۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

پاسخ آيت الله بيات زنجاني به نامه ميرحسين موسوي


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

 


به گزارش قلم نيوز، متن پاسخ آيت الله بيات زنجاني به نامه مهندس موسوي به اين شرح است:

"بسم‌اللّه الرّحمن الرّحيم برادر دلسوز و انقلابي جناب آقاي مهندس موسوي- ايّده الله تعالي سلام عليكم؛

همانطور كه در نامۀ خود مرقوم داشته‌ايد ريز وقايع و صحنه‌آرايي انتخابات دهمين دورۀ رياست جمهوري را در حدّ مقدور پي‌گيري كرده‌ام و با شما هم عقيده‌ام كه در حقّ آراء ملّت و در حقّ شما به عنوان نمايندۀ فكري بخش عمده‌اي از اين ملّت جفا شده است. اگر چه به عنوان شخصي كه سالهاي متمادي به امور اجرايي و تقنيني اهتمام داشته‌ام مي‌دانم كه گاه تخلّفاتي اندك، از ناحيۀ مجريان جزئي امور رخ مي‌دهد، اما اين بي‌اعتنايي اخير و بي‌حرمتي كلان به آراء ملّت بي‌سابقه است.
سالهاست كه امام عزيز و همينطور سلوك و منش انقلابي او از ميان ما رخت بربسته است ولي ظاهراً برخي، مدارا، مردم‌داري و وظيفه‌شناسي و هدايتهاي انقلابي‌اش را در پي خودش به خاك سپرده‌اند. به هيچ وجه مدّعي نيستم كه دوران پيش از سال 68 بري از نقص و خطا بوده است، اما مگر كسي مي‌توانست در زمان حضور امام راحل اينچنين قانون را دور بزند و بعد هم شاكيان را به سخره گيرد و مردم را هم عليه آنان بفريبد. هنوز نسل اول انقلاب زنده‌اند، در حالي كه ارزشهاي انقلاب چنين تحريف مي‌شود. هنوز بسياري از تدوين‌كنندگان و نويسندگان و اعضاي بازنگري قانون اساسي زنده‌اند و برخي به خود جرأت مي‌دهند كه آن را به نحو استصوابي تفسير كنند. هنوز جملۀ امام كه ميزان را رأي ملّت مي‌دانست در ميان ما تكرار مي‌شود. اينجانب سالهاست كه در سخنان و مواضع مختلف، فاصله گرفتن نظام از راه و انديشۀ امام را متذكّر شده‌ام و نسبت به استقرار آرام انديشه‌اي خميني‌ستيز در كشور هشدار داده‌ام؛ انديشه‌اي كه نهايتاً ثمري جز تبديل «جمهوري اسلامي» به «حكومت اسلامي» نخواهد داشت و نهايتاً دين و دنياي مردم را در خود هضم خواهد كرد.

اكنون ضمن حمايت از جنابعالي و ستايش احساس تكليف و دغدغۀ انقلابي‌تان نكاتي را به شرح زير به محضر عموم يادآور مي‌شوم:

1-كساني كه به شما رأي داده‌اند، در پي آن بوده‌اند كه متقابلاً سوگند شما را در برابر خود و خداي خود بشنوند كه از حقوق قانوني آنان پاسداري خواهيد كرد و قانون كشورشان را حرمت خواهيد گذاشت. همين امروز را روزي بدانيد كه اين سوگند را بالقوه در برابر آنان ياد كرده‌ايد و بر شماست كه با توكّل به پروردگار توانا و درايت و استفادۀ كامل از وسايل قانوني كشور رأي مردم را به خودتان و همينطور به ديگران پاس بداريد؛ كما اينكه اين تكليف بر دوش دو نامزد بزرگوار ديگر برادر عزيز و ارزشمند و مظلومم جناب حجت الاسلام و المسلمين كروبي و برادر ارزشمندجناب آقاي دكتر رضائي هم سنگيني مي‌كند. اگر از ابتدا به صحنه نيامده بوديد، تكليف به گونه‌اي ديگر بود، اما اكنون زماني است كه بايد در برابر قانون ستيزي و خودخواهي ايستاد و نگذاشت كه بي حرمتي به قانون و خواست اكثريّت در اين كشور رواج پيدا كند. اطمينان داشته باشيد كه شما و كساني كه با نيّت خالص خود، شما را همراهي مي‌كنند، موفق خواهيد بود ولي اين اعتراضات و دفاع از حق خود را بگونه اي مطالبه كنيد كه راه سوء استفاده را از مخالفين شما بگيرد.

2-در چنين روزهائي نهي از مظالم و اعلام برائت از اعمال منكر گونه در چارچوبهاي قانوني و عُقلايي بر همگان واجب است. مديران و زعماي صالح حكومت هم بايد در مخالفت با اينگونه اعمال بكوشند و گرنه در نزد افكار عمومي متّهم به ناديده گرفتن حقوق مردم خواهند شد. امروز دغدغه اصلي اين است كه عهد جمهوري اسلامي با مردم به طور يك جانبه مخدوش شده است و ياران برجستۀ امام را متهم به قدرت‌طلبي مي‌كنند.

3-آحاد مردم به ويژه جوانان عزيزي كه در پي احقاق حقّ قانوني خود هستند، اين تلاش قانوني خود را نهي از منكري بدانند كه بايد شرايط شرعي و قانوني آن مراعات شود. در اين نهي از منكر بزرگ بايد تقواي الهي پيشه كنيد و بدانيد كه عدّه‌اي به دنبال آنند كه شما را لاابالي و آشوبگر معرفي كنند و به همين جهت، مراقب باشيد كه ميان نهي از منكر و آشوب، خلطي بوجود نيايد. اين موضوع قابل تاكيد است كه رقيب شما يك نامزد انتخاباتي خاص يا طرفدارن و هوادارن او نيستند؛ آنچه با شما و مصالح جامعۀ اسلامي به مبارزه برخاسته است، يك طرز فكر غلط و انحرافي است كه معتقد است براي رسيدن به اهداف به ظاهر مقدّس، مي‌توان به هر وسيلۀ نامقدّسي متوسّل شد. اين انديشه و طرز فكر را دشمن اصلي خود و دين خدا بدانيد، سپس صاحبان اين فكر غلط را محكوم سازيد. همان طور كه پيشتر هم بارها گفته‌ام شعار جوانان ما در موقعيت كنوني بايد اين باشد كه براي رسيدن به اهداف مقدس نبايد از وسايل نامشروع كمك گرفت.

4-مطالبات گستردۀ نامزدها و طرفداران آنها هشداري است در برابر دستگاه قضايي كه بايد جدّي گرفته شود. مسئول دستگاه قضايي كشور، پيش از هر چيز به عنوان يك فقيه شيعي بايد خود را ملجأ مردم بداند. اگر روزي محكمه‌هاي قضايي يك كشور نتوانند عدالت را ميان مردم برقرار سازند، طبيعي است كه ستم‌ديدگان راههاي ديگري براي احقاق حقوق خود جستجو خواهند كرد و خداي ناكرده مقصد چنين جامعه‌اي آشوب، ناامني و هتك حرمت مقدّسات است. در پايان اميدوارم همۀ دست اندركاران نظام جمهوري اسلامي در رعايت مصالح دين خدا و مردم بكوشند و پاسدار اعتماد مردم باشند.

والسلام علي عبادالله الصالحين قم، اسدالله بيات زنجاني 25 خرداد 1388 مصادف با 21 جمادي‌الثّاني 14



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859