۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

پاسخ زهرا رهنورد به اتهام احمدي نژاد


دكتر زهرا رهنورد با استقبال از بررسي پرونده تحصيلي وي تاكيد كرد كه هتاكي و پرونده سازي با اخلاق اسلامي سازگار نيست.
به گزارش قلم‌نيوز، اين استاد دانشگاه، روندهاي غيراخلاقي در فصل انتخابات بروز پيدا مي‌كند كه رويه شدن آن يك خطر جدي است، به آنان كه در مدرك تحصيلي بنده تشكيك مي‌كنند تذكر مي‌دهم لااقل اطلاعات خود را تكميل كنند.
رهنورد در پاسخ به سوال يك دانشجوي اصولگرا كه از روي نوشته روزنامه ايران تهمت به رهنورد را مي‌خواند، در جمع پرشور دانشجويان دانشكده مديريت دانشگاه آزاد تهران شمال پاسخ داد: در چند روز اخير برخي شبهات پيرامون مدرك تحصيلي بنده مطرح شده كه نشان از تنگ آمدن برخي و دستاويز شدن به اقدامات مجعول و شائبه برانگيز مي‌دهد.
رهنورد گفت: براي من جاي اين سوال باقيست كه كساني كه به خود اجازه افترا مي‌دهند، آيا از سوابق مبارزاتي من خبر دارند؟ اولين آثار قرآن پژوهي من در سال 52 تا 54 منتشر شد و برخي كتاب‌هاي من به زندان طي يك هفته منتشر گرديد. وقتي كه انقلاب شد، 10 جلد از مكتوبات من منتشر شد؛ 30 جلد كتاب تدوين كرده و 10 جلد از آن به زبان‌هاي زنده دنيا ارائه شد.
وي افزود: هتاكان امروز، ديروز در كوران مبارزات و خفقان رژيم ستمشاهي كه من در سنگر مبارزه بودم كجا بوده‌اند؟ آن زمان كه به خاطر نگارش كتب ضد رژيم طاغوت تحت تعقيب بودم چه مي‌كردند؟
رهنورد افزود: كتاب حجاب پيام زن مسلمان را در آمريكا نوشتم و با تيراژ بيش از يك ميليون چاپ شد و جامعه آن روز را تحت تاثير قرار داد و امروز هم به راه اسلام و امام و انقلاب افتخار مي‌كنم و از خدا مي‌خواهم در اين مسير ثابت قدم باشم.
وي گفت: افتخار مي‌كنم كه پله پله درس خواندم و بالا آمدم و اعتقاد دارم جايگاه علم و زيور دانش آن قدر قداست دارد كه نبايد از هر راهي و براي هر هدفي، به هر روشي دست يازيد.
رهنورد درتوضيح روند تحصيل خود گفت: در سال 47 وارد دانشگاه تهران شدم و در سال 51 در مقطع كارشناسي فارغ التحصيل گرديدم، در سال 65 براي ارتقاي دانش سياسي و اجتماعي خود با شركت در كنكور به دانشگاه آزاد اسلامي وارد شدم و فوق ليسانس و دكتراي رشته علوم سياسي به همراه 30 واحد مغاير و 39 واحد كارشناسي ارشد گذراندم. در سال 74 فارغ‌التحصيل گرديدم. در فوق‌ليسانس هنر نيز شركت كردم و در سال 1373 از دانشگاه تهران فارغ‌التحصيل گرديدم. (درآن زمان تحصيل هم زمان در دو رشته و دو سيستم دولتي و خصوصي مجاز بود.)
وي در ادامه گفت: گذران 10 سال در پروسه كارشناسي ارشد و دكترا انجام شده و بنده در شان خود نمي‌دانم كه به اين قبيل مسايل پاسخ بگويم. چون مي‌دانم در روند پرونده‌سازي هر روز يك پروژه جديد مطرح مي‌شود.
رهنورد افزود: آيا مساله مملكت ما اين است كه مدرك بنده چيست؟ من پرونده‌سازان را دعوت مي‌كنم كه توان خود را معطوف به توسعه كشور كنند نه تخطئه ديگران! و البته پرونده‌سازان مطمئن باشند، شكست خواهند خورد.
وي بيان كرد: من افتخار مي‌كنم كه پروژه فوق ليسانس را درباره انديشمندان عرب و شبه قاره و پايان نامه مقطع دكتري خود را پيرامون دولت اسلامي و حكومت اسلامي پرداختم و اكنون هم تمام توان خود را معطوف به اعتلاي ايران اسلامي خواهم نمود. و فوق ليسانس هنر را با عنوان حكمت هنر اسلامي گذراندم كه مورد تاييد علامه جعفري استاد بزرگوارم قرار گرفت.
وي به دانشجوياني كه اين سوال را مطرح كرد توصيه كرد كه دنباله‌روي پرونده‌سازان نباشند و راه خود را طي كنند.
رهنورد در پايان گفت: از كساني كه چنين مطلبي را مطرح كرده‌اند، تشكر مي‌كنم كه به من فرصت دادند اين اطلاعات را در اختيار علاقه‌مندان قرار دهم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859