۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

پاسخ وزارت كشور به اعتراضات ميرحسين موسوي

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


وزارت كشور ايران به نامه اعتراضي ميرحسين موسوي خطاب به شوراي نگهبان پاسخ داده و اين نامه را "حاوي تناقضات آشكار"، "عمدتا حاوي موارد كلي" و "فاقد مستندات عيني و حقوقي" دانسته است

.

پاسخ وزارت كشور در ۷ سرفصل تنظيم شده و ترتيب به ابهامات مطرح شده در مورد "پلمپ صندوق ها"، "حضور نمايندگان نامزدها"، "صندوق هاي سيار"، "تعرفه ها"، "محدود كردن زمان رأي گيري"، "انتقال صندوق ها به فرمانداري" و "آرايش سبد آرا" پرداخته است

.

اين سرفصل ها دقيقا سرفصل هايي است كه در نامه ۳۰ خرداد آقاي موسوي خطاب به شوراي نگهبان به آنها پرداخته شده بود

.

پلمپ صندوق ها

وزارت كشور در پاسخ به اعتراض آقاي موسوي به اين موضوع كه نمايندگان نامزدها به هنگام لاك و مهر صندوق ها در صبح روز انتخابات حضور نداشته اند، متن ماده ۲۹ قانون انتخابات را آورده و نوشته است: "همانگونه كه ملاحظه مي شود در متن قانون هيچ سخني از الزام حضور نمايندگان كانديداها براي پلمپ صندوق ها وجود ندارد، اما با اين حال وزارت كشور از نمايندگان كانديداها جهت نظارت دعوت كرد و اكثريت قريب به اتفاق نمايندگان آقاي موسوي هنگام پلمپ صندوق ها در شعب اخذ رأي حضور داشتند".

اين در حالي است كه آقاي موسوي در نامه خود نوشته بود اين مسئله "در اغلب شعبات اخذ رأي" رعايت نشده است و بنابراين نمي توان مطمئن بود كه صندوق ها از ابتدا خالي بوده اند

.

حضور نمايندگان نامزدها

وزارت كشور در مورد اعتراض آقاي موسوي به كارشكني هاي انجام شده در مورد حضور نمايندگان نامزدها بر سر صندوق هاي رأي، نوشته است كه ستاد آقاي موسوي در معرفي نمايندگانش "ضعف" داشته است، اما با اين حال ۴۰۶۷۶ نماينده او در مجموع ۴۵۷۱۳ شعبه "كه حدود ۹۰ درصد صندوق ها را شامل مي شود" حضور داشته اند كه "اسامي و مشخصات آنها موجود است".

آقاي موسوي در نامه به شوراي نگهبان نوشته بود: "هزاران نفر از نمايندگان اينجانب و ساير كانديداها از شعب رأي گيري اخراج و به سايرين هم اجازه نداده اند وظايف نظارتي خود را طبق آنچه در قوانين و آئين نامه هاي مربوطه آمده است عمل كنند".

صندوق هاي سيار

وزارت كشور ايران اظهارات آقاي موسوي در مورد صندوق هاي سيار را "خلاف واقع" توصيف كرده و با نقل ماده ۵۰ قانون انتخابات رياست جمهوري، نوشته است كه بر خلاف نظر آقاي موسوي، تشكيل صندوق هاي سيار "صرفا به مناطق صعب العبور كوهستاني و مسافت هاي دور و نقاطي كه تشكيل شعب ثابت مقدور نيست" منحصر نمي شود.

آقاي موسوي در نامه خود به شوراي نگهبان نوشته بود كه "اغلب نمايندگان نامزدها" در صندوق هاي سيار همراه نبوده اند، چرا كه يا فرمانداري ها آنها را نپذيرفته اند و يا "امكان همراهي آنها با صندوق هاي سيار در زمان جا به جايي" نبوده است.

اما وزارت كشور مي گويد كه "طبق تبصره ماده ۸ آيين نامه اجرايي، تأمين نيازهاي نمايندگان نامزدها به عهده نامزد مربوطه مي باشد و وزارت كشور در اين مورد هيچ تكليفي ندارد".

تعرفه ها

وزارت كشور انتقادات آقاي موسوي در مورد تعداد زياد تعرفه هاي چاپ شده و تعلل در رساندن تعرفه به شعبه هايي كه تعرفه رأي گيري در آنها تمام شده بود را رد كرده و نوشته است: "در اين دوره از انتخابات... كليه تعرفه ها داراي سريال مخصوص و كد اختصاصي استاني بود".

اين در حالي است كه آقاي موسوي در نامه خود نوشته بود: "در روز ۲۱ خرداد (روز قبل از انتخابات) ميليون ها برگه تعرفه بدون شماره سريال چاپ شده است".

محدود كردن زمان رأي گيري

وزارت كشور در پاسخ خود به آقاي موسوي نوشته است: "محدود كردن زمان رأي گيري نيز مانند بسياري از مطالب ديگر ايشان خلاف واقع است".

وزارت كشور نوشته است كه اين دوره انتخابات يك ساعت زودتر از دور قبل آغاز شد و تا ساعت ده شب ادامه يافت و نهايتا هم اعلام شد كه تا زماني كه رأي دهنده در شعبه اي حضور دارد، رأي گيري ادامه خواهد يافت.

آقاي موسوي در نامه خود به شوراي نگهبان نوشته بود: "در بسياري از مناطق كشور در ساعت ۹ شب زمان رأي گيري پايان يافته اعلام شد و بسياري از شهروندان علي رغم حضور در محل شعب اخذ رأي موفق به رأي دادن نشدند و آنان را از محل شعب اخذ رأي اخراج كردند".

انتقال صندوق ها به فرمانداري

وزارت كشور ايران اين اعتراض آقاي موسوي را كه "در مرحله شمارش آرا و تنظيم صورت جلسات و فرم هاي مربوط و انتقال صندوق ها به فرمانداري ها هيچ نظارتي از سوي نمايندگان ناظر كانديداها" وجود نداشته را رد كرده و نوشته است: "نمايندگان ايشان تا پايان شمارش آرا و تنظيم صورتجلسات و امضاي فرم هاي مربوطه در شعب اخذ رأي حضور داشته اند و اعداد و ارقام را يادداشت نموده اند و بر تمامي مراحل شمارش آرا و اعلام نتايج صندوق ها نظارت داشته اند".

در جوابيه وزارت كشور آمده است: "اگر آقاي موسوي ادعا دارند كه نتايج انتخابات و تجميع آرا واقعي نبوده، مي بايست دلايل خود را اعلام و مستندات خويش را ذكر مي نمودند".

'آرايش سبد آرا'

وزارت كشور در پاسخ به ابهام مطرح شده توسط آقاي موسوي در مورد "نسبت تقريبا ثابت آرا" ميان كانديداها در تمام مناطق كشور نوشته است كه آراي كانديداها در مناطق مختلف كشور ثابت نبوده و به عنوان نمونه، آقاي موسوي در استان هاي آذربايجان غربي و سيستان و بلوچستان رتبه اول را كسب كرده است

.

در بخش پاياني جوابيه وزارت كشور در پاسخ به اعتراض آقاي موسوي به موارد مربوط به پيش از انتخابات، آمده است كه "اگر آقاي موسوي مقدمات انتخابات را باعث ابطال انتخابات مي دانستند، بايد از ابتدا با اعلام باطل بودن انتخابات در آن شركت نمي كردند نه اينكه پس از عدم كسب رأي لازم در انتخابات، موضوعات اتفاق افتاده ادعايي قبل از برگزاري انتخابات را بهانه اي براي ابطال آراي حدود ۴۰ ميليوني ملت اعلام مي كردند".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859