۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

شوراي نگهبان مي‌خواهد فقط ده درصد صندوق ها

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



 

شوراي نگهبان قانون اساسي اعلام كرد كه آماده است به عنوان نمونه، ده درصد آراي ريخته شده به صندوق‌ها را بازشماري كند. اين موضوع را روز شنبه (۳۰ خرداد)، سيماي جمهوري اسلامي به نقل از عباسعلي كدخدايي، سخنگوي اين نهاد، اعلام كرد. شوراي نگهبان، پيش‌تر نيز اعلام كرده بود كه آماده‌ي بازشماري بخشي از آراي ريخته‌شده به صندوق‌هاست. اين در حالي است كه يك روز پيش از آن، آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر مذهبي جمهوري اسلامي، در جريان نماز جمعه‌ي تهران، بار ديگر محمود احمدي‌نژاد را برنده‌ي آشكار انتخابات رياست‌جمهوري اعلام و صحت اين انتخابات را تاييد كرد.

 

آمادگي شوراي نگهبان براي بازشماري تصادفي 10درصد صندوق‌ها

سخنگوي شوراي نگهبان از آمادگي اين شورا براي بازشماري حدود 10 درصد از صندوق‌هاي آراي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به صورت تصادفي و با حضور نمايندگان نامزدها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر عباسعلي كدخدايي پس از پايان جلسه شوراي نگهبان با دستور كار گفتگو با نامزدان معترض، توضيح داد :‌ امروز جلسه‌ فوق‌العاده شوراي نگهبان براي دعوت از كانديداهاي معترض به انتخابات تشكيل شد. ما از هر سه نامزد معترض دعوت كرده بوديم تا در يك ملاقات حضوري مطالب خود را با اعضاي شوراي نگهبان مطرح كنند.

وي با بيان اينكه در اين جلسه دكتر محسن رضايي تنها نامزدي بودند كه حاضر و به بيان مطالبشان پرداخت، ادامه داد: در ابتداي جلسه اعضاي شوراي نگهبان از رفتار انتخاباتي‌ ايشان به دليل رعايت اخلاق و تاكيد بر قانون‌گرايي تقدير و سپاسگزاري كردند.
به گفته كدخدايي رضايي تاكيد داشت كه تنها راه رسيدگي به تخلفات و شكايت‌ها شوراي نگهبان است و تنها، راه قانوني بايد پيگيري شود و از راهكارهاي ديگر پرهيز گردد.

كدخدايي افزود: آقاي رضايي پيشنهادهايي داشتند و در نامه‌هاي قبلي نيز بيان كرده بودند؛ مبني بر بازشماري برخي از صندوق‌ها در برخي از استان‌ها، كه به صورت تصادفي توافق شد برخي از اين صندوق‌ها بازشماري شود. همچنين درخواست داشتند كه دستگاه اجرايي اطلاعاتي را در ارتباط با انتخابات در اختيارشان قرار دهند كه مقرر شد اين موضوع هم از طريق دستگاه‌هاي مجري انتخابات پيگيري شود و در اختيارشان قرار گيرد.

وي در پاسخ به اين سئوال كه به چه تعداد از شكايت‌ها تاكنون رسيدگي شده است؟ گفت: امروز قبل از حضور آقاي رضايي به اكثر شكايت‌هاي ارسالي از سوي سه نامزد محترم رسيدگي شد البته اينها در روزهاي قبل توسط كارشناسان ما بررسي شده بود و امروز گزارش اكثرشان خدمت اعضاي شورا ارائه شد. اعضاي شورا پيشنهادهايي داشتند، نكاتي مدنظرشان بود كه قرار شد پيگيري‌هاي دقيق‌تري در برخي از موارد صورت گيرد و گزارش آن مجددا خدمت اعضا ارائه شود.

كدخدايي در پايان اعلام كرد: ‌اعضاي شورا پيشنهادي را جهت اعتماد بيشتر براي كانديداها و هوادارنشان دارند مبني بر اينكه شوراي نگهبان آماده است حدود 10 درصد از صندوق‌ها را به صورت تصادفي با حضور نمايندگان نامزدهاي محترم بازشماري كند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859