۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

امام جمعه مشهد: چرا بايد دختر جوان به دست يك پسر پارچه‌ي سبز ببندد وبه عنوان تبليغات دختر و پسر هرزه با يكديگر بلولند


خطيب جمعه مشهد گفت: كانديداهاي رياست جمهوري بايد در حرف زدن‌ دقت كنند و اين فضاي آزاد و باز انتخاباتي را براي مزدوران آن سوي مرزها باز نكنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد علم الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد كه در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد، ضمن گراميداشت ايام فاطميه (س) در خصوص مردم سالاري افزود: ما دو نوع مردم سالاري داريم؛ در زمان پيامبر(ص) ثقيفه‌ي بني ساعده مدعي مردم سالاري بودند و با شعار مردم سالاري يعني تعيين سرنوشت مردم به دست خود مردم در مقابل جريان پيامبر(ص) ايستادند و يك جريان مقابل پيامبر(ص) و علي(ع) ايجاد كردند. آيا پيامبر ضد مردم سالاري بود؟ بابراين يك نوع مردم سالاري،آن است كه ثقيفه مطرح كرد و ديگري مردم سالاري غدير است.
وي در ادامه افزود: افراد يكتاپرست حاكميت مطلق را حق خداوند مي‌دانند و در غدير خداوند حاكميت خود را در روي زمين پس از پيامبر(ص)، حضرت علي(ع) معرفي مي‌كند. اين، مردم سالاري ديني است، تفاوت ميان اين دو مردم سالاري اين بود كه مردم سالاري غدير، ديني و دين مدار بود. رهبر معرفي شده‌ خدا به عنوان مظهر حاكميت او، زمام رهبري جامعه را با خواست و بيعت مردم در دست داشت.
خطيب جمعه مشهد افزود: مردم سالاري كه ثقيفه‌ بني ساعده مطرح كرد منهاي خدا و دين بود، آنان اعتقاد داشتند كه سرنوشت مردم در دست خود مردم باشد و خدا و دين دخالتي در سرنوشت مردم نداشته باشند و قيام حضرت زهرا (س) مخالفت با مردم سالاري نبود، بلكه ايشان با حذف خدا و دين از صحنه‌ مردم سالاري مخالف بودند.
وي با اشاره به اين‌ كه امروز همه‌ دنيا حذف دين از دموكراسي را در كشور ما خواستارند، عنوان كرد: در كره‌ زمين هيچ سياست‌مدار وتحليلگري نيست كه بتواند ادعا كند مردم سالاري، آزادتر و قوي‌تر از ايران وجود دارد. تمام حرف دنيا با ما بر سر اين موضوع است كه دين را از مردم سالاري جدا كنيد، اما ما پس از 1400 سال دنبال رو فاطمه (س) هستيم و در برابر دنيا ايستاده‌ايم. زهرا (س) قيام كرد تا دين از مردم سالاري حذف نشود و خود و فرزندش نيز در اين راه كشته شدند و حرف امروز ما نيز همين است. تمامي جريانات سياسي كه با مردم سالاري و دين مداري مردم مخالفت مي‌كنند از تبار دشمنان حضرت زهرا (س) هستند.
حجت الاسلام علم الهدي تصريح كرد: امريكا مي‌گويد براي ايجاد دموكراسي در ايران 80 ميليون دلار هزينه مي‌كند. من مي‌گويم دموكراسي در ايران وجود دارد و امريكا اين مبلغ را به منظور برداشتن بعد ديني آن هزينه مي‌كند و مي‌خواهد در داخل كشور نيز جرياناتي مزدور به منظور برداشتن دين از دموكراسي ايجاد كند.
وي افزود: انتخابات نماد ديني بودن مردم سالاري است و بايد اين جنبه آن حفظ شود.
علم‌الهدي ضمن تاكيد بر سه نكته در خصوص كانديداي رياست جمهوري و ستادهاي آنان عنوان كرد: انتخابات نماد مردم سالاري ديني است و نمي‌توان تبليغات آن را با بي‌ديني برگزار كرد. اين‌كه دختر و پسر هرزه با يكديگر بلولند و فساد و فحشا را به عنوان تبليغات ديني راه بياندازند و يا رواج بي عفتي و بي حجابي كنند و دختر جوان به دست يك پسر پارچه‌ي سبز ببندد. آيا اين ها صحيح است؟ شما از چه كساني مي خواهيد راي بگيريد؟
وي در ادامه خاطر نشان كرد: ممكلت ما جواناني دارد كه خاطرخواه نماز جمعه هستند، جواناني كه از استان‌هاي كشور جمع مي‌شوند كه به زيارت مرقد مطهر امام خميني (ره) بروند و ذكرشان يا حسين و يا زهرا است، جواناني كه امام خميني (ره) در خصوص آنان فرمودند اگر يكي از اين جوانان آن روز در پشت در خانه‌ي علي (ع) بود، كسي جرات آتش زدن آن خانه را نداشت. اين جوان و اين جامعه انتخابات رياست جمهوري را رقم مي زند نه آن‌هايي كه در شب شام غريبان حضرت زهرا (س) كاروان عيش و رقاصي در بلوار وكيل‌آباد راه مي‌اندازند. اين حركات و تبليغات را كنار بگذاريد، با اين حركات عواطف ديني مردم را جريحه دار نكنيد.
امام جمعه مشهد با بيان اينكه در اين نظام كه ولي امر مسلمين مسووليت جامعه را بر عهده دارد، رييس جمهور در شعاع ولي امر بايد كشور را اداره كند، افزود: متاسفانه در برخي ستادها عناصر ضد ارزشي به اصول نظام و رهبري حمله مي‌كنند.
علم‌الهدي گفت: كانديداي رياست جمهوري افرادي هستند كه صلاحيت آنان را شوراي نگهبان تاييد كرده است و كار ستادها با تبليغات ضد ديني درست نيست و تبليغات بايد منطبق با گرايشات مردم باشد.
وي با اشاره به اين‌كه تريبون نماز جمعه پاسدار ارزش‌هاست، خاطر نشان كرد: ما با كانديدا و راي مردم كاري نداريم، اما نمي‌توانيم در برابر ضد ارزش سكوت كنيم. مملكت قانون انتخابات دارد و در آن تصريح شده كه به راه انداختن كاروان‌هاي تبليغاتي ممنوع است، نيروي انتظامي بايد جلوي آن‌ها را بگيرد و دخالت كند.
علم الهدي افزود: وظيفه اصلي رييس جمهور در كشور پاسداري از قانون اساسي است و مجري و حافظ آن است، فردي كه به عنوان رييس جمهور در مجلس شوراي اسلامي در برابر نمايندگان مردم به قرآن قسم ياد مي‌كند كه نگهبان و حافظ قانون اساسي باشد، چطور مي‌تواند قانون اساسي را قبول نداشته باشد ولي از ارزش‌هاي آن پاسداري كند.
وي افزود: دست زدن به رفتار ناهنجار براي افرادي است كه كم آورده‌اند، مانند اسرائيلي‌ها كه منطق و استدلال ندارند و به آدم كشي دست مي زنند و در جايي كه منطق وجود داشته باشد مسجد منفجر نمي‌كنند، نمازگزار زياد است چرا نمازگزاران مسجداميرالمومنين؟ زيرا تنها جرم نمازگزاران مسجد امير المومنين در زاهدان اين بود كه در شب شهادت حضرت زهرا (س) براي ايشان عزاداري مي‌كردند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859