۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

موافقت رهبر ايران با تمديد زمان رسيدگي به شكايات انتخاباتي

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



آيت الله علي خامنه اي، رهبر ايران با درخواست احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان قانون اساسي براي تمديد مدت زمان رسيدگي به شكايات انتخابات رياست جمهوري موافقت كرده است.

شوراي نگهبان روز دوشنبه اعلام كرده بود كه در پنجاه شهرستان تعداد آرا بيش از واجدان شرايط راي دادن بوده كه مجموع آراي آنها سه ميليون راي است. اين شورا در عين حال تاكيد كرده كه اين مساله تاثيري در سرنوشت انتخابات ندارد.

به دنبال اعلام نتايج انتخاباتي كه با حضور گسترده مردم ايران همراه بود، دو كانديداي اصلاح طلب در اين انتخابات، نسبت به نتيجه اعلام شده ابراز ترديد كرده و با ذكر "تخلفات" انجام گرفته، خواهان لغو نتايج و برپايي دور جديدي از اين انتخابات شدند.

احمد جنتي، در نامه خود به رهبر ايران با اعلام بررسي شكايات وارده، نوشته است "اگر حضرتعالي اجازه فرمائيد به منظور اتقان بيشتر و رفع هر گونه ابهام محتمل، مهلت مقرر {براي رسيدگي به شكايات} پنج روز ديگر تمديد شود."

موافقت آيت الله خامنه اي با اين درخواست شوراي نگهبان در حالي صورت مي گيرد كه رهبر ايران يك روز پس از انتخابات گفته بود: "مشاركت بيش از هشتاد درصدي مردم در پاي صندوق ها و راي بيست و چهار ميليوني به رئيس جمهور منتخب، يك جشن واقعي است."

اين اظهارنظر آقاي خامنه اي بدون اعلام نظر رسمي شوراي نگهبان در مورد صحت انتخابات اعلام شد.

ميرحسين موسوي در واكنش، نتايج اعلام شده انتخابات را "شعبده بازي دست اندركاران انتخابات و صدا و سيما" و مهدي كروبي آن را "مضحك و شگفت" خواند.

از آن زمان برخي شهرهاي ايران صحنه تجمع هاي اعتراضي هواداران دو كانديدا بوده كه در برخي موارد به خشونت كشيده شده است.

در درگيري ميان معترضان به نتايج انتخابات و نيروهاي امنيتي تا كنون دهها نفر كشته و بيش از يكصد نفر زخمي شده اند.

همچنين دهها فعال سياسي و روزنامه نگار منتقد در ايران بازداشت شده و به گفته نيروي انتظامي ايران حدود پانصد نفر تنها در درگيري هاي روز شنبه بازداشت شده اند.

ايران همچنين محدوديت هاي وسيعي را عليه رسانه هاي داخلي و خارجي اعمال كرده است. خبرنگار دايم دفتر بي بي سي در تهران از اين كشور اخراج شده و چند روزنامه و مجله خارجي از بازداشت يا ناپديد شدن گزارشگران و عكاسان خود خبر داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859