۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

بيانيه شماره 14 كميته صيانت از آراء ستاد آقاي ميرحسين موسوي

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


تير2 ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۵۱

بسم‌الله الرحمن الرحيم


ان الله يأمركم ان تؤدوالامانات الي اهلها و اذا حكمتم بين الناس ان تحكموا بالعدل
(
سوره شريفه نساء آيه 6)

ملت شريف ايران!
نامه مورخه 30/3/88 جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي خطاب به شوراي نگهبان، حاوي گزارشي از مهندسي انتخابات، با بي‌اعتنايي مقامات مسئول و ذيربط مواجه گرديد. يك بار ديگر برخوردهاي جانبدارانه و بي‌اعتنايي به افكار عمومي و عدم توجه به عوامل موجدة حماسة حضور 22 خرداد، تكرار شد.
كميته صيانت از آراي ملت ايران در انتخابات دهمين دورة رياست‌جمهوري، در تداوم وظيفه خود، اينگونه برخوردهاي انسداد آفرين را مخل دستيابي به يك راه حل معقول و خداپسندانه مي‌داند و اصرار بر معكوس جلوه دادن حركت عظيم ملت ايران در 22 خرداد 88 را محكوم مي‌كند. اين كميته همچنين يادآوري مي‌نمايد چنانچه هشدارها و تذكرات قبلي ناديده گرفته نمي‌شد و مقامات مسئول، وظيفة قانوني خود را در رفع اشكالات عديده‌اي كه در مرحله «قبل»، «حين» و «بعد» از انتخابات به آنان اعلام گرديد، انجام مي‌دادند، امروز نظام جمهوري اسلامي و كشور ايران به عنوان مهد مردم‌سالاري ديني و الگوي بي‌رقيب توسعه سياسي جهان اسلام، سرخط اخبار سياسي جهان بود، نه به عنوان كشوري كه تظاهرات آرام مردم خود را تحمل نمي‌كند و با انواع تدابير آن را به سمت تشنج و اغتشاش مي‌برد. اگر امروز درصدر اخبار جهان، نمايش عكس‌ها و فيلم‌هاي قربانيان بي‌گناه تظاهرات خياباني ايران قرار دارد، گناه آن به گردن كساني است كه مرتكب انواع رفتارهاي خلاف قانون شدند يا بر آن چشم پوشيدند و متأسفانه امروز با تظاهر احترام به قانون، قرباني اصلي اقدامات خلاف قانون را به رعايت قانون دعوت مي‌كنند.

ملت فهيم و صبور ايران!
آنچه كليه ناظران منصف و بسياري از دست‌اندركاران امر انتخابات در ادوار مختلف جمهوري اسلامي ايران از آن به عنوان «مهندسي انتخابات در اين دوره» ياد مي‌كنند، طي سه مرحله پي در پي صورت گرفته است:
الف) سلسله اقدامات قبل از اخذ رأي از طريق زمينه‌سازي‌هاي غيراخلاقي، اقدامات غيرقانوني و تخلفات آشكار و مكرر كه برخي از آنها در بيانيه‌هاي قبلي مستنداً اشاره گرديده از جمله استفاده وسيع و نامحدود از امكانات تداركاتي، تبليغاتي و نيروي انساني دولتي كه در خدمت نامزد دولتي قرار داشت، به گونه‌اي كه گويا هدف پيروزي در انتخابات، مجوز همه گونه حيف و ميل سرمايه‌هاي ملي، تاراج اعتماد عمومي و هر گونه خلافكاري ديگر است. استماع عباراتي نظير «دولت دروغ» و «دولت دروغگو» از مردمي كه قريب به سه دهه حاكميت جمهوري اسلامي ويژگي ممتاز نظام را صداقت مسئولين مي‌دانستند، موجبات ناخرسندي هر شنونده‌اي مي‌شد. در روزهاي تبليغات انتخاباتي، با اينكه بسياري از گزارش‌هاي ارائه شده توسط رئيس‌جمهور وقت، در سيما، روز بعد به وسيله نهادهاي رسمي تكذيب مي‌شد، اين روش تعجب‌برانگيز به وسيله وي تكرار مي‌گرديد. گويا مشاوران رئيس‌جمهور به اين نتيجه رسيده بودند كه اعلام يك دروغ بزرگ تأثير تبليغاتي چندين ميليوني دارد و تكذيب بعدي آن مخاطباني حداكثر چند هزار نفري خواهد داشت. البته در شرايط فقدان ترس از خداوند يا حسابرسي مقامات و نهادهاي مسئول، اين معامله‌اي پرسود است و توده‌هايي را كه فقط چشم به تلويزيون دارند، جذب مي‌كند. هر چند هر روزه بيش از پيش، نخبگان از سلامت و كارآمدي دولت نااميد شوند.
همچنين يك سلسله اقدامات ديگر قبل از رأي‌گيري، به طور مشخص معطوف به ايجاد سيستمي بسته و محدود به چند فرد خاص از دستگاه اجرا و نظارت بود كه هيچكس را به درون آن راهي نباشد. بدين ترتيب با انواع روش‌هايي كه قبلاً ذكر شد، حق قانوني و شرعي نامزدها براي اعمال نظارت و حضور مؤثر در مراكز مرتبط با برگزاري انتخابات سالم، از آنها گرفته شد. نهايتاً به دليل حضور بسيار گسترده مردم در صحنه كه با نامزدي مهندس ميرحسين موسوي اميدي دوباره را در حال شكوفايي مي ديدند، فعاليت‌هاي اين جريان براي بيرون راندن مردم از صحنه حضور در انتخابات، خنثي گرديد ليكن سلسله اقداماتي كه براي محدودسازي نظارت و صيانت از آرا انجام شده بود، صرفا مي‌توانست با دخالت مسئولان نظام بي‌اثر شود كه متأسفانه چنين شد.

ب) در مرحله اخذ رأي، همگان شاهد تقلب بسيار وسيع، سيستماتيك و چند لايه بودند كه جزئيات آن تنها به وسيله يك هيأت حقيقت ياب عادل، بي‌طرف، شجاع و كارآمد، مي‌تواند ارائه شود. در اينجا برخي نمودهاي آن را به مثابه مشتي از خروار ذكر مي‌نمائيم:
1-
تعيين و به كارگيري اعضاي هيأت‌هاي اجرايي و نظارت از يك طيف خاص به گونه‌اي كه اغلب مشهور به جانبداري از كانديداي دولتي بوده‌اند.
2-
تغيير كمَي و كيفي شعب اخذ رأي و اعضاي آن.
3-
چاپ انبوه و بي‌سابقه تعرفه‌ها بطوري كه مي‌بايست بالغ بر بيست ميليون تعرفه بدون استفاده موجود باشد هر چند كه از آمار و سرنوشت آنها اطلاعي در دست نيست و هنوز در هاله‌اي (!) از ابهام قرار دارد.
4-
گزارش‌هايي مبني بر وجود تعرفه‌هاي بدون شماره سريال كه در شب 22 خرداد 88 به چاپ رسيده است، وجود دارد كه اين امر در تاريخ انتخابات بي‌سابقه بوده و وجود نارسايي‌ها و كسري تعرفه در استان‌ها از ساعات قبل از ظهر روز اخذ رأي بر وضعيت بغرنج سرنوشت اين تعرفه‌هاي سرنوشت‌ساز (!!) مي‌افزايد.
5-
تهيه و تأمين مهرهاي انتخاباتي به ميزان حيرت‌آور قريب به دو و نيم برابر تعداد شعب و نيز تحويل دو مهر به هر شعبه اخذ رأي كه فاقد وجاهت قانوني است، از اقدامات عجيب و غريب اين دوره مي‌باشد كه با كمال تعجب و تأسف هيچگونه اعتراضي را از سوي نهادهاي نظارتي قانوني بر نيانگيخت، در حالي كه وجود مهر اضافي در هر شعبه مي‌تواند زمينه‌ساز تقلبات فراوان گردد.
6-
در حالي كه توسط مسئولان برگزاري انتخابات ادعا شود كه مهندس ميرحسين موسوي حدود 40 هزار نماينده در شعب اخذ رأي سراسر كشور داشته است، كه عاري از واقعيت مي‌باشد، بلكه واقعيت، گوياي وضعيت ناگوار و تأسف‌باري براي اجراي اين بخش از قانون در اين دوره مي‌باشد. بخشي از اشكال آفريني‌ها به منظور اختلال در سيستم نمايندگان نامزدها به قرار زير مي‌باشد:
6-1-
طبق قانون حضور نمايندگان نامزدها، از روز اول خرداد 88، نمايندگان مهندس موسوي مي‌توانستند در هيأت‌هاي اجرايي حضور يابند. در حالي كه در هيچ نقطه كشور به دليل امتناع فرمانداران و دستور وزارت كشور، امكان حضور آنان تا روز رأي‌گيري ممكن نگرديد.
6-2-
فرمانداري‌ها در مواجهه با مسئولين ستادهاي مهندس موسوي، بهانه‌گيري‌هاي مختلف و درخواست اطلاعات اضافي و غيرقانوني براي پرونده‌سازي نمايندگان ايشان را بيان مي‌نمودند.
6-3-
در پذيرش مدارك ارسال شده از سوي ستادهاي مهندس موسوي، تعلل و تأخير مي‌ورزيدند.
6-4-
براي تعداد زيادي از نيروهاي معرفي شده كارت صادر نكردند.
6-5-
كارت‌هاي صادر شده براساس شعبه‌هاي معرفي شده نبود و آنها را با جهت‌گيري خاص بنحوي مهندسي مي‌كردند كه امكان حضور ايشان را در شعب از بين مي‌برد.
6-6-
كارت‌هاي نمايندگان را دير هنگام و به گونه‌اي تحويل دادند كه بخشي از آنها ناقص و مخدوش و جابجا شده بود.
6-7-
از فعاليت قانوني بسياري از نمايندگان مهندس موسوي در هنگام پلمپ كردن صندوق‌ها و رؤيت شناسنامه رأي دهندگان، جلوگيري مي‌كردند و به تذكرات ايشان در ممانعت از تبليغات غيرقانوني كانديداي دولتي توسط بعضي از اعضا و نظار شعب وقعي نمي‌نهادند.
6-8-
از حضور نمايندگان نامزدها در سايت‌هاي تجميع آراء ممانعت به عمل آوردند.
6-9-
نمايندگان كشوري نامزدها را در گوشه‌اي از ستاد انتخابات كشور مستقر كرده بودند كه امكان هيچگونه دستيابي و اطلاع از آمار يا چگونگي تجميع آراء براي ايشان مقدور نبود به گونه‌اي كه در ساعت 2 و پانزده دقيقه بامداد 23 خرداد طي نامه‌اي رسمي اعتراض خود را از اين وضعيت به وزير كشور اعلام داشتند.
6-10-
سيستم پيامك (SMS) كه به عنوان تنها وسيله ارتباطي و انعكاس تخلفات در روز انتخابات توسط نمايندگان مهندس موسوي پيش‌بيني شده بود، از بامداد روز رأي‌گيري كاملا قطع گرديد.
6-11-
تلفن‌هاي ثابت كميته صيانت از آراء در اواخر زمان رأي‌گيري و هنگام اوج كاري ستاد براي اخذ گزارش‌ها قطع و دستگيري رابطين شعب كه مسئوليت پشتيباني نمايندگان مهندس موسوي را عهده‌دار بودند، آغاز گرديد.
6-12- ...

7-
شبهه جدي در وضعيت صندوق‌ها: هيچ اطميناني وجود ندارد كه صندوق‌ها قبل از پلمپ شدن، با آراء مورد نياز و مهندسي شده از قبل، پر نشده باشد. نمايندگاني كه پس از عبور از هفت خوان اختلالات، بسياري از آنها در ساعت مقرر امكان حضور قبل از زمان شروع رأي‌گيري نيافته بودند، نمايندگاني كه موفق به حضور شدند، غالبا با اصرار و تاكيد غيرقانوني «راه ندادن» يا «اخراج» مواجه گرديدند. سؤال اين است كه اين تأكيد بر عدم حضور در موقع پلمپ صندوق رأي، چه دليلي توجيهي مي‌تواند داشته باشد؟!

ج) مرحله اعلام عجولانه نتيجه انتخابات:
در اين مرحله، سرعت عجيب اعلام نتايج نهايي آراء حتي در زماني كه رأي‌گيري در جريان بود، خبر از ارائه آماري غيرواقعي مي‌داد، به ويژه وقتي در مرحله تجميع، وجود نمايندگان نامزدهاي غيردولتي كان لم يكن بوده و آنان هيچ اطلاع و نظارتي بر چگونگي تجميع و اعلام آن نداشته‌اند و از شنيدن آمار راديو اظهار تعجب نموده‌اند.
در مرحله اعلام نتايج، نكته اساسي ديگر اصرار و تأكيد عاجل مقدمات بر ختم انتخابات و تجديد دوره رياست‌جمهوري و اعلام صحت آن حتي قبل از طي مهلت قانوني است. اين عجله در بخش رسانه‌اي دولت نيز مشهود بود، به طوري كه خبرهاي رسانه‌هايي همچون ايرنا، فارس، كيهان و ... به شكل زودهنگام برروي خروجي‌ها قرار گرفت كه اين همه حاكي از تصميم قبلي مبني بر اعلام نتيجه از قبل تعيين شده به نفع كانديداي دولتي بود، به نحوي كه آراي آقاي احمدي‌نژاد در ساعات اوليه بامداد 24 ميليون عنوان گرديد؟!

ملت شريف ايران!
كميته صيانت از آراء اميدوار است اصرار غيرقانوني و غيراخلاقي بر سپردن بررسي تقلبات به دست عوامل آن و ديگر كساني كه در اين فرايند نقش داشته‌اند پايان پذيرد و با استفاده از تجربيات زمان حيات امام(ره) با تشكيل كميته حقيقت ياب عادل، كارآمد، شجاع و مورد قبول همه طرف‌هاي انتخابات، كل مراحل انتخابات مورد بررسي موشكافانه قرار گيرد.
تشكيل اين كميته و اعلام نتيجه به وسيله آن، آرامش و طمأنينه را به جامعه و اعتبار را به مسئولان نظام باز خواهد گرداند و تجربيات گرانقدري براي نظام ذخيره خواهد نمود. در سطح جهان نيز جمهوري اسلامي يكبار ديگر درخشش خواهد گرفت و الگوي مردم‌سالاري ديني پيشنهادي آن مجددا الگوي موفق و پيشرو براي همه آزادگان جهان خواهد بود.
كميته صيانت از آراي مهندس موسوي


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859