۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

هاشمي رفسنجاني خواستار فرصت پاسخگويي به احمدي نژاد شد


آقاي احمدي نژاد در مناظره با آقاي موسوي به اكبر هاشمي رفسنجاني و علي اكبر ناطق نوري حمله كرد
اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجلس خبرگان و رئيس مجمع تشخيص مصلحت ايران از رئيس سازمان صدا و سيما خواسته است فرصت پاسخگويي به اتهامات محمود احمدي نژاد عليه او و خانواده اش به او داده شود.
دفتر آقاي هاشمي رفسنجاني روز پنجشنبه ۱۴ خرداد (۴ مه) در نامه اي به عزت الله ضرغامي نوشته است: "در پي مناظره شب گذشته (۱۳ خرداد ۱۳۷۸) در شبكه سه سيما ميان آقاي محمود احمدي نژاد و آقاي ميرحسين موسوي و نسبت دادن دروغ ها و تهمت هاي مكرر به شخص آيت الله هاشمي رفسنجاني و فرزندان ايشان و ايجاد شبهه در فضاي انتخاباتي توسط آقاي احمدي نژاد كه فرصت دفاع و پاسخگويي نيز وجود نداشت خواهشمند است قبل از پايان مهلت و در اسرع وقت فرصتي مناسب در همان شبكه جهت پاسخگويي و شفاف سازي در خصوص موارد كذب ادعا شده فراهم گردد".
آقاي احمدي نژاد در مناظره اي بي سابقه با آقاي موسوي گفته بود كه آقاي هاشمي رفسنجاني را "صحنه گردان اصلي" مخالفان دولت مي داند.
او آقاي هاشمي رفسنجاني را متهم كرد در اوايل كار دولت نهم به "پادشاه يكي از كشورهاي عربي" پيغام داده است كه اين دولت به زودي سقوط خواهد كرد.
آقاي احمدي نژاد همچنين گفت كه "بي قانوني" و "قانون گريزي" را در ثروتمند شدن فرزندان كساني چون آقاي هاشمي رفسنجاني و علي اكبر ناطق نوري مي داند.
گفت و گوي هاشمي رفسنجاني و احمدي نژاد
در اين حال، آقاي هاشمي رفسنجاني و آقاي احمدي نژاد در حاشيه مراسم سالگرد درگذشت آيت الله خميني در تهران با يكديگر گفت و گو كرده اند.
به گزارش خبرگزاري رسمي ايران، آقاي هاشمي رفسنجاني پس از سخنراني آيت الله خامنه اي در اين مراسم، به سوي آقاي احمدي نژاد رفته و براي چند لحظه با او صحبت كرده است.
از محتواي اين گفت و گو گزارشي در دست نيست، اما افرادي چون علي لاريجاني، احمد جنتي، محمدرضا مهدوي كني و محمد علي موحدي كرماني در حاشيه آن حضور داشته اند.
ايرنا نوشته است كه اين گفت و گو "با خوش و بش مسئولان عالي رتبه نظام با يكديگر" پايان يافت.
سخنان آيت الله خامنه اي
دقايقي پيش از اين گفت و گو، آيت الله خامنه اي، رهبر جمهوري اسلامي در سخنراني خود در مراسم سالگرد آيت الله خميني به نامزدهاي انتخاباتي هشدار داده بود كه مراقب باشند سخنانشان به دشمني منتهي نشود.
او گفت: "انسان نمي پسندد كه ببيند يك نامزدي در نطق تبليغاتي، چه در تلويزيون و چه در غير تلويزيون، براي اثبات خود متوسل به نفي ديگري بشود آن هم با يك استدلال هاي گوناگون. به نظر من اين درست نيست".
رهبر جمهوري اسلامي ايران گفت كه با مناظره و گفت و گو و انتقاد مخالفتي ندارد، اما نامزدها بايد سعي كنند اين كارها "در چارچوب هاي درست شرعي و ديني" صورت گيرد.
او همچنين به طرفداران نامزدها هشدار داد كه از ايجاد تنش خودداري كنند: "اگر ديديد كسي اصرار بر درگيري و اغتشاش دارد، بدانيد يا خائن است يا بسيار غافل".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859