۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

مخملباف: هر ايراني خارج از كشور؛ يك سفير


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید

محسن مخملباف ، كارگردان سرشناس سينماي ايران ، در آغاز گفت و گويي با راديو فردا ضمن محكوم كردن سدها و موانعي كه دولت ايران به ويژه در امور اطلاع رساني ايجاد كرده است . از همه ايرانيان درخواست دارد در اوضاع و احوال كنوني، هر يك به نوبه خود بعنوان يك پل ارتباطي وارد عرصه شوند.

محسن مخملباف مي‌گويد: ما ايرانيان خارج از كشور وظيفه داريم اولا صداي مردم ايران را به گوش دنيا برسانيم . آقاي احمدي نژاد دستپاچه شده و مي‌خواهد ظرف هفت روزي كه معمولا دولت‌ها زمان دارند تا رئيس جمهور جديد را به رسميت بشناسند ، وقت را با طول دادن بكشد. يعني در واقع زمان بخرد. تا بر اساس قراردادهاي بين المللي ، دولت‌هاي ديگر مجبور باشند ايشان را در تحفظ تاييد كنند. مي‌خواهم به مردمي كه صداي مرا در ايران مي‌شنوند بگويم كه ما سفراي آنان هستيم . همان جور كه آقاي موسوي گفتند « هر ايراني يك ستاد» من معتقدم «هر ايراني خارج از كشور يك سفير».

هر ايراني در هر كشوري بايد از قدرتش ، شهرتش و ارتباطاتش استفاده كند براي اين وظيفه كه بتواند ديپلماسي كشوري را كه در آن ساكن است فعال كند تا به صداي مردمي كه در خيابانهاي ايران هستند گوش دهند. مردم و مطبوعات آن كشور را متوجه صداي مردم ايران كند.

اينها به شكل ناجوانمردانه اي تمام سيستم‌هاي ارتباط جمعي را از بين برده اند . در مجموع سعي مي‌كنند مردم ارتباطاتي نداشته باشند .
شايعه سازي مي‌كنند. اگر آقاي موسوي دعوت به راهپيمايي كرد سايت او را هك مي‌كنند و به مردم مي‌گويند نرويد راهپيمايي . و همه چيز را دارند به سمتي مي‌برند كه مردم را به يك حركت كور بكشانند.

آقاي مخملباف ، در ادامه گفت و گوي خود با راديو فردا ، آنچه را كه پس از شمارش آرا انتخاباتي در ايران اتفاق افتاد نتيجه نه يك دستكاري و تقلب بلكه يك كودتا ناميده و يادآور شده است به اين خاطر اكثر ايرانيان داخل و خارج از كشور ، اختلافات عقيدتي خود را كنار گذاشته و در حال حاضر براي دستيابي ايران به دموكراسي يكصدا شده اند.

اين كارگردان سينماي ايراني مي‌گويد: امروز يك فضايي در خارج از كشور ايجاد شده است كه من براي اولين بار است شاهد آنم . تمام گروههاي مختلفي هم كه قبلا با هم اختلاف داشتند پشت سر مردم راه افتاده اند و همه مي‌گويند ما بايد راي مردم را پس بگيريم .در داخل ايران هم همه مردم با همديگر مهربان شده اند . شعار مردم اين است « ما نمي‌ترسيم چون با هم هستيم ».

محسن مخملباف كارگردان نام آشناي سينماي ايران كه از پيش از آغاز انتخابات ، فعالانه به حاميان مير حسين موسوي پيوسته بود، از ايرانيان ساكن خارج از كشور خواسته است كه حركت‌هاي اعتراضي خود را به مقابل سفارتخانه‌هاي روسيه هم بكشانند. زيرا به باور وي دولت روسيه به خاطر منافع اقتصادي خود ، هم اينك از پشتيبانان اصلي احمدي نژاد است.

مردم بايستي جلوي سفارتخانه‌هاي روسيه تجمع كنند تا روسيه رسوا شود و از حمايت اين كودتا دست بردارد. روسيه مطمئن باشد كه ايران را به اين شيوه نمي‌تواند حفظ كند. همه مي‌بينيد كه درياي خزر تقسيم شده و از ايران گرفته شده است . اين درياچه بين روسيه و كشورهايي كه از روسيه جدا شده‌اند تقسيم شده است و اين يك معامله بدتر از معاهده تركمانچاي بود.

حكومت ايران كه مردم و حمايت بين المللي را از دست داده بود و احتياج به يك حامي و قدرت خارجي براي طرح‌هاي اتمي خود داشت،
بخشي از كشور را به روسيه داد.

حافظ شاعر نام آشناي ايران مي‌گويد: « آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرف است / با دوستان مروت با دشمنان مدارا» . اما اين حكومت نه با ملت خود مروت دارد نه با جامعه بين المللي مدارا.


09143146859

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859