۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

كاركنان روزنامه و سايت خبري موسوي دستگير شدند

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


منابع نزديك به ستاد ميرحسين موسوي نامزد معترض به نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران، مي گويند كه نيروهاي امنيتي دوشنبه شب اول تير، با ورود به دفتر سايت "كلمه" و روزنامه "كلمه سبز" كه متعلق به آقاي موسوي است، "همه كاركنان را با خود برده اند

."

از عده دقيق افراد دستگير شده اطلاعي در دست نيست، اما براساس گزارش ها، عليرضا بهشتي شيرازي، سردبير روزنامه كلمه سبز، و پسر او كه براي ديدنش به محل اين روزنامه رفته بود و همه اعضاي حاضر تحريريه و كاركنان فني دستگير شده اند.

بدرالسادات مفيدي، دبير انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران به بخش فارسي بي بي سي گفت پس از اعلام نتايج انتخابات، مسئولان با حضور در محل چاپخانه روزنامه كلمه سبز خواستار توقف انتشار اين روزنامه شده بودند اما با توجه به اينكه گردانندگان روزنامه حكم توقف انتشار كلمه سبز را غير قانوني مي دانستند با انجام هماهنگي و دعوت از كاركنان، درصدد انتشار روزنامه براي سه شنبه دوم تير -امروز- بودند.

به گفته دبير انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران، جمعي از لباس شخصي هاي هاي ابتدا درصدد ورود به دفتر روزنامه برآمدند اما با مقاومت كاركنان روزنامه لباس شخصي ها ساعاتي بعد با حكم دادستاني وارد شدند و همه كاركنان اعم از روزنامه نگاران و كارمندان بخش فني و سردبير روزنامه را با خود بردند.

عليرضا بهشتي، سردبير روزنامه كلمه سبز، از مشاوران ميرحسين موسوي در دوران هشت ساله نخست وزيري آقاي موسوي است و مدتي هم مدير روابط عمومي آخرين نخست وزير ايران بوده است.

آقاي بهشتي همچنين يكي از مسئولان ارشد ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي نيز محسوب مي شود.

مجوز روزنامه "كلمه سبز" اسفند سال پيش به نام آقاي موسوي صادر شد اما انتشار آن از روزهاي آخر ارديبهشت ماه امسال آغاز شد.

گزارش شده بود كه اين روزنامه پس از اعلام نتايج انتخابات براي انتشار و توزيع دچار مشكلاتي بود. از جمله گفته شده است مقام هاي امنيتي ساعاتي پس از پايان راي گيري در روز انتخابات، با حضور در محل چاپخانه روزنامه كلمه سبز، گردانندگان اين روزنامه را به تغيير تيترهاي اصلي واداشته بودند.

كلمه سبز در اولين سرمقاله خود با عنوان "كلام اول" نوشته بود كه "مي خواهد رسانه اي باشد براي همه كساني كه براي ايران و ايراني جايگاهي رفيع تر قائل هستند."

سايت "كلمه" هم كه پيش از روزنامه كلمه سبز كار خود را آغاز كرده بود، همزمان با اعلام نامزدي آقاي موسوي شروع به كار كرد و به انتشار مواضع او پرداخت.

يكي از منابع اصلي انتشار بيانيه هاي اعتراضي آقاي موسوي پس از اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، وبسايت "كلمه" بوده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859