۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

اختلاف نظر ميان اصولگرايان مجلس در مورد عوامل اغتشاش

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


 

در حالي كه شماري از نمايندگان اصولگراي مجلس در پي محاكمه‌ي ميرحسين موسوي هستند، برخي ديگر عامل ناآرامي‌ها را در شخص محمود احمدي‌نژاد و سياست‌هاي او مي‌دانند. بسيج دانشجويي دانشگاه‌ تهران نيز مجازات موسوي را مي‌خواهد.

به گزارش خبرگزاري ايرنا، يك نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي گفته است كه «۱۰۰ نفر از نمايندگان مجلس طي نامه‌اي به قوه قضائيه خواستار محاكمه عوامل اغتشاشات اخير و جلوگيري از اعمال غيرقانوني آنان شده‌اند».

از سوي ديگر بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ در نامه‌اي به دادستان كل كشور محاكمه‌ي ميرحسين موسوي را، به اتهام معاونت در تمامي "اغتشاشات" اخير، خواستار شده است.

حجت الاسلام رسايي كه نماينده‌ي تهران است، ضمن بيان اينكه برخي از سركردگان اين حوادث هنوز به "حرف‌هاي غيرقانوني" خود ادامه مي دهند، گفت كه حدود يكصد نفر از نمايندگان مجلس در نامه‌اي امضا شده، از مسئولين قوه‌ي قضاييه خواستار محاكمه‌ي عوامل اين حوادث شده‌اند. آنها درخواست كرده‌اند كه قوه‌ي قضاييه از ادامه‌ي «اعمال غيرقانوني» آنها جلوگيري كند.

رسايي روز پنجشنبه (۱۱تير / اول ژوئيه) به ملاقات مجروحان نيروي انتظامي و بسيجي‌ها رفته بود. وي با قدرداني از تلاش‌هاي نيروهاي انتظامي و بسيجي گفت: «براي مقابله با كساني كه امنيت و آرامش مردم و كشور را مورد هدف قرار داده‌اند، عده‌اي از نيروهاي خادم مورد تعرض قرار مي‌گيرند

«گفتار و عملكرد احمدي‌نژاد عامل اغتشاشات بود»

حجت‌الاسلام رسايي از ۱۰۰ امضا در دفاع از محاكمه‌ي عوامل اغتشاش سخن مي‌‌راند، ولي شمار اصولگرايان تا كنون حدود ۱۹۰ نماينده بوده است. بنابراين از قرار معلوم شمار زيادي از اصولگرايان امضاي خود را زير اين نامه نگذاشته‌اند.

طي روزهاي گذشته علي لاريجاني، رئيس مجلس، و محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس، خواستار آن شده بودند كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي امكاناتي را در اختيار كانديداهاي معترض قرار دهد تا آنها بتوانند نظرات خود را بيان دارند. لاريجاني تلاش‌هايي كرده بود تا ميرحسين موسوي امكان حضور در سيماي جمهوري اسلامي را بيابد. به دنبال آن، هم لاريجاني و هم باهنر مورد انتقاد شديد برخي نمايندگان اصولگرا قرار گرفتند و متهم شدند كه عملكرد ايشان اصولگرايانه نيست.

از سوي ديگر سايت "الف"، وابسته به احمد توكلي كه از چهره‌هاي سرشناس اصولگرايان مجلس است، مقاله‌اي انتشار داد كه به نقش جناح احمدي‌نژاد در ناآرامي‌هاي دو هفته‌ي گذشته مي‌پردازد.

در اين مقاله از جمله آمده است: «اگر آقاي احمدي‌نژاد در مناظره‌ها، تصوير سياهي از ۲۴ سال دولت‌هاي زمان امام و رهبري نشان نمي‌دادند و دولت‌هاي قبلي را متهم به فساد و كم‌كاري و شكنجه‌ كردن در بنياد شهيد و فرستادن بمب به عربستان نمي‌نمودند، آيا فضاي سالم‌تر و اخلاقي‌تر در انتخابات نداشتيم و آيا مردمي كه پس از انتخابات ـ و شايد به دليل رويگرداني از رييس جمهور موجود ـ به خيابان‌ها ريختند و اعتراض كردند، باز هم چنين عكس‌العملي را نشان مي‌دادند؟»

نويسنده‌ي مقاله مي‌افزايد كه وزارت كشور بايد در مورد نتايج انتخابات «متواضعانه» به مردم اطلاع‌رساني مي‌كرد تا مردم دچار سوءتفاهم براي تقلب نشوند. اين نويسنده معتقد است كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي تا پيش از انتخابات رويكرد بازي داشته است و پس از انتخابات به ناگهان فضا را بسته و يكطرفه كرده است.

نويسنده‌ي اصولگراي مقاله‌ي ياد شده معتقد است كه صدا و سيما پس از انتخابات در مورد پخش گزارش از تظاهرات موافقان احمدي‌نژاد و تظاهرات معترضان به نتيجه‌ي انتخابات، تبعيض قائل شده و معترضان را سانسور كرده است.

نويسنده به وزارت كشور معترض است كه اجازه‌ي راهپيمايي آرام و محدود به معترضان نداده است. از سوي ديگر، به نظر نويسنده، نيروهاي نظامي و امنيتي نيز نمي‌بايستي با مردم تظاهركننده به عنوان "اغتشاشگر" برخورد مي‌كردند و مردم را مورد خشونت قرار مي‌دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859