۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

برنامه موسوي براي دسترسي رايگان به اينترنت


ميرحسين موسوي نخست وزير سابق و نامزد انتخابات رياست جمهوري برنامه خود را در زمينه "دولت الكترونيك" اعلام كرده است. در اين برنامه تاكيد شده دولت او امكان دسترسي رايگان تمام مردم به اينترنت درسراسر كشور را فراهم خواهد كرد و خدمات اينترنت پرسرعت نيز در اختيار همه كاربران قرار خواهد داد.
اين برنامه بخشي از برنامه اقتصادي آقاي موسوي است كه تاكنون انتشار يافته است.در اين بخش از برنامه، آقاي موسوي اعلام كرده كه رويكرد مربوط به فيلترينگ را"به منظور تامين آزادي بيان و حفظ حريم خصوصي افراد و ملاحظات فرهنگي و اجتماعي" تغيير خواهد داد.
بنابر اين برنامه، ضوابط و مقررات شفافي تهيه مي شود كه در آن سياست ها، مصاديق و اولويت ها كشور در حوزه فيلترينگ طوري روشن شود كه از سوي كاربران و نهادهاي صنفي نيز قابل پيگيري و نظارت باشد.
بر اساس اين برنامه دولت با توسعه بسترهاي دسترسي به ارتباطات و اينترنت، امكان دسترسي رايگان مردم به اينترنت از طريق خطوط تلفن در سراسر كشور را فراهم خواهد كرد و خدمات اينترنت پرسرعت را به كليه كاربران خانگي و غير خانگي ارائه مي كند.
هم اكنون استفاده از اينترنت پرسرعت براي كاربران خانگي با محدويت هاي مواجه است و تنها موسسات و شركت ها مي توانند از اينترنت پرسرعت استفاده كنند.
در مقدمه اين برنامه توضيح داده شده است كه چرا بايد زيرساخت هاي كشور در زمينه به كارگيري از فناوري هاي اطلاعاتي گسترش پيدا كند و اين كار چه تاثيري در رشد اقتصادي بر جاي مي گذارد.
از نظر تهيه كنندگان اين برنامه، با گسترش فناوري اطلاعات در ايران، اين كشور مي تواند وضعيت اقتصادي خود را بهبود بخشد و با توليدات خود به رقابت در بازارهاي داخلي و خارجي بپردازد.
هزينه تبليغات ندارم
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور فعلي و نامزد انتخابات رياست جمهوري در سايت شخصي خود گفته كه امكانات مالي براي هزينه هاي تبليغات انتخاباتي ندارم و ستاد شخصي انتخاباتي هم ندارم.
آقاي احمدي نژاد با انتقاد از هزينه هاي "هنگفت و سرسام آور" رقباي خود گفته كه از قبول كمك هاي مالي انتخاباتي نيز خودداري كرده است.
رئيس جمهور ايران رقباي خود را به دروغگويي متهم كرده و گفته كه آنها "بدون هيچ خط قرمزي" به او تهمت مي زنند.
نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در هفته هاي اخير عملكرد چهار سال گذشته آقاي احمدي نژاد را زير سئوال برده اند و آقاي احمدي نژاد مي گويد: "شايعه سازان و تخريب گران را به خوبي مي شناسم و مي دانم چرا تا اين حد كينه دارند."
به گفته آقاي احمدي نژاد، اين گروه كساني هستند كه دولت "منافع نامشروعشان را تهديد كرده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859