۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

آقاي احمدي‌نژاد لطفاً به اين عكس‌ها خوب نگاه كنيد







آفتاب نيوز : در حالي‌كه، تحقيرهاي پياپي مردم ايران و نظام جمهوري اسلامي در عرصه روابط بين‌الملل، در طي 4 سال گذشته، زبانزد خاص و عام شده است، محمود احمدي‌نژاد دست به تحريف تاريخي جديدي زد و با زير سوال بردن شواهد و تصاوير موجود، مدعي شد كه روز سفر تاريخي خاتمي به فرانسه يكي از غم‌انگيزترين روزهاي زندگي‌اش است چرا كه در جريان آن سفر، ژاك شيراك برخوردي تحقيرآميز با رئيس‌جمهور سابق ايران داشته است.به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب، محمود احمدي‌نژاد كه در جريان تبليغات انخابات دهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران در گفتگوي تخصصي عصر چهارشنبه راديو گفتگو حاضر شده بود، در بخشي از اين برنامه گفت: «آن روزي كه رئيس جمهور سابق با آن وضعيت به فرانسه رفت يكي از غم‌انگيزترين روزهاي زندگي‌ام بود چرا كه ژاك شيراك در بالاي پله‌هاي محل استقرار خود ايستاده بود و رئيس جمهور قبلي ايران در پايين پله‌ها از ماشين پياده شد و پله‌هاي متعدد را پشت‌سر گذاشت تا به او برسد و اين حركت از موضع ضعف باعث «تحقير» ما شد»!البته اين نخستين بار نيست كه احمدي‌نژاد درباره سفر خاتمي به فرانسه به اظهار نظر پرداخته است چرا كه پيشتر نيز فايل صوتي سخناني از وي منتشر شده بود كه او در آن، بدون اشاره به نام كشور و نام فردي كه به ان كشور مسافرت كرده است، نظير همين ادعاها را درباره خاتمي مطرح ساخته بود اما تا ديروز اين گمانه‌زني به صورت شفاف از سوي هيچ مقام رسمي تأييد نشده بود.وي در بخشي از آن سخنراني گفته بود: «من چند سال قبل صحنه‌اي در تلويزيون ديدم؛ اين غصه‌اش در دلم ماند ... كه هنوز هم به طور كامل برطرف نشده‌است. ديدم يك مسئولي از ايران رفت در يك كشور اروپايي؛ رئيس آن كشور بالاي پله‌ها ايستاد؛ مسئول ما را آن دور پياده كردند و آن نامرد يك قدم پايين نيامد؛ براي چه؟ براي اينكه خرد كند. من آن شب در تلويزيون ديدم، خيلي غصه‌ام شد؛ خدا شاهد است، گفتم: اي خداي بزرگ! يك شرايطي فراهم كن كه اين [مسأله] جبران شود».اين ادعاي احمدي‌نژاد در حالي مطرح مي‌شود كه اسناد و تصاوير موجود، بيانگر واقعيت ديگري است. بر اساس عكس‌هاي موجود از سفر خاتمي به فرانسه، خاتمي بعد از ظهر روز سه‌شنبه، 16 فروردين ماه سال 84، براي ديدار با ژاك شيراك وارد كاخ اليزه شد و پس از ورود به اين كاخ مورد استقبال رييس گارد و رييس تشريفات اليزه قرار گرفت و از گارد مستقر در آن سان ديد. سپس شيراك كه براي استقبال از خاتمي از پله‌هاي كاخ پايين آمده بود، به گرمي از خاتمي استقبال كرد.درحالي كه نادرستي ادعاهاي احمدي‌نژاد درباره ننگين بودن بيانيه سعدآباد با انتشار دوباره سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامي درباره آن بيانيه ، و نيز اظهارات كارشناسان مشخص شده بود، با اين حال هنوز مشخص نيست كه چرا اين نامزد انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري همچنان به طرح چنين ادعاهايي ادامه مي‌دهد كه نادرستي آن‌ها با يك جستجوي ساده در اينترنت، به راحتي آشكار مي‌شود.آگاهان سياسي معتقدند كه دستگاه هاي نظارتي همچون دادستان كل كشور و شوراي نگهبان مي‌توانند با تذكر به اين نامزد انتخابات رياست جمهوري، مانع از ادامه يافتن طرح اين‌گونه ادعاهاي نادرست در روزهاي باقي‌مانده تا زمان برگزاري انتخابات سرنوشت‌ساز 22 خرداد شوند.
منبع : آفتاب نيوز
آقاي احمدي‌نژاد مطمئنيد اشتباه نمي‌كنيد؟
- گاهي آدم مي‌ماند كه اسم بعضي حرف‌ها را چه بگذارد. نمي‌داني بگويي غلو؛ بگويي حافظه ضعيف؛ بگويي كمبود اطلاعات يا ...؟
۲-صفحه نخست روزنامه اعتماد، خبر از دلسوزي احمدي‌نژاد براي محمد خاتمي داده و تيتر زده: «احمدي‌نژاد در پاسخ به انتقادها: فرانسوي‌ها خاتمي را تحويل نگرفتند؛ من جبران كردم»اين روزنامه به نقل از محمود احمدي‌نژاد نوشته است: «من چند سال قبل صحنه‌اي در تلويزيون ديدم؛ اين غصه‌اش در دلم ماند... ديدم مسئولي از ايران رفت در يك كشور اروپايي. رييس آن كشور بالاي پله‌ها ايستاد. مسئول ما را آن دور پياده كردند و آن نامرد يك قدم پايين نيامد» و بعد از آن نحوه فرستادن مشاورش (احتمالاً مجتبي ثمره هاشمي) به فرانسه را تعريف كرده است كه به گفته وي «آن آقا، براي استقبال از يك مشاور، شش تا از مشاورانش را پايين پله‌ها فرستاد. خودش هم تا راهرو آمد كه رسم نيست. رسم اين است كه رييس‌جمهور در اتاقش مي‌نشيند و مي‌آيند ديدنش. اما اين آقا خودش هم تا راهرو آمد.»
۳- فكر مي‌كنم حداقل يك جاي اين خاطرات مشكل دارد. سيد محمد خاتمي، دو بار در دوران رياست جمهوري‌اش به فرانسه رفت و در كاخ اليزه مورد استقبال ژاك شيراك، رييس‌جمهور وقت فرانسه قرار گرفت. يك بار آبان‌ماه ۱۳۷۸ (اكتبر ۱۹۹۹) و بار دوم فروردين ۱۳۸۴ (آوريل ۲۰۰۵)
لطفا به اين عكسها نگاه كنيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859