر دوممان، تقي، را اولين بار زماني در زندان قصر تهران مشاهده كرد كه او (تقي) شش ماهه بود."تقي هم اكنون يكي از مديران ستادهاي انتخاباتي پدرش است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859