۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

شرط موسوي براي بهبود روابط با آمريكا

مير حسين موسوي از نامزدهاي رياست جمهوري ايران مي گويد در صورت لغو تحريم هاي اقتصادي كشورش از سوي آمريكا، امكان بهبود روابط دو كشور وجود خواهد داشت.
از نامزدهاي رياست جمهوري ايران مي گويد در صورت لغو تحريم هاي اقتصادي كشورش از سوي آمريكا، امكان بهبود روابط دو كشور وجود خواهد داشت.
آقاي موسوي كه در تهران به سوال هاي خبرنگاران خارجي پاسخ مي داد، رويكرد واقعبينانه در روابط ايران و آمريكا را حركت تدريجي به سوي مشكلات بين دو كشور دانست.
او همچنين از موافقت خود براي ادامه گفتگوهاي هسته اي با پنج عضو دائمي شوراي امنيت و آلمان، موسوم به گروه ۱+۵ خبر داد.
آقاي موسوي همچنين سياست هاي گذشته را براي كشور پرهزينه دانست و گفت در صورت پيروزي به سمت تعامل بيشتر با جهان و كاهش تنش ها حركت خواهد كرد.
آقاي موسوي در حالي براي ادامه گفتگوها با گروه ۱+۵ اعلام آمادگي كرده است كه محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران در سخناني "مساله هسته اي" را تمام شده دانسته است.
پيش شرط موسوي
مير حسين موسوي در پاسخ به سوالي درباره روابط با آمريكا گفت: " اگر شرايط مهيا و مشكلات برطرف شود براي انجام مذاكره مشكل نداريم."
به گفته آقاي موسوي قبل از انجام مذاكرات نياز است علائم مثبتي از تغيير رفتار در آمريكايي ها ديده شود و ايران نيز در سطح بين الملل روابط گسترده و مثبتي داشته باشد.
بر اين اساس رويكرد واقع بينانه درباره حل موضوع ايران و آمريكا اين است كه دو كشور به تدريج به سمت حل تدريجي مشكلات بروند.
آقاي موسوي با اشاره به مشكلات ايجاد شده در اثر تحريم هاي آمريكا عليه ايران گفت اگر ايالات متحده نشانه هاي مثبت تري را از خود بروز دهد خوشبيني بيشتري در رابطه با بهبود روابط ايجاد خواهد شد.
آقاي موسوي همچنين ضمن دفاع از برنامه اتمي ايران، بر پايبندي كشورش به تعهدات بين المللي خود تاكيد كرد. آقاي موسوي گفت خواستار آن است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي هم به تعهداتش در برابر ايران پايبند باشد.
آقاي موسوي همچنين گفت: "يكي از راههايي كه مي تواند به حل مشكل هسته اي كمك كند اين است كه بايد بخش فني موضوع هسته اي را از بحث داشتن تكنولوژي هسته اي جدا كرد چون جمهوري اسلامي ايران هيچگاه از داشتن انرژي هسته اي دست بر نخواهد داشت."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859