۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


دولت ايران خبرنگاران و رسانه‌هاي خارجي را به تحريك ناآرامي‌ها در اين كشور متهم كرده است

.

هفته نامه آلماني اشپيگل در گزارشي در سايت اينترنتي خود به اين موضوع پرداخته و نوشته است، رژيم حاكم بر ايران خبرنگاران خارجي را هدف حملات خود قرار داده و آنها را آشكارا به عنوان «دشمن» معرفي مي‌كند.

در اين گزارش آمده است، هر چند دولت ايران رسانه‌هاي خارجي را به تحريك ناآرامي‌ها متهم مي‌كند، اما در عين حال وزارت امور خارجه ايران ادعا كرده است، حضور «صدها خبرنگار خارجي در ايران» در جريان برگزاري انتخابات رياست جمهوري نشانه «شفافيت بالاي روند اين انتخابات» است.

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي همچنين «برخي كشورها» را متهم كرده است كه با «واكنش نسنجيده، شتابزده و تند خود نسبت به تظاهرات غيرقانوني» به «بلندگويي براي جنبش آشوبگران» تبديل شده‌اند.

به نوشته اشپيگل دولت ايران از رسانه‌هاي خارجي خواسته است به آنچه از سوي تهران به عنوان «دخالت نامربوط در امور داخلي ايران» خوانده شده است، پايان دهند.

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است، اين درحالي است كه مقام‌هاي دولتي ايران خبررساني رسانه‌ها را در مورد تظاهرات طرفداران ميرحسين موسوي به شدت محدود كرده‌اند.

خبرنگاران دو شبكه مهم تلويزيوني آلمان نيز با اين محدوديت‌ها روبرو شده‌اند. روز سه‌شنبه وزارت فرهنگ (و ارشاد اسلامي) ايران به خبرنگاران خارجي اعلام كرده است كه اجازه ندارند در باره «تظاهرات غيرقانوني» مخالفان گزارش دهند.

اشپيگل با اشاره به تهديد سايت‌هاي اينترنتي از سوي سپاه پاسداران مي‌نويسد، خشم رهبران ايران متوجه دست‌اندركاران سايت‌هاي اينترنتي مخالف دولت نيز شده است.

در بخش ديگري از اين گزارش با اشاره به استفاده گسترده مخالفان احمدي‌نژاد از شبكه‌هاي اجتماعي مانند «فيس‌بوك» و «توئيتر» آمده است، گردانندگان توئيتر مي‌گويند، سيستم پيام كوتاه آنها به يكي از مهم‌ترين ابزار ارتباطي در ايران تبديل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859