۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

درگيري هواداران احمدي‌نژاد و مردم زير پل پارك‌وي


خيابان وليعصر و حوالي پل پارك‌وي به صحنه‌ي تجمع و درگيري گسترده‌ي هواداران «محمود احمدي‌نژاد» با طرفداران پرشمار «مهدي كروبي» و «ميرحسين موسوي» بدل شده است.
از حدود ساعت 11 شب گذشته (سه‌شنبه شب) و درست هنگامي كه اولين مناظره‌ي تلويزيوني كانديداهاي رياست جمهوري ميان كروبي و «محسن رضايي» در جريان بود؛ بارش شديد باران باعث شد تا جمع زيادي از رهگذران و حاميان كانديداهاي رياست جمهوري به زير پل پارك‌وي پناه ببرند. با آغاز گفتگو ميان افراد و جمع‌هاي كوچك، همين تجمع رفته‌رفته به يك ميتينگ خودجوش تبديل شده و با گذشت دقايقي، طنين شعارها زير پل پيچيد.
در يك طرف، جمع حدوداً 300 نفره‌ي حاميان محمود احمدي‌نژاد و در طرف مقابل جمعيتي نزديك به 2 هزار تا 2500 نفر شامل طرفداران مهدي كروبي و مهندس موسوي حضور داشتند. با وجود حضور سريع نيروهاي انتظامي در محل، اين تجمع با تندتر شدن شعارها به درگيري فيزيكي ميان دو گروه منتهي شد. به گزارش خبرنگار ما در خيابان وليعصر، تقاطع پارك‌وي؛ پليس براي پراكنده كردن مردم از شليك چند تير هوايي و همچنين انتشار گاز فلفل استفاده كرده، ولي اين ترفند تنها به گسترده‌تر شدن درگيري‌ها و افزوده شدن عده‌ي بيش‌تري به تجمع كنندگان منجر شده است.
تا لحظه‌ي ارسال اين خبر درگيري‌ها همچنان ادامه داشته و هر لحظه به تعداد تجمع كنندگان افزوده مي‌شود. آمار هواداران كانديداها در محل، چيزي بيش از 6 هزار نفر گزارش شده است.
هواداران احمدي‌نژاد در شعارهايشان از الفاظ ركيك (غيرقابل انتشار) استفاده مي‌كنند؛ از جمله: «كجا بودي بيست ساله/ موسوي (...)»، «حزب الله/ جندالله» و...
شعارهاي طرفداران مهدي كروبي: «نصرمن‌الله و فتح قريب/ واي بر اين دولت مردم فريب».
شعارهاي مشترك طرفداران موسوي و كروبي: «دولت سيب‌زميني/ نمي‌خوايم، نمي‌خوايم»، «فلسطين رو رها كن/ فكري به حال ما كن» و...
به گزارش خبرنگار ما هم‌اكنون نيروهاي پليس با بستن مسير بزرگراه چمران به پل پارك‌وي، سعي در جلوگيري از افزوده شدن عده بيش‌تري به تجمع دارند. اين در حالي است كه مردم از خيابان وليعصر خود را به اجتماع كنندگان مي‌رسانند. به گفته‌ي شاهدان عيني، در حالي كه اتومبيل‌هاي هواداران كروبي و موسوي اجازه‌ي ورود به پارك‌وي را نمي‌يابند، اما ورود وسائل نقليه‌ي طرفداران احمدي‌نژاد آزاد است!
گفته مي‌شود اين تجمع خودجوش حاصل خروج هواداران دو طرف از ستادهاي تبليغاتي مستقر در ميدان تجريش (كه بسيار به يكديگر نزديك‌اند) است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859