۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

كروبي به شوراي نگهبان: انتخابات را ابطال و بقاي نظام را تضمين كنيد

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


مهدي كروبي در نامه اي سرگشاده به شوراي نگهبان رسما از اعضاي اين شورا خواسته است كه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران را ابطال كند.

او در اين نامه كه تاريخ جمعه ۲۹ خرداد را دارد، نوشته است: "با رأي عادلانه در باره انتخابات و ابطال آن و برگزاري انتخابات مجدد اراده ملت را بپذيريد و بقاي نظام را تضمين كنيد كه اين به عدالت نزديك تر است".

آقاي كروبي در اين نامه نوشته است كه نمايندگان مجلس خبرگان قانون اساسي به اين دليل نظارت بر انتخابات را به شوراي نگهبان واگذار كرده اند كه "نگران تكرار تجربه دخالت دربار و ساواك در انتخابات در رژيم گذشته" بوده اند.

او با اشاره به اعتراض "اكثريت قطعي" مردم ايران به نتيجه انتخابات، برگزار كنندگان اين انتخابات را به "سوءاستفاده از موقعيت خود در دولت، تصرف در رأي صندوق ها، دادن وعده و وعيدهاي غيرقانوني و شبه قانوني، اتهام پراكني و پرده دري" متهم كرده است.

آقاي كروبي نوشته است: "اگر شوراي نگهبان به سياق گذشته خود عمل كند كه به بهانه يك شام و ميهماني و يا دادن چند قلم جنس از سوي يك نامزد راهيابي به مجلس در يك حوزه انتخابيه كوچك يا دخالت يك فرماندار، انتخابات را باطل اعلام مي كرد، اكنون با اين وعده هاي بزرگ و سوءاستفاده هاي بزرگتر و توزيع پول از سوي مقامات بزرگتر، اگر شوراي نگهبان كاري كمتر از ابطال كند در حقيقت مرتكب اشتباه بزرگي شده است".

مبادا با نااميدي ملت از شوراي نگهبان آن نگراني تاريخي امام خميني محقق شود كه فرموده بود: مبادا روزي ملت عليه شوراي نگهبان به خيابان ها بريزند.

مهدي كروبي

او اطمينان داده است كه در صدد تحت فشار قرار دادن شوراي نگهبان نيست و با وجود ترديدهايي كه به گفته او در مورد بي طرفي اين شورا وجود دارد، هنوز اميدوار است كه شوراي نگهبان "به وظيفه قانوني خود عمل كند و اين انتخابات را باطل اعلام كند".

آقاي كروبي هشدار داده است كه در صورت نااميد شدن مردم از شوراي نگهبان، "آن نگراني تاريخي امام خميني محقق شود كه فرموده بود: مبادا روزي ملت عليه شوراي نگهبان به خيابان ها بريزند".

او با تجليل از مردمي كه در روزهاي اخير در اعتراض به نتايج اعلام شده انتخابات به خيابان ها آمده اند، آنها را عصاره ملت خوانده و از اينكه حضور آنها به تحريك "عوامل بيگانه" نسبت داده مي شود انتقاد كرده است.

آقاي كروبي مي نويسد: "حتما به ياد داريد كه محمدرضا پهلوي هم قيام مردم تبريز را در آستانه انقلاب اسلامي به توطئه بيگانگان نسبت مي داد و مي گفت اينها از خارج وارد شده اند. حتما به خاطر داريد كه محمدرضا پهلوي مخالفانش، يعني من و شما را ارتجاع سرخ و سياه مي ناميد و BBC را عامل انقلاب اسلامي ايران مي خواند".

نامه آقاي كروبي به شوراي نگهبان در شرايطي منتشر شده است كه سخنگوي اين شورا از برگزاري جلسه فوق العاده اعضاي شورا در روز شنبه با حضور نامزدهاي معترض خبر داده است.

به گفته عباسعلي كدخدايي، در جلسه روز سه شنبه شوراي نگهبان مقرر شده است كه در جلسه بعدي نامزدهاي معترض حاضر شوند و اعتراض خود را شخصا با اعضاي شوراي نگهبان مطرح كنند "تا تصميم گيري شود".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859