۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

محمدرضا شجريان , نمك به حرامي كه از ام كلثوم وساسي مانكن كمتر است


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




انصارحزب الله :


محمدرضا شجريان , نمك به حرامي كه از ام كلثوم وساسي مانكن كمتر است


 


پايگاه انصار نيوز ارگان انصارحزب الله نوشت:

مصاحبه محمدرضا شجريان با بي‌بي‌سي فارسي را كه شنيدم طاقت از كف دادم .

زماني او را «استاد» مي خواندم، اگر كسي نامش را بدون پيشوند استاد در برابرم مي‌برد محترمانه تذكرش مي‌دادم كه: شجريان نه! استاد شجريان.


من دشمن كراوات و كراواتي‌ها نيستم، اما اينكه كسي با تاختن بر موسيقي پاپ و سخيف‌شمردن موسيقي غربي، خود را علمدار حفظ «سنت» نشان دهد و همچنان با آويختن زنار (كراوات) بر گردن، خود را دلبسته فرهنگ غربي به‌جا مانده از دوره طاغوت بداند نفاق با مردم است .

نمي‌خواهم وارد زندگي خصوصي شجريان شوم كه جناب ايشان از اسلام آنچه را كه خوشايندشان است، بر مي‌تابد مانند تعدد زوجات و آن قضاياي ...

شجريان سي‌سال است كه مشخص نيست با نظام جمهوري اسلامي قهر است يا آشتي؟ سي‌سال است كه با دست پس مي‌زند و با پا پيش.

محمدرضا شجريان روي آنتن بي‌بي‌سي با همان حنجره‌يي كه براي اين ملت «ربنا» خوانده است، در اقدامي خائنانه، سخنان رييس‌جمهور را در «خس و خاشاك» خواندن آشوبگران، به تمسخر و توهين گرفته و خود را تلويحا جزو آشوبگران و فتنه‌گران خياباني قلمداد كرده و عنوان نمود كه در نامه‌يي به ضرغامي درخواست كرده تا صداي «غيرمردمي‌اش» از آنتن صداوسيما پخش نشود. او با اين موضع فتنه‌جويانه، به اين دروغ دامن زد كه منظور احمدي‌نژاد از خس و خاشاك همه 12‌ميليون نفري بوده‌اند كه به موسوي راي داده‌اند، و اين خيانتي نابخشودني است. شجريان در ادبياتي گستاخانه به رسانه جاسوس بي‌بي‌سي گفت كه: «با پخش ترانه‌هايم در اين روزها تنم مي‌لرزد، مردم در بهت و ماتم فرو رفته‌اند

او همچنين اضافه كرد كه «من در سال 74 هم گفته‌ام كه از پخش صدايم از هيچ‌كدام از آنتن‌هاي صداوسيما راضي نيستم».

اين گفته شيطنت‌آميز شجريان، سعي در القاء اين نكته به آشوبگران سبز داشت كه «من از سال 74 سبز بوده‌ام»، تا اين چنين سابقه‌‌ي طلب «حنجره مزد» خويش را از رسانه ملي پاك كند.

اينكه شجريان نيز مانند معتمد آريا و ديگر «هنرنمامندان» اين سرزمين با موج سبز بوي كباب شنيده‌اند و هر كدام از ظن خويش يار اين موج فتنه شده‌اند، امري است علي‌حده، اما اگر كساني مانند محسن مهملباف بدهي «استاد»شدن‌شان را به اين نظام فراموش كرده و در آن‌سوي مرزها زنجير پاره كرده‌اند را به لقاي اينكه پرده از چهره برانداخته‌اند و آن‌روي ... خود را نشان مي‌دهند و چيزي براي پنهان كردن نگذاشته‌اند ببخشيم، شما (شجريان) را چه كنيم كه سي‌سال است از قبل نازي كه جمهوري اسلامي از شما خريده، دكان دونبش گلويتان را تبديل به يك فروشگاه زنجيره‌اي براي خاندان خود نموده و اكنون سر بزنگاه، نمك به حرامي را علنا به حد اعلي رسانده‌ايد؟

خدا را گواه مي‌گيرم كه هيچ‌كدام از اين سخنان را به قصد اسائه ادب نمي‌گويم بلكه حقيقتا واجد آنيد.

شما نبوديد كه حاضر نشديد نامه تسليت هنرمندان به مناسبت فوت مرحوم حاج سيد احمد را امضاء كنيد؟ و تنها دليل اينكار را «وارد نشدن به سياست» عنوان كرديد؟ اكنون چه شده كه به ناگاه سياسي شده‌ايد؟ راستي آيا در نامه‌تان به ضرغامي نوشتيد كه صداي شازده پسرتان را نيز از آنتن ملي پخش نكنند؟

به راستي اين نمك به حرامي نيست كه طي دو سال اخير صداي مخملي همايون‌تان از همين آنتن به مردم شناسانده شد و خدا مي‌داند چه ميزان زمان و هزينه لازم داشتيد تا پيوستن پسرتان به دكان‌تان را به هفتاد ميليون مخاطب اطلاع‌رساني كنيد؟

من به همه جوانان 18 تا بيست و پنج سال كشور عزيزمان يادآوري مي‌كنم و شهادت مي‌دهم كه :

هيچ‌كس، در زماني كه دشمن كثيف بعثي شمشير خود را براي جان و مال و ناموس اين ملت از روبسته بود و جوانان رشيد اين كشور، روي خاك گرم جنوب در خون خويش غوطه‌ور بودند، نديد و نشنيد كه محمدرضا شجريان به درون جبهه‌ها رفته و دل شيرمردان اين مرز و بوم را با صداي خويش گرم كند.

همه مي‌دانند «ام كلثوم» خواننده زن مصري كيست؟ او در جنگ اعراب و اسراييل براي كمك مالي به جبهه اعراب، «نام خويش» را در بليط‌هاي بخت‌آزمايي قرار داد تا هوادارانش به هواي به همسري گرفتن ام‌كلثوم اقدام به خريدن بليط‌هاي بخت‌آزمايي نمايند و بدين‌سان يك زن آوازه‌خوان «بينش هنري‌اش» در قياس كسي مانند شجريان به مراتب بيشتر بود.

جامعه‌شناسي اين آوازخوان به اصطلاح مردمي آن قدر پايين است كه نمي‌داند، در بستر هجوم انواع موسيقي غربي از راك و جاز گرفته تا پاپ و رپ، ذائقه جوانان در حال فرار از موسيقي سنتي است و امثال شجريان براي ديده شدن و شنيده شدن و ماندگار ماندن صدا و هنرشان سخت نيازمند لطف و همكاري رسانه ملي هستند.

جناب شجريان، شما حقيقتا گمان كرده‌ايد كه مردم ايران ماه رمضان‌شان سر نمي‌شود، مگر با صداي ربناي شما؟

حقيقتا شرم نمي‌كنيد از اينكه سال هاست صدا و سيماي جمهوري اسلامي با وجود اين همه مداح خوش الحان در كشور، فقط و فقط با پخش ربناي شما، برايتان جايگاهي معنوي و محترم به هم زده است؟ و اين بزرگ‌ترين بدهي «مادي» و معنوي شما به رسانه ملي ايرانيان است.

اينجانب از رييس غيور رسانه ملي عاجزانه درخواست دارم تا صدا و تصوير شجريان و خاندانش را براي هميشه از آنتن (همانگونه كه خودش خواسته است) كنار بگذارد تا زماني كه اين آوازخوان فرصت‌طلب به خويش آيد و بداند كه بيشترين شنوندگان صدايش در همان جمعيت 24‌ميليوني كه به احمدي‌نژاد راي دادند هستند، نه كساني كه رنگ سادات را به دم سگ بسته و اكثرشان ديوانه موسيقي ساسي‌مانكني‌اند، نه «نوا»ي شما.

آقاي شجريان، روراستي را از ساسي‌مانكن بياموزيد.

باور كنيد كه شما، ام‌كلثوم كه چه عرض كنم، ساسي‌مانكن هم نيستيد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859