۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

رفسنجاني: هيچ وجدان بيداري از اين وضع راضي نيست


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859








اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبري در ايران در دومين اظهار نظر درباره وقايع پس از اعلام نتايج انتخابات ايران، گفته است كه "هيچ وجدان بيداري از وضع پيش آمده راضي نيست."


آقاي رفسنجاني روز شنبه سيزدهم تير ماه (چهارم ژوئيه) در ديدار جمعي از خانواده‌هاي بازداشت‌شدگان سخنراني كرده است.


به گفته رئيس جمهوري اسبق ايران "مردم سراسر كشور بسيار خوب و حماسي در صحنه انتخابات حاضر شدند، ولي متاسفانه وقايع پس از آن و مشكلاتي كه براي برخي به وجود آمده، ذائقه‌ها را تلخ كرد و فكر نمي‌كنم هيچ وجدان بيداري از وضع به وجود آمده راضي باشد."


او از اوضاع پيش در جريان انتخابات و پس از آن اظهار تاسف كرده و گفته است: اميدوارم با درايت و حسن مديريت مسائل، در روزهاي آينده شاهد بهتر شدن اوضاع، حل مشكلات و كاهش آلام خانواده‌هاي چشم‌ انتظار باشيم.


به گفته برخي از ناظران مسائل ايران، اشاره هاي آقاي رفسنجاني نسبت به مسائل اخير ايران همچنان مبهم است و صراحتي نسبت به نتايج اعلام شده در جريان دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و سير حوادث پس از آن ندارد.


آقاي رفسنجاني همچنين گفته است كه "بايد سعي كنيم با مراعات حقوق همه شهروندان موجب حفظ همدلي و وحدت، ضمن افزايش اعتماد و اعتبار نظام در نزد افكار عمومي، جلوي سو استفاده دشمنان را نيز سد كنيم."

آقاي هاشمي رفسنجاني پيش از برگزاري انتخابات با ارسال نامه اي سرگشاده به آيت الله علي خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي، در اعتراض به آنچه "اظهارات عاري از حقيقت و غيرمسئولانه" محمود احمدي نژاد در جريان مناظره تلويزيوني با ميرحسين موسوي خواند، تلويحا از سكوت آقاي خامنه اي در اين ماجرا گلايه كرده بود.

رهبر جمهوري اسلامي در اولين نماز جمعه پس از اعلام نتايج انتخابات سابقه دوستي اش با آقاي رفسنجاني را بيش از ۵۰ سال خواند اما گفت كه از ميان ديدگاه هاي موجود در نظام، ديدگاه محمود احمدي نژاد از همه به او نزديك تر است.

آقاي رفسنجاني پس از اعلام نتايج انتخابات مدتي سكوت كرد و حتي در نماز جمعه تهران نيز كه يكي از امامان جمعه موقت آن بود حاضر نشد.

روزنامه جمهوري اسلامي، نزديك به آقاي رفسنجاني روز شنبه سيزدهم تيرماه شايعه استعفاي آقاي رفسنجاني را از امامت جمعه تهران تكذيب كرده و ساعاتي بعد نيز خبر ديدار او با برخي از خانواده بازدشات شدگان حوادث اخير منتشر شد.

چند روز پيش از ديدار جمعي از خانواده‌هاي بازداشت شدگان حوادث اخير با اكبر هاشمي رفسنجاني، آنها با محمد خاتمي رئيس جمهوري سابق ايران نيز ديدار كرده بودند.

آقاي خاتمي گفته بود كه "اگر اين فضاي مسموم تبليغاتي و امنيتي ادامه پيدا كند با توجه به آنچه انجام گرفت و يك طرفه اعلام شد بايد بگوييم كودتاي مخملين عليه مردم و جمهوريت نظام صورت گرفته است."

آقاي خاتمي از بازداشت هاي انجام شده پس از اعلام نتايج انتخابات به تندي انتقاد كرده و گفته بود "شاهد رفتارهاي زشتي هستيم كه سالها پيش ريشه آن لااقل در وزارت اطلاعات كنده شد و آنگاه دم از آشتي ملي و فضاي آرام مي زنيم؟اين حرفهاي بي اساس يعني چه؟"

همچنين مهدي كروبي از نامزد هاي معترض به نتايج انتخابات نيز با حضور در خانه هاي محمدعلي ابطحي، احمد زيدآبادي، محمد قوچاني و عبدالله مومني با اعضاي خانواده هاي آنها ديدار كرده است.

آقاي كروبي در يكي از اين ديدارها گفته است: "سرنوشت زندانيان بستگي به اقدامات ما دارد. اگر قضيه را رها كنيم نه تنها عرصه بر زندانيان، بلكه حتي بر كساني كه زنداني هم نيستند تنگ تر خواهد شد."



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859