۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

انتقاد آيت الله موسوي اردبيلي از برخورد خشن با معترضان


لطفا نظرات

آيت الله عبدالكريم موسوي اردبيلي، از مراجع تقليد در قم، در ديدار با بعضي اعضاي شوراي نگهبان از برخوردهاي خشني كه اخيرا در مقابل اعتراض هاي خياباني به نتايج اعلام شده انتخابات رياست جمهوري ايران انجام شده انتقاد كرده است.


او گفته است كه پاسخ به اعتراض ها بايد به گونه اي باشد كه مردم را قانع كند، "نه اينكه بدون تفاهم و با قوه قهريه بخواهيم اعتراض را ساكت نماييم".


آيت الله موسوي اردبيلي گفته است: "اتفاقاتي كه در اين انتخابات رخ داد متأسفانه موجب تضعيف نظام شد، در حالي كه به راحتي امكان آن وجود داشت كه قضايا حل شده و در يك مسير منطقي قرار گيرد".


او به اعضاي شوراي نگهبان توصيه كرده است: "اشكالاتي را كه معترضين به انتخابات وارد مي كنند از آنها بشنويد و بخواهيد كه آنها را كتبا و همراه استدلال هاي منطقي ارائه دهند. بايد اجازه دهيد كه مردم حرف خود را بيان نمايند".


آقاي موسوي اردبيلي راه جلوگيري از كشانده شدن اعتراضات به خيابان ها را باز گذاشتن "مجرايي جهت بيان اعتراضات معترضين" دانست.


 


آيت الله موسوي اردبيلي:


نبايد با استفاده از قوه قهريه اعتراضات مردم را ساكت كرد


آيت الله عبدالكريم موسوي اردبيلي در ديدار با برخي از اعضاي شوراي نگهبان از رويكرد به كار گرفته شده براي پاسخ به معترضان به انتخابات انتقاد كرده و گفته است:« نبايد با استفاده از قوه قهريه اعتراضات مردم را ساكت كرد».

به گزارش وب سايت آيت الله موسوي اردبيلي در اين ديدار كه روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام عبدالله كعبي و آقايان عباسعلي كدخدايي و مغيثه نيز حضور داشته اند، اين روحاني بلند پايه در قم «ضمن ابراز ناراحتي از خشونت‌هاي رخ داده» تاكيد كرده است:« پاسخ‌ها بايد به گونهاي باشد كه مردم را قانع سازد نه اين كه بدون تفاهم و با قوه قهريه بخواهيم اعتراض را ساكت نماييم

پس از آن كه وزارت كشور ايران در روز شنبه ۲۳ خرداد ماه محمود احمدي نژاد را پيروز انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد. تجمع هاي اعتراضي در تهران و برخي شهر هاي ايران رخ داد. به گفته مقام هاي دولتي ايران تاكنون ۱۷ نفر دراين تجمع هاي اعتراضي كشته شده اند.


«راه جلوگيري از كشانده شدن اعتراضات به خيابانها اين است كه مجرايي جهت بيان اعتراضات معترضين قرار داده شود. بايد اجازه داد كه مطالب از طريق صدا و سيما يا اجتماعات قانوني مطرح شود و پاسخ آنها نيز از طريق وسائط ارتباط جمعي به سمع و نظر مردم رسانده شود. مطمئن باشيد كه كلام منطقي از جانب مردم مقبول واقع خواهد شد و كسي كه بدون منطق صحبت كند مقبوليت نخواهد يافت.» آيت الله موسوي اردبيلي




ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، دو نامزد اصلاح طلب در انتخابات رياست جمهوري، مي گويند شوراي نگهبان در انتخابات بي طرف نيست و خواهان ابطال نتيجه اين انتخابات شده اند.

آيت الله موسوي اردبيلي همچنين در ديدار با اعضاي شوراي نگهبان گفته است: «اتفاقاتي كه در اين انتخابات رخ داد متأسفانه موجب تضعيف نظام شد در حالي كه به راحتي امكان آن وجود داشت كه قضايا حل شده و در يك مسير منطقي قرار گيرد

آيت الله موسوي اردبيلي همچنين گفته است:« «راه جلوگيري از كشانده شدن اعتراضات به خيابانها اين است كه مجرايي جهت بيان اعتراضات معترضين قرار داده شود. بايد اجازه داد كه مطالب از طريق صدا و سيما يا اجتماعات قانوني مطرح شود و پاسخ آنها نيز از طريق وسائط ارتباط جمعي به سمع و نظر مردم رسانده شود. مطمئن باشيد كه كلام منطقي از جانب مردم مقبول واقع خواهد شد و كسي كه بدون منطق صحبت كند مقبوليت نخواهد يافت

ستادهاي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي از روز هاي پس از انتخابات خواهان دريافت مجوز راهپيمايي از وزارت كشور شده اند، ولي تاكنون با هيچ كدام از اين در خواست ها موافقت نشده است.

در همين زمينه دفتر ارتباطات مردمي ستاد مير حسين موسوي در روزهاي اخير در نامه اي به وزارت كشور جمهوري اسلامي خواستار صدور مجوز تجمعي براي «پاسداشت ياد شهيدان روزهاي گذشته و تأكيد بر حقوق قانوني مردم» شده بود، ولي اين ستاد مي گويد كه هنوز چنين مجوزي صادر نشده است.

بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، « تشكيل اجتماعات و راهپيمايي ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن كه مخل به مباني اسلام نباشد آزاد است

خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859