۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

شيرين عبادي خواهان تحريم سياسي ايران شد

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

شيرين عبادي، حقوقدان ايراني و برنده جايزه صلح نوبل از كشورهاي اروپايي خواسته است با اعمال تحريم هاي سياسي عليه ايران اين كشور را وادار به پايان دادن به خشونت در برخورد با معترضان كند.

خانم عبادي روز سه شنبه در ديدار با تعدادي از مقام هاي اتحاديه اروپا از آنها خواست كه سطح روابط ديپلماتيك خود با ايران را كاهش دهند و سفراي خود را از ايران فرا خوانند.

شيرين عبادي كه از زمان آغاز اعتراض ها و خشونت ها در ايران، در اروپا به سر مي برد، پيش از اين نيز خواهان ابطال انتخابات رياست جمهوري در ايران و برگزاري انتخابات مجدد تحت نظر سازمان ملل متحد شده بود.

مقام هاي اتحاديه اروپا گفته اند كه اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران به عهده سازمان ملل متحد است.

با وجود تاكيد خانم عبادي بر لزوم اعمال تحريم سياسي عليه ايران، او گفته است كه با در نظر گرفتن تحريم هاي اقتصادي عليه ايران مخالف است، زيرا به گفته او "اين باعث مي شود كه مردم صدمه بخورند و حكومت ضعيف نمي شود."

شيرين عبادي از دولت هاي اروپايي خواست تا زماني كه خشونت ها در ايران متوقف نشده از گفت وگوي رسمي با مقام هاي ايراني خودداري كنند. او از دولت ايران به دليل آن كه به مردم اجازه تظاهرات آرام را نمي دهد، انتقاد كرد.

برخي كشورهاي اروپايي، از جمله بريتانيا و فرانسه، طي روزهاي اخير با احضار سفيران ايران در اين كشورها نسبت به خشونت پليس ايران در برخورد با معترضان اعتراض كرده اند و آن را نقض حقوق بشر خوانده اند.

اين اقدام دولت هاي اروپايي با واكنش تند مقام هاي ايراني در روزهاي گذشته روبرو شده و دولت ايران كشور هاي غربي را به دخالت در امور ايران و دامن زدن به ناآرامي ها در اين كشور متهم كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859